Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Linda på G
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 juni, 2006 at 20:11 #953532Anonym anvandareMemberOlivia wrote:Im under cover girl. Dont´t tell anyone, ok? *L*
och för guds skull berätta inte för någon på kolo att jag kan vara trevlig för då förlorar jag min image där.Men jag gillar att plåga, det fick ju dina biccar erfara *L*
Men du är stark kul att se dig träna och en finne som kan prata.
Du tog bort flera av mina fördomar *eg*Hmm… ett inlägg med en chockerande rubrik under Allmänt vore kanske inte helt fel… Nejdå, du kan vara lugn… your secret’s safe with me. Förutsatt att du inte hittar på nåt fuffens… kom ihåg att jag har en hållhake på dig nu, så det är bäst att du håller dig i skinnet
Verkligt kul att träna ihop, hoppas det blir fler gånger. Och jo – vi finländare kan faktiskt prata. Så folk förstår t.o.m :p
6 juni, 2006 at 20:12 #953533Anonym anvandareMemberLinda G wrote:😮 Ni kom definitivt upp högt på min motsvarande lista ni också. Ser redan fram emot att få ses igen. Glad att höra att Åsa börjar vara i form igen, hoppas nu allt skall klaffa inför 24 timmars. Om Liza inte vill följa med får hon mer än gärna komma hit och hälsa på Mumintrollen under tiden… Fast det är klart – hon kanske satsar på att springa hon ocksåOm jag får tummen upp av fysioterapeuten för att springa halvmaran 1.7 kommer jag kanske att vända mig till er för expertråd för hur jag skall komma i form tills dess… Är ju bara tre veckor kvar tills dess isf
Allt är möjligt:emo-thumb
6 juni, 2006 at 20:17 #953534Anonym anvandareMemberDagens träning[/b]
Morgon: 90 min crosstrainer
Kväll:45 min styrka (inkl. 5 min uppvärmning på crosstrainer)Sittande hantelpress
12 @ 11 kg
10 @ 13,5 kg
2×8 @ 16 kgRotatorcuffen i kabel
8 @ 2,5 kg Shit vad tungt
2×10 @ 1,25 kgSidolyft
10 @ 5 kg
2×6 @ 8 kg
8 @ 7 kg
8 @ 7 kg + 4 @ 6 kg + 4 @ 5 kg + 4 @ 4 kg + 4 @ 3 kg AAAAAJ!Liggande hantellyft på lutande bänk (baksida axlar)
12 @ 3 kg
2×10 @ 4 kgSittande bakåtlyft (baksida axlar)
12 @ 7 kg
2×10 @ 9 kgHuga – nu har jag ONT i axlarna :devil: Härlig känsla. I morn skall jag piska ben… ordentligt… för första gången på X antal veckor. Can’t wait
6 juni, 2006 at 20:19 #953535Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Allt är möjligt:emo-thumbMjo, kan ju inte direkt tvivla på det då man ser på dig och Åsa Men jag håller helt med – allt är möjligt om man bara sätter sig den på det. Har en suverän almanacka på mitt skrivbord som innehåller ett citat för varje dag, och här om dagen var jag tvungen att spara undan ett:
”It’s weak and despicable to go on wanting things and not trying to get them”
– Joanna FieldSå sant, så sant
6 juni, 2006 at 21:17 #953536Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Sittande hantelpress
12 @ 11 kg
10 @ 13,5 kg
2×8 @ 16 kg
Grymt bra hantelpressar! :up:
6 juni, 2006 at 22:02 #953537Anonym anvandareMemberÅhå, både 90 minuter på crosstrainer och
ett sjujävlars axelpass? Härligt jobbat!!!
Shit va du är duktig i träningen ju! :worship:
Ojoj, nu känns det som att jag måste börja träna
ännu hårdare, haha! Motivation på hög nivå! :up:
Hoppas att det känns bra på ditt benpass imorgon!
Inga skador! :nono:”It’s weak and despicable to go on wanting things
and not trying to get them”
– Joanna FieldVilket härligt citat! Så rätt… Borde fylla hela
badrumsspegeln med såna citat så att man blir
riktigt på hugget på morgonen! :pKör hårt!!!!!!!
