Linda på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 775 total)
  • Author

Katti: Vad kul att du tittade in. Och nej, jag vill absolut inte ha någon skada… inte nu, och inte senare. Tror jag har nån variant av löparknä, men det är bara att försöka sköta det så bra som möjligt nu. Borde nog ta ett par nya bilder snart… nästa helg kanske? Efter att ha sett lisa_dragons kanonbilder, insåg jag att jag också måste börja ta helkroppsfoton – de ger en så mycket bättre bild av hur man ser ut.

FEVER: Fint! Upp med bilderna bara, så ska jag se till att ha med mig ett par paket.

—-

Gårdagens träning (fredag 12.5)

40 min crosstrainer
    5 min cykel
    30 min styrka

Lutande hantelpressar
    15 @ 11 kg
    10,9,10 @ 16 kg

Ingen passare den här gången heller 👿

Hantelflyes
    10 @ 7 kg
    8 @ 9 kg
    2×8 @ 11 kg

Blev ett riktigt snabbpass iom att vi skulle köra upp till landet för att överraska våra föräldrar lite. Kändes iaf bra att hinna med ett kort gympass före helgen.

Nu är vi alltså uppe hos föräldrarna och firar morsdag… Har haft en lite redigare höjardag i dag iom att jag började känna mig rätt sliten i veckan. Har käkat ca. 3000 kcal, vilket är kring 500-800 mer än vad jag annars käkar på en ”vanlig” högdag. 50 % kolisar, av både bra och mindre bra sort :p Ser fram emot morgondagens styrkepass – borde iaf ha tryck på gymmet efter i dag :devil: Kommer förresten köra ihop med Aroha som hade journal här på Body tidigare – sk*tkul!

I dag har det regnat och blåst som bara den, och jag har knappt rört en fena. Länge sedan jag haft en sådan här latisdag. Men har känts riktigt skönt också, måste jag säga… har ju blivit en hel del träning de senaste veckorna :)

Kom tillbaka till Åbo rätt tidigt i går, iom att jag skulle träffa Aroha. Kring 17-tiden i går stegade vi in på mitt SATS fast beslutna att köra slut på armarna efter en riktigt ordentlig slapparhelg. Aroha hade kameran med sig, så det kan hända att det dyker upp en och annan bild från passet i nåt skede. Fast jag såg ut som en blåsfisk på de flesta bilderna… haha, måste lära mig att se snygg ut då jag tränar :D

Sov dåligt natten till i går (fullmåne… och inga invändningar tack, den stör faktiskt min sömn) så energinivån var väl inte på topp inför passet direkt. Men det blev faktiskt ett par PB:n :emo-thumb Vi snarvlade så mycket både mellan och under seten, så jag kommer faktiskt inte ihåg alla set och reps, men skall försöka mig på en rapport iaf.

Söndag 13.5.2006
    Crosstrainer 15 min
    Styrka ~45 min

Stående hantelcurl
    15 @ 7 kg
    12 @ 10 kg
    12 @ 11 kg
    3 @ 13,5 kg PB
    12 @ 11 kg

Stående EZ-curl
    15,15,12 @ 20 kg

Pushdowns
    15 @ 20 kg
    12 @ 25 kg
    8 @ 27,5 kg
    3 @ 30 kg PB

French press
    12 @ 20 kg
    10,8 @ 25 kg

Efter passet blev det en promenad in till stan och en kopp starkt kaffe på allas vårt Hesburger 8) Jag hade iaf skitkul, och insåg samtidigt hur attans skönt det skulle vara med en ”seriös” träningskompis. Vad skall alla bo i Sverige för? :p

Linda G wrote:
    måste lära mig att se snygg ut då jag tränar :D

Haha, då är vi två! Skulle fotas i gymmet förra veckan för en
    utställning, men jag såg ju inte klok ut på bilderna! Hm… vi kanske
    helt enkelt får acceptera att vi faktiskt ser ut som torterade
    blåsfiskar när vi tränar…. Meeeeen, det är ju en del av vår charm,
    inte sant? :emo-thumb

Härligt med PB både i stående hantelcurls och pushdowns! Du har
    ju flyt tjejen! Jo, det är ju lite jobbigt att inte alltid ha en seriös
    träningskompis till hands. Jag vet hur det känns… bor ju uppe i
    bushen, hehe… Funderar på att adoptera en bladfikus. Ska döpa
    honom till Harry och ta med honom till gymmet varje dag…
    Får väl bara säga åt resten av skidisarna att inte vattna honom
    med sportdryck… :| Hm… jo, det vore ju ett sätt att få sig
    en trogen träningskompis. Men jag skulle nog inte lita på att han
    är särskilt bra på att passa…

Hoppas att du lyckas sova lite bättre inatt förresten!

