MER MUSKLER, mindre disco! J.L har fått nog!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only MER MUSKLER, mindre disco! J.L har fått nog!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 112 total)
  • Author
    marals76 wrote:
    Vad fyller glycerol för funktion.. för en ovetande.

Undrar jag med..! :)

dagens träning:

snedbänk smith: 140 x 7 (en rolig grej här, jag la på 130 kg och hoppades göra 8 reps, men klarade bara 7 st. ”tusan vad tungt det var idag” när jag sedan kollade vikten så var det 140 kg! jag var visst klart starkare än sist!:up: )

enhands latsdrag, gymleco: 65 x 6

liggande hantelextension, 2 hantlar: 25 x 6

Scottcurl, maskin: 20 x8

underarmar, hantlar: 20 x 22

körde snabbt och ganska tungt idag, passet tog 20 min inkl. 6 uppvärmingsset.

angående Glycerol, så ökar det vätske mängden i musklerna. det drar in mer vatten i musklerna för en ökad fyllighet. och förhoppningsvis så drar det med sig lite extra näring, kreatin och annat smått och gott till musklerna.
    jag tar det mest för den psykologiska effekten. jag får bättre tryck i musklerna!:D

Jonas Lundberg wrote:
    dagens träning:

snedbänk smith: 140 x 7 (en rolig grej här, jag la på 130 kg och hoppades göra 8 reps, men klarade bara 7 st. ”tusan vad tungt det var idag” när jag sedan kollade vikten så var det 140 kg! jag var visst klart starkare än sist!:up: )

Och så finns det de som säger att styrketräning och bodybuilding inte är en mental idrott! Nästa gång kommer troligen 135 att kännas lätt.

7-keto, är det bra? kul att läsa din träningsdagbok :), bilderna är ett stort pluss, kör hårt!

Jonas Lundberg wrote:
    jag ljög lite!:o

innan träning brukar jag blanda till en ”tryck mix” bestående av:

C-brus
    resorb
    glycerol
    V-12
    + lite arginin (NO), 7-keto och kaffe förstås.

först kaffe och sedan övrigt strax innan jag sticker till gymmet!

Arsle också då har jag inte en suck!, jaja får kämpa på, vi ses kanske bakom scenen om nåt år när vi pumpar upp inför finalen! :friends:

axl wrote:
    7-keto, är det bra? kul att läsa din träningsdagbok :), bilderna är ett stort pluss, kör hårt!

det är positivt för kropps-sammansättningen. ökar energi förbrukningen. inget mirakel, men förhoppningsvis en viss effekt. oftast för dyrt, men jag har hittat till lägre pris.:D

en länk till Monikas hemsida med info om 7-Keto:[http://www.mowifit.com/supp-01-02-01.htm http://www.mowifit.com/supp-01-02-01.htm%5D

Camillas förvandling till Luciapokalen 2004:

Lisan wrote:
    Grattis på födelsedagen[/b] :fun:

tack Lisa!

två söta pojkar ifrån bowlingen igår:;)

Bowling, pizza, byggarfilm, fettmätning (Kari hade 9% på drygt 90 kg:evil: ) och skitsnack med ett trevligt gäng.:friends:
    jag avstod fettmätningen (men jag går ju aldrig över 10%):whistle:
    Mattias hade 12%, tror att Camilla mätte ganska fel där. (det måste hon ha gjort)

hur många av dessa 7 tror ni har tävlat i kropps-sport:bb: och hur många tänker tävla?

Ahaa.. nu blev jag minsann nyfiken på det där glycerolet! Hur mkt sånt ska man ta då..? (vikt: 68 kg)

Grattis i efterskott!!! :emo-thumb

snusan wrote:
    Ahaa.. nu blev jag minsann nyfiken på det där glycerolet! Hur mkt sånt ska man ta då..? (vikt: 68 kg)

Ta du en kork :emo-thumb

Grattis GAMLE GUBBE[/b] i efterskott:p !!!!!!

Glöm nu inte bort oss, så vi få fira dig i efterskott:emo-thumb

snusan wrote:

jag skickade detta i ett PM:

”innan träningen tar jag bara några skvättar i ett stort glas med C-brus, resorb och V-12.

har även tagit drygt 30 g i ett stort glas vatten, men till följd att pumpen kan bli för bra. det blir svårt att kontrahera musklerna.

inför tävling tror jag att man bör vara försiktig med det, det slätar ut ganska lätt.
    har hört att en tsk. ca. var annan timme med start kvällen före tävling och fortsatt under tävlingsdagen kan ge bra effekt utan att dra på sig massa vatten.
    men hur man reagerar är ju olika så man får testa sig fram. och hur torr och hård man är påverkar ju resultatet.”

testa att ta 2-3 tsk. i ett stort glas vatten innan träning. vill du ha bättre effekt så öka på lite efter hand. för mycket kan ge krampkänningar och du får avbryta träningen. har du ätit och dryckit lite innan så blir effekten större ex. under diet.

vissa här fick för mycket: :yikes:

:p Grattis

tack för grattulationerna!:D

dagens träning:

vadpress i benpress: 320 x 9

liggande legcurl: 65 x 13

gungan: 100 x 9 (denna är ganska brutal vid denna vikten. det knackar i princip i fibrerna. första gången jag körde den hade jag ca. 50 kg och det kändes ganska tungt. sedan blir jag lite dålig efter detta setet:fever: )

crunches i maskin: 65 x 9

axlar baksida i maskin: 50 x 12

enhands kabel drag: 20 x 12

ganska många reps överlag idag, men alla övningar är tunga efter ett par reps.

alla pojkarna håller i sina kulor: :fun:

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 112 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.