Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Linda på G
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 maj, 2006 at 21:12 #953517Anonym anvandareMemberKatti wrote:Aaaahhh, Stockholm Marathon! Sprang själv det för nåt
år sedan! Fick marathonförbud den här sommaren tack vare
gammal skada, men nästa år är det troligt att den blir nån mara.
Hoppas du får det riktigt skoj och hejja på alla löpare!
Haha, ja om jag nån gång har vägarna förbi Turku så hör jag
av mig, så tar vi ett rejält träningspass!Attans med den där inflammationen! Fast det var ju tur i
oturen att det inte var löparknä i alla fall! Jasså du har
halvmara på gång? Skoj! Hoppas att du slipper alla skador
när det är dags att springa bara! Kurera den där slempåsen
ordentligt nu!Nej, nu ska jag nog iväg och ge axlarna en satans omgång!
Skulle egentligen dragit iväg på en tvådagars multisport
idag, men då jag nyss varit sjuk så sa läkaren ajja bajja!
Nåja… jag hittar nog på något annat skoj i veckan.
Snön är ju borta från myrarna, så där kan man ju alltid
plumsa omkringÄr du maratonrännare också? Och multisport…? Det låter hightech Gosh vilken mångkonstnär alltså. Hoppas verkligen att jag kommer i form så att jag kan springa halvmaran.. börjar bli lite väl lite tid att träna här nu bara. Loppet är 1.7, nu får jag inte springa nåt på en vecka och sedan kommer jag att vara i Italien på konferens sista veckan i juni. Hah, blir typ en vecka kvar för träning där emellan Nå… who needs training anyway??? (OK, I do… )
Hoppas axelpasset gick kanon!
31 maj, 2006 at 21:13 #953518Anonym anvandareMemberAroha wrote:Lade just upp en bild i dagsformstråden (nu när jag inte är fullproppad av bröllopstårta) – en tagen med god belysning.Såg den nu – ser bra ut tjejen! Du har definitivt förbättrat både formen och posandet. En hel del bucklor på den ryggtavlan :up:
31 maj, 2006 at 21:15 #953519Anonym anvandareMemberLalla wrote:Aj, vad trist med ditt knä. Men ändå skönt att få en dom, då vet man vad som är fel och hur man skall åtgärda det.Hahahaha!!!!!!!
Vilken skön bild när du kör hantelcurl, snacka om blåsfisken från Åbo:p
Näe, men du kör ju tungt vilket är det viktigaste!
Härligt o se!
Nu håller jag alla åtta tummar jag har….(du é en blåsfisk o jag en bläckfisk8) ) att ditt knä blir bra innan halvmaran.Hah, rena akvariet här nu ju :p Men blåsfisklooken bjuder jag på.. kan ju inget åt hur man ser ut
Tack för tummhållandet. Det var verkligen skönt att få veta att det inte var något allvarligare. Och har jag vilat från löpningen så här länge, lär en vecka till inte vara så svårt att hålla. Har börjat kurera mig nu med både salva och piller, så om nio dagar borde jag vara så gott som ny igen.
31 maj, 2006 at 21:17 #953520Anonym anvandareMemberDagens träning:
Morgonpromenad 50 min
Styrka X min
Crosstrainer 30 minWiiihaa, i dag har jag tränat ben *hoppar och skuttar som en… vet inte vad* Kändes så kul att äntligen få pina låren och gluttarna lite. Tog iofs en mjukstart och körde varken böj eller utfall, dvs. sånt som läkaren avrådde mig ifrån. Men ändå… ett BENpass!!! Dessutom har jag börjar inkludera en brant grymmebacke (tar 2 min att gå upp) i min morgonprommis nu så att jag lufsar upp och ner för den 5-10 gånger :devil: Skinkorna är rejält ömma
Benspark
20 @ 20 kg
10 @ 40 kg
3×8 @ 50 kgSittande lårcurl
20 @ 20 kg
12,12,10 @ 30 kgGynstolen utåt
20 @ 25 kg
15 @ 35 kg
10 @ 45 kg
8,10 @ 50 kg5 juni, 2006 at 14:02 #953521Anonym anvandareMemberHemma igen efter en kanonhelg i Sthlm. Blev lite sömn dock, och dessutom fick jag världens allergiattack i går då jag kom hem, så jag känner mig inte helt på topp. Men det var det värt – hade sååå kul! Men shit vad länge sen jag rapporterat nån träning… börjar med det.
