Min deffning/träning

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Min deffning/träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 109 total)
  • Author

Kul med dina bilder, jag kan själv INGENTING om hur man ska stå eller spänna sig och så så jag kan inte ge dig nån hjälp tyvärr, men det var kul att få se dig, jag ska väl snart själv våga ta några ”poseringsbilder” men jag har som sagt ingen aning om hur man gör… så jag väntar lite till ;)

Och fy satan vad stark du är i benpress… 200 kg?!? Shit pomfritt! Jag tycker 140 räcker gott! ;)

Kämpa på så återkommer jag och kikar!

/ Jenny

Jenny Andersson wrote:
    Kul med dina bilder, jag kan själv INGENTING om hur man ska stå eller spänna sig och så så jag kan inte ge dig nån hjälp tyvärr, men det var kul att få se dig, jag ska väl snart själv våga ta några ”poseringsbilder” men jag har som sagt ingen aning om hur man gör… så jag väntar lite till ;)

Och fy satan vad stark du är i benpress… 200 kg?!? Shit pomfritt! Jag tycker 140 räcker gott! ;)

Kämpa på så återkommer jag och kikar!

/ Jenny

Hej!!
    Jag vet inte heller hur man poserar men jag kikade lite på tipsen som man kan läsa och ställer mig så det känns bekvämt och bra.
    Du får ta några bilder, det är alltid kul att ha för att kolla tillbaka på dem :).
    Benpressen är jag stark i, tack. Har jag hästarna att tacka, men det är ju främst i benen jag är stark ;).. Annars är jag ju ganska jämnstark i de andra grupperna..
    Men jag undrar vad bara maskinen väger?? Har inte räknat med den för jag vet inte vad den väger, några kilon borde den väl väga..

Men du får ta några kort och kämpa hårt så får du hålla koll på mig, *hehe*.
    Hade bra!!
    Kram// Lisa!!

Hej allihop!!
    Idag så blev det ett *yes* på morgonkvisten!! Vikten var…. 66.5kg :emo-thumb
    Ut och gick en morgonpromenad på 40 min med kaffe i magen. Stannade och plockade tussilago och mådde underbart, jag var så glad och fåglarna kvittrade och hunden gick fint och allt var så bra.
    In och käkade frukost, STÄDADE I 4 TIMMAR, käkade lite tonfisk och ris (hmm, ätardag var det men?).
    Min mamma och mormor kom över på fika vid 15 tiden och vi hade det underbart och satt på balkongen och solade, drack kaffe, åt nån kaka och åt prinsesstårta ;) , mumsigt!!!!
    Åkte och handlade lite.

Tog en promenad på 2 timmar!! Jag hade världens sockerchock, riktigt hög var jag.. ;) ..
    Sen så satte vi oss och käkade jag och min kompis, jag åt köttfärssås och fullkornsmakaroner..
    Vi gick och hyrde en film (”one million dollar baby”), men innan vi kollade på den så kollade vi på ”super size me”, ganska äckligt och hemskt att man kan bli beroende av mc donalds..
    Under filmen käkade vi morötter och godis, dippade lite grann i fil m. dill och gräslök.. Jag drack 1 o ½ l vatten under kvällen :| ..

Jag drack även en proteindrink och käkade nån frukt..

Dagen var underbar ända fram till natten till söndag då jag hämtade en bunt fyllon (bla. min fästman), och på vägen hem så spyr en av dem i min bil!!!! Kan ju säga att jag var under en rejäl sockechock och var hög så jag bara skrattade och tog det lättsamt, skakade som ett asplöv av adrenalin.. Killen vägrade hoppa in i bilen utan skulle gå hem, så jag fick åka bakom honom med varningsblinkers tills ha hoppa in, sen klev han ur 3 gånger till och spydde och vi fick genomföra denna procedur varje gång, till slut så kom vi hem och då fick jag skura min bil… La mig till sängs ca 3 och somnade 4 efter lite tårar och spring..
    Kram// Lisa!!

Hej!!
    Som ni förstår så är jag inte pigg idag, lessen och deppig är jag med, har varit ganska tyst och dämpad.. Jag vaknade imorse och trodde jag hade brutit nyckelbenet, har så förskräckligt ont!! Så jag skippade gymmet direkt i tanken, kan inte ens träna ben för jag kan inte lyfta på/av vikterna, vet inte vad som har hänt, enda teorin jag har är att jag har somnat i armen från axeln och fått den urled i sömnen och på så sätt gjort illa något, annars är det väl en sträckning?!…
    Började iaf med att gå ut och gå 20 min, sen käkade jag frukost..

