Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Lottis kämpar vidare
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 december, 2006 at 16:16 #931306Anonym anvandareMemberIQA wrote:Damn it, det var inga dåliga vikter, tjejen :emo-thumb
Kul att läsa din journal.
Lycka till med din satsningJuliga hälsningar
Jo jag är satans svag, jag har alltid varit riktigt svag
Men jag kämpar verkligen med att bli starkare, fast hur kan man blir det om man ALDRIG maxar på en reps?
Gick och tänkte på det igår, fast det är väl ingen idé att börja med det nu när det är dax för diet.
Styrka är någonting jag skulle kunna bli avundsjuk på tror jag, det är mäktigt att vara stark!Tack tjejen kul att du gillar den, kommer snart upp lite bilder med,
God jul!21 december, 2006 at 03:58 #931307Anonym anvandareMemberMarklyft
stång/Uppvärmning
50kg/uppvärmning
100kg/5 hela + max antal korta från knäna & uppåt
100kg/2 hela + 5 korta från knäna & uppåt
80kg/7 helaLatsdrag (vit maskin)[/b]
62,5kg/uppvärmning
112,5kg/9
125kg/7*2
87,5/maxRodd [SIZE”1″](helt värdelös vit cabelmaskin, peter testade denna häromdagen & gav den samma betyg. Vinkeln var helt skev, lastade inte på några vikter direkt för jag ville känna på den, det var först på slutet när jag lade på lite mer och sket i vilket som det kändes lite bättre)
35kg/uppvärmning
45kg/pumpade*2
65kg/7T-Bar (den som avbelastar resten av kroppen, har ett stöd från höften till bröstet)[/b]
15kg/uppvärmning
25kg/max
35kg/4
15kg/maxSittande rodd ](liknande—>[http://www.sportgymbutiken.se/?pid=127806&referer=http://www.kelkoo.se http://www.sportgymbutiken.se/?pid=127806&referer=http://www.kelkoo.se%5D)[/b]
15kg/max*2
20kg/pumpade
25kg/maxRygglyft
Fri/uppvärmning
2,5kg/pumpade
15kg/max*2 +dropset på detTrapz med viktplattor
10kg*uppvärmning
15kg/max*3
Jag tycker inte om vissa maskiner som jag givit mig in på i almedal, men det är väl så när man inte är van vid ett speciellt gym och vad man har att använda där, hantlar och stänger är alltid pålitliga redskap! :up: Spelar ingen roll vart man kommer.
Körde halva mark här, brukar bara köra hela annars, men jag kan nog öka i styrka om jag pressar på med ett par korta emellanåt. Ska testa iallafall.
Känns riktigt bra nu med träningen, det har det gjort ett bra tag nu :kicking:21 december, 2006 at 05:21 #931308Anonym anvandareMemberHej hej träningen ser ut att gå riktigt bra!!:nod
Ser fram emot att få träna med Martin, Dig å Jimmy snart:emo-thumb å Thomas med tjej..
Kram//Ida21 december, 2006 at 07:41 #931309Anonym anvandareMemberHej Eva Lotta!
Passa dig för Ida hon är ruggit stark, låt inte det ”snälla” utseendet lura dig, hon är en riktig fighter!
Har haft henne som träningskompis en period på Kinna Hälsostudio så jag vet vad hon går för.
En fråga till dig som är GBG:are – Jag än nog på väg att flytta till Mölndal, vet du några bra gym i Mölndal/GBG??
Ha det gott i jul och träna hårt :emo-thumb21 december, 2006 at 07:43 #931310Anonym anvandareMemberettan wrote:Hej hej träningen ser ut att gå riktigt bra!!:nod
Ser fram emot att få träna med Martin, Dig å Jimmy snart:emo-thumb å Thomas med tjej..
Kram//IdaTjenare, go morgon tjejen!
Kul att du tittade in!
Hoppas du mår fint.
Träningen går kanon, känns som jag skulle vilja bygga på mig ett år till, lika mycket som jag vill gå upp på scen nu.
Men jag hoppas har kvar kraften, orken och kämparglöden så långt det går.