Torsdag 1.6.2006[/b]
Morgonpromenad 40 min
Kvällspromenad till gymmet 30 min
Pilates 30 min
Styrka (bröst) 40 minSå länge sedan nu redan så jag kommer inte ihåg några vikter. Inget revolutionerande pass ändå så…
Fredag 2.6.2006[/b]
Morgonpromenad till färjan 60 min
Kvällspromenad (hamnen till T-banan) 20 minLördag 3.6.2006[/b]
Styrka (rygg, biceps) 60 minKörde på Delta i Sthlm tillsammans med två tjejer från Kolo – superkul! Efter det blev det en hel massa promenerande på stan och ut till stadion i samband med maratonloppet. Spenderade kvällen med Åsa, Fever, Liza, Tina, Ing-Marie m.fl. och hade jättetrevligt! Vänligare människor finns helt enkelt inte Timmarna på den kinesiska bufféen rann iväg, och plötsligt var det snart midnatt… och jag skulle upp före 6 för att hinna till färjan. Suck… somnade förstås inte då jag lade huvudet på dynan heller, så det blev inte många timmars sömn den natten. Och de kliande ögonen gjorde inte saken bättre direkt.
Gårdagen tillbringade jag på Silja Europa tillsammans med X stycken landsmän som gick omkring med ”Stockholm Marathon 2006 finisher”-skjortor på sig… och då jag satt i caféet och mumsade på Toblerone (mmm, så gott!) kom jag plötsligt på mig själv med att ha tänka att jag nog skulle vilja satsa mer på löpningen nu då jag får klartecken av fysioterapeuten på fredag :yahoo: Jag har redan ett tag känt att jag skulle vilja ha ett mer konkret mål med träningen, och jag tror att maratonloppet i sig, och att få uppleva stämningen där, men framförallt att prata med Fever och Åsa gav mig en extra kick. Och handen på hjärtat känner jag nog inte att jag brinner för att komma upp på scenen, men att genomföra en mara… det vore något. Hoppas nu bara innerligt att jag skall kunna delta i halvmaran i juli – sen får vi se vad jag får för idéer
5 juni, 2006 at 14:40 #953522Anonym anvandareMemberSkoj att du är tillbaks! Roligt att höra att du hade kul
i Stockholm! Gällande marathon… Antingen älskar man det
eller så hatar man det… Själv blev jag biten direkt, haha!
Tycker det är toppenroligt! Men halvmaror står också riktigt
högt upp på min lista! Och vem vet… kanske du kommer få se
dig själv både på marathonstartlinjen och på scenen?
Det finns gott om tid för båda två och mer därtill! Du hinner
ju känna efter vad som känns roligt i livet just nu!
Hoppas bara att du håller dig fri från skador och sjukdomar,
så att du får träna, äta, sova och må riktigt gott!
:yahoo: :fun: :yahoo:Kör hårt tjejen!!!
5 juni, 2006 at 14:57 #953523Anonym anvandareMemberTack för ett bra pass tjejen.
men jag trodde jag var trevligare än alla här inne tillsammans?
förklara den där är du snäll? *gggrrrrr**L*
5 juni, 2006 at 19:21 #953524Anonym anvandareMemberhej på dig min kära vän:) hur mås? Tog du inga bilder ?! Vill se fever och åsa in action:D
5 juni, 2006 at 20:01 #953525Anonym anvandareMemberKatti wrote:Skoj att du är tillbaks! Roligt att höra att du hade kul
i Stockholm! Gällande marathon… Antingen älskar man det
eller så hatar man det… Själv blev jag biten direkt, haha!
Tycker det är toppenroligt! Men halvmaror står också riktigt
högt upp på min lista! Och vem vet… kanske du kommer få se
dig själv både på marathonstartlinjen och på scenen?
Det finns gott om tid för båda två och mer därtill! Du hinner
ju känna efter vad som känns roligt i livet just nu!
Hoppas bara att du håller dig fri från skador och sjukdomar,
så att du får träna, äta, sova och må riktigt gott!
:fun: :yahoo:Kör hårt tjejen!!!
