Magrutor till sommaren? 95 Kg nu!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Magrutor till sommaren? 95 Kg nu!

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Hejsan

Jag är en kille som har börjat nu med att försöka jobba bort allt fett.. inte allt men ivarje fall så att mina magrutor syns. Jag ska försöka allt för att försöka få synliga till sommaren. Jag är en van idrottskille men har aldrig varit smal på så sätt att jag har sett mina magrutor. Nu så är det en kamp med skola, mat och träning. Jag tränar gym ( Helkropps pass ) 3 dagar i veckan Måndag, Onsdag och Fredag, och jag simma tisdagar och torsdagar men ska ersätta det med löpning.

Måndag – Gym

Tisdag – lätt löpning 3-5 Km

Onsdag – Gym

Torsdag – Löpning 5-7 Km

Fredag – Gym

Lördag – Intervaller i uppförbacke ca 5-7 gånger.

Söndag – Återhämtning

Och nu är det så att jag har slutat med att dricka läsk och andra onyttiga saker. Jag försöker mig på bara vatten och mjölk ( mjölk för att få i mig det kalciumintaget jag behöver / dag ). Sen tänker jag på vad jag äter hela tiden å försöker käka fibermackor med inget smör 1-2 mackor ( frukost ) + Vatten eller mjölk.

Varför jag skriver detta är att jag har aldrig haft magrutor och jag satsar på att få det till sommaren. Och jag behöver lite hjälp med upplägg av Schema. Om ni förstår så vill jag verkligen detta. Detta är en dröm för mig. En dröm som hållt på i ca 10 år. Men jag har alltid fuskat med Läsk etc. Men är verkligen taggad till att få magrutor. Så den hjälp jag skulle behöva är att förstå på ett ungefär vad jag ska göra för att förlora fett snabbast och må bra. Jag Ska göra allt som står ivägen för mig för att få mina synliga magrutor en gång i livet. endast 1 gång. Det är allt jag begär av mitt liv. Och jag tror nämligen 6 dagar kan vara för mycket men eftersom jag vill gå ner i vikt å inte har sån erfarenhet av vad som ska göras så vill jag har eran hjälp. Erfarna killar / tjejer som vet precis vad som krävs för att gå ner ca 20 kilo till sommaren. Det är 5 månader kvar. Och om ni tror att ni kan hjälpa mig så kan ni väl ge mig några förslag för snabbast kalloriförbränning.

MVH
    Zebastian

Lite info om min kropp

Längd: 175 cm
    Ålder: 17
    Väger: 95 Kg
    Midjemått:108 cm

Sådär :D

ZebastianOfarenhetAvKost wrote:
    Detta är en dröm för mig. En dröm som hållt på i ca 10 år.

Har du drömt om magmuskler sen du va 7år? :|

I en annan tråd tipsade man om denna länken.

[http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s…ad.php?t=26881]

Kan vara något o läsa igenom så du kommer igång!
    :up:

EDIT: Skrev magmuskler, men menade synliga rutor… bäst o säga det innan någon kommer in o påpekar att magmuskler har man minsann haft sen man föddes… :)

Jag har alltid varit knubbig, och hållt på med sporter som Fotboll, innebandy, volleyboll, kenpo ( Thaiboxning ). Så jag har alltid tränat och blivit mobbad för att jag har varit överviktig och som många andra så använde jag mig utav maten som tröst. Så jag har alltid tränat och velat se smal ut. Jag har inte tänkt mig magrutor när jag var 7. Men jag har haft drömmen att se smal ut inför andra sen dess.

ZebastianOfarenhetAvKost wrote:
    Lite info om min kropp

Längd: 175 cm
    Ålder: 17
    Väger: 95 Kg
    Midjemått:108 cm

Sådär :D

Bra att du tagit ett beslut, och helt riktigt att sätta upp ett mål
    så som att ta fram magrutor, men glöm inte att sätta delmål på vägen
    dit.Jag är ingen expert som kan ge dig nått mirakel schema utan kan
    enbart ge dig en del tips. Fortsätt att träna hårt speciellt mage och
    rygg som är de muskler som bär upp kroppen och skapar en schysst hållning
    och anpassa sedan kalori-intag så att du inte äter mer än du gör av med,
    utan tvärtom ligger på minuskalorier. och fortsätt med att äta så nyttigt
    som möjligt går så du får i dig rätt balans med protein,kolhydrat och fett.

Sen är ju allt olika från person till person, men personligen tycker jag att
    helkropps-pass tar för dåligt, blir alltid nån muskel som blir lidande och
    ej får den utmaning den behöver. Så jobba på sten hårt och ett stort lycka till!!

Du kan ju skriva ner hur en vanlig dag ser ut på matfronten:)

Här kommer min dagliga intag av mat

Frukost: 1-2 fibermackor med tomat och skinka. Jag dricker Vatten eller mjölk och sedan en A-E Multivitamin.

Lunch: Jag försöker likna tallriksmodellen och äter precis så att jag bli mätt och inget annat överflöd. Lunch tid: 11:40 – 12:40

När jag kommer hem ifrån skolan runt 15:00 – 16:00 tar jag och petar i mig en potion av de mamma har ätit så att jag precis blir mätt.

Sen så äter jag en banan efter varje träningspass för att få upp energin igen.

Kvällsmat:
    2-3 Fibermackor + Te med nån surkett i eller mjölk.

Byt ut mackorna till havregryn vid frukost. En banan efter träning är för lite tycker jag även fast du håller på att gå ner i vikt, ta en banan till och lite vasslepulver också. Tänk på att dra ned på kolhydraterna framåt kvällen. Till kvällsmaten skulle jag käka lite frukt istället. Kör hårt nu:up:

Ta gärna havregryn som kolhydratkälla på morgonen (med fördel fiberberikad då den mättar bättre)

Förövrigt ser du ut att ligga alldeles för lågt på proteinintag (svårt att veta dock då du inte skriver vad ungeför du äter på lunch och vid 15tiden.)

Provat lätt kesella nångång? Eller keso?
    Har du inget vasslepulver kan du med fördel ta ovanstående som mellanmål och kring träning (samt som kvällsmål)

Kortfattat;
    Skär ner på kolhydraterna, och lägg in de du äter av dessa kring styrketräningen.
    Ligg högt på proteinintag (ca 2-3g/kg kroppsvikt = ca 235g för dig)
    Välj bra fettkällor.

Lycka till!

de e bara köra stenhårt och hålla dig till bra kost så kommer det ordna sig skaru se :up:

Tjena Basse!:D

Lycka till med träningen, ses på bussen imorgon kanske!:)

Erik, de beror väl lite på hur mycket han tränar och hur mycket muskler han har?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.