Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Linda på G
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 juni, 2006 at 17:29 #953547Anonym anvandareMember
Shit alltså vad VARMT det är! Härligt, härligt. Svettades som en gammal sockermunk på Pilatespasset t.o.m. i kväll
Dagens träning
Morgonmix 60 min (promenad, jogg och hopp)
Promenad till gymmet 30 min
Expressbenpass 30 min
Pilates 30 minBenspark och sittande lårcurl (superset)
10 @ 30 kg + 10 @ 25 kg
10 @ 40 kg + 10 @ 30 kg
8 @ 50 kg + 10 @ 35 kg
6 @ 60 kg + 8 @ 35 kg
6 @ 60 kg + 8 @ 35 kgPliéböj med hantel a´la Jen Hendershott (ny övning)
20
20 @ 11 kg
15 @ 16 kg
15 @ 21 kg
3×15 @ 31 kgHade inte så mycket tid före Pilates skulle börja, så det fick bli ett kort men effektivt pass. Kort setvila och superset kan verkligen göra susen :devil: Kändes bara liiite i knät, och med tanke på att jag faktiskt har ansträngt mig riktigt ordentligt för att få knät att bli bra igen både vad gäller rehabövningar, stretch och kurering, så skulle det bara våga hålla på och strula länge till 👿
Dagens plus: Lägsta morgonvikten sedan dietstarten… 51.3 kg Blir riktigt bra att avsluta dieten nästa torsdag, och då blir det full rapport med minskningar och bilder
14 juni, 2006 at 17:52 #953548Anonym anvandareMemberShit va du är duktig tjejen!!!
Åhå, du la in en övning à la Hendershott också! Spännande!
Kändes inte den lite grann i knät? Hoppas att du håller dig
skadefri nu! :up:
Oj 51.3 kg??? Man känner sig som en flodhäst här bredvid dig, haha!
Ska bli jättekul att få se lite bilder och stats! Du gör det så grymt bra!Vilka läckra löparskor förresten! Har ett par såna själv! Fungerar
jättebra i terräng och på landsväg. Bra dämpning och stabilitet!
… Och så är dem ju sköna förstås! :pKör hårt Linda!!!
:yahoo:14 juni, 2006 at 21:52 #953549Anonym anvandareMemberKatti wrote:Shit va du är duktig tjejen!!!
Åhå, du la in en övning à la Hendershott också! Spännande!
Kändes inte den lite grann i knät? Hoppas att du håller dig
skadefri nu!
Oj 51.3 kg??? Man känner sig som en flodhäst här bredvid dig, haha!
Ska bli jättekul att få se lite bilder och stats! Du gör det så grymt bra!Vilka läckra löparskor förresten! Har ett par såna själv! Fungerar
jättebra i terräng och på landsväg. Bra dämpning och stabilitet!
… Och så är dem ju sköna förstås!Kör hårt Linda!!!
Tack för komplimangerna tjejen 😮
Pliésquatten kändes faktiskt minst i knät Vete attans varför… kanske pga att jag redan var rätt varm i benen då jag började med den? Plus att jag körde med rätt mesiga vikter. Men det känns redan i låren och rumpan, så övningen tog iaf där den skulle :devil:
Vad gäller skorna… så blev det inga Asics 2110 då det kom till kritan. Var och testade massa olika modeller i kväll igen, och kom hem med ett par Asics Gel Kayano i stället. De kändes absolut bäst på foten och var inte heller så breda som 2110orna… Nu är det bara att hoppas att de inte börjar skava. Blir inkörning i morgon eller på fredag – ser verkligen fram att få känna hur det är att springa i ett par ”riktiga” skor.
[img=http://www.rogansshoes.com/MaelstromCart/Images/Site32/asicskayanotn550.jpg]
15 juni, 2006 at 15:12 #953550Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Dagens plus: Lägsta morgonvikten sedan dietstarten… 51.3 kg Blir riktigt bra att avsluta dieten nästa torsdag, och då blir det full rapport med minskningar och bilder51.3 kg. Oj. Inte mycket det inte. Ser fram emot full rapport.
16 juni, 2006 at 13:05 #953551Anonym anvandareMemberAhhh… Kayano är ju riktigt bra! Hade dem (fast i en annan färg)
som reservskor på Stockhom Marathon… :up:Där där pliésuatten lät ju riktigt bra! Borde kanske testa
den jag också… Har gått och blivit sjuk igen tyvärr.