Finns inget skönare än att vara fylld med energi och köra ett riktigt hårt pass.
Har föresten så ont i ljumskarna och hams nu, fattar inte hur jag kan ha så ont, men gott är det
använder tydligen ljumskarna för lite :ph34r: öhöö..Ska bli riktigt kul att träffa er och titta va det är för gym dom har där nere.
Läste att du tycker om det, då lär jag också göra det, svårt att tro nått annat om gymmet där grabbarna ”bor”.dax att gå och nana kudden.
Kramkram
21 december, 2006 at 07:56 #931311Anonym anvandareMemberUlrika Johansson wrote:Hej Eva Lotta!
Passa dig för Ida hon är ruggit stark, låt inte det ”snälla” utseendet lura dig, hon är en riktig fighter!
Har haft henne som träningskompis en period på Kinna Hälsostudio så jag vet vad hon går för.
En fråga till dig som är GBG:are – Jag än nog på väg att flytta till Mölndal, vet du några bra gym i Mölndal/GBG??
Ha det gott i jul och träna hårt :emo-thumbGo morgon Ulrika.
Jag har förstått att Ida är stark och är inte alls avis :whistle:
När jag blir stor ska jag också bli stark!
Härmed… har jag bestämt mig för att stanna hemma.
Kommer komma hem helt nedbruten annars, nerplöjd under asfalten.
ELLER! så när alla andra gymmar så måste jag gå mina morgonpromenader vid 18-19 på kvällen hahaha!Jag har bara tränat på ett gym i närheten av möndal och det är det jag tränar på denna veckan, sportlife almedal, vet inte vad jag ska säga om det, kassa öppettider, sämre än ”mitt” gym på hisingen…
det funkar absolut, men jag gillar verkligen mitt gym och känner sportlife almedal inte riktigt uppfyller mina krav.
saknas grejer man vill ha och sådär.
Mitt i möndal vet jag faktiskt inget tyvärr.Va roligt att du ska mova dig hit, lycka till med flytten och ha en riktigt god jul
21 december, 2006 at 11:17 #931312Anonym anvandareMemberShit alltså tjejen!
Man blir grymt inspirerad när man läser din träningsjournal…och vilka vikter?!!! Själv håller man på med fluglortar i jämförelse…vad rekommenderar du för at bli stark och lägga på sig massa fortast möjligast? Tungt med få reps eller? Hur få reps och hur tungt?? Just nu kör jag 3 set med 12 reps…
Hur äter du på diet i jämförelse till idag? Och hur skulle du rekommendera att man splittade upp träningen per vecka, vilka muskelgrupper per dag? samt vilka övningar är bra tycker du ? Kanske lite för generella frågor men…är 1,73 väger 71 kg idag, vill gå ner till 65-63, och samtidigt bevara mina muskler samt sen är målet att börja bygga när jag skalat bort mitt fett!!
Mycket förvirrat inlägg av en mat-sugen Fischer så här före lunchen!
//Fischer
22 december, 2006 at 05:39 #931313Anonym anvandareMemberUlrika Johansson wrote:Hej Eva Lotta!
Har haft henne som träningskompis en period på Kinna Hälsostudio så jag vet vad hon går för.Eva-Lotta wrote:Jag har förstått att Ida är stark och är inte alls avis :whistle:
När jag blir stor ska jag också bli stark!
Härmed… har jag bestämt mig för att stanna hemma.
Kommer komma hem helt nedbruten annars, nerplöjd under asfalten.
ELLER! så när alla andra gymmar så måste jag gå mina morgonpromenader vid 18-19 på kvällen hahaha!Ulrika du är för go! ;P:friends: :nod
Eva-Lotta de klart du ska me och träna inga morronpromenader här inte
Kramar//Ida
22 december, 2006 at 07:46 #931314Anonym anvandareMemberFischer wrote:Shit alltså tjejen!Man blir grymt inspirerad när man läser din träningsjournal…och vilka vikter?!!! Själv håller man på med fluglortar i jämförelse…vad rekommenderar du för at bli stark och lägga på sig massa fortast möjligast? Tungt med få reps eller? Hur få reps och hur tungt?? Just nu kör jag 3 set med 12 reps…
Hur äter du på diet i jämförelse till idag? Och hur skulle du rekommendera att man splittade upp träningen per vecka, vilka muskelgrupper per dag? samt vilka övningar är bra tycker du ? Kanske lite för generella frågor men…är 1,73 väger 71 kg idag, vill gå ner till 65-63, och samtidigt bevara mina muskler samt sen är målet att börja bygga när jag skalat bort mitt fett!!