7 juni, 2006 at 12:27 #953538Anonym anvandareMemberLatsen: Man tackar! Kändes bra under passet, och känns bra än i dag
Katti: Jajamen, blev ett riktigt bra pass i går faktiskt. Älskar ju iofs att köra axlar, men efter lite sömn och allergichocken var jag inte helt säker på hur kroppen skulle reagera i går kväll. Men, axlarna visade sig vara på G
Jag bara älskar citat… har en massa uppklistrade lite här och var, och samlar på mig en massa nya i en textfil. Hah, den börjar bli lite väl lång den filen vid det här laget. Hmm, borde kanske börja köra med att sätta in ett citat i samband med varje dagsrapport här på forumet…
Här kommer iaf ett som jag tycker passar bra om man någon gång råkar ha en lite sämre dag:
”When things go wrong as they sometimes will;
When the road you’re trudging seems all uphill;
When the funds are low, and the debts are high
And you want to smile, but have to sigh;
When care is pressing you down a bit-
Rest if you must, but do not quit.Success is failure turned inside out;
The silver tint of the clouds of doubt;
And you can never tell how close you are
It may be near when it seems so far;
So stick to the fight when you’re hardest hit-
It’s when things go wrong that you must not quit.”
–Unknown7 juni, 2006 at 12:41 #953539Anonym anvandareMemberDagens morgonträning
Crosstrainer 45 min
Styrka (ben) 40 minKnäböj
15 @ 20 kg
Kändes inte bra alls i knät, så bestämde mig snabbt för att skippa böjarna och köra relativt lätta pressar ist.Sittande benpress
10 @ 100 kg
10 @ 120 kg
2×8 @ 140 kgSittande lårcurl
15 @ 25 kg
10 @ 30 kg
2×8 @ 35 kgBenspark
15 @ 20 kg
2×8 @ 50 kg
6 @ 60 kgRaka mark
15 @ 20 kg
15 @ 40 kg
10 @ 50 kgSumma summarum ett rätt lugnt pass, men med tanke på att jag inte kört ben ordentligt på över en månad nu kändes de stackarna rätt möra efteråt. Trist att böjen inte kändes bra ännu, men jag är iaf glad över att jag inte fick några känningar i raka mark. Den övningen gjorde ju skitont i knät då tidigare, knappt så jag kunde köra den öht. Så, får väl vara nöjd… bäst att jobba mig tillbaka i lugn takt för att slippa bakslag med skadan.
I kväll blir det pilates och efter det firande för hela slanten – en kompis har fyllt 25 och dagen till ära skall vi äntligen gå och se DaVinci-koden!
10 juni, 2006 at 21:46 #953540Anonym anvandareMemberAaah, har just grillat en massa kött och käkat med papas arrugadas con mojo och en massa goda grönsaker. Detta är livet alltså. Har jobbat i trädgården hela dagen… grävt upp en massa stenar, demolerat halva gräsmattan och kört bort en massa skräp i skottkärra. Ser ut som om en bomb skulle ha slagit ner på vår bakgård just nu, men tror att det kan bli riktigt kanon bara vi får dit några stenplattor, massa krossat vitt grus, några stora stenar och ett par stenväxter :emo-thumb
Har haft fullt upp med annat de senaste dagarna, så har inte hunnit rapportera någon träning alls. Och nu har vi ett par kompisar här på besök, så jag skall försöka fatta mig kort (hah, som om jag nånsin kunde göra det :p).