Attans också! Fick inte vara frisk många dagar. Men det
är ingen idé att gräma sig över sånt… Hade tänkt spela
tennis med vännerna idag, men jag får skjuta upp det
ett par dagar. Inga problem! :pHoppas att knät fortfarande känns bra, och att skorna
känns sköna att springa i! Väntar med spänning på
bilder och stats! :nod Du är så grymt duktig ju!!!Kör hårt!!!
:yahoo:16 juni, 2006 at 13:08 #953552Anonym anvandareMemberAroha wrote:51.3 kg. Oj. Inte mycket det inte. Ser fram emot full rapport.Nää, jag vet – siffrorna på vågen ser rätt fjuniga ut Men då ska man ju komma ihåg att det där är morgonvikten då jag käkar rätt lite kolisar (kring 100 g om dagen). Direkt jag ökar på intaget och/elller kolisarna gör glykogeninlagringen sitt…
Jag ser fram emot rapporten själv också faktiskt :devil:
16 juni, 2006 at 13:10 #953553Anonym anvandareMemberKatti wrote:Ahhh… Kayano är ju riktigt bra! Hade dem (fast i en annan färg)
som reservskor på Stockhom Marathon…Där där pliésuatten lät ju riktigt bra! Borde kanske testa
den jag också… Har gått och blivit sjuk igen tyvärr.
Attans också! Fick inte vara frisk många dagar. Men det
är ingen idé att gräma sig över sånt… Hade tänkt spela
tennis med vännerna idag, men jag får skjuta upp det
ett par dagar. Inga problem!Hoppas att knät fortfarande känns bra, och att skorna
känns sköna att springa i! Väntar med spänning på
bilder och stats! :nod Du är så grymt duktig ju!!!Kör hårt!!!
Shit, sjuk igen? Lider verkligen med dig tjejen. Hoppas det inte blir långvarigt. Men jag måste ju säga att jag verkligen imponeras av din attityd – alltid lika positiv och glad trots alla förkylningar och annat skit. En stor eloge till dig för det – inte många som skulle orka hålla humöret uppe på samma sätt. Du är bara för härlig helt enkelt :nod
Kayanona ja… snart kommer en rapport över min första runda med dem. Och jag lovar – jag är nöjd :kicking:
Krya på dig!
16 juni, 2006 at 13:18 #953554Anonym anvandareMemberI går hade jag dietens sista högdag och lyxade till det hela lite (ok, mycket då ) med en stor kaka Fazers blå. Inte optimal uppladdningsmat direkt, men… ärligt talat så kände jag inte alls för att vara optimal För övrigt blev intaget dock riktigt bra med mycket kolisar, även om det kanske blev lite för mycket protein och fett på köpet. Ca. 3500 kcal totalt. Och nu är jag astaggad och fulladdad för att köra hårt de sista dietdagarna
Nu kanske det låter som om jag inte gjorde annat än åt i går, men hann faktiskt med både jobb och träning också:
Torsdag 15.6
Morgoncardio 60 min (30 min crosstrainer + 30 min cykel)
Promenader, totalt 45 min
Betongplattslyft på terassen :nerd:16 juni, 2006 at 13:32 #953555Anonym anvandareMemberBestämde mig redan i går kväll för att ge mig ut på en löprunda i dag genast jag vaknade för att testa de nya skorna. Dessutom hade jag ju rejält med energi efter gårdagens högdag, så det kändes riktigt bra att snöra skorna och gå genom skogen till vårt motionsspår. Har förresten först nu börjat inse hur lyxigt det är att ha ett sånt bara på 100 meters avstånd Ett varv är 1875 meter (ja, man måste vara exakt :nerd:) och banan går upp och ner, med en riktig grymmeuppförsbacke.
Jag satte igång försiktigt, kände inget i knät och fortsatte med god min. Hade min vana trogen mp3-spelaren i öronen, men stängde rätt snart av den då jag märkte hur skönt det var att bara lyssna till fågelkvittret, min egen andning och ljudet av mina fötter som tog i marken. Helt underbart, en lugn och härlig känsla som inte går att beskriva. Och jag fortsatte springa… varv, efter varv, efter varv… och plötsligt hade jag sprungit 8 varv, dvs. 15 km :yahoo: Så nöjd alltså! Tiden blev 1:24:50, och om det är bra eller dåligt spelar mindre roll, huvudsaken är att jag sprang så långt. Och att knäna höll!