Frukost: gröt, 3 tsk sylt, minimjölk, ett glas tropicana juice, vitamin, ett kokt ägg, 10 mandlar, ½l vatten
    Mellis: En apelsin och en proteindrink, kaffe och en tugga av en arraksboll.
    Lunch: Kycklingsallad m. ris till, ½l vatten..
    Mellis: Druvor, 2 mandlar, en liten bit prinsesstårta..
    Middag: har ännu inte intagit mer än: en proteindrink och 5 skivor kalkonkött.. Skall dricka ½l vatten sen ska jag lägga mig.. Har så jäkla ont i nyckelbenet :(

Efter frukosten så åkte jag iaf hem till mamma, där gick jag ut i skogen med min hund i 2 timmar, jag bar sten i 1 timme och ordnade fint åt min häst som ligger begraven där, annars så gick vi bara och tyckte det var fint, tänkte mycket..
    När jag kom in så tog jag Mellis och kaffe, sen gick jag ut och gjorde en fortsättningsstyling på min bil.. Idag blev det bättring på fläktgallren och bytte ut spolarmunstyckena till kromade, samt skruvade dit alu-pedaler och gjorde en hållare till fjärren till min sterio :).. Det blev bra, nu hoppas jag sommardäcken kommer nästa vecka så bilen blir sommarsnygg, nu ska jag leta efter en svart ”sam” grill, är grymt trött på den kromade ja har nu, inte snyggt..

Men jag gick med min kompis idag, vi gick ca 6 km, i en timme, pratade om det som hände inatt, jag mår inte så bra, kan ju kanske erkänna att det var min fästman som var boven i detta drama, och vägen som han skulle gå på är en 90-väg och de kör som dårar där det finns vänliga själar (många) som kör i vägrenen för att släppa om.. Rena självmordet att gå där i mörkret full som en alika och vingla.. Tack och lov fick jag hem honom iaf, hoppas han kommer hem snart, har ju jobbat 15 timmar nu, borde få komma hem och sova en stund innan han ska börja jobba imorrn också.. :O

Hoppas jag inte har ont imorrn så jag kan gymma på, hade inte gått upp mer än 0.4 kg från ”ätardagen” igår..
    Idag har det inte varit nån ordning alls… Har varit en trött och jobbig dag..

Hoppas allt är bra mer er, god natt och sov gott.. Kram// Lisa!!

Hej mina läsare!!

Imorse så var jag bara deprimerad, sov till 11.. Är förbannad för att jag inte kan träna, tappar jätte mycket muskler nu när jag inte gymmar utan bara kör kardio, funderar skarpt på att börja äta mer nu när jag är ”skadad” så jag inte förlorar den massa man ändå byggt upp, vet inte hur lång tid det tar innan kroppen börjar ta från muskelmassan, ska se till att äta mycket proteiner så kanske det tar längre tid..
    Det känns tungt att behöva gå med axeln framskjuten så det inte ska göra ont, det gör ont när jag andas in djupt, när jag hostar, när jag nyser, när jag hoppar :( .. Blir så arg, det enda som är positivt är att jag har tid att göra alla pappersarbeten klara nu.. Har sjukskrivit mig från idag, äter ipren men det blir inte bättre, ringer läkaren imorrn om det inte blivit minsta bättre, idag har det iaf bara varit sämre..
    Ska ta mig ut och gå en sväng.

Frukost: Gröt, 3 tsk sylt, minimjölk på, ett ägg, 10 mandlar, en vitamin, ett glas tropicana juice, ½l vatten..
    Mellis: En skiva guldkorn m. skinkost på och en proteindrink.
    Lunch: köttfärssås och fullkornsmakaroner, majs/ärtor/paprika, ½l vatten
    Mellis: En magnum ”fem sinnen” tror jag det var, ruskigt god..
    Mellis nr2: proteindrink och en apelsin
    Middag: Fullkornsmakaroner, räkor, 4 skivor kalkon, ett ägg, ½l vatten

Innan middagen så var jag och min kompis ute och gick, vi gick minst 8km och vi traskade i långa krävande backar och riktig terräng (konstigt motionsspår som inte var underhållet..). Vi gick i 1 o ½ timme, nästan 2.. Bra flås och bra tempo..

Lägger till två bilder frå ni se min mage idag :), ser helt okej ut. Låren ser ut som vanligt.. *hehe*
    Kram// Lisa!!

