Min deffning/träning

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Min deffning/träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 109 total)
  • Author

Här SKA jag lägga upp träningsdagbok/journal!
    Kan skriva lite kort info:
    Ålder: 22 i juni.
    Längd: ca 1.71m
    Vikt: vid påbörjad deff: ca 71-72kg
    Tränat: styrketräning 1.5 år, ridning 15 år, samt eget stall med egna hästar i 10 år. Fotboll/handboll/simning, fitnessboxning.
    Mål: Se hur jag ser ut, vad som behöver förbättras, fototävling, testa psyket och gränserna..

Har klarat av en veckas deff och en veckas träning, är nu inne på vecka nr:2.
    Vecka 1 har jag i princip bara ätit tonfisk/ris/kyckling, fullkornsmakaroner/kalkon.. Ätit massvis med grönsaker, 2-3 proteindrinkar/dag, en del kokta ägg, keso. Jag har käkat med 2-3 timmars mellanrum, druckit 2.5-4 liter vatten om dagen.
    Skriver upp träningen för 1:a veckan när tiden hinner ikapp, måste sova nu för jag ska upp tidigt imorrn.
    Kommer slänga upp bilder när jag hittar någon som kan fota någorlunda bra. Har iaf bilder hur jag såg ut förra veckan odeffad..
    Hoppas ni följer mig och ger mig peppning/kritik, för det kan behövas.

Mvh Lisa!

Välkommen!
    Ännu en Journal man ska följa med intresse;).
    Ser jättebra ut hittills, blir kul att se bilder på före och dagsläget och kosten sköter du exemplariskt:up:.

Kör på hårt nu//Stolleman

Stolleman wrote:
    Välkommen!
    Ännu en Journal man ska följa med intresse;).
    Ser jättebra ut hittills, blir kul att se bilder på före och dagsläget och kosten sköter du exemplariskt:up:.

Kör på hårt nu//Stolleman

Tack tack!!
    Här kommer maten sen igår (måndag):
    * frukost: gröt, mjölk, 3 tsk sylt, 1.5 dl mjölk i glas, 2 dl juice, ett kokt ägg, vitamin (abcde), ½liter vatten.

* Mellis: Proteindrink, en morot, ett äpple, kaffe, ½ liter vatten
    * Lunch: ½l vatten, ris, kyckling, sallad, tomat, morot.
    * Mellis: ½ l vatten, lite vaniljyoghurt, flingor/havregryn, en banan.
    * Innan träningen: 2 riskakor, 1 banan, 2 alkalyn, ½ l vatten

Middag: 1 kokt ägg, fullkornsmakaroner, kyckling, 2 skivor kaolkon, sallad/gurka/tomat, ½l vatten

Här kommer träningen, tar det från igår (måndags), blir väldigt mycket att skriva annars..

Svettig morgonpromenad på 25 min, riktigt högt tempo!

Måndag: Tung rygg (första gången jag körde ett tungt ryggpass på 2.5 månader pga skada i länden, så nu provocerade jag ryggen till 80%, tyngre kan jag..), ½ liter vatten gick åt.

Marklyft:
    värmde upp på 60 kg/15 reps
    80 kg/10 reps
    90kg/7 reps
    90kg/7 reps direkt utan vila 60 kilo/12 reps.

Rodd med v-handtag:
    30kg/10 reps
    40kg/10 reps
    50kg/7 reps direkt efter 25kg/20 reps.

Kablar för mitten av ryggen, övre trissan sittande på stol:
    20kg/15 reps
    30kg/10 reps
    25kg/15 reps
    25kg/12 reps direkt efter 10kg/20 snabba reps

Vanliga situps blev det 40reps, 30reps, 30reps, 40reps.
    Ryggresningar (ländryggen: 20reps, 20reps, 20reps, 25reps

Tar dagens(tisdag) mat vilket jag inte är nöjd med med jag jobbade på särkolan idag och kunde inte äta annat än vad de åt för vi äter pedagogisk måltid (lunch och mellis nr2), men har svettats desto mer idag, ska ev. ut och jogga på kvällen, vädret är ju underbart!!!