Torsdag 8.6[/b]
Vaknade med världens träningsvärk i benen. Kunde knappt gå, I shit you not. Men det var iofs väntat iom att jag inte tränat ben ordentligt på nästan en månad. Blev en aktiv vilodag med promenader på sammanlagt 2 timmar.Fredag 9.6[/b]
Ännu värre träningsvärk…
Morgonpromenad 55 min
Crosstrainer 30 min
Styrka (bröst) 40 min
Kvällspromenad 30 minLutande hantelpressar
15 @ 11 kg
2×12 @ 16 kg PB
6 @ 18,5 kgSittande bröstpress
10 @ 30 kg
3×6 @ 45 kg
Ingen favoritmaskin direkt… konstig var den.Flyes i kabel
10 @ 5 kg
8 @ 7,5 kg
6 @ 10 kgPushdowns
15 @ 20 kg
2×8 @ 25 kg
2×15 @ 20 kgLördag 10.6[/b]
Morgonpromenad 60 min
Massa grej i trädgården10 juni, 2006 at 21:59 #953541Anonym anvandareMemberMåste ju berätta hur det gick hos fysioterapeuten också. Han kollade in mina fötter ett tag, jag fick göra en del övningar och så satt vi och diskuterade löpning överlag. Riktigt kul faktiskt! Hur som helst, visade det sig att mitt vänstra knä vrids inåt rätt rejält, och jag behöver alltså skor med ordentligt pronationsstöd. Dessutom har jag ”lösa” ledband, vilket ytterligare ökar behovet av stöd… Så, i dag har jag varit och testat ett par olika modeller, och bestämt mig för att investera i ett par Asics 2110.
[img=http://www.achillesheel.co.uk/images/products/Asics/f/TN6540137.jpg]Hoppas jag skall slippa knäbekymren härefter 👿
10 juni, 2006 at 22:06 #953542Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Måste ju berätta hur det gick hos fysioterapeuten också. Han kollade in mina fötter ett tag, jag fick göra en del övningar och så satt vi och diskuterade löpning överlag. Riktigt kul faktiskt! Hur som helst, visade det sig att mitt vänstra knä vrids inåt rätt rejält, och jag behöver alltså skor med ordentligt pronationsstöd. Dessutom har jag ”lösa” ledband, vilket ytterligare ökar behovet av stöd… Så, i dag har jag varit och testat ett par olika modeller, och bestämt mig för att investera i ett par Asics 2110.[img=http://www.achillesheel.co.uk/images/products/Asics/f/TN6540137.jpg]Hoppas jag skall slippa knäbekymren härefter 👿
Som jag sa, bra skor kan vara lösningen:P
Frugan är också ute i trädgården (själv låter jag helst bli:) ).
Hon kan hålla på i flera timmar (hon har ju bara tid på helgerna).”Every morning in Africa a gazell wakes up. It knows it must move faster than the lion or it will not survive.
Every morning a lion wakes up and it knows it must move faster than the slowest gazelle or it will starve.
It doesn’t matter if you are the lion or the gazelle, when the sun comes up, you better be moving”
Maurice Greene
Skynda långsamt!
Ps den kan bli din nästa år:P
10 juni, 2006 at 22:26 #953543Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Som jag sa, bra skor kan vara lösningenJo, förstår definitivt det nu. Då jag testade 2110-orna i dag och gjorde ”stå på ett ben”-testet, var det hur stabilt som helst… till skillnad från då jag inte har några skor på alls. Härligt!
FEVER wrote:Frugan är också ute i trädgården (själv låter jag helst bli).Hon kan hålla på i flera timmar (hon har ju bara tid på helgerna).Äh, ut i trädgården med dig. Det är ju SÅÅÅ skönt Nä men skämt åsido, kan tro att det känns avslappnande för Åsa att få fixa på gården emellanåt… kan faktiskt vara riktigt bra som omväxling.
FEVER wrote:”Every morning in Africa a gazell wakes up. It knows it must move faster than the lion or it will not survive.Every morning a lion wakes up and it knows it must move faster than the slowest gazelle or it will starve.
It doesn’t matter if you are the lion or the gazelle, when the sun comes up, you better be moving”
Maurice Greene
Skynda långsamt!
