Mickes andra hem.gymmet

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mickes andra hem.gymmet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 376 total)
  • Author
    mikael.H wrote:
    tack pucca, ja vi får la ta ett pass i gbg när jag är där nästa gång, är alltid kul att träffa nytt folk :)

ja absolut d e superkul säg till när du e på väg!

Fy, jävulen va stark du är! Kör du alltså 95kg på skivstång över huvudet?? Måste få tillfälle att gymma med dig någon gång, så man kan lära sig lite om hur man matar på, på allvar! Säger upp mitt gymkort på sats imorgon och funderar på att börja på exhale istället. Känner på mig att det finns större potential att växa där inne…

Grymmt pass alltså! Dina specialövningar verkar intressanta…

man får tacka mannen, ja vi får ta ett pass på exhale nån gång.

inget fel på sats eller andra mer fitness/motionärs inriktade gym, kör själv på ett sådant just nu men jag känner personalen och därför så känns det ändå som ”hemma”, men visst är det helt klart bättre att träna på ett riktigt byggargym om man vill ha inspiration, sedan så kan man helt klart växa lika bra oavsett gym men det blir oftast lite mer fjutt träning på fitness inriktade gym, just my opinion tho och undantag finns det alltid såklart :)

en annan aspekt är ju att motionärsgymen allt som oftast inte ens vill ha killar och tjejer som tränar hårt och seriöst dom är bara i vägen och skrämmer bort potentiella soffpotatis kunder för dom (så många gym tänker idag iaf, tråkigt nog) och vikterna kan man aldrig komma ifrån, finns många gym som har väldigt små hantlar och dylikt just för att få bort alla somt tränar hårt, det tråkiga är ju såklart att vilken kille som helst som kör seriöst med mat och träning i ett par år växer ur 30-40kgs hantlarna på en gång.

Anyway, undantag finns som sagt men jag tror du kommer att bli mer peppad att träna hårt på exhale och du kan ju alltid köra med warrior :)

fredag

Ha det gött i helgen nu ppl

powerstrike,mage,vader,cardio

powerstrike 60min, + några set vader och mage

Cardio:
    40 minuter 7.4km/h

Hrrm, ”efter ett par år växer de flesta de flesta ur 30-40kg hantlarna på nolltid”, grrr har du läst min journal eller ???

Skämt åsido, så har du alldeles rätt! På sats finns det bara hantlar upp till 40kg och de kommer till och med jag växa ur snart. Sats satsar mest på att binda upp nya kunder vid nyår som inte använder kortet mer än max en vecka in i januari och möjligen en i maj….

Vart tränar du nu då?? Fick för mig att du körde på exhale tillsammans med Mr.Warrior…

ne jag bor tyvärr inte i gbg men jag kommer att köra på exhale med warrior när jag är i göteborg, flyttade norrut för några år sedan och är fortfarande kvar här.

hehe ja alltså ett par år var väl kanske att ta i :) men du förstod vad jag menade, tycker det är en tragisk attityd från många gym i sverige, visst, det är helt förståeligt att inte alla gym vill ha ”mr.o liknande proffs” som springer runt (vilket iofs inte skulle hända iaf) men dom artificiella gränser som gymmen i sverige sätter (40 kg´s hantlar verkar vara en rätt vanlig) är så snålt tilltagna att i praktiken så innebär det att varje kille som tränar på dessa gym bara är välkommen dit under något år av bra och seriös träning och någon större muskelmassa behövs ju inte heller för dylika vikter, så ”skrämselfaktorn” är ju väldigt låg på dessa helt plötsligt ovälkommna tränande, är väl faktiskt tvärtom egentligen att det faktiskt är lite trevligare om det finns lite vältränande tjejer och killar på ett gym för nybörjarna.

tjena där mr.alex, tackar så mycket, visst stämmer den vikten bra +- någon rep från pass till pass, fast jag kör ju inte alltid på dom vikterna, var nere på 180 under några veckor och körde lite fler reps och set istället.

du får ha en trevlig helg i gävle :)

lördag:

sista april runt hörnet och idag så fick det bli ben och inget annat än ben, skippade cardion idag och vädret är helt underbart ute.

