Mickes andra hem.gymmet

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mickes andra hem.gymmet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 376 total)
  • Author

haha japp :)

Dagsform:rtfm:

Tvekar aldrig på att du kör hårt! Man blir avis på vikterna…:p

Spanar in din journal ibland och måste konstatera att det är inga dåliga vikter du kör på i rodden. Har du någon bild på liknande roddmaskin eller vet du märket på den? Nåväl det kan ju knappast vara en Nordic-gym maskin iallafall. :D
    Hänger du på vikter eller hantlar i rodden eller sitter det såpass mycket vikt i magasinet som du repar på?

Kan bara stämma in med Hazeblazer: vikterna i rodden, (och de andra övningarna med för den delen), är fullkomligt flippade. Du matar ju för fan dubbelt så mycket som mig i rodden ju! Om jag skulle lyckas köra på de vikterna skulle det nog krävas att jag tränade upp en ryggtavla som var tre meter bred och det hade nog sett lite konstigt ut…

Kör på, alltid inspirerande att läsa om dina monster pass!

haha tack tack gott folk, körde rygg igår men jag ska ta några träningsbilder åt er under nästa veckas ryggpass, får bli sittande rodd, stående och trapps.

sittande rodd, ne som sagt(nämnts tidigare i tråden) jag har aldrig sett en sittande rodd med sånna vikter i magasinet heller, 140 i magasin är det största jag kört med så nuförtiden är det sittande rodd med fria vikter som gäller (gymleco, hammer etcetera har sånna maskiner), tar grymt bra.

Alltså visst kör jag tungt men vafan så tungt är det ju inte? har flera bekanta strongman tävlande som kör på i stort sett samma vikter och förmodligen mycket mer (gissar bara då jag aldrig riktigt brytt mig om vad andra kör på för vikter) och flera byggar träningspartners som inte är så långt efter på rygg och rygg är ju det enda jag är stark i tycker jag, resten känns väldigt normalt för en som tränat hårt ett tag.

och nej jag är ingen strongman, är helt klart en sommarpojk byggare haha men tungt är kul som lindmark säger åså tar det bättre på mig utan tvekan.

tisdag, rygg.

sittande rodd:
    4set uppvärmning, sista var på 120
    utan dragremmar

provade shocktherapy idag, ökade inte direkt i vikter men det vart ju iaf några pb trots -2 i kroppsvikt senaste 2 veckorna, placebo eller ej men passet var grymt bra :)

set1
    210 x 7, tror det är pb, gick skitgött!!
    set2
    210 x 5, tyngsta jag kört i ett andra sett, riktigt nöjd
    set3
    200 x 7 tyngsta jag kört i ett tredje sett, kanonstart på passet!

stående rodd
    set 1 till 3, 170 x 10

traps
    set1
    260 x 8 pb!!!!

latsdrag
    inga dragremmar
    set1
    130 x 10
    set2
    120 x 10
    set3
    120 x 8

kanon pass, supernöjd alltså + 30 min cardio 6,4km/h.

danke S, mm visst är det så och det är ju därför det är så kul och bra att träna i en omgivning där dom andra är bättre/större/starkare/hårdare etcetera eller åtminstone på samma nivå men riktigt på under varje pass, inspirerande och ger alltid en bra boost, både mentalt och fysiskt.

sen ska man ju alltid komma ihåg att alla har inte samma intresse, inte alla som vill tävla stenhårda vägandes 110+ eller bänka 200 och har man inte det intresset så når man så klart en lägre nivå med, även om alla som vill såklart inte kan bänka 200 eller tävla, men vill man stå på en scen så når man förmodligen bra mycket längre än en person med samma grund,vilja och anlag eftersom man kommer att ta träning, mat och dylikt ett steg längre, själv har jag inte något tävlingsintresse men tung träning är kul och att vara i bra form är ännu bättre men någon bb kommer man aldrig att bli då det inte är värt det eller finns plats i mitt liv för den nivån på träningen, får räcka att stressa dig i form till scenen nån gång i framtiden haha :P

traps: haha ja, d kändes iaf så för nån vecka sen

Ytterligare ett riktigt bra pass mikael! Snyggt med lite nya PB:n också! Kul att du börjar komma i grymme form.

onsd:

cardio 60 min promenad utomhus

bröst idag.

Hey! Väntar fortfarande på lite dagsforms bilder!!!

Ska iväg till solariet lite senare idag… Det behövs! :p
    Voi voi, nog skulle vi behövt solariesponsring
    jag, du och Lindmark! :D Haha, kanske nåt
    att fundera på!

Kör hårt!!!:yahoo:

next week katti :) mm vi får fixa lite spons men nu kom ju solen fram igen hehe

torsdag:

bröst:

4 set uppvärmning

snedbänk:
    körde utan passare så det fick bli lite lätt igen + att jag var väldigt seg igår..
    körde långsammare reps istället än vanligt.

set1
    120×16
    set2
    120×13

sneda hantelpressar:
    set1 till 3 42×14

cablecross, drag uppifrån:

set1
    65×10
    set2
    65×10
    set3
    60×10

cablecross, stående drag nerifrån:

set1
    45×10
    set2
    45×10
    set3
    45×10
    set4
    45×9

ovanligt seg innan passet men det kändes riktigt bra faktiskt och formen den kommer, nöjd som fan för idag :)

cardio: 30min6.4km/h + cirka 60 min promenad utomhus

Ytterligare ett bra pass från dig micke! Ser att du också börjat med högreppare….är det strandformen som lockar ändå??

deekayman wrote:
    Ytterligare ett bra pass från dig micke! Ser att du också börjat med högreppare….är det strandformen som lockar ändå??

På vilket sätt skulle höga reps vara gynnsamt för strandformen? :what:

håller med norsk gadd, finns inget bättre med högreps för strandformen om man gämför med tung träning, blev lätt i torsdags för att jag körde helt på egen hand och var allmänt trött och kroppen bestämmer alltid mina pass :)

sen så visst, det är inget fel på högreps träning heller, variation är bra och det funkar det med men det blir iaf ingen högrep träning för att beachformen väntar, varierar mig som vanligt under resten av året beroende på dagsformen.

fredag:

axlar

uppvärmning 4 set

sittande axelpress, fria vikter
    set1
    100×6
    set2
    100×6
    set3
    90×8

baksida, mickes rodd/flyes special

set1
    42×14
    set2
    42×14
    set3
    42×14

baksida, samjr special my way

set1
    30×10
    set2
    30×9
    set3
    30×9

hantelflyes stående
    set1
    25×6
    set2
    22.5×7
    set3
    20×9

+ cardio 30min löpband 6.4km/h samt 2h promenad utomhus

lördag:

armar

biceps:

hantelcurl

uppvärmning 4set hantelcurl

set1
    34×7
    set2
    34×6 + 1 rep på 32
    set3
    30×8

hammer, rep
    set1
    55×10
    set2
    55×9
    set3
    55×9

triceps

uppvärmning 2 set

smalbänk
    set1
    100×10
    set2
    100×10

pushdown, rep smalt
    set1
    60×10
    set2
    60×10
    set3
    60×9

+ cardio 30min, 6,4km/h + 2-3h promenad utomhus

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 376 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.