Linda på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 775 total)
  • Author

Anne: Tack tjejen! Verkar som om jag kan få det fixat med Phat Camp iaf :yahoo: Kollade in lägerprogrammet och såg att de brukat börja först på fredag kväll.. och konferensen är ju från torsdag till söndag, så då kan jag ju åka på den så att jag är i Koli torsdag kväll och halva fredagen. Vid det laget kan jag säkert dumpa Michael (kollegan från Australien) med resten av konferensgänget, medan jag drar vidare till Lahtis. Skall bara kolla upp det med honom ännu, men han kallar mig alltid ”fitnessfreak”, så han lär nog förstå :p

Lina: Tack! Och ännu en gång… STORT LYCKA TILL! Jag ser fram emot att få se bilder efter tävlingen – är såå nyfiken på hur du ser ut nu :P

Milia: Tack!

CamillaJ: Mjoo, det borde väl kännas lite spännande. Fast ännu har inte de känslorna infunnit sig. Men de kommer väl :D

Dags för en rapport igen.. verkar bara bli av varannan dag för tillfället. Fast det är ju ändå bättre än ingen rapportering alls :p

Onsdag 17.5.2006[/b]
    Morgonpromenad 60 min
    Pilates 30 min
    Kvällspromenad 30 min

Torsdag 18.5.2006[/B]
    Morgoncardio (crosstrainer) 60 min
    Styrka 45 min

Bänkpress
    15 @ 20 kg
    8 @ 40 kg
    2×3 @ 50 kg
    8 @ 40 kg

Evigheter sedan jag körde bänk senast… tyckte egentligen det var riktigt kul, så tror nästan jag skall börja satsa lite på den nu igen :emo-thumb

Lutande hantelpressar
    10 @ 13,5 kg
    2×5 @ 18,5 kg
    8 @ 16 kg

Hantelflyes
    10 @ 9 kg
    2×8 @ 11 kg

Sista repen satt håååårt, men det gick. Avslutade med 5 minuter nedvarvning på cykeln innan jag satte i mig mina cornflakes och skyndade hem till hockeyn 8)

Dagens träning
    Morgonpromenad 60 min
    Crosstrainer 30 min
    Styrka 45 min

Latsdrag med v-handtag
    10 @ 30 kg
    8 @ 40 kg
    7,6,6 @ 50 kg

Skivstångsrodd
    15 @ 20 kg
    10 @ 30 kg
    8 @ 40 kg

Enarmshantelrodd
    8 @ 21 kg
    6 @ 23,5 kg
    4 @ 26 kg PB

Upper back
    12 @ 20 kg

8 @ 30 kg
    8 @ 35 kg
    6 @ 40 kg

Massa fix i trädgården i kväll, har bl.a. planterat mitt livs första tuija 8) Fick hjälp av min sambos brorsas fästmö dock ;) Härligt att se att det börjar ta sig… vi har liksom främst gjort i ordning inomhus efter att vi köpte lägenheten, men nu börjar det vara hög tid att få fason på saker och ting ute också!

Grattis till Finlands Monster seger[/b] i melodifestivalen. Hur är stämningen i Findland efter att äntligen ha vunnit med denna omstridda låt?

Kram från LiMi

Hej mitt lilla mumintroll!

Mega längesen jag var inne här, har haft mycket att göra på sistone..börjat plugga och grejer på HÖGSKOLA..hhaa…man måste visst skriva en massa tentor och sånt trams, så det har upptagit det mesta av min tid.

Ser att du kör på så det rycker och ryker i vanlig ordning, mycket bra!!!!! Själv ska jag sätta igång med dietande och promenerandet igen, ska faktiskt bli väldigt skönt.

Ville bara titta in och säga hej..hoppas allt är bra annars

Stor kram från mig
    /Linda

Ps. Grattis till Eurovisionvinsten :up: ds.

Oj, vad kul med besök av två Lindor man inte sett på ett bra tag :D

LiMi: Tackar! Jodå, det var minst sagt upprymt värre här i Finland i helgen. Haha, var sååå kul att lyssna på dem som refererade det hela i finsk tv. De var totalgalna :D Så nu blir det äntligen ett ESC här i landet också. Härligt!