Frukost: Gröt, 3 tsk sylt, mjölk på gröten, vitamin, ½ l vatten (ingen aptit)

* Mellis: Proteindrink, ett kökt ägg, en skiva fullkornsbröd m. 3 skivor kalokon på, ½ l vatten, en kopp kaffe.
    * Lunch: Panerad sej (fisk), 3 potatisar, filsås, sallad/tomat/gurka. ½ l vatten
    * Mellis: ca 4 dl nyponsoppa, ett äpple, ½ l vatten
    * Innan träningen: En banan, 10 sötmandlar, 2 riskakor, ½ l vatten, 2 alkalyn

* Middag: Fullkornsmakaroner, kyckling, gurka/sallad ½ l vatten
    Syndade precis genom att ta en ruta 70%mörk choklad :S

Tar min träning idag(tisdag), ½ liter vatten gick det åt även här, Biceps och rumpa:

Hantelcurls:
    10kg/15 reps
    15 kg/10 reps
    15kg/6 reps
    15kg/6 reps
    15kg/6 reps körde droppset direkt 12.5kg/6 reps samt 10kg/10 reps.

Droppset Z-stången, smalt grepp:
    25kg/10 reps+ 20kg/12 reps+ 15kg/20 reps
    Droppset Z-stången, brett grepp:
    25kg/7 reps+ 20kg/8 reps+ 15kg/12 reps

Rumpa i smith, ”knäböj” ner till bänken och upp igen:
    50kg/15 reps
    80kg/6 reps
    80kg/7 reps
    80kg/5 reps direkt efter 50kg/15 reps

Biceps, rak stång vid nedre kabeltrissa, DROPPSET:
    40kg/7 reps+ 35kg/5 reps+ 30kg/7 reps+ 25kg/8 reps+ 20kg/7 reps+ 15kg/8 reps+ 10kg/8 reps+ 5 kg/10 reps!! Grym pump, vilade 5sek när jag hade gjort 4 reps och fortsatte sen..

Gående utfall, 10 kg hantel i varje hand:
    20kg/18 steg
    20kg/18 steg
    20kg/18 steg.

Så ser de dagar ut som har varit närmast. Funderar på att lägga in en vilodag imorrn, för jag ska till sjukgymnasten och hon ska böka med min rygg. Men får se hur det blir..

Hoppas det är bra med er!
    Mvh Lisa!!

Onsdag..
    Morgonpromenad på 35 min, mycket kläder, svettigt men får lägga om taktiken så jag får upp mer puls, börjar ta lite mindre på kroppen nu..
    Var till sjukgymnasten idag och hon ”bröt loss” bröstryggen så nu fick hon konstigt nog upp rörligheten i den också, precis det stället har det varit stumt i över ett år, men hon fick ta i som en häst, sista gången nästa torsdag, tror inte jag klarar mig utan behandlingar..

Onsdags mat så här långt:
    * Frukost: Gröt, 3tsk sylt, mjölk på, ett kokt ägg, en vitamin, ½l vatten.
    *Mellis: Proteindrink och banan
    *Lunch: Ris, tonfiskröra stekt i olivolja med oliver, lök och tomater, sallad innehållande tomat/gurka/sallad. ½l vatten. En kopp svart kaffe efter maten.
    *Mellis: Kaffe m. mjölk för sällskapet, fullkornsskiva m. 3 kalkonskivor på.
    *Innan träningen: 2 riskakor, 1 banan, 2 alkalyn..
    *Middag: Proteindrink, fullkornsmakaroner, ett kokt ägg, fyra skivor kalkonkött, sallad/gurka, ½l vatten.
    *En banan innan läggdags, lite hungrig..

Ska sticka till gymmet nu en sväng.

På gymmet blev det Baksida axlar, triceps, killen hängde med och det blev ett kusligt lugnt pass, knappt svettig, tränar mycket hårdare och snabbare när jag är ensam, var där ca 1 timme, ½l vatten gick åt.

Axelpressar:
    15kg/12 reps
    18kg/7 reps, Fick ordentligt med hjälp upp med vikterna, men sen gick det bra
    18kg/5 reps, Samma här, fick stor hjälp upp, men gick bra att utföra..
    15kg/10 reps

Dips och rep för triceps i superset:
    10 dips+ 10kg/15 reps
    10 dips+ 10kg/12 reps
    10 dips+ 10kg/12 reps
    10 dips+10kg/ 10 reps

Baksida axel (övre trissan, håll armbågen i 90grade och dra armen bakåt med armen böjd), helt ny övning för mig:
    5kg/ 15 reps
    5kg/ 15 reps
    5kg/ 15 reps
    5kg/ 12 reps
    5kg/ 12 reps.

