Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mickes andra hem.gymmet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 april, 2006 at 20:02 #1001778Anonym anvandareMembermikael.H wrote:lol renegade fattas bara typ 100 kilo ren muskelmassa eller nått haha
tack btwhaha aaa men du hade inte snålt med styrka hur som helst, impressive :p
4 april, 2006 at 20:06 #1001779Anonym anvandareMemberTisdag
biceps,bröst + 40 min cardio.dagsformen känns bra och fortsätter, hoppas jag, att förbättras.känns fräscht och lätt i kropp och sinne, nemas problemas.
vila mellan set under dagens pass:[/b] 1 minut
uppvärmning:[/b] 3 set, 6reps/set stegrande vikter för både biceps och bröst
stretching mellan varje set:[/b] sure thing
ändringar:[/b] ny träningspartner, seriös och trevlig och stark fitness kille, f.n va jobbigt pass!! :emo-thumb, drog även upp cardion till 40 minuter idag då det kändes fjuttigt med 20.
Sedan så körde vi biceps innan bröst, även det en ändring för mig.biceps
curl med stång har jag faktiskt inte kört med på flera år så där blev det pyttesmå vikter, variation är bra sedan så tyckte partnern att vi skulle köra droppset med 2st stänger, sure thing.set1
50×10, var en hel del reps kvar där men jag hade på känn att det skulle bli jobbigt i kommande set , direkt till stång 2
40×10
set2
50×9
40×8, hjälp på sista repsen
set3
50×6
40×7, hjälp på sista repsenhelt död i biceps kändes det som
hammercurls, hantel
set1
22×13, på slutet blev det några extra vanliga curls med, blir helt klart tyngre hantlar nästa pass
set2
22×11
set3
22×11liggande curls med stång i dragmaskin till pannan
set1
45×10
set2
45×10
set3
45×8/9 räknade egentligen intebröst
kändes tungt att ha kört biceps före, inget jag är van med.bänk:
set1
150×7 reps. lite hjälp på dom avslutande repsen. superkontakt…. total död micke!!här känns verkligen ”deffen” av.
set2
120×10
set3
120×10lutande hantelpress:
set1
42×10
set2
42×10
set3
42×10pec dec:
inte kört den här på många år så det var kul att plocka fram den.set1 till 3
nån vikt x nått antal reps, räknade inte längre, vi malde bara på med kontakt och forced reps i 3 set…+ 40 min cardio efteråt, körde 7.7km/h idag, ska öka på cardion till 40 minuter, förutom på ben dagarna och powerstriken, tror jag ska låta dom ligga kvar på 20 minuter, men vi får se.
grymt bra pass och kul med en ny träningspartner och imorron ska vi pusha varandra på ben, känns bra och jobbigt redan nu haha :emo-thumb
4 april, 2006 at 20:38 #1001780Anonym anvandareMembertack tack warrior mannen 😮 *s*, annars är väl bröst en av mina svagaste muskelgrupper känns det som, knappt tränat bänk faktiskt, började med det i bröst träningen nu i september, tidigare har det varit hantlar och cable som gällt, alltid tagit bättre för mig av någon anledning och vikten har jag egentligen aldrig brytt mig i, men nu funkar det att köra bänk av någon anledning, tar bra nuförtiden iaf, huvudsaken det.
visst kan vi köra ett bröst, biceps pass, men vi får ju se vilken dag vi kör, kan ju kanske bli nån annan muskelgrupp med, beroende på vad vi hunnit köra
jobba på btw, haha du grisa till vikterna och skippa den där 16 reps fixeringen så kör du nog snart på 50kg´s hantlarna
4 april, 2006 at 20:43 #1001781Anonym anvandareMemberHej Mikael
Visst är det skönt att köra Pec dec man kan verkligen köta slut på bröst muskeln. Jag får dock köra armhävningar direkt efter;)
Bra pass och bra vikter du kör på :up: :nod
4 april, 2006 at 21:14 #1001782Anonym anvandareMember*s* = skratt
:emo-thumb
vanessa: tack tack flickan, du kör på bra du med, har nog koll på din tråd
så varför kör du armhävningar direkt efter pec dec? just curious
mm, pec dec är en skön övning att avsluta med, kändes riktigt kul och skönt att plocka fram den ur garderoben igen och visst kan man jobba sig slut4 april, 2006 at 21:19 #1001783Anonym anvandareMembermikael.H wrote:*s* = skratt:emo-thumb
vanessa: tack tack flickan, du kör på bra du med, har nog koll på din tråd
så varför kör du armhävningar direkt efter pec dec? just curious
mm, pec dec är en skön övning att avsluta med, kändes riktigt kul och skönt att plocka fram den ur garderoben igen och visst kan man jobba sig slutvi kör den för att köra ut de sista av bröstmuskeln. Testa någon gång fyfan säger jag bara man är röd som en tomat i ansiktet och bröst muskeln känns helt död.
