Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mickes andra hem.gymmet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 maj, 2006 at 15:55 #1001973Anonym anvandareMembermikael.H wrote:lol lindmark tror du tog det till en ny nivå själv haha
men jag håller nog med dig i din analys men vi får ursäkta C, han har ju nyss börjat med splitten så lite träningsvärk som går ut över hans dagliga sysslor en liten stund får vi räkna med haha
själv är jag så sjukt hungrig idag, fattar inte vad som händer…. dags att äta nu igen, känns som jag svälter ihjäl haha
Ja jag utbildas ju till att bland annat analysera kring folks dagliga sysslor så du vet märker sånt där direkt :p Haha
Hur ser kosten ut för tillfället?
Var precis och hämtade ut nya lindor till handlederna, Metal´s All black.
Ska bli intressant att testa dem på bröstpasset. Haft två sträcks better bodies lindor tidigare och dem ger inte mkt till stöd för smärtande handleder.4 maj, 2006 at 16:12 #1001974Anonym anvandareMemberJapp min telefon har ringt hela dan för att de vill ha min hjälp Nu fattar dom vem Bossen är igentligen:D
Nä men maj ut kommer det bli intensivt för min del . Fattar inte hur jag ska dieta och sköta allt men jag hittar en bra lösning. En bra sak är att maten fungerar ut märkt nu . Men fan va hungrig jag är hela tiden. Snart får jag äta igen ( thank god)
jag kommer behöva helgen ledig när det är NOGP
4 maj, 2006 at 17:26 #1001975Anonym anvandareMemberWarrior wrote::p
4 maj, 2006 at 18:02 #1001976Anonym anvandareMemberhaha king of spam har fått en ny tronregent :emo-thumb
låter kanon vanni, fast take it easy med, svårt att hinna med familj,träning,deff,2 företag och ett socialt liv men det reder du ut
lindmark: nja alltså maten går egentligen bra, men idag har jag varit sjukt hungrig, har faktiskt ingen speciell diet, äter 7-8ggr/dag och enda som är annorlunda är att jag äter möe mindre ris/pasta än normalt men så har jag gjort i snart två månader och det funkar kanon, blir vare sig låg eller orkeslös, var nog kvällen/nattens brist på riktig mat och dagens sämmre frukost som gjorde det, eller ja iaf så var det sämmre än vanligt så kroppen skriker nog på mat i nån timme till antar jag, men skönt att den funkar som den ska och reagerar på en gång.
Okej ne jag har haft tur och klarar mig utan lindor, lindar vare sig knän eller handleder eller armbågar.
4 maj, 2006 at 18:11 #1001977Anonym anvandareMemberJa armbågarna är väl det enda jag inte lindar:|
Så klent byggd i grunden. BÅde vad gäller benstomme och avsaknad av muskelmassa så det märks att kroppen tar mkt stryk av träningen.
Vägde ju inte mer än 58 kg med lite ölmage när jag började.
Inga så många kilon, helst inte med en liten ölmage. HahaNåja, man får ju göra sitt bästa av det. Så länge lindorna hjälper till och förebygger värre problem än de som redan finns så är det bara att köra.
Ska bli skönt, el. nej inte psykiskt skönt men för kroppen att ta ett par dagar vila nästa vecka. Ryggen börjar bli riktigt slutkörd och verkar inte repa sig trots avsaknad av mark, böj osv. Skulle gå till macken för några timmar sedan, kanske tar en 15 min normalt. Ryggen krampade så hårt redan efter ngn minuts gång så det tog 50 min fram och tillbaks
Överansträngd är nog en underdrift för tillfället.Mkt stretching, bad och bastu blir det under vilan så den får återhämta sig och slappna av ngt.
4 maj, 2006 at 18:21 #1001978Anonym anvandareMemberlol ja du behöver vila killen
skulle nog ta ledigt resten av veckan redan idag om jag varit du, ryggen din låter verkligen tröttkörd nu, är lite illa när en kvarts promenad tar 50 minuter hehe,fan du har verkligen slitit hårt på kroppen din på slutet.rätt späd jag med i grunden fast jag hade iaf magrutor och var hård som sten när jag började styrketräna pga all annan idrott, 69kg vägde jag då för en massa år sedan innan jag tog i första hanteln
ha det gött nu, jag ska ta och se på invasion nu, träningsledigt idag!
