Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Min deffning/träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 april, 2006 at 23:22 #939390Anonym anvandareMember
Okej, dessa bilder är tagna idag, 2 veckor mellan, det är ca 3-4 kg mellan bilderna..
”Krabban” ser för rolig ut så den bjuder jag på . Se och njut, kritik vill jag ha, spänner dock ej vaden som jag borde och ”magfettet” ska bort!
Mvh. Lisa!!16 april, 2006 at 23:26 #939391Anonym anvandareMemberVill höra lite bedömning på denna bild, gör jag rätt?? Tror inte jag har de muskler som krävs för ”flyga” .. Jag har en ganska svag rygg och axlarna har varit pajj länge med urledvridningar och nyckelbensbrott men jag tror de är på god väg?! Börjar kännas bättre med både rygg och axlar, men jag behöver ett par större axlar och en smalare midja, får bli mer förbränning och mer protein!!
Kritik och beröm , ska bli mycket roligt att se vad ni tycker..
Mvh. Lisa!!16 april, 2006 at 23:54 #939392Anonym anvandareMemberHar räknat lite på hur mycket käk jag får i mig och nu under min såkallade ”deff” så ligger jag på 1500-1700 kcal och på tok för lite proteiner.. Är det bra att ligga så lågt när jag är van vid 2000-2500kcal?! Ska nog höjja en aning så jag ligger närmare 1700, nu ligger jag på 1500 om jag inte räknat helt galet..
Mvh Lisa!!
17 april, 2006 at 20:57 #939393Anonym anvandareMemberHej!
Imorse tog jag en kopp kaffe och sen blev det en morgonpromenad på 40 min, svettigt..Frukost: gröt, 3 tsk sylt, minimjölk på, ett kokt ägg, 10 mandlar, en vitamin och ½ l vatten.
Melis: En skiva guldkorn, 4 skivor kalkon, ca 25 räkor, en banan och ½l vatten
Lunch: Sallad på tomat/gurka/rödlök/sallad, ca 1.5 dl ris, en burk tonfisk, lite ketchup och ½l vatten.
Mellis: En drink gjord av: 2 dl minimjölk, 3msk havregryn, 1 dl bär (blåbär/hallon), ½banan och ½ dl proteinpulver (nu är det slut ).. ger ca 400kcal denna drink..
Middag: Fullkornsmakaroner, 6 skivor kalkon, ett kokt ägg, grönsaker (majs/ärtor/paprika), ca 2 dl vanlig sallad, ½l vatten.Blev ett gympass idag MEN, blev så jäkla irreterad för att det är nån som har tagit mina dragremmar!!!! Letade i hela gymmet men de är borta, handskarna var också borta med de hittade jag. Men det blev iaf rygg/mage:
Drag framför bröst med brett grepp på rakstång:
30kg/15 reps
40kg/10 reps
45kg/8 reps
50kg/6 reps, direkt efter 20kg/30 reps
50kg/5 reps, direkt efter 25kg/20 repsEnhandshantelrodd:
20kg/15 reps
22.5kg/12 reps
22.5kg/10 reps
22.5kg/10 reps, direkt efter 12.5kg/20 repsMage i en maskin:
30reps* 4, alltså 120 repsMitten rygg med kablar, övre trissor, sittande på en stol, lutar mig framåt och drar armarna lite bakåt/inåt, körde denna ganska lätt med många reps:
15kg/25 reps
15kg/20 reps
15kg/20 reps
15kg/20 repsStretchade övre rygg duktigt och lite mage..
Nu ska jag varva ner med en dusch, sen ska jag lägga mig i sängen och kolla på tv, har jag inte gjort på flera veckor..
Hade bäst så återkommer jag imorrn.. Tror jag skippar gymmet imorrn och kör kondition, antingen cykel/inlines eller jogging beroende på min häl..
Mvh. Lisa!!18 april, 2006 at 14:58 #939394Anonym anvandareMemberHej!!
Idag har jag blivit väckt ett par gånger inatt, drömt mycket oroliga drömmar.. Sovit riktigt dåligt med andra ord så jag skippade morgonpromenaden, sov lite extra och stack till jobbet.. Har lite ont i hälen fortfarande men nu kan jag gå igen .Frukost: Gröt, 3 tsk sylt, minimjölk på, en vitamin, 10 mandlar, ett kokt ägg, ½l vatten.
