Mickes andra hem.gymmet

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mickes andra hem.gymmet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 376 total)
  • Author

warrior det var inga dåliga öppettider på kontoret hos dig igår :)

nja alltså det fick bli en ”aktiv vilovecka” lite styrketräning och kardio, kände att jag var lite för sliten efter förkylning och feber så det fick bli lite ben, ett riktigt rygg/triceps pass och ett bra bröst, biceps pass senare idag = en ”aktiv vilovecka”.

blir exhale under veckan för mig.

jack: bantarmat e bra för micke var det nån som sa, å nu ska jag lassa i mig lite mer bantarmat :emo-thumb

avslutade min aktiva vilovecka med ett axelpass. ja jag vet, jag hade sagt bröst, biceps men axlarna kändes rätt att köra när jag knallade ner till gymmet och man ska lyssna på kroppen, right? :)

Måndag
    Sista dagen på förra veckans lugnare träning, på onsdag börjar en ny träningsvecka på exhale i gbg, ska träna med lite goa människor från body.
    Stretchar axlar, biceps samt lite bröst mellan varje set under hela passet.

Axlar.

axelpress, fria vikter

set 1
    90 x 11 reps
    set 2
    90 x 8 reps eller om det var 9 reps..

baksida axlar, hantelflyes
    okej, en special övning som jag märkt att vissa andra oxo kör, tunga vikter och självklart tar det även lite på rygg men faktum är att muskelkontakten ligger på baksidan axel i denna övning, tar sjukt bra och det är det enda jag bryr mig om, vikten är sekundär men det känns otroligt bra att köra så här, varierar med traditionella hantelflyes ibland men föredrar faktiskt att köra så här, tar helt klart bättre på mig iaf.

Kör en sida i taget och således får höger sida vila då vänster sida kör + cirkus 30 sekunder till.

set 1
    42kg x 11 reps
    set 2
    42 x 10 reps
    set 3
    42 x 10 reps

hantelflyes, stående

kör en sida i taget och precis som för baksidan får höger sida vila då vänster kör + cirka 30 sekunder extra vila.

set 1
    22.5 x 11 reps
    set 2
    22.5 x 11 reps
    set 3
    22.5 x 10 reps

tack tack warrior men du e precis lika strong mannen :)

grymt bra pass, skitkul, ska vi göra om regelbundet som du vet :)
    Samma sak med dig paulinia73, imponerad av din inställning tjejen och din distans.

denna vecka har jag tränat i gbg med warrior å paulinia73, får även rikta ett tack till lelle på mmsports som ordnade en vecka gratis träning på exhale åt mig.

Super trevlig tjej å hennes kille är lika trevlig han med och ett grymt gott protte har dom nyss fått in med så gå å köp :P haha.

Körde bröst,triceps i onsdags, gick bra å tungt jobbat av paulinia.

körde rygg med warrior i torsdags, skit tungt pass å warrior e grymt stark.

körde axlar i fredags med paulinia, skitbra pass, ett av dom bättre axelpassen på länge! grymt bra jobbat tjejen.

tack till er båda två för en super trevlig vecka.

haha tack renegade men så möe lever vi inte om :)

Tisdag:
    Första passet efter en vecka i gbg.
    Rygg, triceps, min mini deff drog iväg lite i gbg, nån stygg tjej som lurade upp mig på löpbandet :) så jag bestämde mig för att fortsätta så här hemma med, är ju egentligen en genuin året runt beach pojke så det är ju lika bra att plocka fram han igen :P.

Rygg
    Sittande rodd
    4 set uppvärming, stegrande vikter, 6 reps7set, stretchar mellan varje set under hela passet.

set1
    190 x 9
    set2
    180 x 9
    set3
    170 x 10

stående rodd
    set1
    150 x 11
    set2
    150 x 11
    set3
    150 x 10

latsdrag, fria vikter
    skita seg, känns att man ätit lite i gbg å dragit upp lite kardio + kortat vilan mellan varje set till 60 sekunder.

set1
    115 x 4……
    set2
    110 x 6
    set3
    100 x 10
    set4
    90 x 10

Triceps
    en minut vila mellan setten, stretchar mellan varje set som alltid.
    värmde upp med 4 set, stegrande vikter, 6 reps/SET

pushdowns, stång
    set1
    100 x 12
    set2
    100 x 10
    set3
    100 x 6…

pushdowns, rep
    set1
    65 x 8
    set2
    65 x 8
    set3
    65 x 8

+ 20 minuter löpband efter passet.

ändringar
    +
    lagt in 5km promenad i all snö som faller ner på fm, gött å skönt, blir en promenad 5-6dar/vecka.
    +
    lagt till 20min cardio efter varje gym pass, 7.4km/h är tempot, men ska dra upp det till 10km/h idag så man får röra lite på fötterna.
    +
    slänger in 20 min cardio efter powerstriken med, så det blir 5st 20 minuters cardio pass/v.

kortat vilan mellan mina set till 60 sekunder

Äter i stort lika möe och ofta som tidigare och tränar på som förut förutom vilan mellan setten, blir lite lättare vikter i vissa set när kroppen behöver det

Onsdag

Bröst, biceps
    sänkte vikterna i bänkpress då jag kände att ryggen fick slita riktigt möe i tisdags, mestadels pga den kortare vilan, träningsvärken har knappt infunnit sig dock å lite värk vill man ju ha :) så det kanske får bli lite tyngre igen nästa vecka eller fler set.