5 maj, 2006 at 12:27 #1001979Anonym anvandareMembermm visst gör han så att han kör några set ”uppvärmning” först, även om jag inte direkt skulle påstå att han kör lätt något av setten, ser inte ut som så iaf
tror det helt enkelt har att göra med att han är sliten och i tävlingsform, är nog inte så gött att smaska på max direkt då, men som sagt jag tror inte hans första set är så lätta heller, är nog mest att han känner att det finns rum för en höjning.
sen så visst, lite uppvärmning behöver man oxo även om jag själv tycker det räcker med 4-5 set innan första riktiga arbets settet startar för första övningen, sedan håller man sig varm genom träningen och stretchingen.
ronnie och intervjuaren haha ja dom är rätt sköna fast ronnie är ju väldigt speciell som alltid tycker hur som helst att det är en av hans bättre filmer faktiskt.
5 maj, 2006 at 20:39 #1001980Anonym anvandareMemberVad ska du köra idag Micke? Har du bokat hotel inför NOGP?
6 maj, 2006 at 09:40 #1001981Anonym anvandareMembernä nu mikael
Pb under diet, vad är detta???
vad går du på nu, alldeles för mycket minimjölk eller kan det månne vara
var du på anthrax förresten?
7 maj, 2006 at 16:30 #1001982Anonym anvandareMembermm minimjölk äger paula flickan d vet du hehe fast ”våren/” e ju t.om bättre så det hjälper nog till hihi så det blir fler pb:n framöver trots diet
ne alltså det vart ju inget anthrax så illa, hade biljett t.om men en j**** ***** (jobb) lol kom ivägen så det var bara att skita i det och fixa klart det som var tvunget… skit men men that´s life, hoppas dom kommer tillbaka till sverige en gång till iaf, fast just nu är jag så sugen på maiden och metallica, poppat lite maiden skivor från olika turneer på slutet, sommrigt och trevligt.
vanni: inget hotell inför nogp, men jag ska definitivt dit iaf, men vafan boende löser sig alltid på nått sätt.
träning: alltså jag tog lite träningsledigt denna vecka, körde bröst,rygg,powestrike, resten skippade jag, njöt av vädret, gott sällskap, solen, våren och hade det gött istället men till veckan blir det nya pb:n och lägre fett%, you can bet on that ppl!
9 maj, 2006 at 19:30 #1001983Anonym anvandareMembertisdag
såja, då var vårförkylningen avklarad och mini semestern från förra veckan var över och ny träningskompis väntade på att få köra bröst och biceps denna soliga och så varma tisdag
bröst, biceps
Ändringar, allmänt[/b]:
rätt bra fett% och jag kände för att starta lagomt hårt denna träningsvecka så cardion fick stryka på foten idag då det känns som att man bränt rätt bra i helgen som varit
Ändringar, muskelgrupper[/b]:
blir lite annat schema denna vecka, just for fun och nästa vecka ska jag nog köra på som vanligt.dag1, bröst,biceps
dag2, ben + cardio
dag3, triceps + cardio
dag4, rygg,axlar + cardio
dag5, ?? + cardioForm: toppenbra, solbränd, varm och hungry for the gym
uppvärmning: 4 set snedbänk, stegrande vikter 6reps/set, 100kg sista 2 setten .
Stretching: mellan varje set,triceps,axlar,bröst,bicepsbröst:
snedbänk,fria vikter
set1
130×16, !! får nog sätta det som ett PB i antal reps på denna vikt, kanon set.
set2
130×12 + nån extra
set3
100×8 direkt efter set 2 så mjölksyran sprutade ur kroppen och jag fick hjälp sista 2 repsen.hantelpress
set1
42×14
set2
42×12
set3
42×10
set4
42×6+40×5+37×5 direkt efter varandradrag nerifrån, cablecross, superset med bicepscurl, skivstång mellan varje set
set1
45×10
set2
45×10
set3
45×10curl,skivstång
set1
50×13 hjälp på 2 extra reps
set2
50×10
set3
50×8curl,stång till pannan i cable
set1
40x ?? hjälp på 3 sista
set2
40x 12 hjälp på 2 sista
set3
40×12 hjälp på några repshammercurl, rep i superset med koncentrations curl….
set1
35×10
set2
30×10
set3
25×10koncentrations curl….
