Min deffning/träning

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Min deffning/träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 109 total)
  • Author

Håller med. Du är klart på rätt spår. Även poseringen har du förbättrat avsevärt. :up:

Jay wrote:
    Håller med. Du är klart på rätt spår. Även poseringen har du förbättrat avsevärt. :up:

Hehe.. Träning ger färdighet ;), tack så mycket iaf!!
    Ska sätta alla poserna vid ”slutfotograferingen”..
    Mvh. Lisa!!

Shit, vilken skillnad tjejen! Vet inte om jag skrivit något här tidigare, men läser iaf varje dag :D Vi verkar ha liknande mål, och då är det ju ännu mer inspirerande att läsa :emo-thumb

Linda G wrote:
    Shit, vilken skillnad tjejen! Vet inte om jag skrivit något här tidigare, men läser iaf varje dag :D Vi verkar ha liknande mål, och då är det ju ännu mer inspirerande att läsa :emo-thumb

Tack så mycket!!
    Det är jätte kul att du skriver, känner att det är lite tomt med kommentarer ibland :( ..
    Men det är bara att bita ihop..
    Nu ska jag skriva om de dagar som jag inte uppdaterat!!
    Du får hade kanon så ska jag kolla in din journal och lämna spår efter mig :).
    Mvh. Lisa!!

Vi skippar mat-biten då den varit mindre bra under lördag/söndag/måndag.. Har iof hållit mig till lite fisk så som makrill, regnbåge och rökt aborre ;) .
    Men vi tar fredagens armpass, det var grym pumpträning!!

Biceps/triceps pass:

Hantelcurl droppset:
    15kg/8 reps
    12.5kg/6 reps
    10kg/10 reps

Hammercurl droppset:
    15kg/8 reps
    12.5kg/6 reps
    10kg/10 reps

Triceps med z-stången, liggande, körde strikta!! stången inkluderad (10kg):
    20kg/12 reps
    20kg/12 reps
    20kg/10 reps
    20kg/10 reps

Vanlig hantelcurl igen för att få upp pumpen:
    15kg/10 reps, direkt efter 10kg/15 reps
    15kg/5 reps, direkt efter 10kg/15 reps

Triceps, körde kickbacks för 2:a gången, var noga med utförandet så strikta!:
    6kg/10 reps
    7kg/10 reps
    8kg/12 reps
    6kg/15 reps

Körda biceps i kabelmaskinen, ett handtag i varje trissa, de övre:
    15kg/12 reps
    15kg/10 reps
    15kg/6 reps, direkt efter 20kg/8 reps, direkt efter 5kg/15 reps

Triceps i kabel med repet, lätta med många reps, strikt och tröck till!!:
    10kg/25 reps
    10kg/20 reps
    10kg/15 reps
    10kg/12 reps

Kommentar: Fattar inte varför armarna vägrar växa.. Ska f-n lassa på vikter så jag knappt orkar med 3 reps!!!! Nu jäklar ska de få!! Triceps växer grymt bra men mina löjliga biceps vill inte riktigt som jag vill.. Blir så motiverad till att köra armar *not*.. Men en sju-jäkla pump hade jag!!!!

Kram// Lisa!!

Hej!!
    Nu så skippar vi som sagt några dagar då jag ändå inte följt diet eller träning mer än promenader och bilputtning ;)..

Men idag så var det vardag och då satte vi igång ”deffen” igen, kan säga att jag bara gått upp ett kilo på mina 3 ätardagar :what: , men jag har ju rört på mig också..

Frukost: Gröt, sylt, minimjölk, ett ägg, 10 mandlar, en vitamin, ½l vatten
    Mellis: Proteindrink och äpple (för dåligt, men fanns inget annat att tillgå)
    Lunch: Tonfisk, ris, ketchup, ½l vatten.
    Mellis: Kaffe, en fullkornsmacka med 3 skivor kalkon, 4 ananasringar, 6 cashweynötter, ½l vatten.
    Middag: En proteindrink, fullkornsmakaroner, 5 skivor kalkon, ett ägg, ½dl köttfärssås, det ni!! ½l vatten.

Gymträningen idag blev lång, 80 min, körde ett bröstpass och äntligen så har min ”sträckning” släppt, kände inte något alls :D , en ½l vatten gick åt..