Kör hårt!

Härligt pass! Du är stark i hantelcurlen:)(också)
    Jag känner också igen mig i det där med att inte alltid (läs: nästan aldrig) ha en träningskompis till hands:(
    Man får väl tänka att det ger psyket en extra utmaning bara:)
    Hur går det med deffen då? det flyter på eller?

Det verkar flyta på bra med din diet tjejen :up:
    Härligt att du har sån energi!
    Hoppas att ditt knä kryar på sig så att du kan sätta igång och träna så som du vill snart igen.
    Själv har jag nya krämpor varje dag känns det som :( Men det är väl så det är i slutfasen av en diet… Bara att bita ihop och köra vidare!!!

Kram på dig!

Katti:En blomma som träningskompis :D Du har dina idéer du :D Det hade jag iofs aldrig kommit att tänka på, men vem vet – det kanske vore psykiskt motiverande att gå omkring med sin lilla Harry mellan skivstången, hantelställningarna och cardiomaskinerna. Ehm, eller så inte…

Milia: Tack! Det känns så bra att bicepsstyrkan verkar ta sig nu. Äntligen får man väl säga. Har kört på de samma vikterna i evigheter nu känns det som, så det här var ett riktigt välkommet PB. Och jo, dieten flyter på riktigt bra nu. Var förberedd på att troligen ha bundit en massa vätska efter lördagen, men vågen visade snällt på 53,2 i går morse, och i dag var jag nere på 52,8. Lägsta hittills 8) Skall göra en lägesutvärdering 1.6, och så får vi se om jag lägger ner dieten då, eller kör vidare till midsommar. Då är det iaf absolut stopp.

Lina: Ååå, vad kul att se dig här tjejen! Jag håller tummarna för att du skall orka bra med den här sista veckan inför tävlingen nu. Tänk att du snart är i mål! Måste vara en härlig känsla… STORT lycka till nu!

Upps, skrev visst inget i går. Sambons brorsa flyttade till Åbo, och vi var och hjälpte dem sätta upp lampor och annat avancerat hela kvällen. Plus att vi såg på hockey. Förstås. Synd bara att Niittymäki blev skadad… så typiskt.

Hann iaf med en del träning också:

Måndag 15.5[/b]
    Morgonpromenad 50 min (lugnt och försiktigt)
    Pilates 30 min
    Crosstrainer + cykel 60 min

Det nya Pilatesprogrammet är tungt – eller så beror det helt enkelt på att man är ”ovan” med det ännu. Hur som helst, har jag iaf världens träningsvärk i magen :devil:

I dag har jag redan fixat undan all träning, iom att vi skall ut och shoppa med sambons brorsa och hans flickvän i kväll. Blev cardio och axlar:

Dagens träning[/b]
    Crosstrainer 30 min
    Cykel 20 min
    Styrka 30 min

Sittande press bakom nacken i Smith
    10 @ 17,5 kg
    10 @ 27,5 kg
    10 @ 32,5 kg
    6 @ 37,5 kg

Lutande enarmssidolyft
    10 @ 5 kg
    8,8,10 @ 7 kg

Rotatorcuffen
    3×8 @ 3 kg

Lutande hantellyft för baksida axlar (på magen)
    15 @ 3 kg
    2×8 @ 5 kg

Kände inte av något i axlarna förrän i de två sista övningarna… så, tydligen är det något med rotatorcuffen i samband med baksidan på den högra axeln som strular. Fortsätter stretcha, smörja in och prata snällt med den.

OT: Fick förresten min brudklänning i går… och den är SÅÅÅ vacker. Kände mig überlarvig då jag satt och såg på den och kom på mig själv med att sitta och småle. Hah, som värsta romantikern ju. Jag – romantiker :D Näädå, måste skärpa mig… får skylla det där mysandet på att det var ett svagt ögonblick. Eller nåt.

