Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mickes andra hem.gymmet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 april, 2006 at 13:38 #1001823Anonym anvandareMembermikael.H wrote:haha i miss my warrior friend med
jadå vi syns snart igen mannen, anyday now, haha du storlek, alltså haha du promotar mig du lol, hmm ne seriöst så är jag ju rätt lik dig i storlek, tror t.om du är lite större
Prove it
10 april, 2006 at 14:17 #1001824Anonym anvandareMemberSkickar en liten vårhälsning från Gbg med omnejd..
Hehe…Liten promenad i värsta vårsolen i morse och Lidköping visade sig från sin bästa sida… *VÅÅÅR*
Inte så mycket grönt än (en o annan blomknopp syns dock till) men sol och glittrande vatten räcker långt…10 april, 2006 at 16:05 #1001825Anonym anvandareMemberbaahh…… grym du är tjejen lol, så blaskigt och kasst väder här just nu, tur det iaf innebär att snön försvinner men gud så tråkigt det är att gå ut, var just tvungen att gå på stan en sväng för att uträtta lite ärenden…..
tur man är en positiv och easy going människa annars hade man fått en depression av ditt inlägg haha
ja nu saknade man ju inte att knalla efter vattnet inne i lidköping iaf……………………………………….
tur jag kan tröstäta lite spanska jordgubbar iaf10 april, 2006 at 16:23 #1001826Anonym anvandareMemberett av dagens mål, som ett mentalt plåster efter IQA´s psykologiska slag under bältet
[img=http://www.genx.se/misc/micke/5.jpg]
10 april, 2006 at 17:19 #1001827Anonym anvandareMembermikael.H wrote:ett av dagens mål, som ett mentalt plåster efter IQA´s psykologiska slag under bältet[img=http://www.genx.se/misc/micke/5.jpg]
Det går väl an när man tar till sådan tröst iaf:D
Jag får väl erkänna att jag blev lite avis på de spanska jordgubbarna då.. lol
10 april, 2006 at 18:01 #1001828Anonym anvandareMember10 april, 2006 at 20:56 #1001829Anonym anvandareMembermikael.H wrote:några dagar off från gymmet är aldrig fel du, finns viktigare saker i livet än att lyfta skrot och bränna fett och vila gör ju även underverk för träningenhoppas det gick gött hos läkaren.
Hejsan..
Hoppas maten smakade fint. Det såg riktigt gott ut..
Jo, det gick fint.. Lite slitningar i musklerna kring hals och nacke trodde han. Så jag tar lite välförtjänt vila denna vecka.. Promenera och fokusera på skolan lite istället.
Gick en kvällspromenad runt älva förut. Runt sextiden. Urgött att solen sken fortfarande.10 april, 2006 at 21:18 #1001830Anonym anvandareMemberlåter mysigt med kvällspromenaden och bra att det inte var allvarligare än så med nacken!
Maten var supergod, och nu äter jag samma sak men med vindruvor istället för jordgubbar10 april, 2006 at 21:19 #1001831Anonym anvandareMemberMåndag:
aktiv vila, cardio30min cykling 30km/h 210w
+ 40 min löpband 7.4km/h11 april, 2006 at 07:40 #1001832Anonym anvandareMembermikael.H wrote:Måndag:
aktiv vila, cardio30min cykling 30km/h 210w
+ 40 min löpband 7.4km/hAhh så du körde cardio igår. Dags att springa lite kanske :p
11 april, 2006 at 08:36 #1001833Anonym anvandareMemberGoddagens Mikael!
Det var mig inga bäbis vikter du leker med…. Snackade med warrior och han sa att man automatiskt blir starkare när man tränar med dig. Efter att ha läst en del i din journal börjar jag fatta varför! Behöver förbättra mig en del i bänken, har du några smarta tipps sådär på rak arm? Kör alltid bröst på måndagar och torsdagar så du får gärna granska mina bröstpass kritiskt om du får tid. Vad prioriterar du, tyngd eller träningsvolym ??
11 april, 2006 at 12:26 #1001834Anonym anvandareMembergomorron dekayman, lol ja warrior e en skön snubbe
haha ja fyfan tänk om man blev automatiskt starkare själv med *s*
tar gärna en titt på dina bröstpass, ska snart ner och träna med warrior igen, fast alltså jag är verkligen ingen bänkexpert, har hyffsat välutvecklade pecs säger dom flesta (håller inte med själv haha) men bänk började jag faktiskt köra själv i september ifjol så jag är nog fel kille att fråga, bamse är nog 100 ggr bättre än jag i bänk t.ex och jack.s med för den delengillar inte ens övningen om jag ska vara ärlig, alltid föredragit tunga hantelpressar tidigare men bestämde mig för att tvinga mig själv att börja köra skiten i höstas.
im a simple guy när det gäller träning så jag kör varje muskel en gång per träningsvecka, funkar inte med 2 pass/vecka för mig, då växer jag mindre och ökar mindre i styrka, och nuförtiden så kör jag ”höga” vikter och rätt låg total mängd träning, försöker att ha som mål att göra ett rep extra per pass och om jag passerar 10 reps/set så höjer jag vikten, blir sällan mer än 12 set/per muskel, och biceps/triceps kör jag endast 6 set/vecka.