Bröst/mage:

Hantelflyes på snedbänk, varje hantel 18kg!:
    18kg/8 reps
    18kg/8 reps
    18kg/7 reps
    18kg/8 reps

Sittande bröstpress i maskin, blev ett droppset av de tre sista:
    15kg/9 reps
    15kg/8 reps + 10kg/8 reps + 5kg/15 reps

Kablar, liggande på rak bänk, handtag i de nedre trissorna:
    5kg/8 reps
    5kg/5 reps
    5kg/5 reps
    5kg/6 reps

Övre trissor, körde raka armar och drog ihop dem i axelhöjd, ganska rak i ryggen! Körde låg vikt och många reps:
    5kg/15 reps
    5kg/12 reps
    5kg/10 reps
    5kg/10 reps

Mage körde jag i maskinen; AB king pro:
    30 reps*4 set.. Alltså 120 reps..

Fortsatte med magen och körde sittande med rep mot nyckelben/hals, drog ihop magen så mycket det gick och sträckte ut:
    15kg/12 reps * 4 set.
    15Kg/10 reps * 4 set snea dragningar..

kommentar: Liggande på rak bänk var fruktansvärt tungt, kanske berodde på mjölksyran, men tungt var det!!!! Kändes kanon med magträningen, den börjar bli stark och fin nu.. Hade pulsmätaren på mig och gjorde av med 600kcal enligt den.

Jag planerar att träna rygg imorrn, och då ska jag nog köra lite marklyft, kanske ska ställa in mig på att pröva maxa?! Har ej bestämt mig än, men kan ju pröva på 110-120kg, eftersom jag körde 7 reps på 90kg så borde man ju kunna maxa där nånstans.. Har tidigare kört 100kg/3 reps tror jag det var..

Vi får se, beror på hur jag mår.

Hoppas ni mår bra!!
    Kram/ Lisa!!

du är jävligt stark måste ja säga å du har visst biceps:D… btw; haha ja såg dig på wq är du från hallsta eller vart ifrån?

Onyx wrote:
    du är jävligt stark måste ja säga å du har visst biceps:D… btw; haha ja såg dig på wq är du från hallsta eller vart ifrån?

Hej!
    Tack tack!!
    Jodå, jag är hallsting från början. Bor nu i sura..
    wq är jag bästa stället att gå till med denna gången var det ju bara nyblivna 18-åringar där.. Hoppas det blir ”live-band” snart så det blir lite blandat folk..

Vem är du då tro??
    Mvh. Lisa!!

Hej!! (skriver om igår, onsdag, så bli inte förvirrade)
    Idag så vaknade jag hyffsat pigg och utvilad.. Tog en morgonpromenad på 20 min och kaffe innan..

Frukost: Gröt, sylt, minimjölk, 9 mandlar, ett ägg, en vitamin, ½l vatten.
    Mellis: Apelsin och proteindrink.
    Lunch: Tonfisk, ris, ketchup, ½l vatten.
    Mellis: 4 ananasringar………
    Middag: Fullkornsmakaroner, knappt ½dl korvstroganoff, 3 skivor kalkon, en riskaka, 2 glas minimjölk, ½dl vatten.

Det hände väldigt mycket idag som fick min kropp att ta ut sig HELT!!
    Jag var på 2st jobbintervjuer.. Den första var fruktansvärd, snacka om total utfrågning och ”blottning” av min bakrund..
    Den andra var att jag skulle bli återförsäljare av allvädersställ.. Jag fick ”jobbet” och skall nu åka runt och sälja allvädersställ..
    Jag stressade hem och kastade i min mitt mellis, sen sprang jag med mina gälgar och lassade in dem i bilen, iväg till posten och plockade ut mina 17″ däck, in till monteringsfirma, åkte till en kompis och pratade, sen till mitt ”gamla” jobb och pratade, sen hem, kände att världen snurrade, att mina ögon ville gå ihop..

Jag la mig vid tv:n och kollade på angel (skulle ha gjort men jag slocknade), när jag vaknade så var jag så jäkla trött (sov bara 20 min), så jag gick ut och tvättade av bilen, sen skulle jag gymma tänkte jag men jag monterade dit svart solfilm på killens bil.
    Det tog bara 5 timmar.. 👿 ..
    Så kl 22.45 så käkade jag middag och jag åt på tok för lite mat igår!! Var helt slut! Så inget gym….

Kram/ Lisa!!