Mellis: ½ proteindrink (pulvret är slut, kommer mer imorrn) och en apelsin.
Lunch: ca 2 dl färdigkokt ris, en burk tonfisk, lite ketchup, lika mycket sallad som mat (rödlök, tomat, gurka, sallad), ½l vatten.
Mellis: 20gram (1dl) kellogs special k (ca 75kcal), 2.5dl fil (112kcal), en halv höhökaka (75kcal) m. lite skinkost på och 2 skivor kalkon (max 25 kcal ihop..), ½l vatten och en kopp kaffe.
Middag: ½ proteindrink, Fullkornsmakaroner, 4 skivor kalkon, majs/ärtor/paprika, ett kokt ägg, max 20g räkor, ½l vatten.
Kvällsmål: 5 skivor annanas, 5 valnötter, 2.5dl vattenNån timme efter lunchen gick jag en promenad med lite intervallträning och backar, 5 km på 40 minuter, min hund är riktigt hängig och ville inte alls vara med att gå idag så jag drog ner lite på tempot och pressade lite i backarna istället, då hängde hon med lite bättre.
Innan middagen så cyklade jag på motionscykeln 30 min, intervall med tungt och lite motstånd, BRA puls och ganska svettigt, men kände mig mycket stark! ½l vatten gick åt..Nu har jag ökat på maten lite, käkar ca 1700kcal mot tidigare 1400-1500, det var på tok för dåligt, man lär sig hur mycket kroppen vill ha och det är fantastiskt tycker jag!!
Mvh. Lisa!
19 april, 2006 at 15:39 #939395Anonym anvandareMemberHej!
Idag började jag min dag med en kopp kaffe och sen tog jag en morgonpromenad på 25 min, bra puls och tryck i benen!! Hunden var inte så pigg idag heller så jag tog korta snabba steg istället för att ”älga” på ..Frukost: Gröt, 3 tsk sylt, minimjölk, ett kokt ägg, 10 mandlar, en vitamin,
½l vatten.
Mellis: En apelsin, en halv guldkornsskiva, 2 skivor kalkon, ½l vatten
Lunch: Ris, ca 55g kyckling, ärtor/majs/paprika, lite ketchup, ½l vatten
Mellis: 2.5 dl mellanfil, ½dl kellogs k, 3 msk havregryn, 3 tsk sylt, 6 mandlar, ½ guldkornsskiva, lite skinkost, 2 skivor kalkon, kaffe, ½l vatten. ½ proteindrink (½dl och 3 dl vatten)
Middag: ½ proteindrink (½dl och 3 dl vatten) fullkornsmakaroner, 4 skivor kalkon, ett kokt ägg, majs/ärtor/paprika, ½l vatten.
Kvällsmål: 5 skivor annanas, 5 valnötter, ett glas vatten (är hungrig)Iväg till gymmet innan middagen och tränade axlar/vader:
Hantelpressar
15kg/10 reps
15kg/10 reps
15kg/8 reps
15kg/8 repsVader i hacklift(? vet ej om den heter så, ståend iaf), när jag var nere i botten stannade jag 3 sekunder och stretchade, samt när jag stod på tå stannade jag 3 sek. Gjorde övningen mycket långsamt med hälarna lite utåt.
40kg/15 reps
70kg/10 reps
80kg/10 reps
90kg/10 reps
100kg/8 reps
80kg/10 reps, direkt efter 40kg/10 reps och en till direkt efter med: 20kg/15 repsEnhands sidolyft med hantel, för utsida axel, brukar köra denna med båda axlarna samtidigt.
4kg/10 reps
5kg/12 reps
7kg/10 reps
8kg/8 reps
9kg/7 reps
10kg/7 reps
11kg/5 reps, direkt efter 5kg/20 repsSittande vadpress, även här med 3 sekunders stretch i det nedre och övre läget.
