Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mickes andra hem.gymmet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 april, 2006 at 03:34 #1001808Anonym anvandareMember
tackar så mycket stefan, ja vikterna har sprungit iväg på vissa övningar, iaf för min kroppsmassa, största anledningen är helt klart att jag tränar mycket mindre i träningsmängd men smartare än tidigare år samt har mer fokus på att lyfta ”tungt”, körde länge med rätt så hög träningsmängd i antal set och övningar, superstrikt och mycket dropp sett, forced reps och dylikt, sedan jag plockade bort större delen av allt sånt och istället fokuserade energin på att helt enkelt träna ”tungt” varje vecka och mer eller mindre försöka höja vikten varje pass, med bibehållen muskelkontakt såklart så sprang det iväg fort, tycker faktiskt att jag får bättre resultat rent muskulärt med, vilket iofs inte säger mycket
just nu så känns det dock som att jag ska köra lite lättare en period på vissa övningar, skönt med variation och bra för kroppen/leder/ligament med mera med att inte köra järnet varje vecka på dom tyngsta övningarna.
tror även att det där med vad som är tungt är relativt, mycket mentalt i det hela, tycker man något är otroligt tungt så blir det helt enkelt svårare att bli starkare, själv har jag slutat tänka på träningsvikterna som tunga, känns kroppen fräsch försöker jag att höja vikten nästa pass, och maxa gör jag aldrig.
9 april, 2006 at 03:44 #1001809Anonym anvandareMember[img=http://www.genx.se/misc/micke/4.jpg]istället för att sitta hemma så bestämde vi oss för att gå ut nyktra.
började kvällen 20.00 hos en kompis, 21.00 knallade vi in på en nyöppnad krog/restaurang/disco (öppnade idag, lördag) och beställde in lite go mat.blev någon grillad kyckling bit för mig med chili och nånting till som marinad, klyftpotatis, gurk och melon sås, sallad, mineralvatten, kanon gott faktiskt, bild här ovanför, och fräsh och snygg inredning på stället, maten kostade 200:- för mig så priset är som hittat.
23.00 gick vi vidare till kvällens uteställe där vi tog över dansgolvet och dansade till 02.15 innan några av oss bestämde oss för att slå följe och käka lite mat och snacka skit och nu är det dags att gå och lägga sig
axlar står på schemat imorgon söndag åså råkade jag lova en tjejkompis att köra cardio efteråt…. wtf kommer snart att se ut som en sticka haha
gonatt alles.
9 april, 2006 at 10:37 #1001810Anonym anvandareMembermikael.H wrote:tackar så mycket stefan, ja vikterna har sprungit iväg på vissa övningar, iaf för min kroppsmassa, största anledningen är helt klart att jag tränar mycket mindre i träningsmängd men smartare än tidigare år samt har mer fokus på att lyfta ”tungt”, körde länge med rätt så hög träningsmängd i antal set och övningar, superstrikt och mycket dropp sett, forced reps och dylikt, sedan jag plockade bort större delen av allt sånt och istället fokuserade energin på att helt enkelt träna ”tungt” varje vecka och mer eller mindre försöka höja vikten varje pass, med bibehållen muskelkontakt såklart så sprang det iväg fort, tycker faktiskt att jag får bättre resultat rent muskulärt med, vilket iofs inte säger mycketjust nu så känns det dock som att jag ska köra lite lättare en period på vissa övningar, skönt med variation och bra för kroppen/leder/ligament med mera med att inte köra järnet varje vecka på dom tyngsta övningarna.
tror även att det där med vad som är tungt är relativt, mycket mentalt i det hela, tycker man något är otroligt tungt så blir det helt enkelt svårare att bli starkare, själv har jag slutat tänka på träningsvikterna som tunga, känns kroppen fräsch försöker jag att höja vikten nästa pass, och maxa gör jag aldrig.
låter som om du har mycket fina tankar där!!! har provat liknande upplägg under ”bulk” med mycket goda resultat.:up:
9 april, 2006 at 13:10 #1001811Anonym anvandareMemberGrym styrka! Du har inte tänkt att slänga upp lite bilder på dig istl för maten? :p
9 april, 2006 at 14:46 #1001812Anonym anvandareMembermer stark än stor, vältränad är allt med andra ord och då jag inte har några planer på att tävla eller bli grov så känns det lite b att slänga upp en bild för att vara ärlig.
9 april, 2006 at 14:52 #1001813Anonym anvandareMemberÄhh Micke
Deffa lite till och ta lite bilder så vi kan se vad du har:emo-thumb
Läste att du var ute igår, glömde du att bjuda mig eller:D Nä men kul att ni ägde dansgolvet och glöm inte att man förbränner samtidigt och det är så kul också.