Hej!!!
    Vaknade imorse med en kudde som var helt blöt, och jag var ganska svettig.. Sov en timme till men blev inge piggare.
    Gick en morgonpromenad på knappt 20 min.. Tror jag håller på och bli sjuk för pulsen låg på 135 i genomsnitt, brukar ligga på knappt 120 slag… Benen kändes ganska tunga och jag var så jäkla trött när jag gick..
    Vägde mig och vågen visade 64.7 kg, INTE bra.. Jag skulle ju bara gå ner ½kg i veckan, nu är jag påväg mot 1kg.. Jaja, igår var ju en jäkla dag också!!!!

Just nu ska jag vara ute och boka besök så jag kan sälja kläderna, men kroppen orkar inte:O ..
    Får se om man piggnar till lite eller om det går åt andra hållet..

Frukost: Gröt, sylt, minimjölk, ett ägg, en vitamin, 6 cashweynötter, 1 o ½ glas juice, ½l vatten.
    Mellis: ½l vatten, 2dl varm nyponsoppa, 4 riskakor, en fullkornsskorpa.
    Lunch: en proteindrink, några tuggor av en fullkornsmacka m. ost/skinka..
    Mellis: Vindruvor, en alkalyn………
    Middag: Fullkornsmakaroner, 4 skivor kalkon, senap/ketchup och majonäsgurka, ½l vatten.. Vindruvor igen *mums*..

Mådde mycket bättre nu på eftermiddagen så jag gick en sväng till gymmet

Blev Rygg:

Rodd med kabel i nedre trissan, med den ”böjda rakstången” (den korta):
    20kg/30 reps
    30kg/20 reps
    35kg/15 reps
    40kg/20 reps

Marklyft (stången på 20kg inräknad):
    50kg/10 reps
    70kg/10 reps
    110kg/1 reps Nytt PB
    110kg/1 reps Nytt PB

Enhandsrodd i ”roddmaskinen”:
    10kg/15 reps
    15kg/10 reps
    15kg/10 reps

Kablar övre trissor, stående drag ner/bakåt och ihop.. Mitten rygg:
    15kg/20 reps
    30kg/10 reps
    30kg/10 reps
    30kg/12 reps

Dips (triceps):
    12 * 12 * 10 * 10..

Kommentar: Personbästa på marklyft, försökte ladda om och prövade på 130kg, men lyfte bara 1 dm.. Försökte på 120kg, samma sak hände där så jag provade en gång till på 110kg, utan problem, kunde kört några reps på den vikten men sparade ryggen. Nästa gång så prövar jag på 120kg eftersom 110 gick så ”lätt”.. Skulle köra nån triceps övning till men kom hastigt på att det var ”du blir vad du äter” på tv så jag skyndade hem..
    Missade stretchingen så nu gör det ONT!!!! Skall genast försöka stretcha ut mig..

Mat biten är katastrofal, jag hinner inte laga mat!!!! Jag bara stressar iväg till nästa jobb, tänker JÄTTE mycket just nu, stressar som en galning, måste säga ifrån det ”jobb” jag fick igår, jag är ju ett nervvrak..
    På lördag ska vi iaf på streetcar mässan, ska bli mycket roligt!! Hoppas kunna hitta en fin streamer till bakrutan :). Vill även hitta en sportgrill så jag kan byta ut orginalgrillen, den är ju så avslöjande..
    Fick på mina sommardäck/fälgar idag, riktigt snyggt.. Synd att man inte har råd att sänka bilen just nu bara..
    Nej mina vänner, ska upp och jobba 6.45 imorrn och ända till 16 så jag måste gå och lägga mig, ska försöka äta riktig lunch imorrn och bra mellanmål.

God natt och hade så bra!!
    Kram// Lisa!!

haha vem jag är..aldrig sett dig i hallsta är 86a å heter robin thomsen iaf:P

Onyx wrote:
    haha vem jag är..aldrig sett dig i hallsta är 86a å heter robin thomsen iaf:P

Just nu ingen aning om vem du heller är, men borde veta det då du bara är 2år yngre..
    Mvh. Lisa!!

Hej!!
    Idag gick jag upp så jäkla tidigt att jag skippade promenaden.. 5.30, huga vilken tid för mig som inte är van..

Frukost: Gröt, sylt, minimjölk, 1.5dl juice, vitamin, 10 mandlar, ½l vatten.
    Mellis: Proteindrink, fullkornsmacka m. 3 skivor kalkon, en mandarin
    Lunch: Tonfisk, ris, ketchup, majs/ärtor/paprika, ½l vatten.
    Mellis: 1l vatten, en apelsin, en fullkornsmacka m. 3skivor kalkon.
    Mellis2: Druvor, fullkornsmacka m. 2 skivor kalkon, ½l vatten, 2 alkalyn..
    ”Middag”: 2 hårda små mackor m. makrill i tomatsås samt en proteindrink..