Hej!
    Jag har mina mått uppskrivna sen 27/7 2005, tänkte jag kan ju skriva upp dem och jämföra med min mått idag :)

Bröst: 90 cm
    Överarm: 32 cm
    Midja: 76 cm
    Stuss: 99 cm
    Lår: 55 cm
    Vikt: 72 kg

Dagens mått:
    Bröst: 90 cm
    Överarm: 34 cm
    midja: 72 cm
    Stuss: 98 cm
    Lår: 57 cm
    Vikt: 66.3 kg idag..

Den stora skillnaden är väl lår/mage, men jag har ökat vikterna bra sen dess, speciellt i ryggen.

Kan ju vara lite rolig fakta för er tänkte jag :).
    Kram// Lisa!!

Hej!
    Nu ligger jag efter i min dagbok, får skriva lite snabbt.. Som ni förstår har det ej blivit något gymmande de sista dagarna pga ont i axeln/nyckelbenet..

Idag så blev det en 20 minuters morgonpromenad och ett jä-uskt tungt benpass, svettades floder, var ju ett tag sen man var på gymmet (4:e dagen idag ;)..

Frukost: Som vanligt gröt, sylt, mjölk, juice, ägg, 10 mandlar, en vitamin, ½l vatten och kaffe.
    Mellis: En skiva guldkorn m. skinkost, en proteindrink, ½l vatten.
    Lunch: Ris, tonfiskröra m. oliver/tomater/lök, ett äpple o ½l vatten
    Mellis: Proteindrink och en apelsin.
    Middag: Fil, kellogs specialK, lite sylt, ett kokt ägg, 5 mandlar, 2.5 dl vatten.

Mitt gympass:

Benpress:
    100kg/15 reps
    150kg/15 reps
    200kg/10 reps :P
    150kg/12 reps
    100kg/15 reps

Lårcurl baksida lår:
    40kg/15 reps
    40kg/14 reps
    40kg/14 reps
    40kg/10 reps (ofrivillig Failure)

Mage, körde med överkroppen utanför bänken, sträckte ut och curlade ihop ändå mot knäna..:
    15 reps * 15 reps * 15 reps.

Mage (vände mig om i den man kör ryggresningar, hängde upp och ner och curlade mig upp, MKT tungt aldrig provat förr):
    5 reps * 5 reps * 5 reps

Körde dessutom lite uppmjukning av axlar, triceps, rygg, biceps.
    Lekte med en 4kg hantel, utsida/baksida/framsida axlar, biceps samt triceps och lite hantelrodd, körde max 15 reps och enbart för att mjuka upp mitt ”onda”..

Kommentar: STARK i benen, alldeles för stark.. Får köra mindre lår, mer vader och mer överkropp. Har massan på benen tillräckligt, jag blir ju bara två stora ben.. Men kan nog öka på benpressen nästa gång :|

Kram// Lisa!

Hej!!
    Idag så skrev jag svenska provet inför polishögskolan!! Det kändes mycket bra men man kan aldrig vara säker, jag skall dit imorgonbitti och ta reda på svaret och prata med en polis..

Imorse började jag med en kopp kaffe och en morgonpromenad på 20 minuter.

Frukost: Gröst, sylt, mjölk, ägg, 10 mandlar, en vitamin, ½l vatten, ett glas juice.
    Mellis: Proteindrink och en skiva guldkorn m. 4 skivor kalkon, kaffe.
    Lunch: tonfisk, ris, ketchup, ½l vatten
    Mellis: Äpple
    Middag: fil, kellogs, 8 mandlar, en skiva guldkorn m. skinkost och 3 skivor kalkon, ½l vatten och en proteindrink..

Gympass:

Drag bakom nacke med rakstång, mkt brett grepp:
    35kg/12 reps
    45kg/6 reps
    45kg/6 reps
    45kg/6 reps, direkt efter 25kg/15 reps

Mitten rygg, nedre trissa och böjt handtag (ny skön övning):
    20kg/20 reps
    30kg/20 reps
    40kg/15 reps
    40kg/12 reps, direkt efter 20kg/20 snabba reps

Ländryggen, ryggresningar utan extra vikt:
    20 reps
    20 reps
    15 reps
    15 reps

Hantelrodd, hantel i varje hand, dubbel:
    15kg/10 reps
    15kg/10 reps
    15kg/8 reps
    15kg/10 reps, direkt efter 10kg/10 reps.

Kommentar:
    Tungt med dubbel hantelrodd men det tog bra på ryggen. Det var en kanonövning att köra ”rodd” stående med lite svank och med just U/V handtaget, fick ruggig kontakt med mitten av ryggen, kommer köras ofta!! Kände av axeln/nyckelbenet men nu går det bra att köra, lite stelt men känns inte så illa ändå.