Sedan så är jag inte rädd för att göra idiot höjningar, vikt är en mental grej med, gäller att flytta sin egen gräns, men maxa gör jag aldrig och för det mesta ligger mina reps på 6 till 12 reps. så egentligen skulle jag nog kunna träna tyngre men för få reps känns fel oxo haha…
vad jag prioriterar är helt klart bra pass, skiter faktiskt i vikten och träningsmängden, huvudsaken är att det tar bra och nej koncetrationsövningar har jag lagt ner istort sett helt och hållet, bättre att ha tyngd med kontakt och låta muskeln och dess hjälpare få anstränga sig lite oxo.
Kan iofs tillägga att mina första 3 år körde jag extremt strikt med hög träningsmängd så bra muskelkontakt har jag verkligen banat in.
11 april, 2006 at 17:58 #1001835Anonym anvandareMemberTack för ett välskrivet svar ialllafall mikael! Kommer nog ändå köra som jag kör nu fram tills nästa utvärdering som blir typ ibörjan av maj. Annars är det svårt att se vad som verkligen funkar eller inte funkar.
Kör järnet!
11 april, 2006 at 22:04 #1001836Anonym anvandareMemberdet gör du helt rätt i, allt tar sin lilla tid.
tisdag:
Yeah vad gött, träna på gymmet och sedan stå på löpbandet medans frölunda pulveriserar färjestad!!! hemma nu och passar på att skriva upp dagens pass och proppa i mig protein och kreatin under periodpausen inför 3:E, hoppas frölunda tar guldet nu så vår käre hållberg får fortsätta sin silversamling (mm vi norrlandsbor är grymma haha)form: skitbra! haha
cardio: 40minuter, 7.7km/h
stretching: mellan varje set
uppvärmning: 4 set stegrande vikter 6reps/set på både rygg och triceps.rygg:
kände att det var dags att flytta lite gränser igen så idag så flög 200kg på i sittande rodd, kul att prova om det ens var möjligt nu när man börjat deffa med, tanken var att köra tyngre än normalt, färre reps och rätt få set idag, skönt med variation och på slutet tycker jag att jag kört lite för hög mängd på träningen.sittande rodd:
uppvärmning 50 till 120kg, fördelat på 4 set.
kör utan dragremmar såklart.set1
200kgx7 reps!! PB, riktigt tungt och det var första gången på denna tyngd, greppet dog först.
set2
200kgx5 här kändes det riktigt slitigt och händerna orkade inte alls.
set3
180kgx8 greppet igen, underarmarna var riktigt slut på efter dom två första setten, men det tog som fan på ryggen!latsdrag, smalt:
kört den här övningen väldigt sporadiskt senaste åren men nu på slutet har jag börjat köra den lite mer regelbundet igen, flyttar fram den till övning nr2 på ryggen nu.set1
120kgx10
set2
120kgx9
set3
120kgx8traps, skivstång
kändes som ett bra ryggpas so far och med rätt så bra vikter så jag bestämde mig redan innan den här övningen att bara köra ett tungt set.
Skönt med lite mindre träningsmängd och med dagens vikter så funkar det med.230kgx10, var inte ett pb i sig men kändes lättare än senast jag körde på 230 så det var skönt, får se om jag provar 235 igen nästa vecka.
triceps:
bra känsla i kroppen idag.pushdown, stång
set1
100kgx15 var pb i antal reps iaf
set2
100kgx14
set3
100kgx10 mjölksyra upp till öronen och en sjuk pump i triceps!pushdown, rep
set 1 till 3, 75kgx8reps.
set3 var 4 breda reps och 4 smala+ 40 min cardio, 7.7km/h, det var riktigt jobbigt idag, psykiskt inte fysiskt, fick verkligen slita för att stå där i 40 minuter, tror aldrig klockan gått så sakta på ett löparband för mig…
11 april, 2006 at 22:36 #1001837Anonym anvandareMemberTack C! men nja i bättre form har jag blivit helt klart, det ser man lätt i spegeln, men det är långt kvar tills jag är i samma form fett% mässigt sett som jag varit en gång i tiden, tyvärr.. men det kommer såklart
ja jag är faktiskt riktigt nöjd med hur träningen och tänket bakom går, fast du ska ju inte klaga, flyter på supergott för dig! fina bilder du postade idag med, tycker att du tydligt förbättrat dig.
bra att du laddar! och du, kör på, det finns helt klart folk som lägger på sig lite muskler under deffen, mest psykologiskt att det känns omöjligt, svårt är det helt klart men inte omöjligt så kör på nu!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.