Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mickes andra hem.gymmet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 mars, 2006 at 09:22 #1001733Anonym anvandareMember
*trillar av stolen*
150 i stående rodd toppat med 230 i benböj. Jag säger då det…:emo-thumb
Skulle man vara i närheten av de vikterna skulle man vara strålande glad!Men jag är glad ändå, om än svagare…:p
Ha det!
19 mars, 2006 at 09:32 #1001734Anonym anvandareMemberNär du kör dina aktiva viloveckor, kan du ge exempel på vad för sorts aktiviteter du kör då?
Kör du hårdare träning veckan innan viloveckan då eller kör du som vanligt?19 mars, 2006 at 13:08 #1001735Anonym anvandareMemberhaha det är rätt lalla, glad ska man va btw du cyklar ju lätt ifrån mig även om jag brukar stå mig rätt okej på uthållighetsgrejer så det jämnar ut sig
Milia: en aktiv vilovecka består av lite lättare styrketräning och färre dar styrketräning, kanske kapar en övning helt från ett normalt styrketräningspass och istället för att köra rygg,triceps/bröst,biceps/axlar/ben kör jag kanske enbart rygg,bröst,ben den veckan, brukar även dra ner antalet set per övning.
Så om ett normalt rygg/triceps pass innehåller 4 rygg övningar kanske jag bara kör 3 övningar och inte lika tungt, definitivt inte till failure, skippar triceps helt, samma för bröst där jag kapar en övning, lite lättare vikter och skippar biceps helt, plockar bort axlarna helt och hållet den veckan och benpasset blir kanske bara en eller två övningar och lättare vikter.
kör även lägre tempo/intensitet på kardio träningen denna vecka, max 2 pass.
så totalt så blir det kanske 3 dar träning en aktiv vilovecka (normalt 5, 4 dar styrka en extra dag kardio), färre övningar, små muskelgrupper får vila ”helt” då dom slits lite när man kör dom större muskelgrupperna iaf, lättare vikter och färre set.
Min normala träning kör jag egentligen inte annorlunda innan en aktiv vilovecka men å andra sidan så brukar det bli rätt naturligt att man efter en tyngre/bra träningsperiod använder sig av lite extra vila när kroppen börjar kännas sliten.
19 mars, 2006 at 13:53 #1001736Anonym anvandareMemberHej
Kul att du tränar riktig bra . Du är verkligen stark.
När ska du visa dagformen då?19 mars, 2006 at 15:33 #1001737Anonym anvandareMemberKollade igenom din journal:| Verkligen imponerande!!:emo-thumb :nod
19 mars, 2006 at 16:14 #1001738Anonym anvandareMembertack tack ettan, håller som sagt koll på dig med :emo-thumb
haha tackar vanessa, men du har ju bilden i min avatar, 3 veckor gammal bara så den är ju rätt up to date, haha ja jag vet att det inte syns något
Okej, okej jag ska lägga ut nån riktig bild framöver men något massa monster är man verkligen inte, tränar som sagt bara för att det är kul och skönt, men en muskel eller två har det iaf blivit som tur är, Så sure thing, det kommer nån bild under våren….
19 mars, 2006 at 17:00 #1001739Anonym anvandareMemberMåste hålla med de andra här. Inga babyvikter här inte – kul att läsa!
19 mars, 2006 at 17:14 #1001740Anonym anvandareMemberGrym styrka i böjen. Kommer det upp några bilder snart?
19 mars, 2006 at 19:13 #1001741Anonym anvandareMemberSöndag
fortsätter min aktiva vilovecka eller vad man ska kalla det, blev iaf en mellan vecka med lite förkylning och feber i början på veckan och lite mindre träning.
skippade gymmet idag och gick ut och gick i 40 minuter istället, klarblå himmel och -5/6 grader, perfekt vinterväder att gå i, var skönt för ben och rygg med lite blodgenomströmning.
Imorgon blir det ett försenat bröstpass som avslutning på den här träningsveckan och sen blir det ny träningsvecka i gbg.
19 mars, 2006 at 19:16 #1001742Anonym anvandareMembermikael.H wrote:haha tack renegade, det kommer du att klara galant, bara att träna på och sköta mat och vila och sömn och framförallt ha kul!Lördag
Lätt/mini benpass, kom till gymmet i vanlig ordning och det kryllade av gymråttor för att vara en lördag… wow helt shockad var man haha
bestämde mig för att göra en mini ”bartoll” variant och bara köra böj idag och fler set och lättare vikter, senaste veckan kändes i kroppen så därför fick det bli ett mindre benpass/aktiv vila kan man ju även kalla detbenböj
3 set uppvärmning, stegrande vikter, 6 reps/set, stretchar fram och baksida mellan varje set under hela benpasset, även rygg som jag kände mig småsliten i efter ryggpasset och powerstriken .set 1.
230 x 7, ett lite tyngre set kan man ju iaf köra tänkte jag
set 2 till 7
180 x 10 till 11 reps,körde inte till failure i nått set men lite tog det på och det var faktiskt grymt skönt att köra ett sånt här minipass, har säkert lite pyttelite värk i benen iaf imorron.
Vilket monster du är i böjen, alltså.
vad väger du in på nu?19 mars, 2006 at 19:58 #1001743Anonym anvandareMemberlol tack jack
ligger på 97 nu, men ska iaf tappa några kg till sommaren tänkte jag.Du ligger väl på nått sånt du med har jag för mig?
19 mars, 2006 at 20:00 #1001744Anonym anvandareMembermikael.H wrote:lol tack jack
ligger på 97 nu, men ska iaf tappa några kg till sommaren tänkte jag.Du ligger väl på nått sånt du med har jag för mig?
nej för fan. 90 prick här.
19 mars, 2006 at 20:58 #1001745Anonym anvandareMember90 och hård som granit :emo-thumb
Nu ska jag ta ett kvällsmål, får bli lite kycklingfile och kesella och lite minimjölk
19 mars, 2006 at 21:03 #1001746Anonym anvandareMembermikael.H wrote:90 och hård som granit :emo-thumbNu ska jag ta ett kvällsmål, får bli lite kycklingfile och kesella och lite minimjölk
Vad är det för jävla bantarmat?
Jag äter tsatsikisås med sked direkt ur förpackningen. gott20 mars, 2006 at 08:42 #1001747Anonym anvandareMembermikael.H wrote:tack tack ettan, håller som sagt koll på dig med :emo-thumbhaha tackar vanessa, men du har ju bilden i min avatar, 3 veckor gammal bara så den är ju rätt up to date, haha ja jag vet att det inte syns något
Okej, okej jag ska lägga ut nån riktig bild framöver men något massa monster är man verkligen inte, tränar som sagt bara för att det är kul och skönt, men en muskel eller två har det iaf blivit som tur är, Så sure thing, det kommer nån bild under våren….
Kul att du komemr lägga upp en bild .
Klart att mans ka se ut på beachen 2006
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.