Los monstros: Vad kul att se dig igen! Så du har blivit pluggnörd :nerd: Hmm… passar den imagen in på dig tro…? Hoppas du trivs med studielivet iaf. Här är allt på topp – de sista dietveckorna är på G, solen skiner och jag mår suveränt bra! Blir det tävling för dig till hösten kanske?

Phui, vilket veckoslut. Mina föräldrar på besök i lördags och sambons dito på besök i går… Massa shoppande och grejande på gården. Och så hockey, ESC och träning förstås :)

Lördag 20.5[/b]
    Morgonjogg 45 min + 15 min promenad
    Aggressionsutbrott då Lejonen förlorade i hockey 👿
    Hopp i soffan då Lordi vann :D

Kändes så bra att springa, vänstra knät var i hur bra skick som helst, och jag var inte minsta lilla trött efter 45 minuter. Men, helt plötsligt började det högra knät göra fasligt ont, och efter ett tag var jag tvungen att övergå till att promenera i stället. Antar att jag omedvetet försökte avlasta det vänstra knät, vilket i stället ledde till att det högra blev alltför överbelastat. Dessutom är den högra vaden überstel och ”dragig” i dag, så det tyder ju också på samma sak. Suck. Bara att inse att jag inte kan springa ännu. Sorgligt, men sant.

Söndag 21.5[/b]
    Promenad till gymmet 30 min
    Styrka 60 min

Tränade armar och lite mage på ett annat gym än vanligt i dag, iom att vi hade gymträff med ett gäng från ett finskt träningsforum. Hantlarna var upptagna hela tiden, men jag fick iaf till ett helt ok pass. Annat gym betyder ju oftast ojämförbara vikter, så lade inte passet på minnet såå noga. Men, körde iaf hantelcurls (max 10 @ 11 kg), cablecurls (max 10 @ 41 kg), pushdowns (max 10 @ 50 kg), kickbacks (max 8 @ 13,5 kg) och så mage till sist. Var riktigt skoj!

Efter passet blev det en massa blomshoppande och gårdsfixande igen. Seriöst värre :nerd:

Vikten låg i går på 51.8 kg *chock* Dvs. en kilos minskning från före förra helgens maffiga ätardag. Så, det verkar iaf som om en riktigt ordentlig käkardag en gång i månaden sätter sprätt på min kropp… Kontrollvägde mig i morse också för att se om vågen bara ”råkade” visa extra lågt i går morse, men nej, den låg snällt kvar på 51,8 kg. Iofs spelar det ingen roll iom att jag kör med måttbandet for the win, men ändå rätt kul att se en minskning :emo-thumb

Var och kollade på ett nytt gym i dag, skall eventuellt byta till hösten. I samband med det mätte en av deras biffar till PT (:P) fettprocenten med fyrpunktskaliper och jag tänkte ju falla baklänges då han skrev upp millimetrarna ;) Hah, hans mätningar var typ hälften mindre än den andra gubbens då för några veckor sedan. Enligt dagens mätning ligger min fettprocent på 20… Den tidigare mätningen visade ju 26.1, så jag har bestämt mig för att kompromissa och säga att jag ligger någonstans där mitt emellan :D Och då blir det typ 23 %.

Avslutar med att kasta med ett par bilder på gårdagens magform:

Oj oj oj, jag dieten har bara gått fint ser jag :nod :)

Sådär ja!!! Även om den bättre *hrrrm* PTn mätte lite väl optimistiskt kanske, så har det defenitivt hänt saker! Ellerhur…:emo-thumb
    Men jag tror nog att du kanske ligger runt 20%, det såg inte ut att vara mycket kvar.

Nåväl, måste väl (trots mina många svordomar i lördags) säga GRATTIS till Finland o Lordi. Tänkte faktiskt på dig när jag såg finalen:P

Linda G wrote:
    Avslutar med att kasta med ett par bilder på gårdagens magform

Yeehaa!

Härligt tjejen!
    Av bilderna att döma så kan man nog lugnt säga
    att dieten har gått bra! Jättebra jobbat!

