Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Millan tjurar vidare!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 oktober, 2006 at 13:18 #945852Anonym anvandareMember
hej!
Camilla heter jag och är 27 år. Har tidigare tränat väldigt hårt med tävling som mål.
för ett par år sen hände dock något som fick mig att lägga träningen på hyllan.
Jag är mano/depressiv.
När jag fick min diagnos förra året så slängdes jag in i ett år fyllt med medicintester och div bieffekter.har nu inte varit ”frisk” på 15 mån. Min muskler lyser med sin frånvaro och styrkan är likvärdig den jag hade i mitt första träningspass ever. Kosten har jag inte hunnit med alls. motivationen är inte riktigt på topp och därför hänger jag här för att kanske få lite motivation och kolla på alla andra som kör hårt!well,nog med offentlig självömkan! :p
det hade vart jättekul att höra från någon som tränar trots sina sjukdommar eller som går på mediciner som kanske inte gynnar deras träning.
jag tänkte börja med att väcka kroppen med lite styrketräning där jag håller mig till tunga basövningar.
jag har även köpt en strongmansele för att konditionsträna + väcka benen lite. väntar bara på lite snölite info om mig:
längd: 162
vikt: 55
bästa muskelgrupp: mage,axlar
sämsta: rygg,triceps
form: segt vattning,som man blir när man vart sängliggande i ett år.
mål: välformad,stark,sund kropp. :ph34r: tävla?troligtvis,men det är inte mitt mål just nu.
första delmål: kost och styrkan
jag hoppas verkligen att det finns muskelminne : D
I´m like my pitbull, I have the the urge to keep going, – no matter if the battle is lost!
min fd vinterbulk [img=http://i19.photobucket.com/albums/b175/millan123/millan1.jpg]13 oktober, 2006 at 13:18 #88875Anonym anvandareMember13 oktober, 2006 at 14:05 #945853Anonym anvandareMemberTråkigt att höra det som hänt, men skit kul att du tar dig styrkan att börja igen! Starkt jobbat! Lycka till och skynda långsamt!:emo-thumb
13 oktober, 2006 at 14:16 #945854Anonym anvandareMemberHejsan! Roligt att du vill hitta tillbaks till träningen igen!
Ta det försiktigt i början, och se till att må bra i första hand! :up:
Jättebra jobbat tjejen! :drinks:
Lycka till!13 oktober, 2006 at 15:21 #945855Anonym anvandareMemberhehe skynda långsamt..typiskt..hade vart skönare med ett *baboom* och sen står hon där!i all sin prakt!pondusen sprudlar ur hennes porer.muskelvälling i ena handen,body i den andra
nä skämtåsido,ska skynda långsamt.det är livsstilen jag vill ha tillbaka först och främst såsett musklerna/kroppen är bara en bonus just nu och kanske en jäkligt stor morot.storcc wrote:Tråkigt att höra det som hänt, men skit kul att du tar dig styrkan att börja igen! Starkt jobbat! Lycka till och skynda långsamt!:emo-thumb13 oktober, 2006 at 15:27 #945856Anonym anvandareMemberhej!
tack,skönt att få en push! det jobbigaste med att komma tillbaka har faktiskt vart att må bra i första hand. men jag börjar komma ifrån ”Gym/Vikt/Form/Svag”-paniken nu,har kommit till insikt att jag faktiskt inte är som förr och att jag måste komma in i allt från början istället för att ta vid där jag slutade. känns spännande it´s a challenge,i love it!:up:Katti wrote:Hejsan! Roligt att du vill hitta tillbaks till träningen igen!
Ta det försiktigt i början, och se till att må bra i första hand! :up:
Jättebra jobbat tjejen! :drinks:
Lycka till!13 oktober, 2006 at 17:36 #945857Anonym anvandareMemberTjeeeenare gumman!
Jag ska hjälpa puscha! tur att du är kort! annars hade jag blivit tvungen att spöa dig i tävling sen!
Kul att du skriver en journal :pop:Kör på nu och lyssna på kroppen!
13 oktober, 2006 at 17:45 #945858Anonym anvandareMembertja lilltrollet!!!
ha! spöa mig?never!! im going to be the terminator of bf!!
Eva-Lotta wrote:Tjeeeenare gumman!
Jag ska hjälpa puscha! tur att du är kort! annars hade jag blivit tvungen att spöa dig i tävling sen!
Kul att du skriver en journal :pop:Kör på nu och lyssna på kroppen!
