Mickes andra hem.gymmet

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mickes andra hem.gymmet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 376 total)
  • Author

jodå, körde ett litet tag på hälsostudion som omväxling så där har man vart några ggr, glömt vad det andra större stället hette, haha skrämmande, brukar ha ett bra minne, men där körde jag iaf.

jobb var anledningen till att man hamnade i lidköping såklart och visst är det en supermysig småstad, helst på sommaren, skitfint.

Haha sorry att jag slår ihop gbg och lidköping men det är ju bara ett stenkast emellan :up:

fredag

cardio dagen.

powerstrike 60 minuter + 20 min löpband efteråt gick ner till 7.4km/h tempo idag.

klart svettigaste ps passet so far, jonas var riktigt peppad idag men skadad som man är så betyder ju det att det var det roligaste passet med :emo-thumb
    börjar få igång tempot och följsamheten i ben och sparkar igen så det börjar nästan likna nånting från dom gamla tävlingstiderna, nån månad till så är tempot där på allvar :)

afterthoughts:
    ben dagen innan powerstrike känns idag måste jag erkänna!

Det måste ju ha varit Korpen isf?!

När flyttade du?
    Nu har det öppnat ett stort gym till + att friskis och svettis ska öppna upp 200 kvm om något år med träning och spinning plus vanliga friskispass, tror jag..
    Så nu blir Lidköping inte bara Sveriges näst tätaste stad gällande mängd fik och pizzerior..:) Utan också massor av chanser till att träna det man vill på typ 5 olika slags ”gym”..
    Fint d..

Trevlig helg

trevligt, bra med variation på gymmen, men 5st gym i lidköping låter som att det ska bli krig om dom som tränar, var några år sen jag flyttade.

haha ja fik och pizzor finns det ju gott om i lidköping!

tog ett warrior inspirerat frukt mål igårkväll fast jag spädde på med lite mjölk produkter med :)

3 skivor melon, stort glas minimjölk och 250g ostkaka får bli mitt helg godis

[img=http://www.genx.se/misc/micke/1.jpg]

mm meloner är ju så gott! ne kärnorna äter jag inte, dom var bara kvar för bildens skull haha, här finns dom iaf att köpa på hemköp så det är bara att börja shoppa lös warrior :), varierar mellan honungs meloner och vanliga, gött mos!

tack, tack, ah det går riktigt gött faktiskt, varit så ”lat” i många år ju så det är skönt att börja träna lite mer som man är van sedan tidigare, mer cardio till folket :emo-thumb

Lördag

Axlar + cardio 20 min.

axelpress, sittande
    4 set uppvärmming, stegrande vikter, 6reps/set. stretch som vanligt.

set1
    90×11
    set2
    90×10
    set3
    90×9

flyes, i cablecross bakom ryggen.
    gammal specialare som jag bestämde mig för att damma av, skitskön!! precis som jag minns den, grymm kontakt i axlarna.

set 1 till 3
    25×10
    set4
    20×10

baksida axlar, hantel flyes/rodd
    samma specialare som tidigare, kör den nästan varje pass

set 1 till 4
    42×10

+ 20 min cardio efteråt, första 10 gick jag 7.4km/h sista 10 ökade jag till 8.0 km/h

laddade kroppen med en kycklingsallad + 4 dl minimjölk och en skiva honungsmelon ikväll

[img=http://www.genx.se/misc/micke/2.jpg]

sen var det nykter utgång och cardio röj på golvet i några timmar med lagomt galet sällskap :)

kul kväll men tur det är söndag och vilodag idag, det behöver den lilla kroppen.

Måndag

rygg,triceps + 20 min cardio.

dagsformen känns bra, tappat lite fett senaste tiden och konditionen åker uppåt, skärpt till maten ett pyttelitet snäpp till :) så man borde iaf vara på väg mot nånting som kan kallas halv bra beach form iaf haha :)

vila mellan set under dagens pass: [/b] 1 minut
    uppvärmning: [/b] 4 set, 6reps/set stegrande vikter för både rygg och triceps
    stretching mellan varje set: [/b] sure thing

rygg

sittande rodd:

set1
    190×10 reps. huga vad jobbiga dom sista repsen var….
    set2
    180×9
    set3
    180×7 här började verkligen lägre kroppsvikt och mindra vila ta ut sin rätt…
    set4 (30 sekunders vila mellan set 3 och 4)
    160×5

stående rodd:

set1
    150×10
    set2
    150×10
    set3
    150×9

latsdrag:
    huga vad kroppen tyckte det kändes jobbigt efter stående rodden.
    fick verkligen jobba hårt sista 2 repsen i varje set, men skitfin kontakt!

set1
    110×10
    set2
    110×10
    set3
    110×8

shrugs, skivstång
    blev bara ett set då jag verkligen kände att det var nog med rygg för idag.

235×9 PB iaf :) men uj det blir inte många sånna framöver :P

triceps

pushdowns, rak stång

set1
    100×10
    set2
    100×9

pushdowns,rep

set1
    65×10
    set2
    65×8
    set3
    65×8

+ 20 min cardio efteråt, körde bara 6.0km/h idag.

*s* ja men då möts vi någonstans på vägen då i vikter, för någon ökning blir det inte för mig, nöjd som det är :P

Du får ha det som morot att köra förbi mig på vårat nästa pass, var ju inte möe skillnad senast så kör hårt nu!

örebro: jag ska kolla med syrran vad butiken heter haha, faktiskt superbra teer där, who knows du kanske tar en roadtrip nån dag till örebro :)

Ha det gött mannen

ps.
    stretcha mellan varje set är riktigt skönt och bra så det tror jag du kommer att må gott av.

Kollade lite i din journal nu så hungrig jag blev!! såg verkligen gott ut..:p
    Träningen verkar funka bra! Härligt!:emo-thumb

tack tack ettan, smaklig måltid (det var riktigt gött du)

håller koll på dig med just so you know :)

okej, dags att göra en alm:

kvällens playlist för mitt bröst,biceps pass med min nya träningspartner.
    blir uppenbarligen random på playlisten då jag inte tänkt träna så länge :P

pantera:
    cowboys from hell
    5 minutes alone
    walk
    a new level
    it´s god damn electric
    13 steps
    strenght beyond strenght
    fucki.g hostile

metallica:
    frantic
    unnamed feeling
    dyers eve
    sad but true
    st. anger
    for whom the bell tools
    fade to black
    master of puppets
    creeping death
    dont tread on me

anthrax:
    keep it in the family
    be all end all
    only
    potters field
    among the living
    caught in a mosh
    born again idiot

slipknot:
    vermilion
    danger.stay away
    pulse of maggots
    three nil
    circle
    [/b]

ReNeGaDe wrote:
    Shit mannen! That’s some heavy ass weights right there:wazzup: Tror du kan ta Coleman snart:emo-thumb

lol renegade :) fattas bara typ 100 kilo ren muskelmassa eller nått haha :)
    tack btw :P

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 376 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.