Innan ”middagen” så tvättade jag bilen så jag blev svettig också. Nu är den röd och vacker ;) ..

Vi hörs imorn!!
    Kram// Lisa!!

Hej på er!!!!
    Idag var det löning på kontot, underbart!!!!
    En till ännu mer underbar sak var att jag blev godkänd på svenska provet inför polishögskolan så nu sitter jag och väntar på besked om jag får göra ”fys-test” eller ej!!!!
    Jag fyller på med fakta imorrn då jag måste sova nu..
    Men jag hämtade ut min pulsklocka idag och jag har mycket lägre puls än jag trodde och det är mycket positivt, gick förvånansvärt snabbt från 140 till 100 (där varnade klockan för att jag slappade till ;)).. Det tog nog 30-40 sek så pep den, var med andra ord ett ganska jobbigt vader/axlar pass :p ..

Skriver upp det imorrn, funderar skarpt på att ta både lördag och söndag som ätardagar, annars så tar jag bara söndag, tänkte ut på ”krogen” en sväng, för det är en given kväll där gamla kompisar och kollegor träffas, blandat ungt/äldre, då trivs jag :)

Skriver vikter och mat imorrn, men har ätit runt 1600kcal och tränat 1 timme styrka och cyklade 15 min efter med HÖG puls :| ..

Hoppas det är bra med alla!!
    Kram// Lisa!!

bra måttökning på armarna med tanke på att du har så mycket lägre vikt!:)

athleticmia wrote:
    bra måttökning på armarna med tanke på att du har så mycket lägre vikt!:)

Tack så mycket.. Men vikten beror ju på min ”minideff”, har ju gått ner alla kilon nu på en månad, alldeles för fort men tror de första kilona bara var vatten..
    Tack igen, armarna kämpar jag med alldeles för mycket utan lön..
    Vid pump är de 35 cm :P ..

Mvh. Lisa!!

Laddar bara upp mina tre ”bästa” bilder.. Fick till snygga ben, men har svårt för att spänna min lite ömma rygg..
    Ska träna stenhårt nu under v. 5, ner till 65 kg sen ska jag ta bilder och sen är det bara äta och bygga som gäller 8) ..
    Nu har jag iaf en bikiniform ;)..

Skriver upp mina dagar inom närmsta dagarna..
    Igår var det träningsdag, idag har jag ätit en del men rört på mig lika mycket då jag hjälpte mormor ;) tvättade hennes fönster..
    Imorrn så är det valborg och jag ska ta och dricka lite alkohol, får se om jag fortsätter en eller två veckor till, då jag tycker jag tappar vikt alldeles för lätt, har gått ner 1kg/vecka än så länge.. Tycker inte jag borde väga mindre än 65 med tanke på min längd..
    Bedöm själva..
    Tycker det ser bra ut!
    Kram// Lisa!!

lisa_dragon wrote:
    Laddar bara upp mina tre ”bästa” bilder.. Fick till snygga ben, men har svårt för att spänna min lite ömma rygg..
    Ska träna stenhårt nu under v. 5, ner till 65 kg sen ska jag ta bilder och sen är det bara äta och bygga som gäller 8) ..
    Nu har jag iaf en bikiniform ;)..

Skriver upp mina dagar inom närmsta dagarna..
    Igår var det träningsdag, idag har jag ätit en del men rört på mig lika mycket då jag hjälpte mormor ;) tvättade hennes fönster..
    Imorrn så är det valborg och jag ska ta och dricka lite alkohol, får se om jag fortsätter en eller två veckor till, då jag tycker jag tappar vikt alldeles för lätt, har gått ner 1kg/vecka än så länge.. Tycker inte jag borde väga mindre än 65 med tanke på min längd..
    Bedöm själva..
    Tycker det ser bra ut!
    Kram// Lisa!!

Min ”baksida” lår bild är för att visa att det faktiskt finns en muskel där också ;)..

Skickar de gamla bilderna och två nya på axlar :P

Måste bara klappa mig själv på huvvet, ser ju förbaskat bra ut när jag kollar före/efter bilder, fortsätter nog 1-2 veckor innan jag fotar ”slutresultat”.
    Fasen, knappt så jag tror det är jag :p ..
    Sen har man ju legat i solariet också ;).. Blir nog grym skillnad av det, men är ändå blek mot vad jag var då jag låg varje dag under 5 dagar *he-he*..

Tack! Mvh. Lisa!!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 109 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.