set1
20×6/arm
set2
20×6/arm
set3
15×6/armriktigt jobbigt pass som jag är grymt nöjd med och framförallt starten på bröstpasset var kanonbra, som alltid grymt bra pass med den här killen, imorgon blir det ben och cardio och det blir kanonbra såklart haha :emo-thumb andra passet för året i linne och det såg fin fint ut 4 kilo till på ett ungefär så är jag nöjd.
warrior: haha du med bro! det vet du, å du, gbg kan börja förbereda sig på några svettige warrior/micke pass åså får vi ta och hitta på nått mer oxo
10 maj, 2006 at 05:53 #1001984Anonym anvandareMembermikael.H wrote:var ju en kanon dag för man fick äntligen se avsnitt 20 spännande spännande alltså, ha d gött i solen nuGod morgon!
Japp, det var så klart medräknat i den bra dagen överlag:D
Det var ju spännande från 1:a minuten.
Ska ut och morgonjogga lite nu så har jag mitt gjort för dagen och kan koncentrera mig på skolan.
Ha det fint du med.. Träna lugnt..lr inteForm: toppenbra, solbränd, varm och hungry for the gym :up:
10 maj, 2006 at 11:40 #1001985Anonym anvandareMemberjag tränar alltid lugnt så det blir det garanterat mm less then a week till ett nytt prison break…. synd att det känns som säsongsavslutning snart men vilka avsnitt det varit på slutet!
låter gött med en liten löprunda på morgonen, själv ska jag nog gå ut och gå lite idag i solen, plugga hårt.
10 maj, 2006 at 19:27 #1001986Anonym anvandareMembertack renegade
onsdag
var tänkt att vara en ben dag men vare sig jag eller kristoffer var upplagda för ett hårt benpass så det fick bli axlar och triceps + lite cardio.
axlar, triceps
Ändringar, allmänt[/b]:
fortfarande en grym sträckning i vänster baksida ben/gluteus max.. sedan förra veckans bravader.. så jag skar ner på cardion till 15 minuter i ett lugnt tempo för att få en genomblödning och stretchade lite extra.
Ändringar, muskelgrupper[/b]:
blev ett annat schema än tänkt, iofs inte lika bra som jag hade tänkt mig denna veckas schema men man får ju vara anpassningsbardag1, bröst,biceps
dag2, axlar,triceps
dag3, cardio
dag4, rygg + cardio
dag5, ben,cardiodagens[/b]:
Form: super helt enkelt haha
vikt: 99kg, -3 kg sedan gbg med andra ord och nya pb:n så jag är väldigt nöjd med utvecklingen, börjar se riktigt bra ut i mina ögon, fast man är ju en räka för det haha :emo-thumb
uppvärmning: 2 set axelpress, stående,
Stretching: mellan varje set,triceps,axlar,bröst,bicepsaxlar:
axelpress, stående fria vikter
set1
80x?? + några hjälp, inte kört stående på år och dar så det kändes j..gt skumt och axlarna och triceps var rätt sega sedan bröstpasset så här blir det helt klart ökningar nästa gång
set2
80x?? + nån extra
set3
80x??+ nån extra
set4
80x??+ nån extrabaksidan, liggande x drag i cablecross i superset med min hantelflyes/rodd special
set1
40×10
set2
40×10
set3
40×10
set4
40×8?hantelflyes/rodd special i superset med föregående övning
set1
42×10
set2
42×10
set3
42×9
set4
42×7samjr special the mike way
set1
50×10
set2
50×8
set3
40×10triceps:
rep, pushdowns + smala efteråt i superset med enhands pushdown
set1
40x 10 + 10 smala
set2
40x 7 + 10 smala
set3
40x 5 + 10 smalaenhands pushdown i superset med föregående övning
set1
20×10
set2
20×8
set3
20×6dips…
set1
22st
set2
20
set3
14var jobbigt idag, kände verkligen av bröstpasset men det blev ett riktigt bra axel/triceps pass iaf, men nu blir det inge mer superset denna vecka.
ha det gött ppl
cardio 15min 6.4km/h körde som sagt låg dos i ett slött tempo idag pga en sträckning i ben/rumpa sedan förra veckan.
10 maj, 2006 at 20:04 #1001987Anonym anvandareMemberRäka my ass!:p
Visst måste man vara anpassningsbar, framförallt efter en rövsträckning. hehehe…
Roligt o se en Mikael sätta PBn med lägre BF%, du njuter verkligen av våren:emo-thumb -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.