40kg/6 reps
40kg/7 reps
40kg/6 reps
40kg/6 repsCablecross, baksida axlar stående
10kg/6 reps
10kg/5 reps
10kg/6 reps
10kg/4 repsKommentar till passet:
När jag värmde upp med axelpressar på 10 kg så fick jag mjölksyra och kom då på att jag inte käkat mina alkalyn, förstörde halva mitt pass då jag tänkte på att jag inte fick samma pump i musklerna som när jag äter dem , får inte glömmas igen, förstår inte vad jag tänkte på ? Men passet gick bra, jäkligt synd att jag inte kan öka axelpressarna, nästa hopp är till 18kg och 3 kg extra på varje axel har jag ingen chans att få upp själv , vill gärna ha 1-1.5kg mellan varje vikt upp till 20 kg..Imorrn ska jag till frisören och skalpera mig, inte riktigt men klippa lugg och toppa lite kanske.. Sen hoppas jag att det är fint väder utan regn för då kan jag köra inlines och sen ska jag till sjukgymnasten får se vad hennes recension blir på min rygg, hoppas ju givetvis på fler gånger men då måste jag ha en till remiss, det är hennes förtjänst att jag just nu kan bygga och öka vikter, innan har det ju gjort så jäkla ont med många övningar, men hon är duktig som har löst en del stelhet och knutar i ryggen.
Imorse vägde jag 67.5 kg vilket jag är mycket nöjd och glad över, jag tror det beror på min ”ökade” kost.. Hoppas jag snart är nere i 65kg, nu syns det i spegeln att det börjar hända saker, underbart roligt, sen har jag ju legat och pressat i solariet ett par dagar så man har fin färg också ..
Hoppas allt är bra, nu ska jag gå och duscha!!
Mvh. Lisa!!20 april, 2006 at 11:24 #939396Anonym anvandareMemberlisa_dragon wrote:Hej!
Jag har inga hästar nu, sålde sista hästen i april förra året.. Valde att lägga ner hästen pga samma skäl som du, hade inte tiden till den.. Tyckte så synd om honom för han ville arbeta, idag går han LA-hoppning och skall starta LA dressyr nästa år, allsvenskan hoppning nästa för hans del, underbart!! Det var ett vbl.. Jag pysslade mest med hoppning och tävlade tom LA.
Mitt hästintresse dog nog med mitt föl som gick bort november 2004. Jag köpte honom när han var 1 månad totalt ohanterad och han fick bli 1 o ½ år , honom skulle jag ha tills vi skildes åt sen skulle jag sluta med hästar.. Det blev väl iaf 25 år för tidigt..Jag ska försöka vara lika strikt i min kost och tack ska du ha, känns bra att läsa att det ser bra ut.
Hoppas allt är bra och glad påsk på dig!
Mvh. Lisa!!Jaha okej, va tråkigt, men som sagt det är svårt att få tiden att räcka till, desvärre..
Jo det blir ju så, samma med min häst, han ville va igång hela tiden, rättare sagt han hade ett behov av mycke motion, vilket jag inta hann med.
Va kul att han kommit så långt, låter riktigt spännande med allsvenskan! Hoppas det går bra!
Har du nån kontackt me honom?
Ush va sorgligt med fölet, tyvär är livet orättvist, men han har det säkert jätte härligt på dom gröna ängarna i häst-himmlen
Va hände med honom?Såg korten, bra resultat, såg ut att finnas en del muscler där..
Ja jobba på med kosten, så kommer du se grym ut till sommaren. :up:
Måste själv skärpa mig med kosten haha, lättare sagt än gjort..Hare bra
Mvh/Emma_____________
20 april, 2006 at 11:31 #939397Anonym anvandareMembersåg bilder på dig i medlemsbilder…måste säga att det såg bra ut…:emo-thumb
lycka till!
kram Tess
20 april, 2006 at 20:44 #939398Anonym anvandareMemberTingeling wrote:Jaha okej, va tråkigt, men som sagt det är svårt att få tiden att räcka till, desvärre..
Jo det blir ju så, samma med min häst, han ville va igång hela tiden, rättare sagt han hade ett behov av mycke motion, vilket jag inta hann med.
Va kul att han kommit så långt, låter riktigt spännande med allsvenskan! Hoppas det går bra!
Har du nån kontackt me honom?
Ush va sorgligt med fölet, tyvär är livet orättvist, men han har det säkert jätte härligt på dom gröna ängarna i häst-himmlen
Va hände med honom?Såg korten, bra resultat, såg ut att finnas en del muscler där..
Ja jobba på med kosten, så kommer du se grym ut till sommaren. :up:
Måste själv skärpa mig med kosten haha, lättare sagt än gjort..Hare bra
Mvh/Emma_____________
Hej!
Tack. Jo, jag tror det finns en del muskler..
Nu är jag riktigt på G, har blivit så jäkla pigg och gla av kosten, jag har ett jäkla sockersug nu de senaste dagarna och idag men det beror väl på alla kvinnliga hormon som är på G nu *suck*..