bänkpress.
    4 set uppvärmning, stegrande vikter 6reps/set.
    stretchar som vanligt

set1 till 3
    120 x 12
    set4
    120 x 8, var inte till failure men axlarna fick börja jobba lite väl möe.

sneda hantelpressar

set1 till 3
    42 x 12

cablecross, stående uppifrån/ner.
    set 1 till 3
    50 x 10

Biceps
    värmde upp mellan cablecross seten för bröst, stegrande vikter 3 set, 6reps/set.

hantelcurl, stående
    set1
    32 x 7
    set2
    32 x 6
    set3
    30 x 8

hammer, rep
    set1
    65×12
    set2
    65×10
    set3
    65×5, 55×4, 45×6

+ 20 min cardio efteråt, 7.4km/h tempo

haha warrior :) möe är ett utryck från lidköping trakten, typ gbg´s närområde med andra ord :P passade mig så jag adopterade det när jag flyttade därifrån haha.

japp lite foto blir det igen om ett tag, får la se när vi kör nästa pass (lol)
    Men visst e vi effektiva :emo-thumb

Vad mycket cardio det blir, är det en smygdeff eller?

O.T.
    Håller med Warrior, man förkortar orden ordentligt i Norrland, har jag märkt, så att ibland skippar man ord och man förstå varandra ändå. Jag fattade ingenting när jag åkte dit upp. Trodde att jag måste lära mig svenska om igen. Som tur var, upptäckte jag att min kille var också i behov av svenska lektioner för han fattade inte vad de sa i Göteborg. lol

Du kan posta lite nyare foto på armen i avataren då, för att man ska kunna följa utvecklingen…eller tänkte du våga posta foton på bäge armarna? ;)

Sittande rodd på 190, skicka upp den hit så jag får testa :p
    Har nog aldrig sett en sittande rodd maskin med magasin högre än 140 kg.

Warrior wrote:
    Han kör en sån där maskin som man kan lasta på själv… så han lastar på 85kg på varje sida.

Ah ok, det alternativet tänkte jag inte ens på. Har nog aldrig ens kallat den varianten för ”sittande rodd” även om det nu är det. Därav fanns inte det alternativet i tankarna ens.

Tycker den jag testat är knepig att köra med bägge armarna samtidigt, föredrar en arm i taget men det lär väl skilja en hel del mellan de olika märkena.

lindmark,warrior: mm skiljer en del mellan olika märken som alltid i maskiner, den på exhale var lite knepig t.ex men variation är ju iofs bra å huvudsaken att det tar bra :) angående vanliga sittande rodd, nope aldrig sett nån med större viktmagasin än 140 heller men det finns säkert :)

sofia: haha det blir bilder på hela överkroppen framöver på mig :) och visst har det smygit igång en deff, saknat det faktiskt, alltid varit i hyffsad form tidigare i mitt liv så det känns skönt att man kickats igång, ska skicka över lite bilder till warrior nu som jag tog på han när jag var i gbg så han får lägga upp i sin tråd.

torsdag

Ben
    bestämde mig för att prova ett lite mer ”bartollskt” benpass i några veckor, skönt med variation om inte annat.

benböj
    4set uppvärmning, stegrande vikter, 6reps/set.
    Stretch som vanligt, 1 minut vila mellan setten.

set 1 till 7
    180×11 … svettigt cardio pass, kändes som man duschat efteråt lol :)

bencurl, sittande

set 1 till 3
    80 x 10, tog grymt bra trots låg vikt, bra kontakt idag och ordentlig kontrahering.

deadlift, stång
    set1 till 2
    100 x 10
    set3
    100 x 8

+ 20 min cardio 8.4 km/h efteråt

Afterthoughts:
    Dagen efter känns det riktigt bra i benen, men jag ska nog höja vikten lite till nästa veckas benböj, men helt klart tog det bra på benen, var riktigt jobbigt med bara en minut vila på böjen.

mikael.H wrote:
    haha warrior :) möe är ett utryck från lidköping trakten, typ gbg´s närområde med andra ord :P passade mig så jag adopterade det när jag flyttade därifrån haha.

Nu blev jag lite nyfiken så jag måste fråga: Är du uppvuxen i Lidköping? Eller har du bara mellanlandat här innan du drog vidare?
    Lidköpingstös som jag är så är jag inte främmande för möe:)

:|

blev bara en mellanlandning tråkigt nog, rätt go men liten stad som jag trivdes bra i, gillar den delen av sverige.

långt ifrån säkert att jag blir kvar här uppe dock, kikat på att flytta tbax till dom trakterna ett tag nu (iaf gbg)

gött med en lidköpings tös i tråden :P, vart tränar du?

mikael.H wrote:
    blev bara en mellanlandning tråkigt nog, rätt go men liten stad som jag trivdes bra i, gillar den delen av sverige.

långt ifrån säkert att jag blir kvar här uppe dock, kikat på att flytta tbax till dom trakterna ett tag nu (iaf gbg)

gött med en lidköpings tös i tråden :P, vart tränar du?

:nono: Ajabaja, inte räkna in Gbg till dessa trakter:D
    Mmm, det är verkligen världens mysigaste småstad..

Jag tränar på hälsostudion, på Skaragatan. Om du vet vilket det är?
    Får man fråga vad du gjorde i stan då?
    :|

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 376 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.