Lottis kämpar vidare

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Lottis kämpar vidare

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 233 total)
  • Author

Hej Höpp!
    Eva-Lotta (Lottis) Persson här för er som inte vet…

Tänkte starta en liten tråd här nu för att se mina framsteg.
    Det är alltid kul att se tillbaka på det man gjort också.
    Hade en tråd på Exhales forum, men den försvann tyvärr med hela hemsidan.

Har precis gjort mina två första tävlingar och nu är jag helt fast, ska antagligen tävla igen i maj, men körkortet går före, har hållt på med det i några år nu, men hela tiden lagt det åt sidan , dax att lägga det andra på sidan, för kortet är nått man vill ha, inte kul att man slängt ut massa pengar på nått man inte har, (som man borde haft vid det här laget) så nu är det skärpning :nerd:

Lite info om mig:

Född: 830916
    Längd: 171cm
    Vikt: Två dagar efter tävling vägde jag 64,5 kg
    På invägningen vägde jag 58,4kg och när jag började min diet stod pilen på 68kg
    Tror inte jag har gått upp så mycket mer, väger säkert runt 65kg nu, formen är som bortblåst, det är nått jag ska sköta bättre nästa gång.
    Har varit sjuk hela veckan nu, kraftig förkyldning, så jag har inte kunnat hålla igång, utan har bara frossat, inte konstigt det händer grejer då…

Jag tänker fortsätta med både BB och BF.
    Bb är roligast, gav mig mest, har inte direkt supergenerna att bli värsta stora grova byggarbruden, men jag kan allt bli en liten naggande hård sådan…
    Kanske har bättre gener än vad jag tror, vi får se, det är ju bara ett år sen jag bestämde mig för att tävla, har kämpat ett år och fått ganska bra resultat på den tiden, framför allt, jag tog mig upp på scen :D
    Vi lär märka vad som händer med tiden…

:bb:

Mina ”förebilder” inom BB är Amanda dunbar och Anne-Grethe T
    I Bf så finns det många tjejer som både har fysik, utstålning och skönhet..
    Som tex Pia Marlen Johnsen

sen har vi en annan tjej… Lisa Bickles.. hon kör både BB och Figure.

Svensk tjej.. helt klart vår egen Camilla Ö, behöver nog inte säga varför, hon är farligt snygg, glänser på scen och har en grym fysik, hon fick midjan att se smalare ut i år, den var/är ganska rak, men jag såg inte det i år, sen rör hon sig som om hon vore född till att stå där uppe :kicking:

Hej Eva-Lotta,

Det

Tack tjejen :worship:

Jag har inte kommit in i några rutiner nu efter tävlingen, har varit jätteförkyld så har jag ätit på som bara den, har gått upp efter det också.
    Imorgon måste jag börja tänka mig för, men jag kommer nog inte börja räkna kalorier, tror inte att det är nyttigt att alltid ha super koll, ska ta och kolla hur mycket jag får i mig nån dag för skojs skull, måste nämligen ligga över 2100kcal, det är inga som helst problem, problemet blir nog att hålla munnen i styr haha, eftersom jag är ett matvrak.
    Kanske bord lägga mig runt 2700 el någonting för att inte öka mer i fett..

Jag kommer under uppbyggnad träna styrka fyra dagar i veckan…
    thats it.
    kanske borde köra lite promenader from imorgon för att kroppen inte ska sacka ner helt, eftersom man har varit igång så bra nu inför tävling kan det inte vara nyttigt att bara sluta som jag gjort denna veckan…

Men det är snart dax för ny diet.. så jag hinner väl inte med så mycket.
    Denna dieten hade jag en del negativa faktorer runt mig, men det kommer bli mycket bättre denna gången, då blir koncentrationen maximal.

Kul att du var och kollade, man vill ha massor av publik :worship:
    Kämpa på du också :bb3:

LiMi wrote:
    Hej Eva-Lotta,

Det är roligt med tjejer som vågar satsa :emo-thumb Jag såg dig i Göteborg och du har absolut anlag för att lyckas. Lycka till!

