Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mackans Träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 september, 2006 at 22:05 #90082Anonym anvandareMember26 september, 2006 at 22:05 #968221Anonym anvandareMember
Hej alla Body människor!
Har varit medlem här ett tag men inte direkt brytt mig om dra igång en egen tråd om min träning. Hoppas ni välkomnar mig!!
Info:
Namn: Marcus
Ålder: 22 år
Längd: 183 lång
Vikt:90 kg
Sysslosatt i träning: 4 årEfter att jag läst lite på olika tränings journaler. Tänkte jag dela med mig av mitt schema upplägg. Jag kör efter ett 4 veckors schema.
Har hittills bearbetat av 2 sådana strika schema upplägg. Har tidigare kört strikt med. Men inte noterat det. Har väl blivit tvungen att anteckna då jag och tränings polaren måste anpassa efter varandra.Vi kör efter en träningsplan som går ut på att att öka i styrka. Vi kör efter principen tunga vikter = ökning i styrka.
Vi kör alltid 2-3 riktigt tunga basövningar i början av varje muskelgrupp med mycket vikt. Sen försöker vi lägga in sänk set där man känner sig laddad för det. Varierar från pass till pass. Sedan kör vi alltid 1-2 övningar med drop set och mycket lättare vikter. För att få ut max utav passet och känna att muskeln svider till max.Gymschema gällande period vecka: 30-33.
Måndag Bröst, triceps
Tisdag Rygg, Mage
Onsdag Ben
Torsdag Vilodag
Fredag Axlar & Traps
Lördag Biceps, underarmar, mage
Söndag VilodagKommentar: Riktigt bra upplägg, med en vilodag innan Bröst passet. Sedan också ben pass + 1 vilodag innan axel passet. Därmed 2 vilodagar från överkroppen.
Gymschema gällande period vecka: 34-37
Måndag Vilodag
Tisdag Armpass
Onsdag Axlar & Traps & Mage
Torsdag Ben
Fredag Bröst, mage
Lördag Vilodag
Söndag Rygg, UnderarmarKommentar: Här ser ni nog skillnaden mellan första schemat o detta. Polarn jobbar varannan helg. Därmed strular det till sig. Så vi löste det…genom att placera in 4 pass efter varandra. Tungt men kroppen måste kunna klara av dessa påfrestningar lika väl som de andra. Börjat köra Biceps och Triceps i samma pass nu. Tycker att man får bättre pump och kontakt när man fokuserar bara på armarna.
Gymschema gällande period vecka: 38-41
Måndag Vilodag
Tisdag Bröst Mage
Onsdag Rygg traps
Torsdag Vilodag
Fredag Armar
Lördag Axlar mage
Söndag BenKommentar: Vi har försökt skifta runt lite i muskelgrupperna och försökt para ihop dem olika. Det som skiljer sig från schemat är att vi kör Trapsen med Ryggen istället för Axlarna.
Så här ser det alltså ut. Sammanfattning:
Vi utgår ifrån att köra tungt och basövningar. Inga high-tech övningar som man kan läsa i alla tränings blaskor. Notera att jag inte heller skrivit ut vilka exakta övningar vi kör. Har inte orken just nu till att göra det.I skrivande stund är det Bulk säsong och vikten är: 90 kg. Mål är 95 kg nu under vintern. (ussschh känner mig redan tjock, 5 kg kommer att synas). Men vill man vara fin till sommaren får man lida lite!!
Tackar för mig så länge. Ge mig nu lite kommentarer . Så ska jag uppdatera er läsare med tiden.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.