Tack, skall tänka på det! Har nog nästan redan bestämt mig för att ställa upp i halvmaran… med målet att ta mig i mål. Tidsmål får vänta tills nästa lopp *nickar*
FEVER wrote:Ps den kan bli din nästa årHehe… Du skall veta att en massa konstiga tankar kretsat i mitt lilla huvud sedan förra helgen. Och en stor del av dem har involverat löpning Så… vem vet
11 juni, 2006 at 19:24 #953544Anonym anvandareMemberHärlig dag :yahoo: Vädret, träningen, maten,… ALLT!!! Hade iofs tänkt börja dagen med att träna med en kompis från Pakkotoisto-forumet, men då jag kom fram till gymmet var kassan stängd. Så, om man inte hade kort kom man inte in öht 👿 Men ingen fara, jag tog en lång promenad i st, gick och köpte lite käk och satte mig sedan ute i en park och solade ett tag. Sedan blev det kaffe + prottebar vid stranden med sambon, och en übergod räk-avokadosallad hemma… Blev på bakhumör och svängde ihop en riktigt god protterulltårta med suveräna stats Efter det var jag laddad till tusen för att köra musten ur biccar och rygg.
Dagens träning:
Promenad ca. 90 min
Styrka (inkl. 5 min uppvärmning på crosstrainer) 60 minHantelcurl
12 @ 8 kg
5,2 @ 13,5 kg PB (antal reps… inte strikta direkt, men hantlarna kom iaf)
10 @ 11 kgEZ-curl
12 @ 10 kg
15 @ 20 kg PB (antal reps, hjälp på de två sista och extreeeemt långsamt i den negativa fasen)
6 @ 25 kg (hjälp på de två sista, långsam negativ fas)Chins
10 @ 15 kg (i assisterad ställning)
4,3,3 PB (4 reps)
2×6 (sambon hjälpte mig upp på de tre sista repsen, långsamt ner)Hantelrodd
8 @ 21 kg
Gjorde nåt konstigt här för det började kännas lite skumt mellan skulderbladen… så, skippade den.Upper back
12 @ 25 kg
10 @ 35 kg
8 @ 40 kgKändes riktigt kanon! Den lilla solbrännan gjorde väl också sitt till… är liksom lite kuligare att se sig själv i spegeln då man inte är helt vit som ett lakan Gillade också att köra biccarna först, bra med lite omväxling. Nu blir det film i soffan och en massa prottemuffins *slurp*
12 juni, 2006 at 18:49 #953545Anonym anvandareMemberFortfarande liite värk i benen, speciellt i hamstringsen… men, nu är iaf ryggen rejält öm :devil: De där chinsen igår gjorde definitivt susen :emo-thumb
Dagens träning:
Promenader, totalt 90 min
Jogging :yahoo: 30 min
Pilates 30 minHar alltså gjort en liten löparcomeback i dag.. tog det lugnt och försiktigt, blev väl ca. 5 km allt som allt. Riktigt skönt kändes det, och jag hade så gärna fortsatt lite längre… Men, jag skyndar långsamt, som en viss Fever brukar säga
13 juni, 2006 at 21:32 #953546Anonym anvandareMemberDagens träning[/b]
Morgoncardio (crosstrainer) 60 min
Promenad 30 min
Styrka 45 minSittande hantelpressar
10 @ 10 kg
2×8 @ 16 kg
10 @ 13,5 kgRotatorcuff i kabel
3×12 @ 1,25 kg Monstervikter :pSidolyft
10 @ 5 kgEnarmssidolyft
10,8,8 @ 7 kgLiggande sidolyft på mage (baksida axel)
12 @ 3 kg
10 @ 4 kg
8 @ 5 kgSittande framåtlutade bakåtlyft (baksida axel)
3×10 @ 9 kgAvslutade med tre set rehab-övning för vänstra knät :nerd:
Dagens minus: Hade lite känningar i knät i morse då jag vaknade… Kan inte ha varit från nåt annat än gårdagens löprunda Vill inte skippa halvmaran, men blir det inte bättre har jag inget annat val. Vägrar riskera att förstöra knät för en längre tid framöver… Men om jag inte kan ställa upp nu i juli, blir det i september i stället. Då jä*lar! Fast än har jag inte kastat in handduken totalt för sommarloppet heller…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.