Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Linda på G
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 november, 2005 at 16:38 #952902Anonym anvandareMember
Tjoohooo på seeej!! När kommer du och hälsar på då???
Skönt att förkylningen börjat gå tillbaka, snoriga snokar är aldrig kul.
(PEPPAR PEPPAR) jag har klarat mig :whistle: pojken trycker i mig alla tänkbara vitaminer och mineraler, måste vara det!?Nu jäflar satana ska gå o träna sej lite!!! :bb3:
Krya på dig vännen
Kram kram o liten proteinfis
14 november, 2005 at 19:40 #952903Anonym anvandareMemberGodis_monstret wrote:Tjoohooo på seeej!! När kommer du och hälsar på då???
Skönt att förkylningen börjat gå tillbaka, snoriga snokar är aldrig kul.
(PEPPAR PEPPAR) jag har klarat mig :whistle: pojken trycker i mig alla tänkbara vitaminer och mineraler, måste vara det!?Nu jäflar satana ska gå o träna sej lite!!! :bb3:
Krya på dig vännen
Kram kram o liten proteinfis
Yoho! Så har monstret gjort entré i den här tråden också :yahoo: Har redan kryat på mig, och var nyss och tränade igen. Lovely ! Får hoppas pojken (vad sött förresten, kanske ska börja kalla sambon det jag med… njäää, pussgurka får duga ) fortsätter proppa i dig vitaminer och dundermedel. Inte bli sjuk nu på slutrakan!
Åååh, skulle SÅ vilja komma och skrika halsen av mig på Lucia, men måste hållas i hemknutarna lite också. På konferens nu to-sö, och sen två veckor igen efter jul, och förutom det börjar kalendern vara fullproppad :frust: Meeen, ni har ju så massa tävlingar för er där nere i Götet, så kanske det blir av i vår i stället? Måste sikta in oss på det!
Kraaaaaam!
14 november, 2005 at 19:49 #952904Anonym anvandareMemberJag är frisk igen! :yahoo: Underbart! Vad härligt att det inte satt i längre… hade fått spunk av att vara ”oförmögen att göra annat än surfa, göra storkok och glo på TV” i fler dagar
Tog det lite försiktigt för säkerhets skull till först på gymmet… men kände mig inte speciellt svag (allt är relativt :p) så körde på som vanligt. Hann bara med bröst, biceps och ben förra veckan innan baciluskerna visade sin fula nuna, så i dag tog jag igen ett missat axel- och tricepspass:
Sittande hantelpress
8 @ 11 kg
3×8 @ 13,5 kg
6 @ 13,5 kgStående rodd
8 @ 20 kg
8 @ 25 kg
5,3 @ 30 kg
6 @ 25 kgSidolyft med hantlar
8 @ 5 kg
2×8 @ 7 kg
6 @ 7 kg
8 @ 6 kg + 4 @ 5 kg + 4 @ 4 kg + 4 @ 3 kgSittande, framåtlutat hantellyft (baksida axlar)
8 @ 7 kg
8 @ 8 kg
2×8 @ 9 kgPushdowns
8 @ 17,5 kg
8 @ 20 kg
2×8 @ 25 kg
6 @ 25 kg
8 @ 20 kg + 6 @ 15 kg + 6 @ 10 kg + 6 @ 5 kgDropset rules :bb3: Haha, att det kan göra så ont att köra på 3 och 5 kg i slutet… Härligt! Hade tänkt köra lite franskpress också, men axelträningen tog så lång tid i dag, att jag inte hann med allt 👿 Men det var det värt – attans vad bra kontakt jag fick med axlarna i dag. Groooooow!