Imorrn blir det konditionspass, måste ha en vilodag nu..
    Kan någon rekomendera övningar för nedre mage?! Jag har några stycken som kasta ben, sitta på en bänk och lyfta upp benen, hängande och lyfta upp benen/knäna.. Vill ha en enkel övning som tar bra, sjukgymnasten vill att jag hittar spänningen i bara nedre mage utan att spänna övre, hmmm.. Var väldigt svårt liggandes på rygg..

Hade bra!!
    Mvh Lisa!!

Välkommen till journalskrivandets fantastiska värld här på BODY och lycka till med all framtida träning.

Idag så har jag känt mig pigg trots tre dagar utan vila men beror nog på att det var så lätt igår..
    Gick en morgonpromenad på 20 min, jogging och promenad, gick att vrida ur t-tröjan när jag kom tillbaka, så svettig blev jag..

Frukost: Gröt, 3 tsk sylt, mjölk på, ett kokt ägg, en vitamin, ½l vatten.
    Mellis: Proteindrink och en banan.
    Lunch: Ris, tonfiskröra (tonfisk, lök, tomat, oliver), grönsaker(ärtor, majs, paprika), ½l vatten.
    Mellis: en fullkornsskiva m. 3 skivor kalkon, 2 riskakor, ett kokt ägg, ett äpple, ½l vatten.
    Middag: ris, 4 skivor kalkon, ärtor/majs/paprika. ett glas mjölk, ½ l vatten
    En ruta mörk choklad, blev så sugen *ler*.

Idag blev det kondition innan middagen, joggade/promenerade 5 km vilket tog 30 minuter denna gång, joggade kanske 1/3 del gick snabb promenad resten (kom ihåg att jag är i botten av konditionen). Kändes jätte bra!! Har som mål att komma runt samma slinga på 20 minuter :).
    Jag har som mål att kunna springa mina 2 km under 10 min för att komma in på polishögskolan, men nu ska jag klara av svenska provet först.

Skriver upp min middag senare, har ej ätit än..

Hoppas allt är bra!!
    Mvh Lisa!!

Warrior wrote:
    Välkommen Lisa!

Hoppas det är okey om jag kikar förbi dig lite då och då?

Lycka till med provet!

/Warrior

Hej!
    Självklart, det är bara roligt om nån skriver till mig :)
    Provet äger rum 26:e april, så jag hoppas på det bästa!
    Mvh Lisa!!

Fredagens träning och mat, har varit VÄLDIGT trött och sliten hela dagen, skönt att ladda upp med en ätardag imorrn, kommer kännas bra!

Startade min dag med en kopp svart kaffe och en morgonpromenad på 50 min, underställ, t-tröja, flecce brallor och tröja, ett par vindbyxor och en tröja, samt dunväst och mössa, alltför att vara varm och svettas mycket vilket jag gjorde!

Frukost: Gröt, 3 tsk sylt, minimjölk på och i glas, ett kokt ägg, 10 mandlar, vitamin, ½l vatten.
    Lunch: Knappt 1 dl färdigkokt ris, en burk tonfisk, 100g ärtor/majs/paprika, ½l vatten.
    Mellis: En banan, ½ l vatten, 2 alkalyn
    Direkt efter träningen: En gainomaxrecovery.
    Middag: knappt 1 dl fullkornsmakaroner, 4skivor kalkon, 100g ärtor/majs/paprika, ett kokt ägg, ketchup!! ½l vatten.
    Har käkat runt 1500kcal idag, inte orkat äta så mycket, tror det är lite lågt??
    Hur mycket kcal är det i en banan och i ett kokt ägg?! Vore kanon om jag fick reda på det!

Gymmet idag blev det bröst och mage.

Bänkpress på liggande bänk:
    30kg/15 reps
    40kg/10 reps
    45kg/4 reps
    Droppset bänkpress: 40kg/10 reps + 30kg/10 reps +
    25kg/12 reps + 20kg/15 reps..

