Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Linder vill bli stark
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 mars, 2007 at 00:43 #899501Anonym anvandareMember
Ja, dags för min första journal då.
Fakta:
Lever i Malå, västerbotten. Ca 20 mil ovanför Umeå för er som bor lite längre ner
Jag är 17 år gammal och började träna i början på november, kommer dock inte ihåg vilket datum.
Jag väger 64kg (morgonvikt) och är 168cm lång.
Min kost är väl någorlunda bra, men något jag defenitivt borde bättra på!
Jag är inne på min 5:e vecka på min 6 veckors kreatinkur och dricker gainer efter träning.
Höger arm mäter 32-34cm (flex) och runt brösten 92-94cm.
Lite PB som kan vara bra att skriva upp.80kg bänkpress
140kg marklyft
Knäböj ?Varför jag startar en journal är därför jag älskar att ta skit och få tips och råd helt enkelt!
Jag vill att ni ska vara hård och ärlig med mig för att förhoppningsvis det ska synas senare framåt. Älskar kritik i alla dess former.Mitt schema ser ut såhär:
Måndag: Bröst/triceps/mage
Tisdag: Biceps/underarmar
Onsdag: Ben/vader/rygg
Torsdag: Axlar/lats/mageJag är på gymmet med två av mina polare som är väldigt fokuserade och vill förbättra sig själva, de är inga slackare.
Jag själv är också väldigt fokusera och älskar att se resultat.
Självklart, så har jag fått lida för att jag gick ut för hårt.
Inflammarion eller någon typ av verk i båda underarmarna samt samma typ av smärta vid nyckelbenet.
Jag har fortfarande kvar smärtan men det verkar gå framåt i alla fall och jag har börjat kontrollera mig själv och hålla mig undan från det som tar på värst.Bilder kommer förhoppningsvis att dyka upp, när jag får tag i någon digitalkamera eller webcam eller liknande.
21 mars, 2007 at 00:43 #86089Anonym anvandareMember21 mars, 2007 at 00:52 #899502Anonym anvandareMemberTisdag – 20/03/07
Uppvärmning – snabba rep med tomma stångcurls.
Skivstångscurl (smalt grepp):
32,5 x 8 x 2
Skivstångscurl (brett grepp):
32,5 x 6 x 2
Curl med hammerstång:
35 x 6 x 3
Z-Stångscurl med omvänt grepp:
30 x 8 x 3Underarmscurl (rullar dem ut till fingertopparna):
30 x 15 x 3Jag kommer inte att kunna dra på gymmet på torsdag på grund av behandling av nageltrång (ajaj), så jag bestämde mig för att köra lite rygg idag, så det blev:
Marklyft
50 x 15 x 1
80 x 10 x 1
100 x 6 x 1
100 x 5 x 1Det kändes som ett bra pass idag. Har som sagt lite problem med underarmarna, men det gick väldigt bra idag, känns som det håller på att släppa.
21 mars, 2007 at 00:59 #899503Anonym anvandareMemberFör det första, jag gillar din attityd när det gäller kritik! :emo-thumb
Jag såg en grej direkt som jag skulle vilja klaga på. Du tränar måndag till torsdag. Jag har läst rekommendationen att ta minst en dags paus efter två dagars träning, så det kanske vore bättre om du vilade på onsdagen och flyttade fram veckans sista två träningsdagar en dag. Alltså så du tränar mån, tis, tors, fre.
Lycka till med träningen! :up:
21 mars, 2007 at 01:07 #899504Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:För det första, jag gillar din attityd när det gäller kritik! :emo-thumbJag såg en grej direkt som jag skulle vilja klaga på. Du tränar måndag till torsdag. Jag har läst rekommendationen att ta minst en dags paus efter två dagars träning, så det kanske vore bättre om du vilade på onsdagen och flyttade fram veckans sista två träningsdagar en dag. Alltså så du tränar mån, tis, tors, fre.
Lycka till med träningen! :up:
Förstår precis
Grejen är bara det att jag har ett förhållande med en tjej som nu bor 10 mil härifrån så fredagens träning går i 1/4 fall bort. Grejen är det att jag är nästan på snudd av träningsnarkoman när jag älskar att träna och det är perfekt när det ändå dödar bortkastar tid framför datorn. Jag vet att jag skulle kunna behöva någon dags vila på veckan precis som du säger men jag skulle verkligen bli otålig på onsdagen och ändå springa ner på gymmet, än om det kan vara dåligt! Men det är förhoppningsvis något som kommer med tiden, att jag hittar något som skulle kunna innebära att jag skippar träningen men ändå inte gör att jag mår dåligt av att jag inte drar dit.21 mars, 2007 at 01:15 #899505Anonym anvandareMemberDu har nog några år på dig innan vila blir väldigt nödvändigt. Ät, sov bra och försök ligga på 20-25set inkl uppvärmingsset så ska det nog gå bra ändå.
