Linda på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 775 total)
  • Author

Söndagen inleddes med en timmes promenad varefter vi packade picnicväskan och drog till stranden. Styrka senare på kvällen.

Träningssaldo
    Morgonpromenad 60 min
    Styrka (rygg och biceps) 45 min

Chins

12 @ 20 kg (assisterade)
    2×6 PB 8)
    2×4+2 (hjälp på två sista repsen)

Pullups

2×4+2 (hjälp på två sista repsen)

Sittande rodd

12 @ 20 kg
    3×8 @ 30 kg

Upper back

12 @ 20 kg
    10 @ 30 kg
    8 @ 35 kg

Skivstångscurl

12 @ 20 kg
    2×6 @ 22,5 kg
    10 @ 20 kg

Hammercurl (stående)
    10 @ 8 kg
    2×8 @ 9 kg

Trodde inte jag skulle ha nåt ork på gymmet nu heller, iom att det var hett och jag legat på stranden X antal timmar före passet. Tenderar att bli lat av att lapa sol, liggandes dessutom. Så jag blev riktigt glatt överraskad av chinsen, och det kändes som ett helt OK pass annars också.

Träningssaldo:
    Morgonmix 70 min (varav 35 min. löpning)
    Eftermiddagspromenad 30 min
    Pilates 30 min
    Stretch (*chock*) 10 min

Överraskade mig själv med att dra till med lite extra stretch före Pilatespasset. Hah, det händer typ aldrig :D Jag och stretchning… inte det perfekta paret direkt. Och jag vet inte varför det blivit så, för jag älskar ju egentligen det mesta med stretchen… att i lugn och ro få känna hur musklerna dras ut. Ja, det är väl en tidsfråga antar jag.

I och med att jag åker på konferensresa i morgon fredag, hade jag bestämt mig för att avsluta dieten med två halvkroppspass denna vecka istf fyra pass som vanligt. Började på tisdag med ett benpass.

Träningssaldo
    Morgonpromenad 75 min
    Styrka (ben) 50 min

Uppvärmning
    5 min crosstrainer

Benspark
    12 @ 30 kg
    8 @ 50 kg
    2×6 @ 60 kg
    6 @ 65 kg 8) Tillbaka på den vikt jag körde på innan knäproblemet

Raka mark
    15 @ 20 kg
    15 @ 40 kg
    2×10 @ 50 kg

Sittande lårcurl
    10 @ 25 kg
    2×8 @ 35 kg

Rullande ryggresningar
    2×15

Knärehab: Gynstolen utåt + miniböj på ett ben (superset)
    15 @ 30 kg + 15
    15 @ 40 kg + 15
    8 @ 50 kg + 15
    12 @ 50 kg + 15

Bonus: Utfall i Smith
    8 @ 20 kg
    2×10 @ 37,5 kg

Sista dietdagen inleddes med en löptur på 11.5 km. Och shit alltså vad tungt det var… luften var som betong, eller nåt i den stilen. Kvavt som attans, kändes som om ett riktigt oväder hade kunnat braka loss när som helst. Men det gjorde det aldrig, så jag var tvungen att lida av den tunga luften hela dan *grrr* Fast jag kände mig rätt nöjd över att ha löpt de dryga sex varven runt motionsspåret ändå – hade ju tänkt sluta vid fyra :)

Träningssaldo
    65 min löpning (+10 min promenad som uppvärmning och nedvarvning)
    Promenad 30 min
    Styrka (överkropp) 50 min

Chins
    12 @ 20 kg (assisterade)
    6,4
    4+4 (4 egna, 4 med hjälp)
    4+2 (4 egna, 2 med hjälp)

Här kom en kille fram till mig och stod och pratade i säkert 10 min :) Vi har nog bytt några ord tidigare också, men nu var han minsann riktigt pratglad. Helt kul, trots avbrottet i passet… speciellt då han avslutade med att jag var den första kvinnan han sett som gjort ordentliga chins, och att han ”lyfter på hatten” för det :P Gissa vem som var nöjd resten av passet :D

Lutande enarmssidolyft
    10 @ 5 kg
    3 x 8 @ 7 kg

Lutande hantelpressar
    10 @ 11 kg
    10,8 @ 16 kg

Stående hantelcurl
    15 @ 7 kg
    8,6 @ 11 kg

Pushdowns
    15 @ 20 kg
    3×8 @ 25 kg

Blev lite brått på slutet, men hann med de flesta muskelgrupperna iaf. Fick duga.

Så var dagen D här – dags att sätta punkt för dieten och rapportera lite resultat. Har inte hunnit med någon träning i dag ännu, iom att det här i princip är sista dagen på jobb då vi skall flytta (hela jobbet då alltså) till en ny byggnad, och vi måste ut i dag. Dessutom har jag en massa att förbereda inför konferens, men hoppas hinna med lite crosstrainer eller nåt i eftermiddag iaf.