Shit vad du kan få en på bra humör tjejen! Tack :worship: Vem vet – kanske vi står bredvid varann taggade till tusen i Sthlm då startskottet går i juni nästa år
5 juni, 2006 at 20:03 #953526Anonym anvandareMemberOlivia wrote:Tack för ett bra pass tjejen.
men jag trodde jag var trevligare än alla här inne tillsammans?
förklara den där är du snäll? *gggrrrrr**L*
😮 Inte trodde jag du hängde här… så jag inbillade mig liksom inte att du skulle få reda på att jag vänstrade lite Nej men seriöst, du var faktiskt en riktigt, riktigt trevlig prick. Mina biccar gillade dig som sagt extra mycket :p
5 juni, 2006 at 20:07 #953527Anonym anvandareMemberAnne wrote:hej på dig min kära vän. hur mås? Tog du inga bilder ?! Vill se fever och åsa in actionAllt är på topp! Förutom allergiskiten 👿 Uppsvullen i ansiktet ännu och ser ut som en ballong utan snöre i… Men, det är sånt man får ta. Skyller på Toblerone och lakrits – min kropp är kanske inte van att ta till sig såna läckerheter längre
Tyvärr tog jag inga bilder… orkade inte dra med vår stora Canon G-nånting. Väskan var fullpackad till brädden ändå med träningsgrejs, laptop och kläder, så jag var tvungen att lämna kameran i Åbo. Men Fever hade sin kamera framme med jämna mellanrum, så jag hoppas få se ett par av de bilderna :emo-thumb
Hoppas allt är bra med dig också – har inte varit inloggad på MSN på typ en månad eller nåt nu. Inte bra :nono: Måste skärpa mig.
5 juni, 2006 at 20:10 #953528Anonym anvandareMemberDagens träning
Morgonpromenad (med grymmebacken) 60 min
Bonuspromenad med en kompis och två hundar 40 min
Crosstrainer 20 min
Pilates 30 minHar känt mig totaltrött hela dagen, allergichockad, uppsvälld och inte alls i form. Så, jag är definitivt nöjd över att jag fått till så pass mycket träning iaf. Hade tänkt köra styrka, men insåg rätt snabbt att jag lika gärna kunde skjuta upp det passet tills i morgon… Men då attans – då får axlarna akta sig
5 juni, 2006 at 20:16 #953529Anonym anvandareMemberTack för en en trevlig kväll:emo-thumb
Du var en riktigt trevlig prick som hela familjen tog till hjärtat med en gång, du klev högt upp på våran ”vi tycker om rankinglista”.
Hoppas vi ses snart igen.
Åsa ber om ursäkt för att hon inte var sig själv den dagen (fortfarande kass i magen).Ps du är nog den snyggaste datanörden i världen;)
Åsa 150 kg tyngre än förra veckan
5 juni, 2006 at 21:21 #953530Anonym anvandareMemberLinda G wrote:😮 Inte trodde jag du hängde här… så jag inbillade mig liksom inte att du skulle få reda på att jag vänstrade lite Nej men seriöst, du var faktiskt en riktigt, riktigt trevlig prick. Mina biccar gillade dig som sagt extra mycket :pIm under cover girl. Dont´t tell anyone, ok? *L*
och för guds skull berätta inte för någon på kolo att jag kan vara trevlig för då förlorar jag min image där.Men jag gillar att plåga, det fick ju dina biccar erfara *L*
Men du är stark kul att se dig träna och en finne som kan prata.
Du tog bort flera av mina fördomar *eg*6 juni, 2006 at 20:09 #953531Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Tack för en en trevlig kväll
Du var en riktigt trevlig prick som hela familjen tog till hjärtat med en gång, du klev högt upp på våran ”vi tycker om rankinglista”.
Hoppas vi ses snart igen.
Åsa ber om ursäkt för att hon inte var sig själv den dagen (fortfarande kass i magen).Ps du är nog den snyggaste datanörden i världen;)
😮 Ni kom definitivt upp högt på min motsvarande lista ni också. Ser redan fram emot att få ses igen. Glad att höra att Åsa börjar vara i form igen, hoppas nu allt skall klaffa inför 24 timmars. Om Liza inte vill följa med får hon mer än gärna komma hit och hälsa på Mumintrollen under tiden… Fast det är klart – hon kanske satsar på att springa hon också
Om jag får tummen upp av fysioterapeuten för att springa halvmaran 1.7 kommer jag kanske att vända mig till er för expertråd för hur jag skall komma i form tills dess… Är ju bara tre veckor kvar tills dess isf
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.