14 november, 2005 at 21:58 #952905Anonym anvandareMemberEn frisk Linda…härligt..:emo-thumb
kör på nu vännen :bb3:
15 november, 2005 at 10:02 #952906Anonym anvandareMemberHej Linda,
Roligt att se att du är frisk igen :up: Det är ju urtrist att vara sjuk men det kan va ruggit motiverande oxå för man saknar ju träningen sååå
Härligt pass du körde igår :emo-thumb Man borde nog vila lite oftare för att få känna sig riktigt stark ibland :bb2:
Ät och sov nu riktigt ordentligt så att förkylningar och annant skräp håller sig på avstånd :lazy:
KÖR HÅRT och LYCKA TILL!
Kram,
Linda15 november, 2005 at 12:05 #952907Anonym anvandareMemberTack alla Jodå, känns bra att vara tillbaks! Men som du LiMi skrev är det nog bra med en paus ibland, även om kroppen inte direkt ”vilar” då man brottas mot en massa fula bacilusker. Men på nåt sätt kände jag mig ändå mer utvilad än på länge efter helgen…
Var lagom muntert att promenera till jobbet i dag :whistle: Storm, regn och allmänt ruggigt! Men väl framme kändes det hur härligt som helst – finns inget bättre än att då få sätta sig ner med sin morgongröt med massa grynost och dagens tidning :emo-thumb
Ska iväg och träna efter jobbet tror jag – ryggen har bett om att få ta i lite nu hela helgen, och jag börjar ge efter
15 november, 2005 at 12:08 #952908Anonym anvandareMemberSkrev ju matdagbok f
15 november, 2005 at 14:31 #952909Anonym anvandareMemberHej Linda,
Sånt här tycker jag är roligt. Att sätta upp lite mål och riktlinjer för att sedan se vad som händer. Ditt upplägg ser jätte bra ut men jag kan ju inte låta bli att kommentera när tillfälle bjuds.
Kolhydrater 280g = 1120 kcal TOPPEN! :up:
Protein 165g Här skulle jag nog lagt mig något högre för att få upp dagens totala kalorier. 200g = 800 kcal
Fett 45g Testa 60g = 540 kcal. Tycker du bör äta mycket nötter för att öka till denna siffraDå skulle det bli TOTALT 2460 kcal:
Kolhydrater 280g =E% 45,5
Protein 200g =E% 32,5
Fett 60g =E% 2215 november, 2005 at 14:44 #952910Anonym anvandareMemberKikar in.. och håller faktiskt med Linda (Limi) här. Öka proteinet och fettet. :emo-thumb
Vet inte vad du väger, men du lär väga lite mer än mig då du väl är längre?
Själv ligger jag på 300g kolhydrater, 200g protein o 70g fett på mina hm… 1.59cm kan ju inte avslöja vikten här, förrän nån gissat rätt i min tråd15 november, 2005 at 14:47 #952911Anonym anvandareMemberTack Linda! Vad kul att få kommentarer så snabbt Hoppades nog nästan att du skulle ha nåt att säga
Matdagboken från förra veckan visade att jag låg på ett medeltal på knappt 2000 under vardagarna. Inte alls bra :nono: Totalt skulle jag med mitt de mängder jag skrev förut komma upp i lite över 2200 kcal – men med helgerna medräknade skulle medeltalet för hela veckan stiga till närmare 2400. För precis som du, äter jag mindre strikt då
Men, kanske det ändå är så att det är för litet? Värt att fundera på. Skulle vara kul att veta ”på förhand” hur resultaten skiljer sig mellan 2200 och 2400. Kristallkula anyone? :p Men det är ju inte så att det är svårt att äta mer heller :whistle: så man förlorar ju inget på att testa olika upplägg.
Var nötallergiker tidigare, men sedan förra nyårsaftonen har jag försökt vänja mig vid nötter så småningom, och i dag kan jag faktiskt äta en del sorter utan problem. Härligt! Så att få in lite nötter skall nog gå, just nu baserar jag mesta delen av mitt fettintag på fet fisk och matolja (t.ex. i kvarg med jordgubbar – jättegott!!!). Och protein har jag som sagt ätit mer av tidigare, så inga problem där heller.
