Linda på G

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 775 total)
  • Author

Helt underbart att ni orkar kommentera! :worship:

LiMi wrote:
    Jag tror att dina 2200 kcal kan bli bra. Men välj rätt saker att fylla dem med :emo-thumb

Japp, inget skräp… skall ta till mig dina goda råd ;) Men jag tror jag ligger rätt bra till…

Kolhydrater från:
    Gröt, pasta (oftast mörk), fullkornsris, rågbröd, grönsaker, frukt och mysli

Protein från:
    Keso, kvarg, kyckling, köttfärs, ägg, fisk, kalkonfilé, skinkpålägg och mager ost

Fett från:
    Olja, salladsdressing, fet fisk och som nykomling på listan – nötter :D

Quote:
    Det låter ju rätt så rimligt att du som är 160cm kort ;) och väger 54kg ska äta 2200 kcal.

Jo, som jag redan skrev i svaret till Linn – tycker det låter vettigt jag med. Och inget hindrar ju att man gör ändringar på vägen.

Quote:
    Kolhydrater 250g =E% 46
    Protein 180g =E% 33
    Fett 50g =E% 21

TOTALT 2200 kcal

OK, det fixar jag. Drar gärna ner lite på kolisarna, är inte van att äta så stora mängder pasta och ris åt gången :)

Fatta att det här kan va så kul :D ;)

FEVER wrote:
    Tja det ser ju bra ut p

Oj, det var visst längesen jag var inne här 😮
    Snabbläste några sidor och såg att du varit sjuk. Skönt att du blivit friskt igen! :emo-thumb

Vad duktig du är som kollar upp din kost så noga! Själv orkar jag inte… Äter på tok för lite för att bygga ju 😮 Jag får nog följa ditt exempel och kolla upp intaget nån dag för att se hur det ligger till :

Det kommer säkert bli kanonbra det här Linda!
    Kör hårt!!

Kram!

Hej där Linda!

Härligt att förkylningen ebbade ut och att du är på g igen!
    Saknar dig på msn.. vi verkar ha gått om varandra där senaste tiden

Läste i en annan tråd att du funderar på att utbilda dig inom träning & hälsa
    – jag kan bara säga: GÖR DET! :up: verkligen!

Tycker för övrigt att ditt kostupplägg verkar toppen!
    Jag har legat på kring 2400-2500 några dagar nu och ska hålla mig kvar där.

– Nu ska vi växa! :bb3: :bb2:

KRAM

[img=http://cheesebuerger.de/images/more/bigs/a032.gif]Argh! Varutan nätuppkoppling HELA KVÄLLEN i går. Inte bra. Inte bra alls :p Haha, usch vad beroende man är… kunde inte kolla min mail på 18 timmar och kände mig totalt isolerad :D Nää, var nog bara bra att stormen hade strulat till leverantörens server lite :) Såg ”Star Wars III”… har inte blivit av, förrän nu. Är ingen direkt SW-vän, men man måste ju se den här också då man sett de 5 andra.

Kollade just in det jag skrev tidigare om vad jag käkar, och måste göra några tillägg:

Linda G wrote:
    Kolhydrater från:
    Gröt, pasta (oftast mörk), fullkornsris, rågbröd, grönsaker, frukt och mysli

Protein från:
    Keso, kvarg, kyckling, kött, ägg, fisk, kalkonfilé, skinkpålägg och mager ost + proteinpulver förstås

Bra fett från:
    Olja, salladsdressing, fet fisk och som nykomling på listan – nötter :D + Becel-produkter med Omega 3 och 6 (matlagningsgrädde 7 %, ”margarin” 35 %)

Får ju en del mättat fett från t.ex. kött, ost och mjölkprodukter också, så det jag listade här var de källor jag får i mig bättre fetter från.

Rätt ska vara rätt :emo-thumb

Men Linda då, du har inte gått och blivit beroende av nätet väl :D

passa dig för sånt 8)

Lina wrote:
    Vad duktig du är som kollar upp din kost så noga! Själv orkar jag inte… Äter på tok för lite för att bygga ju 😮 Jag får nog följa ditt exempel och kolla upp intaget nån dag för att se hur det ligger till :

Hej Lina!