21 mars, 2007 at 01:24 #899506Anonym anvandareMemberGlömde säga att jag körde 17,5 x 5 x 2 koncentrationscurl med hantel, detta på enbart vänstern. Min vänsterarm är lika stark som högern, men jag tycker att den släpar efter om man jämför med högern då det skiljer ca 3 cm. Högerarmen är helt enkelt mer vältränad än vänstern.
Är dessa set helt onödiga eller ska jag köra på att det kommer att jämna ut sig efter ett tag?
21 mars, 2007 at 02:14 #899507Anonym anvandareMemberOMG! 3 cm? kan ju inte stämma :S
21 mars, 2007 at 02:33 #899508Anonym anvandareMemberPierriewargen wrote:OMG! 3 cm? kan ju inte stämma :SNej sant, var tydligen bara som det såg ut. Gjorde en mätning för något tag sen men den blev nog inte så lyckad Skiljer 1cm nu när jag mätade. Men, peaken på biccen är betydligt sämre samt triceps ser lite sämre ut. Kommer med bilder så snabbt jag får något jag kan ta dem med.
Tack för att du skrev det, fick mig att vilja mäta :emo-thumb
21 mars, 2007 at 22:34 #899509Anonym anvandareMemberOnsdag – 21/03/07
(Jag delar upp i Vikt x Rep x Set)
Sittande press med hantel:
5x25x1
22,5x8x2
25x5x1Hantellyft framåt:
10x20x1
12,5x16x1
15x10x1Hantelshrugs:
40x25x2
40x20x1Latsdrag:
55x12x1
60x10x2Sittande rodd:
70x8x2Crunches med bena i luften:
50×2Stående crunches i kabelmaskin:
?x25x1
?x20x1Träningen flöt på riktigt bra idag, det enda som gjorde mig lite tveksam att veckan har sett ut såhär än så länge: Mån: Bröst/triceps/mage Tisd: Biceps/underarmar Ons: Axlar/lats/mage. Skulle ha klämt in ett benpass idag egentligen men kände mig väldigt omotiverad att göra det. Kände mig faktiskt ganska pigg i axlarna idag.
Man kan väl säga att jag är lite tonårssjuk… prioriterar överkroppen21 mars, 2007 at 23:04 #899510Anonym anvandareMemberlind3r wrote:Man kan väl säga att jag är lite tonårssjuk… prioriterar överkroppenVarför? Ju längre fram i träningen du kommer desto mer kommer du bara ångra dig.
21 mars, 2007 at 23:49 #899511Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Varför? Ju längre fram i träningen du kommer desto mer kommer du bara ångra dig.Det är jag medveten om. Det är inte så att jag hatar att köra benpass, men jag vet inte
Ska vara ledig från plugget imorgon fick jag reda på nu, så jag kommer nog att slänga in ett benpass där efter lunch, som känns väldigt bra.Mina nuvarande ben/rygg-pass ser ut såhär:
Knäböj 5 set.
Benpress 3 set.
Benspark 3 set.
Vadpress 3 set.
Marklyft 3 set.Är det någon muskel/övning som jag har glömt, som jag borde ha med?
22 mars, 2007 at 13:06 #899512Anonym anvandareMemberFörstår inte hur du pallar att köra rygg i samma pass som böj, efter jag kört någon av dem är jag ofta helt slut i nedre rygg/lår. Annars såg det okej ut!
22 mars, 2007 at 14:40 #899513Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Förstår inte hur du pallar att köra rygg i samma pass som böj, efter jag kört någon av dem är jag ofta helt slut i nedre rygg/lår. Annars såg det okej ut!Än om jag kör atg böj, så lyckas jag koppla ur ryggen väldigt mycket, annars tar jag på mig bältet
22 mars, 2007 at 15:05 #899514Anonym anvandareMemberTorsdag – 22/03/07
Uppvärming på cyckel samt böj med tom stång.
Knäböj:
50x15x1
70x10x2
80x6x1Benpress:
150x8x2
180x4x1Benspark: (maskin)
90x8x2
100x5x1Sittande vadpress:
25x50x1
40x30x1
45x24x1 (här höll mina vader på att dö)Idag skippade jag ryggen, körde den i tisdags som fortfarande återhämtar sig.
Bra pass. Kände verkligen hur mina ben skrek efter stretching.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.