Hade tänkt att jag kanske skulle försöka mig på 10 km i dag för att se hur knäna reagerade, men nu kunde jag helt enkelt inte sluta tidigare. Och det bästa var nog att jag faktiskt hade kunnat fortsätta minst ett par varv till. Så, om jag inte råkar ut för något annat nu före loppet kommer den här damen nog att springa halvmaran den 1.7 :kicking:
Vet inte om det blir mer träning i dag, kanske lite styrka i kväll för att sätta en slutlig touch på dagen
17 juni, 2006 at 12:09 #953556Anonym anvandareMemberDet lät ju som ett superhärligt pass!!!
Åh, va mysigt! Se till att hålla dig frisk
och skadefri nu innan halvmaran, om du bestämmer
dig för att springa den! Du är så himla duktig ju!!!Förkylningen känns lite bättre idag, så läkaren
upphävde mitt träningsförbud. Drog på mig löparskorna
och sprang upp och ner för fjället ett par gånger här hemma!
Ehm… hade faktiskt tänkt ta det lugnt, men när
jag väl stod där vid foten av fjället, så kunde
jag inte hålla mig, utan satsade på PB, haha!
Så kan det gå… Men kroppen känns ganska så OK
just nu, så det verkar inte ha gjort någon skada…
Är väl rätt så hög på endorfiner ju nu, haha!Kan knappt vänta på att få se lite dagsformsbilder
och stats! Du är ju så grymt ambitiös!!!
Hejjar på dig på halvmaran!!!Kör hårt!
:yahoo:17 juni, 2006 at 18:13 #953557Anonym anvandareMemberVad roligt att ditt knä håller för löpningen!
Det låter som en underbar löptur, jag håller alla tummar jag har för dig den 1/7!Annars är jag imponerad över din dietframgång. Ser fram emot full ropport o bilder…:up:
17 juni, 2006 at 18:52 #953558Anonym anvandareMemberhärligt pass bruden och jag tycker det är en bra tid.
Kanon20 juni, 2006 at 13:07 #953559Anonym anvandareMemberKatti, Lalla och Olivia: Tack! Det kändes faktiskt helt kanon efter löprundan, hade aldrig anat att jag faktiskt skulle ha sån kondis
😮 Här var det full rulle… NOT Får skylla på att det varit helg, härligt väder och att jag har överfullt med grejs att hinna med på jobbet nu. Åker på konferens till Bologna på fredag, och har typ tusen saker att få klart innan det. Nå, jag försöker andas lugnt och spänna av så gott det går. Men, dessvärre måste jag avprioritera (?) forumsurfandet för att hinna med allt annat.
Men, till saken. Dags att rapportera helgens träning Tar det en dag i taget för att det inte skall bli helt råddigt.
20 juni, 2006 at 13:08 #953560Anonym anvandareMemberFredagen inleddes ju perfekt med 15 km löpning, och efter det var jag så nöjd och belåten att jag tillbringade resten av dagen med laptopen i högsta hugg på terassen… Hah, vem har sagt att man inte kan förena nytta med nöje :p Kände inte för att köra styrka då mer på kvällen utan nöjde mig med en lugn promenad. Efter det blev det kaffe med en kompis fram till småtimmarna… sambon var bortrest
Träningssaldo:
Löpning 84 min (15 km, medelpuls 159, maxpuls 175)
Promenad 50 min20 juni, 2006 at 13:10 #953561Anonym anvandareMemberLördagen gick i ungefär samma tecken som fredagen, dvs. massa sol, kaffe med kompisar och träning.
Träningssaldo
Promenader, totalt 2,5 h
Styrka (bröst och triceps) 45 minLutande hantelpress
12 @ 11 kg
8,6 @ 18,5 kg Ahhh… tungt som bara den 👿
8 @ 16 kgHantelflyes
12 @ 6 kg
10 @ 9 kg
8, 10 @ 11 kg PB (antal reps)Smal bänkpress (i Smith)
10 @ 20 kg
10 @ 22,5 kg
2×8 @ 27,5 kgDips (mellan bänkar)
3×15Kände mig såå svag. Fick huvudvärk mitt i passet, hade lite energi och var konstant törstig. Jag har druckit som en häst varje dag nu, men tydligen var det nåt skumt med vätskenivån ändå då på morgonen. Men, ett pass ändå. Och lite nöjd över att hantelflyesen gick relativt bra i alla fall.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.