dagens efterpasset kost blev jordgubbar, prottedrink med minimjölk,kreatin och en banan + lite ostkaka efteråt :)

ben
    lyckades få lite ont i ryggen idag efter första ”tunga” settet i böjen så jag bestämde mig för att köra ett lugnt benpass efter set 2 då det inte kändes 100 i ryggen.

ben:

Form: grymt väder ute och man blev sjukt sugen på en mjukglass men jag gick hem och knaprade jordgubbar istället.
    uppvärmning: 5 set benböj, stegrande vikter 6reps/set,sista 2 låg på 120
    Stretching: mellan varje set,både fram och baksida.

benböj
    set1
    210×10, kändes skitbra första reppen men ryggen fick lite oturligt stryk i sista reppen, shit happens men det var rätt lugnt iaf.
    set2
    210×9 kände att ryggen inte alls gillade sista reppen från förra settet så jag kortade ner benpasset efter set2, synd för benen kändes riktigt bra.

bencurl, sittande
    set1
    90×10
    set2
    90×10
    set3
    90×10

efter det så stretchade jag och var nöjd för dagen, kroppen som bestämmer trots allt :)

Fan Micke my friends nice leg workout :emo-thumb

I’m on my way out to buy candy and strawberried ;)

jordgubbar äger

ha det gött med familjen i helgen nu och svulla inte för möe så du missar din egen present :P

haha ha det gött ikväll mannen, blir utgång för mig imorron + ett triceps pass på dagen så det får bli min avslutning på denna månad :)

du kompisen, nästa gång vi kör skulle det inte förvåna mig om du ökat till samma vikter som jag, du har en grym utveckling på träningen, imponerande att se och stark var du redan förra gången så det räckte till och blev över du med.

have fun med tjejerna nu hehe

macahan: tackar

Ne nu ska jag snart gå ut och gå en sväng i vädret och njuta av våren och låta ryggen få lite cirkulation

bra att du lyssnar på kroppen mikael ..
    En annan vägrar ju ibland..

Njut av helgen nu

kollar till dig lite gött benpass!
    Jordgubbar låter somrigt ska nog käka d nån dag blev så sugen p d nu.

tack detsamma samir och pucca ha d gött i vårvädret och take it easy med jordgubbarna tjejen :P

samjr: mm jag brukar försöka låta kroppen bestämma när det är nog och inte egot, går så fort annars att det blir nått rejält om man har lite vikt att reppa på och benböjen har haft ett ont öga till min rygg under 2006 så det blir inga höjningar där på ett tag nu.

tisdag

en soft och skön sista april helg är slut på och träningen och livet kan således återgå till det normala :) laddade upp med att kika på big ron´s första rygg och biceps pass i on the road samt lyssna på slayer och pantera och några låtar från senaste nickelback, måste säga att on the road är en riktigt bra film från 8 time mr o big ron, svettig form på killen i denna film och en riktigt bra laddning med andra ord.

Rygg,cardio

Form: så perfekt som det kan bli för dagen, första passet i linne och formen är klart bättre än jag trodde.
    uppvärmning: 4 set sittande rodd, stegrande vikter 6reps/set, sista låg vikten på 140
    Stretching: mellan varje set,rygg+biceps+axlar.

rygg:

sittande rodd
    inga dragremmar

set1
    210×6 PB!
    set2
    200×6
    set3
    190×8 höjning av vikten för att vara 3:e settet, kändes riktigt bra idag.

latsdrag, fria vikter
    set1
    135×6 PB? hmm måste kolla vad jag gjorde förra veckan, tror det är ett pb iaf
    set2
    130×7
    set3
    120×8

hantelrodd
    var upptaget så jag hoppade över stående rodd med skivstång idag, fick bli några högrep med hantelrodd.
    set1
    42×15
    set2
    42×15
    set3
    42×15

shrugs
    första ryggövningen med dragremmar för dagen
    körde set2 direkt efter set1 och set3 20 sekunder efter set2.

set1
    250×5 PB! jävlar vad tungt!!! blev röd som en tomat i linnet… :P
    set2
    240×4
    set3
    230×6

Cardio:
    30 minuter, första 15 7.4km/h, sista 15 8.4km/h

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 376 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.