Till saken. Dieten är slut och jag räknar med att jag har dietat ”på riktigt” i dryga 14 veckor. Hade ju tänkt börja redan i februari och sluta i maj, men pga att jag var sjuk och annat strul, blev allt framskjutet lite grann. Men det spelar ju ingen roll nu längre :)

Vikt och mått[/b] (siffrorna inom parentes är vid dietens start)
    Morgonvikt: 50,7 kg (56,1)
    Midja: 64 cm (70) (smalaste stället)
    Mage: 71 cm (81) (bredaste stället)
    Rumpa: 86 cm (93)
    Höger lår: 49 cm (53,6)
    Vänster lår: 49 cm (52,4)
    Höger biceps: 27 cm (27,5)
    Vänster biceps: 26 cm (27,5)

Alla mått är tagna då jag varit helt avspänd, inga flexarmått här inte :D Några bilder på dagsformen. Tyvärr hade jag ju inte tagit några bra förebilder men jag hittade ett par från december som kan användas lika bra. Formen vid dietens start var i vilket fall som helst inte bättre än den i december (om man ser till fettprocenten då alltså).

Dubbelpost… Kolla dietresultaten på förra sidan :P

Bra jobbat med dieten tjejen:emo-thumb …men smalare ska du inte bli nu va?

Bra jobbat tjejen!![/b] :kicking:

Såg att vi hade ungefär samma mått på armar och ben. Men jag har nog fläskat på mig lite nu :( Det är väl tyvärr oundvikligt…

Önskar dig en trevlig sommar med stundande bröllop och allt ;)

Kram Lina

Tack tjejer! Och nej, nu skall jag inte bli mindre, så du behöver inte oroa dig Tess. Är faktiskt helt nöjd med dagsformen, iaf på överkroppen, så det känns riktigt bra med dietpaus nu… för ett tag framöver iaf :P

Har inte blivit någon träning alls i dag, inte ens en ynka promenad iom att jag har haft så fullt upp med att förbereda helgens arbete. Sticker till Bologna i morgon förmiddag och kommer tillbaka natten till torsdag – återkommer då med ny energi och förhoppningsvis många erfarenheter rikare. Ha en fin midsommarhelg och fira lite för mig också.

Smell ya all later!

Wow, vilken skillnad på bilderna! Se on suomalainen sisu! Hauska Juhannus!

Fina resultat! :emo-thumb

Silvia, Linn och Frida-Mari: Tack! Blev lite väl svullen under Italienresan, men är snart tillbaka i sommarformen igen :P

Äntligen hemma igen! Bologna var hett och soligt, så man kunde knappt sitta ute. Jobbade långa dagar och åt massor. Vill nog inte se pasta på några veckor framöver =) Och jag säger bara, tack och lov att man inte bor där, skulle inte palla med traditionen att äta femrättersmiddagar flera gånger i veckan *skakar på huvudet* Körde lite cardio varje morgon där nere – gymmet på hotellet hade helt ok stepper och löpband – men annars har jag haft en riktigt skön vilovecka… Men den vilan slutade i dag… För nu har jag sprungit halvmaran :yahoo:

Iom att jag inte haft möjlighet att springa så mycket som jag velat, ”laddat” i Italien med en massa fet pasta och goda viner :| och det var skitvarmt i dag, bestämde jag mig för att springa loppet som en kul grej, utan att sätta upp något direkt mål. Ställde mig nära 2-timmarsharen vid starten, och tänkte att jag skulle försöka haka på den så långt jag bara orkade. Men, öhm, då jag kom i mål visade klockan en tid på 1:52:40, och haren låg rätt långt bakom.

Gissa om jag är nöjd! Kändes inte ens tungt, knäproblemen lyste med sin frånvaro och jag hade ett konstant runner’s high. I’m officially hooked on running 8) Fick löpsällskap av en man i 50-årsåldern kring 13 km, och vi gjorde en deal om att hålla ihop och försöka köra på en 5-minuters kilometerfart till mål. Riktigt kul – speciellt då det funkade! Skakade hand då vi korsade mållinjen och bestämde oss för att ses nästa år igen.

Gosh vad jag babblar, men jag är bara så nöjd. Hoppas kunna återuppta styrketräningen på måndag igen, kliar i fingrarna efter nästan två veckors paus. Ska bli kul att få börja käka normalt igen också, 400-500 g kolisar om dagen är inte nåt som passar mig i längden :D

Over and out!

Grattis Linda! Visste ju att du skulle klara det
    galant! Fasen va duktig du är!!! Låter som att du har
    haft det riktigt toppen under ditt lopp!
    Jätteroligt att läsa… Du är ju toppen!!! :yahoo:

:worship: :worship:

Wow! Grymt tjejen!!!
    Stort grattis!!! :yahoo:

Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 775 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.