Kul att du tittar in :emo-thumb Men tja, duktig och duktig, det krävs ju inte så mycket för att bokföra lite… Och den lilla mödan känner jag det är värt för att ge kroppen de bästa möjligheterna för att ta till sig träningen… vill ju inte hålla på och träna, svettas och ha värk i kroppen halvt i onödan heller :D Så om du tror att du äter för litet rekommenderar jag verkligen att du skall kolla upp lite – en dag här och där bara. Man måste ju inte sätta upp nåt schema, men att ha några riktlinjer att gå efter funkar iaf för mig. T.ex. att veta att jag borde sträva efter att i varje mål ha X g protein och X g fett. Blir liksom så mycket lättare då :)

Kämpa på tjejen! :friends:

Frida: Japp,

Gosh s

Linda G wrote:
    Hej Lina!

Kul att du tittar in :emo-thumb Men tja, duktig och duktig, det krävs ju inte så mycket för att bokföra lite… Och den lilla mödan känner jag det är värt för att ge kroppen de bästa möjligheterna för att ta till sig träningen… vill ju inte hålla på och träna, svettas och ha värk i kroppen halvt i onödan heller :D Så om du tror att du äter för litet rekommenderar jag verkligen att du skall kolla upp lite – en dag här och där bara. Man måste ju inte sätta upp nåt schema, men att ha några riktlinjer att gå efter funkar iaf för mig. T.ex. att veta att jag borde sträva efter att i varje mål ha X g protein och X g fett. Blir liksom så mycket lättare då :)

Kämpa på tjejen! :friends:

Det där behövde jag höra nu! :worship:
    Ska skriva in mitt dagsintag i trainerslab så fort jag kommer hem idag :rtfm: Måste börja hålla koll på mig själv så jag inte äter för lite och låter min träning gå till spillo :nono:

Kör på Linda!!
    Kraaam!

Lina: Vad kul att jag lyckades få till lite babbel som nån kan tycka sig ha nytta av :D Bara att köra hårt, både med maten och träningen så kommer allt bli kanon! Kjaaam

Träningsvärk i mage och rygg :emo-thumb Nu blir det bara en snabb rapport av dagens pass. Måste packa, åker iväg på konferens till [http://www.koli.fi/service.cntum?pageId=105511 Koli ]i morn. Skall presentera två artiklar, träffa massa intressanta människor, äta buffet tre gånger om dan och ta långvandringar med resten av gänget i naturparken. Härligt jobb man har :p

Anyway, blev ben i dag.

Knäböj
    10 @ 20 kg
    8 @ 60 kg
    4×8 @ 70 kg
    12,10,10 @ 60 kg

Raka mark
    8 @ 20 kg
    8 @ 40 kg
    2×8 @ 50 kg

Sittande leg curl
    8 @ 30 kg
    8 @ 35 kg
    8 @ 30 kg

Over and out! Tillbaks på söndag igen. Ha det bäst alla tills dess! :friends:

Skulle ju inte surfa mer nu, men kunde ju inte l

Trevlig resa och ät lite för mig mä… Kram

Linda G wrote:
    Skulle ju inte surfa mer nu, men kunde ju inte låta bli att ta en liten titt innan jag släcker datorn bara :D

Hej du, hade ju helt missat ditt inlägg 😮 Borde kolla upp synen :) Hoppas ryggpasset blev kanon :emo-thumb

Kristian: Tack för det du! Ska äta lite för dig också. Det lär finnas så det räcker :p

He he.. ja, tänk – här satt jag å sura utan anledning..
    :(

Passet avbröts av en dotter som undrade vart jag var .. hade glömt att hon skulle till tandregleraren.. eeh..
    Men tar igen det imorgonbitti innan jobbet.
    håller ff på att köra in nya vikter för att köra Bartollskt.Det går mycket bra och känns superkul!!

Men jag återkommer med respons när vikterna börjar kännas ’rätt’!

:up:

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 775 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.