Mycket förvirrat inlägg av en mat-sugen Fischer så här före lunchen!
//Fischer
Hejsan.
Förstår inte hur jag kan inspirera någon , men det är riktigt kul att höra, sånt får en att vilja kämpa ännu hårdare, jag är långt ifrån nån expert på någonting, håller ju på att lära känna mig själv och min kropp.
Vet att jag får grymt mycket energi om jag kan hjälpa någon med bara någonting litet.Mina tips vad som gäller att öka i styrka, ja du, det jag INTE gör, kan jag nog rekommendera, jag kommer bli så mycket starkare om jag får en träningspartner (har precis hittat en tjej, trots at hon är nybörjare så kan hon hjälpa mig lite, guld värt)[/b]
Så som jag kör när jag tränar ensam är, så tungt jag orkar, kör såpass tungt att jag omöjligt kan hålla räkning på repsen, men jag kommer absolut inte upp i 12 när jag kör så.
Brukar bli max 8.
Enda gången jag kommer upp i 12 reps, kan vara när jag kör axlar (pga skadan)[/b] el vader i toppläge, då bara matar man på tills man inte kan rubba vikten. Också om jag lagt på för klena vikter, el missbedömt min styrka den dagen.
Jag har lite dålig koll på PB;n och sådär, tänkte att jag ska börja gör lite 1;or, 2;or, 3;or… men det kanske inte så smart att börja med det nu när dieten startar, det sliter en del, men man lär ju def. öka i styrka.
När jag ökar som mest är när jag tränar med någon som är kunnig och vet precis hur jag ska pressas, en person jag har ”tränings-respekt” för, då finns det inget stopp.
När man tränar själv så vill man, men hur mycket man än vill så får man inte upp vikten den liiilla lilla biten som den personen kan hjälpa till med, bara ett finger räcker ju.Hur jag äter, som det har varit fram tills nu så har jag käkat nästan hela tiden, om inte annat varannan timma och mycket.
Gjorde ett schema, men var för lat att följa det, så nästa offseason blir det ett riktigt upplägg, så man inte har lika mycket att skala bort inför kommande tävlingar, får se om jag kan hålla mig till det Haha!Övningar… basövningar!
helt klart, tog ett tag för mig att fatta hur mycket massa det bygger, det andra är bara finlir.
Jag behöver verkligen massa så jag kör mycket basövningar, något jag måste bli bättre på är knäböjen! Kör den men jag fegar och är rätt svag i den.Jättesvårt att säga till dig att man ska köra de här muskelgrupperna dessa dagarna och såvidare, det är väldigt individuellt, man får se till vad man har för brister, hur mycket tid man vill/har möjlighet att lägga ner, hur många dagar man vill splitta på… osv.
Jag kör roterande schema, tränar inte en muskel en viss dag, utan det blir olika.
Sen vet jag inte hur ditt liv ser ut, hur mycket du rör dig, hur du äter, hur länge du har tränat, ja mycket som spelar in.Du är verkligen på rätt forum för dina frågor, gör en egen journal vetja och så kan folk hjälpa dig och kommentera, el om du inte vill ha hundra olika svar, så läser du här inne och testar dig fram.
Det som funkar på mig kanske inte fungerar lika bra på dig…Shit vilket utlägg Hahaaha!
Nu ska jag strax gå och lägga mig, frågan är om jag vet vad jag själv skrivit nu
Hoppas det vart till någon nytta.Lycka till med ditt mål.
/Lottis22 december, 2006 at 07:59 #931315Anonym anvandareMemberShajjjjt!