Gymträning i en timme, vader/axlar:

Vader i hacklift:
    tom/45 reps
    70kg/15 reps
    100kg/10 reps
    110kg/7 reps

Sittande vadpress:
    50kg/5 reps
    45kg/5 reps
    45kg/6 reps
    45kg/5 reps

Axelpressar:
    15kg/10 reps
    15kg/10 reps
    15kg/11 reps

Sidolyft stående rak, superset med exellyft framåtböjd (konstant belastning på utsidorna..):
    8kg/12 reps + 5kg/15 reps
    8kg/18 reps + 5kg/15 reps (lite hjälp de sista 5 på 8kg..)

Kommentar: Ont i nyckelbenet vid hantelpressar, fästmannen ville att jag skulle köra med 18kg hantlarna men jag vill vara säker på 15kg först..
    Blev ett lite kort pass tyvärr, brukar bli ganska slött när han är med för det blir lätt tjaffs annars vilket det blev denna gång.. Men det löstes fort som vanligt..

En okej dag iaf..
    Mvh. Lisa!!

Hej!!
    Vågen visade 65.5 kg, mindre bra, skulle ju ner till 65.0, hmm???? Jaja, har ju inte varit 100% motiverad…. Nästa fredag så blir det väl slutfotning om jag känner att det ser bra ut ;)..
    I lördags så var det dags för matvraket att äta igen :).
    Vi åkte till stockholm och tittade på streetcar ”festen”, fina bilar ..
    Käkade en baguette med skagenröra samt en glass ..

Gick en ca 2.5 timmar på mässan och körde bil i ca 4 timmar om inte mer, då vi fick stå i kö i ½timme *suck*..
    När vi väl kom ”hem” så hade jag jätte svällda ben, gjorde superont i fötterna och på kvällen så käkade vi taccos.

Jag käkade lantchips med dip, käkade smågodis och drack äppelcider (ingen alkohol i den!!).
    En härlig dag med underbart väder!!

Kram// Lisa!!

Hej!!
    Idag så gick jag en morgonpromenad på 40 minuter, riktigt högt tempo och riktigt varmt ute var det, svettades floder..

Frukost: Gröt, sylt, minimjölk, vitamin, ½l vatten.
    Mellis: En banan.
    Lunch: Tonfisk, ris, sallad, ketchup, ½l vatten.
    Mellis: Smörgår m. 3skivor kalkon, 1.5dl varm nyponsoppa, en proteindrink, ½l vatten, 2 alkalyn..
    Middag: ugnspannkaka (gjord på ½ vetemjöl och ½ dinkelmjöl), 3msk lingonsylt, ett glas minimjölk, en proteindrink.

Gymträning 1 timme, baksida lår/rumpa, samt biceps:

Gående utfall, superset med lårcurl baksida.:
    20kg/16 steg + 30kg/15 reps
    20kg/16 steg + 40kg/12 reps

Kickback med ett ben i taget, fäste ena benet i nedre trissan och drog bakåt:
    15kg/15 reps
    15kg/15 reps
    15kg/15 reps

Biceps, liggande på rygg på rakbänk, övre trissan med böjd handtag, stäckte ut ordentligt och drog ner till pannan:
    20kg/15 reps
    25kg/20 reps
    30kg/12 reps
    35kg/10 reps

Enhands bicepsdrag från övre trissan:
    10kg/12 reps
    15kg/6(vä)reps och 8(hö)reps
    15kg/5(vä)reps och 6(hö)reps

Nedre kabeltrissa, rak stång, droppset!!:
    40kg/10 reps + 25kg/15 reps + 15kg/20 reps

Kommentar: Stenhårt pass med hög puls och väldigt svettigt!! Helt ny övning att ligga på rygg och köra biceps, tog enormt i underarmarna med, men skön i biceps i och med att jag sträckte ut så bra!!

Vi var ute och fiskade på sjön idag, otroligt fint väder, icke napp.. Men fin solbränna..
    Sen kollade vi på fotboll på em, fick en hårlig bränna på vänstra sidan av ansiktet och vänster arm 😮 ..

Hoppas att allt är bra!!
    Kram// Lisa!!

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 109 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.