Hantelflyes på bänk med ca 70% lutning:
    10kg/12 reps
    12.5kg/10 reps
    15kg/6 reps
    15kg/4 reps

Mage, kallar övningen ”bönen”, rep i övre trissan, stå på knä och dra ner trissan med hjälp av magmusklerna. Körde denna i superset med kasta ben!:

30kg/25 reps + 45 benkast
    30kg/20 reps + 30 benkast
    30kg/20 reps + 20 benkast
    20kg/20 reps + 20 benkast

Första gången jag körde bänkpress på säkert 3 månader, är ingen favorit då jag känner mig svag i den.. Stången väger 20 kg + vikt 25 kg= 45 kg… Men får väl träna en del övre bröst för jag har alltid varit ”plattare” under nyckelbenen, har fått upp en aningens volym men det är mycket kvar.. Mitt mål är att kunna köra bänkpress på iaf 50 kg..

Hoppas allt är bra med er, jag är trött och jag vet ej vad det beror på, yrslig är jag med men jag känner mig inte sjuk..

Jaja, kanske piggnar på mig efter min ätardag, ska jag äta påskgodis och påskmat :)
    Glad påsk på er.
    Mvh. Lisa!!

Hej och välkommen!
    Ser mycket bra ut..fortsätt så! :up:

Va mysigt med eget stall, vad för sorts hästar har du?
    Har sj haft häst, ett varmblod (ex travare), som jag skolade om till ridtotto, red sj westernridning, eller ja i stallet där jag hade honom höll dom på med westernridning osv, så det föll naturligt att det blev de jag fortsatte med.

Tyvär hade jag inte tid för honom, så jag tyckte det var shysstare att hitta någon som hade tid, så jag sålde honom för några år sedan.
    Så här till vår/sommar saknar man ridturerna i skogen, men inte kampen mot bromsarna haha..:p

Hare bra och Glad påsk!
    /Emma

____

Tingeling wrote:
    Hej och välkommen!
    Ser mycket bra ut..fortsätt så! :up:

Va mysigt med eget stall, vad för sorts hästar har du?
    Har sj haft häst, ett varmblod (ex travare), som jag skolade om till ridtotto, red sj westernridning, eller ja i stallet där jag hade honom höll dom på med westernridning osv, så det föll naturligt att det blev de jag fortsatte med.

Tyvär hade jag inte tid för honom, så jag tyckte det var shysstare att hitta någon som hade tid, så jag sålde honom för några år sedan.
    Så här till vår/sommar saknar man ridturerna i skogen, men inte kampen mot bromsarna haha..:p

Hare bra och Glad påsk!
    /Emma

____

Hej!
    Jag har inga hästar nu, sålde sista hästen i april förra året.. Valde att lägga ner hästen pga samma skäl som du, hade inte tiden till den.. Tyckte så synd om honom för han ville arbeta, idag går han LA-hoppning och skall starta LA dressyr nästa år, allsvenskan hoppning nästa för hans del, underbart!! Det var ett vbl.. Jag pysslade mest med hoppning och tävlade tom LA.
    Mitt hästintresse dog nog med mitt föl som gick bort november 2004. Jag köpte honom när han var 1 månad totalt ohanterad och han fick bli 1 o ½ år :(, honom skulle jag ha tills vi skildes åt sen skulle jag sluta med hästar.. Det blev väl iaf 25 år för tidigt..

Jag ska försöka vara lika strikt i min kost och tack ska du ha, känns bra att läsa att det ser bra ut.

Hoppas allt är bra och glad påsk på dig!
    Mvh. Lisa!!

Hej allihop!

Nu skall det uppdateras!!
    Igår var jag en vanlig människa igen :). Jag tog en morgonpromenad på 25 minuter och svettades härligt, höll min frukost på gröt, ½l vatten men sen började jag bli mig själv igen!!
    Satte i mig lite godig, mycket geishachoklad för jag var riktigt sugen på det.. Sen så åkte vi till min mamma och käkade påsklunch!!
    Jag åt kokt potatis, köttbullar(ca 4st), prinskorv (ca 3st), 3 msk janssons, krabb/räk röra på gräddfil/dill tror jag det var, käkade en bit fläskkarré i currysås, en skiva skinka, ett kokt ägg och jag drack en hel påskmust (33cl)..

Efterrätt käkade jag blåbärsbaj m. vaniljsås och en LITEN bit chokladkaka, pajen var MYCKET god!! Drack en kopp svart kaffe till.
    Drack ½ liter vatten efter.

Åkte hemmåt, sprang till gymmet och tränade 40 min (hade så himla mycket energi)
    Det blev ett snabbt benpass, ½ l vatten gick åt:

Benpress:
    100kg/15 reps
    150kg/10 reps
    180kg/10 reps
    200kg/6 reps, direkt efter utan vila (dock den vilan som det tar att plocka bort vikterna) + 150kg/10 + 100kg/15 + 50kg/20 reps.