Jag läste ditt inlägg på Linda G´s tråd om träningsmängd. Hur mycket tränar du själv per vecka och hur många kcal får du i dig per dag?

Otroligt fina förebilder du har. Kämpa hårt och umgås med människor som ger dig positiv energi så att vi får se dig lyckas med dina uppsatta mål :up:

Hej!

Såg dig på fitnessfestivalen i både bf och bb och förstår att du har fått blodad tand!! Ska bli kul att följa din nya journal! :)

snusan wrote:
    Hej!

Såg dig på fitnessfestivalen i både bf och bb och förstår att du har fått blodad tand!! Ska bli kul att följa din nya journal! :)

Gott å höra, du får smiska mig på sjärten om nån gång skulle få för mig att gnälla.

nu ska jag dra ner och träna, skiter att förkyldningen sitter kvar i näsan, den får väl sitta där då, jag vägrar sitta still mer och bra se allt utan musklerna växa… ansiktet är som en vattenballong, haha

har jag lärt mig nått tro?!!!

Heej du!

Ville bara önska dig lycka till med körkortet. Ska bli kul att följa din utveckling, du kommer att gå långt! :kicking: :up:

Det där med att sabba formen… hur många tror du inte lovar sig själva att försöka hålla formen åtminstone några veckor efter tävling?? :)
    Kan ju säga såhär, de som lyckas är väldigt få.
    Det är ju en sak om det går väldigt bra och man tex vinner en stor tävling, då bör man kanske tänka sig för, för man vet aldrig om
    telefonen ringer…!!

Jag har faktiskt sluta tänka så, för jag vet att jag inte pallar dieta utan att ha ett mål. Det är alldeles för gott med mat
    Har istället börja tänka ”nu ska jag biffa på mig”, då känns lika jobbigt att gå upp i vikt, och man VET ju att man klarar att dieta bort det när det väl är dags!

Ät medans du får nu tjejen, till våren kommer jag och hejar nå brutalt på den nya juniorbyggarbruden! :bb3:

K

Lycka till med fortsatt upplägg tjejen!! ska bli kul att följa!!

kram Tess

Eftersom Anne-Grethe Torgersen råkar vara min favorit så tycker jag att det passar bra för mig o ha henne som förebild nu när vi ska förbättra o förädla din fysik Lottis!
    Dags för genomgång av div livsnödvändiga BB-grejor snart nu då…….?
    :nerd-tb:

Storfredda wrote:
    Eftersom Anne-Grethe Torgersen råkar vara min favorit så tycker jag att det passar bra för mig o ha henne som förebild nu när vi ska förbättra o förädla din fysik Lottis!
    Dags för genomgång av div livsnödvändiga BB-grejor snart nu då…….?
    :nerd-tb:

Jepp:nerd: absolut!
    Det får vi göra.
    Eftersom jag inte kan träna så kan vi ta det nån dag då det passar dig..

tjoo /svulloo

Det är inte roligt :(
    Jag vill träääna!
    nu har jag varit sjuk en vecka, det vill inte släppa, igår gick jag till gymmet, körde ett superlätt pass, brukar vara dålig på att ta det lugnt, men jag gick till gymmet och körde typ 25 minuter lätt träning, bröst och hams.
    Men det skulle jag låtit bli, visste det, så varför lyssnade jag inte på mig själv???
    Lite för ivrig antar jag…
    Lätt att denna förkyldninen håller i sig en vecka till 👿
    eftersom det är jul till helgen så känns det ganska frustrerande :frust:

vilar gärna en vecka till.. men helst inte nu. haha! mÅste få koll på formen igen…
    Gör inget att man är lite svullen, det blir så, men jag vill inte känna att jag tappar muskler :nerd:
    det inget jag har på lager direkt…

Uschibuschan d

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 233 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.