Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mela skippar fläsket
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 januari, 2006 at 21:52 #986153Anonym anvandareMember
Deffdag 5 avklarad [/b]
06:10 – Müsli gjord på havregryn, sesamfrön, linfrön och russin. Tog även ett äpple och 200g kvarg
09:00 – 1 banan och 120g kvarg med mjölk och kakao i
11:20 – 1 kycklingfilé, broccoli, kvarg med tortillamix och vitlök samt lite tomat, gurka och morötter
14:00 – 1 banan och 120g kvarg med mjölk och kakao i
17:00 – 2 pollakfiléer, äggsås, ½polarkraft extreme med lite messmör på
20:15 – 200g kvarg med blåbärBlev ingen träning idag då träningsvärken i underarmarna var extremt och att bänka lockade inte det minsta. Men det kör jag imorn istället!
15 januari, 2006 at 00:32 #986154Anonym anvandareMemberdeffdag nummer 6 ?
15 januari, 2006 at 12:05 #986155Anonym anvandareMemberGårdagen började bra.. åt frukost och åkte med mamma och pappa
och hämta mitt träningsbälte och sedan ICA. Efter åkte jag till gymmet
för att genomföra fredagens bröst och magpass.Står i receptionen och pratar lite med ägaren och två till
då ett X2000 tåg tutar utav bara h-vete.
En dov smäll följt av en sten som flyger in genom rutan och
alla slänger sig på golvet. Vi trodde att någon hade varit på
spåret och lagt upp massa stenar för att djävlas.
Jag kollar bilarna utanför ifall de klarat sig från stenarna vilket
de gjorde.
Ägaren gick ut för att röka och kommer in ”Det ligger ett lik lite längre
bort på tåget.”
Jag blir helt avtrubbad, börjar tänka på döden, på min döda kusin
och på hur jag mådde när jag mådde som sämst. Ångesten om krypande.
jag blév helt skakig och insåg att nej jag kan inte träna.
Pratade lite med brandmännen men ringde sedan pappa för att bli hämtad.
Jag går under järnvägen för att komma upp på andra sidan där pappa ska
plocka upp mig. Ställer mig vid Partille Stations busshållsplats, och ser
halva liket. Det såg inte ut som en människa, helt splashad.Matlusten var inge vidare stor efter det här och jag tänkte inte helt
på vad jag stoppade i min under dagen..
Men följande fick jag i mig, tider vettefan.Müsli på havregryn, sesamfrön, linfrön och russin – med mjölk i.
Kvarg blandat med blåbär.En banan.
En portion whey 80.
En Dahlblad’s proteinbar.
3 grova varma mackor med ost, skinka och tomat.
En kycklingfilé och lite wokade grönsaker.
Kvarg med blåbär.
Och massa cola light.
15 januari, 2006 at 12:14 #986156Anonym anvandareMemberoj, hj
15 januari, 2006 at 12:45 #986157Anonym anvandareMemberJonna wrote:oj, hjälp vad läskigt…usch nu blev jag också lite skakis kan man säga…
men var inte polisen där och tog bort liket o så? trodde de brukade göra det, är väl kanske inte meningen att allmänheten ska se sånt? fyyy vad jobbigt!jo.. brandmännen och sånt kom.. jag va ju där när det hände, men dom röjde bort fort.. tog kanske 20 min från att det small så var allt borta..
geo wrote:Självmördare är bland de värsta egoister som finns, i mitt tycke.
Tar ingen hänsyn till andra alls.säg inte så..
mår man så dåligt att man begår självmord är det nog inte värt att leva..15 januari, 2006 at 13:10 #986158Anonym anvandareMembergeo wrote:Tja, jag vet att det låter kallt, men just självmord ser jag som nåt av det värsta man kan göra. Det finns behandlingar, det finns mediciner. Det går att lösa på andra sätt.Men det jag främst vänder mig emot är att de lastar över sina problem på anhöriga och andra som drabbas av att de tar livet av sig.
Se bara på vad som hände med dig. Nu fick ju du problem, om än tillfälliga, av att en annan person gjorde det valet.Nä, noll respekt från mig.
och om inte behandlingar och mediciner fungerar? ska man då vara tvungen att leva vidare i ett helvete varenda dag för att de anhöriga får det svårt efteråt? du tror inte att de anhöriga mår dåligt av att se sin vän/kollega/familjemedlem osv må så dåligt?