Baksida lår (i maskinen som man curlar i):
    35kg/15 reps
    45kg/8 reps
    50kg/6 reps + 30kg/15 reps direkt efter utan vila!

Benspark för framsida lår, körde denna i droppset:
    25kg/6 reps + 20kg/5 reps + 15kg/5 reps + 10kg/6 reps + 5kg/7 reps.

Kändes ganska bra idag, var stark i benpressen.
    På kvällen käkade jag en mosbricka!! ;) , mos, 1 o ½ grillad korv, majonäsgurka, senap och ketchup, dillkrydda, drack en vishy nevou till :). Drack även ½l vatten till.
    Käkade nog 4hg smågodis, men tycker jag var värd det :D

Detta var lördagens underbara matdag!!

Mvh Lisa!!

Hej på er mina kära läsare!

Idag så har det inte vart så bra, när jag vaknade och satte ner fötterna i golvet märker jag till min fasa att jag har riktigt ont i hälen :(. Ingen morgonpromenad, haltade till frukosten direkt..

Frukost: 3 dl mellanfil, ca 25g kellogs special K, 2 tsk sylt, en vitamin, en kopp kaffe och ½l vatten. Drack ½l vatten fram till mellanmålet.
    Mellis: ½ hönökaka (stavas?), lite smör på, 4 skivor kalkon, en banan, 2.5dl vatten.
    Lunch: 70g kokt ris, 125g tonfisk, 90g majs/ärtor/paprika, ca 1 msk ketchup, ½l vatten..
    Mellis: en kopp kaffe, en ruta 70%-ig chokladbit, 4 skivor annanas,
    ½l vatten..
    Middag: ½ gainomax, fullkornsmakaroner, 4 skivor kalkon, ärtor/majs/paprika, ett kokt ägg. ½l vatten, ett äpple.

Körde gymträning i över 1 timme.
    Det blev lite blandade övningar och inte så jätte tungt.

Hammercurls:
    12.5kg/12 reps
    12.5kg/12 reps
    12.5kg/10 reps
    12.5kg/10 reps

Sittande vadpress, körde mycket strikt och SAKTA:
    30kg/20 reps
    40kg/10 reps
    50kg/6 reps
    40kg/11 reps, direkt efter 30kg/10 reps.

Ryggresningar, för ländryggen:
    20 reps * 4set (alltså 80 st)

Triceps, vikt bakom nacke håller i med båda händer..:
    15kg/10 reps
    15kg/12 reps
    15kg/15 reps
    15kg/15 reps

Biceps, z-stång m. brett grepp, sittande med stöd, körde droppset!:
    25kg/6 reps + 20kg/10 reps + 15kg/15 reps

Biceps, z-stång m. smalt grepp, sittande med stöd, körde droppset!:
    25kg/8 reps + 20kg/10 reps + 15kg/20 reps

Hälen förblev tejpad både i gymmet och på vägen tillbaka, tog sen av tejpen när jag blev fotad, om någon själ förklarar för mig hur man laddar upp bilderna så skall ni få se några av dem, både innan deffens start och nu när det gått två veckor. Imorrn planerar jag att träna rygg eller axlar, tror jag ska köra lite mage, beror på dagsformen :), förmodligen blir det rygg ser jag nu när jag bläddrar i träningsdagboken.. Ha det gott och sov härligt!!!!

Mvh Lisa!!

Lite bilder från den 2/4 tror jag, det var då jag påbörjade min deff.. Tar nya kort när jag tycker det känns bra.. Det hade ju vart kul om man visste hur man gjorde också, nu när jag har 3 bilder som jag vill lägga upp..
    Om någon vill förklara lite snabbt så ska ni nog få se lite halvtjocka bilder också ;)..
    Mvh Lisa!!

får se om det händer nåt nu då.. Observera dåligt ljus och att bilderna är tagna ganska slarvigt, står med vikten fel och snett står jag, men ett hum om hur jag ”såg” ut.. Min ryggbild var ju ruskigt dålig, specielt då arselet putar rakt ut :D, vet ej vad jag gör :)..
    Lägger till 2 bilder med samma datum utan att jag står och spänner på mig ;)..
    Titta och bli gröna, antingen av beundran eller illamående :)
    mvh. Lisa!!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 109 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.