Klart att Acke (Mitt föl hette Aragorn, kallades Acke) är på de gröna ängarna med mina andra hästar som jag varit tvungen att ta bort..
Jag har kontakt med den nya ägaren då och då.Hoppas du tar tag i kostbiten.
Lycka till!!
Mvh. Lisa!!20 april, 2006 at 20:46 #939399Anonym anvandareMemberTess wrote:såg bilder på dig i medlemsbilder…måste säga att det såg bra ut…:emo-thumblycka till!
kram Tess
Hej!
Tack så hjärtligt, värmer bra att läsa .
Måste kika om jag kan hitta nå bilder på dig så jag kan skriva några rader .
Lycka till.
Mvh. Lisa!!20 april, 2006 at 20:54 #939400Anonym anvandareMemberkämpa på :emo-thumb
20 april, 2006 at 21:16 #939401Anonym anvandareMemberBörjade min dag med en halv kopp kaffe och en morgonpromenad på 25 minuter! Käkade sedan frukost, sedan åkte jag till frissan som klippte mig väldigt bra denna gång.
Drog sedan vidare till köping och handlade lite kläder..
Körde i ilfart till mamma och pappa, lämnade hunden, käkade Mellis och sedan bar det iväg till sjukgymnasten.
Hon la bröstryggen rätt, igen(!!!!), tyckte jag hade tränat på bra med att ”spänna” nedre magen och vara avslappnad i de övre magmusklerna.. Men vi kom överrens om att jag har en ”rak” bröstrygg och skulle säkert behöva fler behandlingar, så förmodligen så blir det återbesök om några veckor..
Efter sjukgymnasten så åkte jag och hämtade mamma, handlade lite och körde hem henne, käkade lunch och hem till gymmet . Har haft en kanondag men varit fruktansvärt godissugen hela dagen, måste vara kvinnliga hormoner som spökar nu ..Frukost: Gröt, 3 tsk sylt, minimjölk på, 7 valnötter, ett kokt ägg, en vitamin, ½l vatten. Ett äpple fram till mellis nr 1.
Mellis: En skiva guldkorn m. 4 skivor kalkon, en banan, en proteindrink
Lunch: 2.5dl ris, kyckling, majs/ärtor/paprika, lite ketchup, ½l vatten.
Mellis: Smothie på 2dl minimjölk, 3 msk havregryn, 1dl hallon, en portion proteinpulver. ca 350 kcal.
Middag: 60gram laxkotlett stekt i matolja, fullkornspasta, sallad (gurka/tomat/sallad), ½l vatten.
Mina synder idag: En läkeroltablett (salvi), 1 ruta 70% choklad..
Innan Mellis nr 2 så var jag till gymmet 1 timme, bröst/ben ½ l vatten gick åt.Hantelflyes snebänk:
15kg/12 reps
18kg/8 reps
18kg/8 reps
18kg/7 reps
18kg/6 repsPec dec:
20kg/10 reps
20kg/8 reps
20kg/8 reps
20kg/7 repsKablar nedre trissor, sittande på knä och drog armarna uppåt framför mig:
5kg/12 reps
5kg/10 reps
5kg/10 reps
5kg/11 reps
5kg/7 repsBaksida lår i lårcurl, körde droppset:
50kg/10 reps + 35kg/15 reps + 25kg/12 repsFramsida lår i lårcurl, körde droppset:
25kg/8 reps + 15kg/7 reps + 5kg/8 repsRaka (armar) hantelflyes på något sne bänk (pumpning):
6kg/12 reps
6kg/ 12 reps
6kg/12 reps
6kg/10 repsKommentar: Ökade rejält i hantelflyes, brukar köra med 15kg, gick upp till 18 idag, kändes grymt att få upp vikterna utan hjälp, fick dock hjälp sista för jag var rädd att pajja axeln som fick en del tyngd vid just upplyftet. Fick grym pump i benen efter mina droppset, kändes otroligt bra. Imorrn blir det TUNGA armar hoppas jag!!
Hoppas allt är bra med er!!
Kram// Lisa!!20 april, 2006 at 21:17 #939402Anonym anvandareMemberpucca wrote:kämpa på :emo-thumbTack!! Jag kämpar som en häst med glädje, tycker det är urkul och känner mig piggare och gladare
Hoppas det är bra med dig!!
Mvh. Lisa!!21 april, 2006 at 15:23 #939403Anonym anvandareMemberHej på er kära läsare!
