Lottis kämpar vidare

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Lottis kämpar vidare

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 233 total)
  • Author
    Anna B wrote:
    He he, korta pass du jobbar…18 minuter. ;)
    Jag jobbar ( och har jobbat ) natt i flera år och trivs bra med det.
    Men det beror på person till person, hur man sover och så vidare. Jag jobbar inte skift utan bara natt ( 22.30-06.30 )
    Jag har ett relativt aktivt nattjobb och har alltid kunnat sova precis närsomhelst, så jag har i alla fall hittills inte tagit skada av det.
    Tycker träningen fungerar kanonbra när jag jobbar också.:emo-thumb

Prova på det en stund till så får du se om det är något för dig.
    Kör hårt !

:D Nä men du vet jag jobbar dygnet runt… så det står rätt…
    Haha! det ska vara 00:12 – 06:30 och söndagar 21:30 – 06:30, typ nu känns det bra, är satans övertrött på jobbet, flummar järnet och det känns lite som förr igen, denna veckan verkar bli den bästa hitills.
    Får hoppa ner och sova nu innan jag blir pigg på riktigt, duscha med ja, kan man göra det i sömnen?

öhööö det är nu jag ska sluta skriva och stänga igen locket på den här burken.

Tror det är som du säger och jag ska ge det lite tid.
    Vill ju kunna unmgås med mina vänner på eftermiddagarna emellanåt, kan man inte om man jobbar kväll.

Natti natt :sleepy:

08:30[/b] – Vaken!
    Inte bra!
    tänkte fråga om sömntips, har legat och vridit och vänt nu sedan 07:30, men detta var rena sömnmedlet, datorskärmen fick ögonlocken att kännas 10kg tung, MEN det är kroppen/hjärnan som ”inte vill” sova… visst ögonen är trötta, men hjärnan… den känns pigg.

Lustigt detta att lära om sig själv och sin egen kropp, vissa dagar sover man redan i trappan upp till lägenheten och andra dagar sitter man tydligen såhär och försöker söva sig själv på nått naturligt vis… :ike:
    Jag har inte tränat idag, kan bero på det, energi kvar att slösa.

Dax att försöka igen, god natt, go morgon, syns imorgon…. el idag menar jag, mmm just det, ni förstår, det blir inte riktigt rätt i formuleringarna heller, när man jobbar såhär, idag är fortfarande igår för mig, så idag blir imorgon… fast imorgon är idag, idag är idag alltså, samma dag två gånger… öhööö ;)
    Nu fattar ingen va jag pratar om snart :ph34r:

*kastar sig ner under täcket*

Kul och se dig här igen tjejen, verkligen!

lycka till nu!!8)

Kram Tess

Gammal i gamet som man är så har man ett och annat knep mot sömnproblem :) :nod men det som funkar för mej behöver ju inte funka för dej.
    Ha en fin dag :ike: !

Jimmy Jönsson wrote:
    Gammal i gamet som man är så har man ett och annat knep mot sömnproblem :) :nod men det som funkar för mej behöver ju inte funka för dej.
    Ha en fin dag :ike: !

Men du vännen! [/b]så kan du ju inte säga!!!
    dela med dig av dina knep…
    Ring maj när du kommer hem ikväll :up:

Kommer nog komma på mina egna knep med tror jag, slocknade som en stock efter jag skrivit det där inlägget, vaknade precis och är väl ganska trött i ögat, ska springa ner till affären nu och köpa lite kaffe, sen blir det… gröööt.

Tess![/b]
    Känns jäkligt bra att vara tillbaka, ska lägga upp lite mer runt min kost och så denna gången, iallafall tills det är tävlingdax.

Hoppas allt går bra för dig med.
    Kram

Magen står rätt ut och är stenhård. [/b]
    Nej jag är inte gravid, jag är mätt.
    Har ätardag på lördag för att motivera mig själv att äta bra på veckorna nu även offseason.

Till nästa tävling tänkte jag hoppa att frossa så som jag gjorde förra gången, det blir mer kolhydrater bara, massa bra mat, kanske någonting gott.
    Men jag tror att det gör mycket på mig, kanske hjälper vissa, men jag tror absolut det är en nackdel på min form att frossa massa socker, men gott är det, men jag uppskattar det inte lika mycket som innan, blir mer ett behov, mat ger en annan sort tillfredsställelse, känns givetvis bättre.

JAg är så sugen på att tävla nu så det finns inte, så många runt omkring som ska upp nu på SM och det gör ju inte att suget blir mindre…
    Motivationen är verkligen där den ska vara :P

Min kost är fördelad på detta viset from nu: (ska lägga upp vad jag äter strax också)

Ca kl 15
    30g protein
    58g kolhydrater
    8,6 fett

Ca kl 17
    28g protein
    32g kolhydrater
    1,8g fett

kl 18:30
    Träning

20g kolhydrater under träning

direkt efter träning:
    31g protein
    58g kolhydrater
    1,5g fett

Ca kl 20:30
    30g protein
    32g kolhydrater
    2g fett

Ca kl 23-00
    30g protein
    18g kolhydrater
    10g fett

Ca kl 02:15
    32g protein
    21g kolhydrater
    16,6 fett

Ca kl 04:20

31g protein
    2,3 g kolhydrater
    1,5g fett

Ca kl 07
    31g protein
    9,9g kolhydrater
    7,5g fett

Detta blir 250g protein, 250g kolhydrater, 50g fett = 2500kcal

Detta gör att man får inspiration och motivation! :up:
    nice pauline!