9 april, 2006 at 14:54 #1001814Anonym anvandareMembersöndag:
axlar + 40 min cardioform:trött sen igår, blev lite sent, annars är allt tipp topp
vila mellan set: 1 till 1.5 minut
stretch: mellan varje setaxelpress, fria vikter
3 uppvärmnings set, stegrande vikter, 6reps/set.set1
90×10
set2
90×9
set3
90×10flyes bakom ryggen, dragmaskin
riktigt långsamt på vägen ner, explosivt uppåt och kontraherade rätt länge idag innan jag vände ner igen, tog grymt braset1
25×7
set2
20×10
set3
20×9baksida axlar, hantelflyes/rodd
ändrade lite på utförandet av den här övningen idag, tog grymt bra och annorlunda som en följd av denna ändring.
set1
42×11
set2
42×10
set3
42×10cardio: 40 minuter, 7.7km/h, första 10 kändes jobbiga sen släppte det.
9 april, 2006 at 14:56 #1001815Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Ähh MickeDeffa lite till och ta lite bilder så vi kan se vad du har:emo-thumb
Läste att du var ute igår, glömde du att bjuda mig eller:D Nä men kul att ni ägde dansgolvet och glöm inte att man förbränner samtidigt och det är så kul också.
haha du är alltid bjuden :p
mm visst är det kul och japp det blev ett rejält cardio pass igår ser det verkligen inte som något negativt för träningen/formen att gå ut och roa sig om man är nykter.9 april, 2006 at 19:10 #1001816Anonym anvandareMembermikael.H wrote:huvudsaken är att det gick bra för er, men kolla upp nacken till veckan, lätt att få sig en rejälare smäll än man tror även om det först känns som att man klarat sig bra.mm ha det gött och njut av maten och att ni finns kvar båda två!
Har verkligen njutit av min mat o helgen.
Jag har inte brytt mig ett jota om vad som hamnat i min mun.
Och det känns faktiskt bra..Japp, ska till läkaren i morgon. Lätt att vara efterklok.
Men man tänker ju inte riktigt klart vid sådana tillfällen.Hoppas du haft en fin helg..
9 april, 2006 at 20:07 #1001817Anonym anvandareMembervisst har jag det, inte en perfekt helg men nästan så bra det kan bli för stunden :emo-thumb
Låter bra det btw, lycka till på sjukan.9 april, 2006 at 23:22 #1001818Anonym anvandareMemberstygga vikter i böjen!!! du kör djupt antar jag!!?? är så sugen på att se lite bilder vetty!!! Tycker att dom ska vara upplagda och serverade imorgon bitti när jag vaknar!
hare gött!
9 april, 2006 at 23:26 #1001819Anonym anvandareMember90kg i axelpress!? Som sagt, du é riktigt strong!
Visst är det så, ett perfekt cardiopass börjar alltid på dansgolvet.
10 april, 2006 at 09:52 #1001820Anonym anvandareMembermikael.H wrote:mer stark än stor, vältränad är allt med andra ord och då jag inte har några planer på att tävla eller bli grov så känns det lite b att slänga upp en bild för att vara ärlig.Mer stark än stor.. Så har jag alltid känt mig också. Kanske inte i böjen direkt…
Satan va stark du är i böjen då!:up:10 april, 2006 at 12:45 #1001821Anonym anvandareMembertack tack bamse men vafan du plockar mig i bänken så det jämnar ut sig på starkare än stor fronten :emo-thumb
lalla: lol tänkte på dig igår på gymmet faktiskt, stod och körde mina 40 minuter cardio efter axlarna då en extremsportare som jag känner lite sedan långt tillbaka ploppade förbi, visade sig att dom skulle köra tv spinning, ett långt spinningpass medans dom följde tv sändningarna på en storskärm, från vilken cykeltävling det nu var som gick i söndags.
tror tanken var att anpassa passet utefter loppet, något för dig med andra ord
stefan: sorry, missade din frulle men aja nån dag så kommer det nån bild iaf i promise haha.
Böj, jag varierar mig rätt bra på den fronten faktiskt, kör både djupa och mindre djupa, beror på träningsfas och humör, explosivitet och antal reps/tidmängd jag tänker köra med mera, sen så är väl vad som är djupt relativt, vissa anser att man ska ligga och stretcha på golvet för att det ska vara djupt och andra nöjer sig med 90 grader, hamnar nog däremellan någonstans när jag kör djupt men huvudsaken är att det tar gött på benen, därför man kör
10 april, 2006 at 13:35 #1001822Anonym anvandareMemberhaha i miss my warrior friend med
jadå vi syns snart igen mannen, anyday now, haha du storlek, alltså haha du promotar mig du lol, hmm ne seriöst så är jag ju rätt lik dig i storlek, tror t.om du är lite större
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.