Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Linnea försöker styra upp träningen – 06
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 januari, 2006 at 20:35 #1046310Anonym anvandareMember
Jag heter Linnea, är 19 år gammal och kommer från Umeå! Som de flesta kanske förstår är jag ny här.. Tycker det är ett riktigt bra forum och har redan fått en massa tips
Jag har tränat seriöst på gym i 7 månader nu. Tycker att det är riktigt kul och har som mål att bli starkare och må bättre i allmänhet. Jag har ett ryggproblem som jag håller i skick med hjälp av styrketräning så det är en väldigt viktig del av mitt liv. Nu i vinter ska jag även åka skidor (med hund, satsar på vindelälvsdraget) så det ska bli intressant och se hur jag ska kombinera styrketräningen med skidåkningen.
Just nu är det kosten jag försöker få ordning på, men jag behöver även lite motivation vid tunga dagar på gymmet. :bb2:
Lite info
Längd:167 cm
Vikt: 52
Tränar: 4 styrkepass i veckan + något pass på skidorna.Idag blev det ett benpass i gymmet, vaderna var lite tröga och jag skyller på att jag vart lite förkyld på slutet. Annars gick det ganska bra med tanke på att jag haft ett uppehåll på 2 veckor.
Nu till maten.. Jag räknar inga kcal eller så utan känner mig för istället. Jag äter mycket och ofta annars slutar jag fungera!
Dagens frukost (06.30) bestod av en lingongrova med kalkon, keso och gurka på samt en banan och ett glas minimjölk. Jag har lite svårt för att äta på morgonen.. Ca tre timmar senare var det dags för mellanmål. Idag blev det en banan och ett äpple. Lunchen bestod av grillad kyckling och fullkornsris. Sen bar det av till gymmet, där drack jag en gainer (halva före, halva efter). När jag kom hem tog jag en banan och sen var det dags för middag, spaggheti och köttfärssås. Nu börjar det närma sig fika igen, funderar på att äta keso och en frukt.Kommer kanske några bilder sen när jag samlat mod..
4 januari, 2006 at 20:35 #95357Anonym anvandareMember4 januari, 2006 at 20:38 #1046311Anonym anvandareMemberHej!!! Va kul!! Ännu en journal som poppar upp!! Kör hårt!! Träning är det bästa som finns!!
4 januari, 2006 at 20:56 #1046312Anonym anvandareMembersnusan wrote:Träning är det bästa som finns!!Håller med! :emo-thumb
Va gjorde man när man inte tränade?
Tingeling4 januari, 2006 at 22:09 #1046313Anonym anvandareMemberlinnea wrote:Jag r4 januari, 2006 at 23:22 #1046314Anonym anvandareMemberHärligt med fler Umetjejer :up:
Ska följas!5 januari, 2006 at 16:07 #1046315Anonym anvandareMemberHej allihopa!
Idag känns det i rumpan och benen kan jag säga.. Tror jag stretchade dåligt igår efter benpasset Typsikt mej.
Ikväll blir det skidpass med syrran, har fått låna hund nu i helgen så det lär bli en del skidåkning. Nu är frågan om jag ska lyckas sköta kosten? Jag tycker det är mycket svårare på helgerna då man inte har några arbetstider att följa. Idag ser kosten ut såhär på ett ungefär:
Frukost – Lingongrova med två skivor rökt kalkon, ost och gurka.
Fika – Banan
Lunch – Köttfärssås och fullkornsris
Sen fikade jag något som jag inte är så stolt över.. En chokladmuffin. Men vad gör man när det bjuds på jobbet? Mina arbetskamrater tycker redan att jag är konstig pga att jag alltid äter keso så jag kunde inte tacka nej.
Till middag blir det tonfisksallad. Sen efter skidpasset blir det nog en proteindrink.Jag slänger upp en bild på dagsformen.. Jag tycker att jag är för liten, vill ha lite och ta av men det spelar ingen roll hur mycket jag äter.. det händer ingenting.