*s* kan betyda smile oxå
4 april, 2006 at 21:23 #1001784Anonym anvandareMemberNär kommer det upp nåra bilder då?
Stark är du ju men jag är ju ett levande bevis på att man inte behöver ha nåra muskler för att va stark. hehe4 april, 2006 at 21:46 #1001785Anonym anvandareMemberjacksatan
haha du jag är bevis nr.2
fråga dom från body som jag tränat med, ”stark” men inte stor, är som du, vältränad och har faktiskt inte som mål att bli stor heller, tränar egentligen bara för att det är så kul och att jag mår så möe bättre av att träna hyffsat hårt.alltid tränat en massa idrotter hela livet på hyffsat hög nivå,så det kom med bröstmjölken att röra på sig och använda kroppen
men ja, haha det ska komma nån bild, nån gång, redan lovat vanessa…
alltså, lite pinigt att lägga ut en bild på ett byggarforum när man inte direkt har massan för detvanessa:
mm faktiskt kört så en gång i tiden jag med, tränade med en riktigt grov kille mina första träningsår och han envisades med armhävningar efter hantelpressarna som vi körde som sista övning på den tiden….. så jag vet hur illa det kan kännas *s*5 april, 2006 at 20:14 #1001786Anonym anvandareMemberOnsdag
ben + 40 min cardio.dagsformen känns kanon bra!
vila mellan set under dagens pass: 1 minut
uppvärmning: 4 set, 6reps/set stegrande vikter
stretching mellan varje set: sure thing
form: sliten sen igår.. wow det tog verkligen på igår av någon anledning, men kroppen känns kanon iaf och det känns bra och fräscht.Ben
inget att anmärka på förutom att det var ett superlitet benpass, men träningskompisen kände sig sliten redan innan så jag passade på att ta ett lätt mini benpass jag medbenböj:
fick inte köra 7 set idag, fick bli en kompromis med 5 riktiga set och 4 uppvärmningset1
180×12 reps. bra kontakt, långsamt ner, explosivt upp
set2
180×11
set3
180×10 oskärpa där
set4
180×11
set5
180×16 …. fick bli några plågsamma reps på slutet då det vart lite mindre mängd än vanligt, japp nästa vecka ska jag köra 5 set på 200vader, sittande
3set, nån vikt x antal reps + negativa reps i starten på varje set
sittande bencurl
set1 till 3
90×10+ 40 min cardio efteråt, körde 7.7km/h första 10 sen drog jag ner till 6.4 i 30 minuter, så det blev inga 20 minuter på bendagar, funkade bra med 40 minuter, iofs så var det ju ett lätt och kort benpass med, så man får la se nästa vecka :up:
5 april, 2006 at 21:06 #1001787Anonym anvandareMemberhaha warrior pojken
ska nog öka tempot så ska du se :p ha det gött själv ikväll! :emo-thumb
5 april, 2006 at 21:26 #1001788Anonym anvandareMemberdu måste släng in lite bilder.. riktigt imponernade vikter … tävlar du i styrkelyft?? om inte börja
6 april, 2006 at 11:19 #1001789Anonym anvandareMemberhaha warrior min goe pressagent :emo-thumb
vogga:
måste bara säga att styrkan inte är i proportion till min kroppsmassa som warrior och paulina73 vet, så haha du har inte så möe å se fram emot att se vogga, ne jag tävlar inte i styrkelyft, tror inte jag har nått att hämta där heller faktiskt, jag ogillar verkligen att maxa och träning ska vara kul jag är nog för möe beachpojke i min själ haha för att börja med styrkelyft, men tack för tanken!6 april, 2006 at 11:24 #1001790Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Det kommer bilder på Mikael under April månad… exakt när vet jag inte.Bra att du har koll på det Warrior :emo-thumb
6 april, 2006 at 12:31 #1001791Anonym anvandareMemberkänner ingen press från warrior iaf haha men det är bra det med nån som pushar på :emo-thumb
torsdag:
vilodag idag, kan hända att det blir lite cardio ikväll, men vi får se, kroppen är nog hungrig som det är7 april, 2006 at 11:17 #1001792Anonym anvandareMemberfredag
aktiv vila
60 min powerstrike + mage + 40 min cardio/löpband efteråt.
fått hem nya prottet idag och kreatin och omega3 så det känns gött det med.Under helgen blir det ett axelpass då det är allt som är kvar att köra den här veckan och det känns i kroppen, riktigt bra vecka som gått.
formen går framåt och styrkan verkar jag fortfarande behålla, men jag måste säkert ner en 5-6 kilo till innan det är acceptabelt.
keep it up people.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.