Idag bär det av![/b]
Nu är mitt diet-food-schema färdigt (tack fredda :o, ringer senare)Börjar inte med morgoncardion idag, måste ner och köpa mig mina nya pjux, så jag inte får ont i benhinnorna, kan inte ha dom jag hade förra året direkt, nä inte ens en dag, så det är bättre att starta med det på lördag morgon.
NU blir det lite knasigt här med rutiner med, har gått för julledigt idag, och kommer vända tillbaka klockan, sedan kommer jag jobba en vecka på natten till efter nyår (vända igen) och sen går jag över till att jobba kvällen (vända igen:| ), så som det ser ut nu iallafall, så det blir lite veligt i början, men det är lungt, en liten utmaning.
Dax att gå och lägga sig ja!
Får berätta om min nya plan imorgon med, har kommit till insikt om hur jag ska tävla, men jag hinner väl ändra mig 100ggr tillVill ju så mycket!
Go natt :lazy:
22 december, 2006 at 10:19 #931316Anonym anvandareMemberKul att du ska upp och tävla igen!
När du tränar på Hisingen, är det på Rambergsvallen då eller var det heter? Du testade aldrig Länsmansgårdens motionscenter nångång då? Det som brann ner (typ 2 dagar efter vi flyttade därifrån så där hade vi tur! haha!)
Om du börjar dieta imorrn, betyder det då att du inte tänker äta julmat, vilken tajming… jag hade aldrig klarat av det kan jag lova!
God Jul och Gott Nytt År!!![/b] lycka till med dieten också!22 december, 2006 at 13:35 #931317Anonym anvandareMembertjena !
Jag brukar läsa din journal, grymt inspirerande. Liten fråga bara hur gamal var du förra året när du ställde dig på scen ?mvh. Rebecca
22 december, 2006 at 14:38 #931318Anonym anvandareMembermariia wrote:Kul att du ska upp och tävla igen!
När du tränar på Hisingen, är det på Rambergsvallen då eller var det heter? Du testade aldrig Länsmansgårdens motionscenter nångång då? Det som brann ner (typ 2 dagar efter vi flyttade därifrån så där hade vi tur! haha!)
Om du börjar dieta imorrn, betyder det då att du inte tänker äta julmat, vilken tajming… jag hade aldrig klarat av det kan jag lova!
God Jul och Gott Nytt År!!![/b] lycka till med dieten också!Tack!
Haha! hann faktiskt aldrig göra det, förra året tänkte jag köpt ett kort där, för att kunna köra min cardio inomhus emellanåt. Men det blev aldrig så.
Jag bor 500 meter därifrån, varken hörde el såg nått.
Mina grannar hörde hur det sprakade, så antagligen var jag inte hemma el så… hörde jag inte, döv som vanligtHar aldrig tränat på rambergsvallen heller, tränar på gamla sparatcus, sportlife, vid hisingehus om du vet.
Vart har ni flyttat nånstanns?Ja julmaten kommer jag gå miste om, fast jag gör ändå en smygstart, vilket innebär att jag kanske tar någonting på julbordet (om det finns något som inte är super flöötigt) känns respektlöst att ta upp matlådan när man sitter där runt bordet på något vis, men jag kanske gör det ändå, alla vet vad syftet är, det handlar ju inte om att den hemmalagade flottiga julmaten inte är bra nog (harkel) HAha!
Det är den inte!
Är inställd på detta nu så vi får se vad som händer, ska överlägga med coach senare idag.Hoppas du får en riktigt trevlig Julhelg!
*nyp i kinden*22 december, 2006 at 14:50 #931319Anonym anvandareMemberGod Jul
Kör mkt cardio nu under julen va
stay strong and hot baby22 december, 2006 at 14:50 #931320Anonym anvandareMemberRebecca_Gbg wrote:tjena !
Jag brukar läsa din journal, grymt inspirerande. Liten fråga bara hur gamal var du förra året när du ställde dig på scen ?mvh. Rebecca
Hej Becca!
Jag hade precis fyllt 22, så jag var fortfarande junior. Det var tider det! Haha! funderar du på att gå upp på scen redan?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.