[img=http://img208.imageshack.us/img208/1236/cimg37690hx.jpg]Det är en början iaf.. Kommentera gärna!
5 januari, 2006 at 16:27 #1046316Anonym anvandareMemberHej Linnea!
Lycka till med din träning. Det ända man kan påpeka är väl ditt mat-intag. Ser ut som att det väldigt lite protein. Lägg till kesella=kvarg/ägg/tonfisk/proteindrinkar eller nåt sånt till mellanmål och frukosten så blir det nog en stor skillnad.
7 januari, 2006 at 10:51 #1046317Anonym anvandareMembergeo wrote:Att du, som du själv säger, inte räknar kcal, kan mycket väl innebära att du ligger på ett för lågt energiintag.
Om du inte själv orkar räkna, så kan nog en och annan här hjälpa dig ett par gånger.Ja det kan du ha rätt i. Men tjurig som jag är har jag tänkt köra på så här ett tag nu och fungerar inte det får jag börja räkna dom eländiga kcal.
NetCurse wrote:Hej Linnea!Lycka till med din träning. Det ända man kan påpeka är väl ditt mat-intag. Ser ut som att det väldigt lite protein. Lägg till kesella=kvarg/ägg/tonfisk/proteindrinkar eller nåt sånt till mellanmål och frukosten så blir det nog en stor skillnad.
Hej och tack!
Jag försöker klämma in så mkt protein som bara går men håller med om att det kan bli lite lite.. Ska försöka skärpa mig! :emo-thumb7 januari, 2006 at 11:00 #1046318Anonym anvandareMemberDags f
7 januari, 2006 at 11:04 #1046319Anonym anvandareMemberFin kropp att bygga muskler på
7 januari, 2006 at 11:29 #1046320Anonym anvandareMemberFEVER är en kille här på forumet som med stor framgång kombinerar konditionsidrott (löpning) och styrketräning. Han för en träningsjournal här på forumet. Med sådanna tuffa förbränningspass är hemligheten – MAT! – särskilt om du är ute efter att lägga på dig massa. Lycka till!
7 januari, 2006 at 15:02 #1046321Anonym anvandareMemberLeroy Brown wrote:FEVER är en kille här på forumet som med stor framgång kombinerar konditionsidrott (löpning) och styrketräning. Han för en träningsjournal här på forumet. Med sådanna tuffa förbränningspass är hemligheten – MAT! – särskilt om du är ute efter att lägga på dig massa. Lycka till!Tack för tipset! Jag ska ta och kika på hans journal
8 januari, 2006 at 15:58 #1046322Anonym anvandareMemberHåller med Jay om att du inte behöver räkna kalorier men du behöver äta mer. Främst proteiner. Du kan ju alltid provräkna en dag var du ligger på eftersom du ändå har koll på vad du har stoppat i dig. Lägg bara in det i ett gratisprogram och se var du landar. Tror det är betydligt lägre än vad du tror själv.
9 januari, 2006 at 19:32 #1046323Anonym anvandareMemberNu är det dags igen!
Jag har börjat proppa i mig mer mat nu, främst proteiner då. Mycket keso blir det Har även kompletterat med en proteindrink här och där.
Helgens skidåkning gick över förväntan. Sammanlagt blev det väl ca 2,5 mil vilket är okej med tanke på vädret.
Idag var det gymmet som gällde. Tänkte köra en snabb uppvärmning på roddmaskinen men det slutade med att jag rodde 3500 meter :happy: Sen var jag helt slut. Idag var det iaf rygg/axlar som gällde. Rygg är alltid lite tråkigt och segt med tanke på att jag måste ta det lungt pga mitt ryggfel. Förhoppningsvis får jag öka på vikterna lite efter nästa sjukgymnastbesök! Axlar gick riktigt bra, det är lite av en favorit måste jag säga :bb3:
Mitt gymkort går ut imorrn så nu blir det inge mer gym förrns på måndag då jag fått min lön.. Det får bli desto mer skidåkning istället!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.