Hoppas du hittar ett riktigt fint gym till hösten förresten!
    Haha, hejja Lordi! Pratade med isoäiti i telefon innan finalen
    och frågade vad hon trodde om deras chanser.
    Hon muttrade lite smått och sa något om att de kanske är
    snälla innerst inne… Efter de hade vunnit ringde hon upp
    och sjöng HARRRRRD RRRRRRROCKKK HALLELUUUUUUUUUJA :D
    Hon är föööör härlig!

Kör hårt!!!:emo-thumb

Milia: Jo, nåt har väl hänt iaf :p

Lalla: Tack du! Jag håller med om att 20% är lite väl optimistiskt, men jag kan inte heller tro att jag skulle ligga på 26%. Så, kompromissen får duga :D Lordi ägde ESC totalt 8)

Katti: Tack tjejen! Det är faktiskt jättekul att det börjar märkas på kroppen att man går på diet… Motivationen blir ju inte direkt mindre av det :D Härlig isoäiti du verkar ha… jag har inte ”vågat” höra med varken fammo eller mommo om vad de tyckte om Lordi. Tror inte de är lika nöjda som din… Men jag är nöjd iaf!

Ajajaj vad jag slarvar med rapporterna nu :nono: Får skylla på att det är mycket på jobbet.

Måndag 22.5[/b]
    Morgonpromenad 40 min
    Pilates 30 min
    Crosstrainer 45 min

Tisdag 23.5[/b]
    Morgoncardio (crosstrainer) 50 min
    Styrka (axlar) 40 min

Sittande press bakom nacken (i Smith)
    12 @ 17,5 kg
    12 @ 27,5 kg
    6 @ 37,5 kg

Sittande militärpress (i Smith)
    2×10 @ 37,5 kg

Lutande sidolyft (en arm i taget)
    12 @ 5 kg
    3×10 @ 7 kg

Rotatorcuffllyft
    2×10 @ 3 kg

Sidolyft på lutande bänk (baksida axlar)
    12 @ 3 kg
    10 @ 4 kg
    2×8 @ 5 kg

Onsdag 24.5[/b]
    Morgonpromenad 55 min
    Promenad till gymmet 30 min
    Styrka (ben och armbonus) 40 min
    Crosstrainer 10 min

Har ju inte tränat ben på över tre veckor nu tror jag (pga det sjuka knät), och tänkte köra lite försiktigt i dag för att se hur det kändes.

Benspark
    …gick helt OK, kunde köra på 60 kg utan problem.

Sittande lårcurl
    …fick mig att inse att knät inte alls mår bra ännu. Kan fortfarande inte räta ut benet helt utan att det skall göra ont, så det blev bara några lätta set.

Glute kick
    … gick utan problem.
    10 @ 25 kg
    10 @ 30 kg
    10 @ 35 kg

Vågade mig inte på fler benövningar, så körde lite bonusövningar för armarna:

Skivstångscurl
    10 @ 20 kg
    6,5 @ 25 kg
    4 @ 25 kg + 8 @ 20 kg

Dips mellan bänkar
    30,20,20

Har suttit på seminarie hela dagen, och hållit en presentation om min forskning. Hah, den gick som den gick… hade mina slides på min USB-sticka, men då jag skulle upp vägrade båda datorerna som fanns kopplade till videokanonen samarbeta, så jag var tvungen att hålla presentationen utan slides :D Inte det lättaste att komma ihåg allt ur minnet, men det gick. Hur bra de som lyssnade hängde med i svängarna är sen en annan femma :D

Ledigt i morgon! Wiihaa!

Jihaa, nu är jag fast i Body Combat träsket!! Riktigt kul träning!

Här körs det hårt ser jag! O fin mage, perfekt till beachen! ;)

Latsen: Combat… :( Jag vill också juh… :( :D Men måste försöka hålla mig tills knät slutar strula. Fast det är inget bra alls att jag inte får slåss nu – håller ju på att bli en snällis :D Du får kicka lite för mig också.

Dagens träning:
    Morgonpromenad 55 min
    Crosstrainer 50 min

Cardio för hela slanten i dag – i morn är det dags för styrka igen!

Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 775 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.