Hej på dig Linda! Läste du redan att vi får Jen Hendershott phat camp? Wiiiie! Ska du dit? Hoppas vi träffas redan i september, då är det fm kval i Bodyfitness och bodybuilding nybörjare+junior fm i Åbo. Ha en underbar sommar! :)

edit: HAVE I MISSED SOMETHING? ska ni gifta er ?

hmm här har jag missat nått…..brudklänning…ska du gifta dig?? ;) ….Grattis tjejen! :emo-thumb

din träning ser ut att gå kanon..stanna nu där det känns bra med dieten

Kram Tess

Anne wrote:
    Hej på dig Linda! Läste du redan att vi får Jen Hendershott phat camp? Wiiiie! Ska du dit? Hoppas vi träffas redan i september, då är det fm kval i Bodyfitness och bodybuilding nybörjare+junior fm i Åbo. Ha en underbar sommar!

edit: HAVE I MISSED SOMETHING? ska ni gifta er ?

Oj, inser nu att jag tydligen missat en massa. Har inte varit inloggad på MSN på jättelänge, och nu har jag varit lat med pakkisbesöken också ett par dagar. Men nu då du skrev om lägret var jag ju tvungen att genast kolla in tråden… och NEEEEJ :( :( :( Inte 10-12.11. Alla andra helger utom då!!! Har sett så fram emot att få delta i phat camp, men just den helgen (9-12.11) har vi en konferens i Koli, och en australiensisk kollega är på väg dit med mig. Suck, fy och GRRRR! Vill verkligen på lägret, så nu måste jag försöka lista ut en plan för hur jag skall kunna skippa konferensen… och säga till min kollega från Australien att jag inte kan joina honom. Hoppas jag kommer mig iväg iaf.

Kul att du skall till Turku Fitness i höst – jag skall definitivt dit. Såg att jag tydligen egentligen skall ha undervisning den helgen, men skall se till att försöka få den flyttad a.s.a.p. Och sen ses vi i Lahtis i oktober. Och så förhoppningsvis på phatcamp också (har du bestämt dig för att åka på det nu då det inte krockar med sommarjobbet?) Blir en toppenhöst det här ju! Och jo – så ett litet bröllop i augusti :P

Ha en finfin sommar du också – men jag misstänker nog att vi lär höras flera gånger under de närmaste månaderna… Jag måste skärpa mig med MSN:andet *drar mig själv i örat*

Tess wrote:
    hmm här har jag missat nått…..brudklänning…ska du gifta dig?? ;) ….Grattis tjejen! :emo-thumb

din träning ser ut att gå kanon..stanna nu där det känns bra med dieten

Kram Tess

Jo… skall gifta mig i augusti, och nu börjar det faktiskt t.o.m. kännas att det verkligen är på gång. Riktigt skoj! Och jo – jag kommer stanna dieten där det känns bra… sänker inget mer nu, utan kör vidare på den här nivån fram till 1.6, och sedan eventuellt vidare till midsommar.

Hoppas allt är bra med dig också. :friends:

Grattis![img=http://www.motion-online.dk/fora/style_emoticons/mol_a/heartpump.gif]Jag är så glad för din skull …! ( obs! alla snygga fitness o bb killar: I am looking for love too… )

Ja det blir en kanon höst! Jag slutar i jobbet i slutet av augusti så fixar allt lätt. Dock blir lite svårt med skolan och kostar MKT att resa från Rovaniemi till Åbo och Lahtis, men .. mamma får hjälpa! Först Turku Body& Fitness tävlingen, sen Fitness Expo och sen Jen phat camp! :yahoo: Synd att du missar din konferens, men fitness är ju viktigast[img=http://www.motion-online.dk/fora/style_emoticons/mol_a/dumbbell_lift.gif]Vi hörs!

Tack för ditt stöd Linda och GRATTIS till det stundande bröllopet ;) Vad härligt!

;) Men oj, bröllop och allt;)
    inte illa! GRATTIS!

Ohhh! Bröllop! Så spännande!
    Grattis!

Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 775 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.