Är hon så liten eller är det bara bilden ? För en bild säger ju mer än tusen ord :|

Anyway…kör hårt idag så hörs vi senare ;) Light weiiiiight….

Eva-Lotta wrote:
    Detta gör att man får inspiration och motivation! :up:
    nice pauline!

(borttaget)

Jimmy Jönsson wrote:
    Är hon så liten eller är det bara bilden ? För en bild säger ju mer än tusen ord :|

Anyway…kör hårt idag så hörs vi senare ;) Light weiiiiight….

Ville givetvis se större ut själv, ha en bild jämte henne, KUL, not! haha!

Bättre?
    Jäkla gluteus, där ligger man i lä, men en dag!

Eva-Lotta wrote:
    Ville givetvis se större ut själv, ha en bild jämte henne, KUL, not! haha!

Bättre?
    Jäkla gluteus, där ligger man i lä, men en dag!

Nu ser man ju haha….! Du vet receptet :) Djuuuuuupa böjar :nod

Eva-Lotta wrote:
    08:30[/b] – Vaken!
    Inte bra!
    tänkte fråga om sömntips, har legat och vridit och vänt nu sedan 07:30,

Hur går det med sömnen?

Att vrida sig är ej bra om man inte kan somna, varje gång man rör kroppen så vaknar den till.
    En teknik som jag själv använder om jag inte kan somna är att ligga blixt stilla. Måste man ligga blixt stilla på befallning så är det faktiskt svårt, det börjar alltid klia på nått ställe. Och det är faktiskt där tricket kommer in för man måste koncentrera sig på att ligga blixt stilla, denna koncentration gör att man ”glömmer” de andra tankarna som hjärnan så gärna vill bearbeta för tillfället. Även bra och försöka tänka på slappna av, känna hur kroppen blir tyngre och tyngre.

Alltid svårast första gången men har man övat några gånger så kommer det inte vara några större problem och somna in på en minut.

Att ha det mörkt i rummet är också viktigt, speciellt om man jobbar natt. Möjligen kan detta kompencera lite. Dygnsklockan är inte helt lätt och rubba. Det är inte alla som klarar av och jobba natten.

När är nästa tävling?

gosh wrote:
    Hur går det med sömnen?

Att vrida sig är ej bra om man inte kan somna, varje gång man rör kroppen så vaknar den till.
    En teknik som jag själv använder om jag inte kan somna är att ligga blixt stilla. Måste man ligga blixt stilla på befallning så är det faktiskt svårt, det börjar alltid klia på nått ställe. Och det är faktiskt där tricket kommer in för man måste koncentrera sig på att ligga blixt stilla, denna koncentration gör att man ”glömmer” de andra tankarna som hjärnan så gärna vill bearbeta för tillfället. Även bra och försöka tänka på slappna av, känna hur kroppen blir tyngre och tyngre.

Alltid svårast första gången men har man övat några gånger så kommer det inte vara några större problem och somna in på en minut.

Att ha det mörkt i rummet är också viktigt, speciellt om man jobbar natt. Möjligen kan detta kompencera lite. Dygnsklockan är inte helt lätt och rubba. Det är inte alla som klarar av och jobba natten.

Hej vännen, tack för tipsen :D

Det går mycket bättre för mig nu,känns kanon, än så länge, vi får väl se hur mycket upp och ner det går, men jag är iallafall mig själv igen.
    Det där med att slappna av och att känna hur kroppen blir tyngre, det brukar funka och är så skönt.
    Ska INTE vrida och vända mig mer, för det har aldrig givit något bra resultat.

Shit, inte min starka sida att vara still, men ska ge det ett försök, som du säger, koncentrationen på det kommer garanterat ta bort de onda tankarna som:
    ”måste somna, hur ska jag somna, detta går inte, måste göra nått osv”

Tack igen vännen, ska börja skriva sömndagbok faktiskt, se hur sömnen förhåller sig till det jag gör och äter på min vakna tid.

Anna petersson wrote:
    När är nästa tävling?

Tjenare Bruttan Anna Petersson :P

Är inte helt säker, jag är sååå tävlingsugen NUU! men det är bättre att vänta, är jag smart (vilket jag aldrig har blivit anklagad för Haha) så väntar jag tills nästa december.
    Det blir iallafall inte i år.
    Vill som sagt komma ut bättre och känna att jag gjort det jag kunnat på den tiden till nästa tävling.

KAnske blir till våren om jag är riktigt åtålig, får titta på hur kroppen ser ut helt enkelt :up:

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 233 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.