Vad tror du om att köra på 2200 nu några veckor och sedan öka igen då magsäcken fått vänja sig vid lite större lass?
Tack än en gång! :worship:
15 november, 2005 at 14:51 #952912Anonym anvandareMemberLinn wrote:Kikar in.. och håller faktiskt med Linda (Limi) här. Öka proteinet och fettet. :emo-thumb
Vet inte vad du väger, men du lär väga lite mer än mig då du väl är längre?
Själv ligger jag på 300g kolhydrater, 200g protein o 70g fett på mina hm… 1.59cm kan ju inte avslöja vikten här, förrän nån gissat rätt i min trådNej nu! Vad kul med så många kommentarer till upplägget :worship: TACK!
Men faktiskt, jag är nog inte alls längre än dig. En cm då, men det lär ju kvitta Är alltså 160 cm kort och väger kring 54 kg. Målet är att bygga muskler, men inte lägga på mig en massa fett (don’t we all :p )
Men, håller du ändå fast vid att jag borde öka på proteinet och fettet?
/Linda
Ps. Tänkte gissa på din vikt jag med, men tänkte att jag inte kan vinna ett pass med dig. Det skulle bli dyrt för en av oss att ta färjan över
15 november, 2005 at 15:02 #952913Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Nej nu! Vad kul med så många kommentarer till upplägget :worship: TACK!Men faktiskt, jag är nog inte alls längre än dig. En cm då, men det lär ju kvitta Är alltså 160 cm kort och väger kring 54 kg. Målet är att bygga muskler, men inte lägga på mig en massa fett (don’t we all :p )
Men, håller du ändå fast vid att jag borde öka på proteinet och fettet?
/Linda
Ps. Tänkte gissa på din vikt jag med, men tänkte att jag inte kan vinna ett pass med dig. Det skulle bli dyrt för en av oss att ta färjan över
Aha! Jag trodde du var längre. Men i så fall.. jag är några kilon upp om man säger så :whistle: så då ligger du nog hyfsat bra ändå. Prova ett tag och utvärdera vettja. Du känner ju din kropp bäst själv :emo-thumb
15 november, 2005 at 15:07 #952914Anonym anvandareMemberTja det ser ju bra ut på din avatar, så varför klaga, men du ser säkert för djävlig ut i verkligeheten, precis som jag;)
Nä skämt å sido det är bara och köra på, hjälp kommer till sommaren (när vi kommer):emo-thumb
15 november, 2005 at 15:20 #952915Anonym anvandareMemberHello igen!
Jag tror att dina 2200 kcal kan bli bra. Men välj rätt saker att fylla dem med :emo-thumb
Jag LiMi är 169cm lång och väger 60kg och äter ca 2400-2600 kcal per dag.
Det låter ju rätt så rimligt att du som är 160cm kort och väger 54kg ska äta 2200 kcal.
Men då tycker jag att du ska fördela så här:
Kolhydrater 250g =E% 46
Protein 180g =E% 33
Fett 50g =E% 21TOTALT 2200 kcal
Lycka till! Kramis
15 november, 2005 at 15:42 #952916Anonym anvandareMemberLinn wrote:Aha! Jag trodde du var längre. Men i så fall.. jag är några kilon upp om man säger så :whistle: så då ligger du nog hyfsat bra ändå. Prova ett tag och utvärdera vettja. Du känner ju din kropp bäst själv :emo-thumbNää du, kort i rocken som bara den. Men jag klagar inte – enda gångerna jag önskar att jag hade några centimeter till är då jag behöver få ner nåt ur hyllorna högst upp i köksskåpen… Men det är väl därför man har sambo :whistle:
OK, då kör jag på 2200 då, eftersom både du och LiMi verkar tycka att det låter vettigt. Och märker man att det inte funkar, är det ju bara att justera – man är ju sin egen herre… eller dam
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.