13 oktober, 2006 at 22:11 #945859Anonym anvandareMemberDiser wrote:tja lilltrollet!!!
ha! spöa mig?never!! im going to be the terminator of bf!!woow länge sen någon kalla mig för trollet.
HAha det får du gärna vara, jag vill vara the terminator bulldozer of BB – figure om tio år hade vart jävligt nice.
Men som sagt, vi kommer ju inte direkt tävla i samma längdklass så det är la bättre att vi pushar varandra? *flinar*
det ska man göra i vilket fall som helst, ska vara en schysst stämning bland och emellan de tävlande, annars kan det vara.Så… ska vi sopa mattan me dom en då, du tar korta och jag tar långa?
Hur ska detta gå, får komma, bort till dig och köra med din strongmansele, annars blir det nog ingen bodybuilder av migsläng upp massa bilder med gumman.
14 oktober, 2006 at 18:56 #945860Anonym anvandareMemberLycka till nu Millan! kommer gå bra det här:emo-thumb
15 oktober, 2006 at 20:15 #945861Anonym anvandareMembertack ida!du är alltid en inpiration för mig alltid lika kul när du slänger upp bilder!!!nya snart?:kicking:
ettan wrote:Lycka till nu Millan! kommer gå bra det här:emo-thumb15 oktober, 2006 at 20:24 #945862Anonym anvandareMemberEva-Lotta wrote:Så… ska vi sopa mattan me dom en då, du tar korta och jag tar långa?
Hur ska detta gå, får komma, bort till dig och köra med din strongmansele, annars blir det nog ingen bodybuilder av migsläng upp massa bilder med gumman.
haha ja!kom och lek med mig och min sele
ja det är skönt för mig som halkat efter att ha er fina tjejer som inspiration. blir alldeles gymfärdig när jag läser era mess. imorgon iaf börjar mitt första riktiga seriösa styrkepass på lite över ett år. diagnos: stabilt
du och jag babe! fast ida (ettan) snor nog guldet före mig vilken dag som helst i veckan,men det är bra att ha något att sträva efter16 oktober, 2006 at 02:44 #945863Anonym anvandareMemberhej! va kul att höra din åsikt!
du har så rätt!kanske ska förklara för alla som inte vet vad sjukdommen är för något:
jag är född med min sjukdom,så jag känner inte att jag har något att ”skämmas” över eg. jag är jag,med eller utan hormonreglator. min farmor/pappa/faster har liknande sjukdommar. i familjen va det något dom skämmdes för och inte pratade om,så det är en av anledningarna till att jag har valt att inte va det. den andra är att om det inte hade vart så tabu att prata om kanske jag inte hade gått sålänge utan att veta att jag va sjuk.
det är en psykisk sjukdom,men har inget med uppväxt eller liknande att göra.detta är inget man utvecklar,man föds med det. det är en ”defekt”. visst har den en ganska hög ärftlig faktor,men man kan födas med sjukdommen ändå. ca 1-3% av sveriges befolkning har den.
Min sjukdom är en kemisk obalans,inget annat. Vet hur folk reagerar när dom hör ”mano/depressiv” men man får inte glömma att det bara är en sjukdom. jag saknar kraften att reglera mina hormoner på vanligt vis som alla andra kan.genom känslor såsom kärlek/hat/glädje osv. jag behöver hjälp av mediciner för att stabilisera hormonerna. förutom det är jag nog ganska normal i guess haha
nu är inte detta riktat till dig,förstår att du förstår,men jag tänkte kanske till dom som inte riktigt vet va det handlar om
jag gick odiagnoserad ända tills jag va 26,med fullutvecklad sjukdom sen sena tonår. im the pitbull of my sickness,i never give up!
det saknas helt enkelt nått i min hjärna (nej..inte skruvar) bara att acceptera att jag är ”defekt” och göra det bästa med det som är kvar.
min sjukdom är min last,min IQ är min gåva. ser mig som en välbalanserad dam.finns alltid en baksida på medaljen.jag har fått äran att se båda polerna, så som människa har jag nog vunnit lite mellan allt det dåliga.
jo,ska väl lägga in en bild nu då kanske..men skratta inte! jag har vart sängliggandes i ett år :p16 oktober, 2006 at 03:00 #945864Anonym anvandareMemberhere we go..
16 oktober, 2006 at 08:22 #945865Anonym anvandareMemberBra tryck i pecsen.
I övrigt: [http://forum.body.se/showpost.php?p=179730&postcount=14 Det här inlägget] imponerade på mig.
Lycka till med träningen! :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.