Fredag, hela kroppen skriker efter sömn. Jag är HELT SLUT i ryggen, jäkla sjukgymnast, så jäkla ont, när jag går/står/sitter.. Ska lägga mig en stund nu och sova någon timme sen dra till gymmet nån timme och sen vidare till mamma och åka inlines, var ju så länge sen och det är ju så kul .. Annars får jag åka nån annan dag, måste lyssna på kroppen idag.
Imorgon får jag äntligen äta min tårta som jag har i frysen, har längtat i 2 veckor nu, ska bli OTROLIGT gott ..Imorse så gick jag en morgonpromenad på 20 minuter, inte så högt tempo lite intervall i själva tempot.. Kände bara att jag ville ha luft och att hunden skulle kissa lite..
Frukost: Gröt, 3 tsk sylt, minimjölk, 10 mandlar, ett ägg, en vitamin, ½l vatten.
Mellis: ½ apelsin (den vägde nog över 100g, var så stor), en skiva guldkorn m. 4 skivor kalkon och en proteindrink.
Lunch: Kyckling och ris, lika mycket sallad, lite ketchup, ½l vatten.
Mellis: Ett äpple, ½ apelsin, 2 alkalyn och ½l vatten
Middag:Proteindrink, fullkornsmakaroner, kyckling, majs/ärtor/paprika, ketchup, en ruta 70% choklad..Ska vila/sova nån timme sen blir det nog gymmet. TUNGA armar om kroppen blir piggare, mådde så här förra fredagen också, riktigt sliten men hade ej ont i ryggen då..
Är ändå motiverad att fortsätta, tror det tär lite på psyket att äta denna mat och se andra äta gott, men jag är fortfarande motiverad och glad så det är ingen fara, sliten bara..Uppdaterat från gymmet..
Gymträning i 1 timme, riktigt URTUNGT, hade 35cm runt biceps när jag kom hem *hehe* lite pump ..Z-stång, sittande med smalt grepp:
30kg/7 reps
30kg/9 reps
30kg/7 reps
30kg/12 reps (körde bara halvor, inte hela vägen ner med andra ord..)Dips:
12st * 12st * 10st * 10st.Stående Z-stång med brett grepp, körde den i super set med tricepsövning, kabel med aningen v-vinklat handtag i övre trissan:
20kg/20 reps + triceps 25kg/20 reps
25kg/10 reps + triceps 30kg/12 reps
20kg/15 reps + triceps 25kg/15 reps
20kg/15 reps + triceps 15 repsBiceps, nedre trissa med rak stång, pumpade bara nerifrån och upp till 90 grder i armbågen där gick jag ner igen, körde droppset!
30kg/12 reps
20kg/10 reps
10kg/15 repsTriceps, övre trissan med rep, även denna i droppset!
20kg/15 reps
10kg/8 reps
5kg/15 repsKommentar: GRYM PUMP, ur jobbigt men ruskigt pass, är helnöjd över att jag orkar köra dips, första gånge jag provade för nåt år sen så tog jag fart från golvet för att komma upp .. Och nu känns det väldigt enkelt, SKÖNT.. Körde givetvis med killen, skulle inte kunna köra så tungt annars, måste ha någon som passar med z-stången så man inte fastnar..
Imorrn blir det äta!!Kram// Lisa!!
22 april, 2006 at 14:15 #939404Anonym anvandareMemberlisa_dragon wrote:Hej!
Tack. Jo, jag tror det finns en del muskler..
Nu är jag riktigt på G, har blivit så jäkla pigg och gla av kosten, jag har ett jäkla sockersug nu de senaste dagarna och idag men det beror väl på alla kvinnliga hormon som är på G nu *suck*..
Klart att Acke (Mitt föl hette Aragorn, kallades Acke) är på de gröna ängarna med mina andra hästar som jag varit tvungen att ta bort..
Jag har kontakt med den nya ägaren då och då.Hoppas du tar tag i kostbiten.
Lycka till!!
Mvh. Lisa!!Tjo.
Skönt att vara på G, hoppas det håller i sig!
Det är sant man känner att kroppen mår bra av bra kost, m det där sötsuget är inte kul ush, men det är bara att stå på sig!
Sen är det juh faktiskt vår, och snart är sommarn här bara det kan ju få en att sprudla av glädje hahaTrevlig helg!
Kram / Emma -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.