15 januari, 2006 at 13:13 #986159Anonym anvandareMembermela wrote:jo.. brandmännen och sånt kom.. jag va ju där när det hände, men dom röjde bort fort.. tog kanske 20 min från att det small så var allt borta..Okej, tänkte väl det… usch förstår att det var jobbigt, och synd att du hann se kroppen.
15 januari, 2006 at 13:13 #986160Anonym anvandareMembergeo wrote:Tja, jag vet att det låter kallt, men just självmord ser jag som nåt av det värsta man kan göra. Det finns behandlingar, det finns mediciner. Det går att lösa på andra sätt.Men det jag främst vänder mig emot är att de lastar över sina problem på anhöriga och andra som drabbas av att de tar livet av sig.
Se bara på vad som hände med dig. Nu fick ju du problem, om än tillfälliga, av att en annan person gjorde det valet.Nä, noll respekt från mig.
Har du någonsin mått så dåligt?
Jag har själv haft en riktigt svår depression och försökt (överdos).
Misslyckades dock.. Men mår man så dåligt så är det liksom den
enda utvägen.. Medciner och behandlingar fungerar inte alltid.
Allt hänger fortfarande på individen i sig.Min kusin dog, han fick en överdos av Thailändsk reumatikermedicin,
det va dock inte självmord. Visst mådde alla jättedåligt, men en död
är lättare att bearbeta och lägga bakom sig än att ha någon kär som
ständigt mår dåligt.15 januari, 2006 at 13:14 #986161Anonym anvandareMemberJonna wrote:Okej, tänkte väl det… usch förstår att det var jobbigt, och synd att du hann se kroppen.”kroppen”.. ja.. jobbigast är ju att det är precis utanför mitt gym..
blri ju ständigt påmind:(15 januari, 2006 at 13:18 #986162Anonym anvandareMembermela wrote:”kroppen”.. ja.. jobbigast är ju att det är precis utanför mitt gym..
blri ju ständigt påmind:(mm, sånna bilder lämnar nog inte huvudet så fort. men allt brukar bli bättre efter en tid. Du får försöka att tänka ”nu ska jag träna, vad kul!” när du är där, istället för att tänka på de bilderna.
Min far tog livet av sig genom att lägga sig framför tåget.
15 januari, 2006 at 13:23 #986163Anonym anvandareMembergeo wrote:Ja, har haft en period när jag mådde fruktansvärt dåligt. Gick i princip inte ur sängen på en månad. Allt var mörkt och trist. Inget gav mig glädje eller njutning. Trodde aldrig jag skulle kunna bli normal igen. Det tog mig nästan ett år innan jag tyckte jag fungerade normalt igen. I dag är jag i princip helt återställd.
Hur dåligt jag än mådde fanns självmord aldrig i mina tankar.Har du inte tänkt på självmord har du nog inte mått så dåligt..
Om du inte var väldigt positiv i din period där15 januari, 2006 at 13:24 #986164Anonym anvandareMemberJonna wrote:mm, sånna bilder lämnar nog inte huvudet så fort. men allt brukar bli bättre efter en tid. Du får försöka att tänka ”nu ska jag träna, vad kul!” när du är där, istället för att tänka på de bilderna.Min far tog livet av sig genom att lägga sig framför tåget.
ah fyfan va hemskt…
15 januari, 2006 at 13:32 #986165Anonym anvandareMembermela wrote:ah fyfan va hemskt…jovisst, det v
15 januari, 2006 at 13:41 #986166Anonym anvandareMemberJonna wrote:jovisst, det värsta som hänt i hela mitt liv, men livet går ju vidare, varken man vill eller inte. nu har det gått 2,5år och det känns inte lika jobbigt längre.
Men det var ju nästan lika hemskt att se honom må så dåligt som han gjorde.
först var jag arg för att han var så egoistisk, men nu har jag tänkt om.Fast Mela, detta är ju din Journal, så nog om mig!
usch kan inte sätta mig in i hur det känns
nu ska jag sova lite så jag orkar bänka sen :bb2:
15 januari, 2006 at 13:43 #986167Anonym anvandareMembermela wrote:nu ska jag sova lite så jag orkar bänka sen :bb2:Det låter bra, idag sätter du nog lite pb:n ska du se!:bb2:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.