Min deffning/träning

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Min deffning/träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 109 total)
  • Author

Hej på er läsare!!
    Imorse var det morgonpromenad i brallor och t-shirt, varmt!! Drack kaffe innan och gick i 35 min.

Frukost: Gröt, sylt, minimjölk, kokt ägg med salt på, 10 mandlar, en vitamin, ½l vatten.
    Mellis: Kaffe, proteindrink, ett äpple, ½l vatten
    Mellis 2: Kaffe, fullkornsmacka m. 3 skivor kalkon, ½l vatten.
    Lunch: fullkornsmakaroner, 4 skivor kalkon, ett ägg, salt på, ½l vatten, 2 alkalyn..
    Mellis: en proteindrink
    Middag:En ruta mörk choklad, En krossad hårdmacka i min fil, sylt, en hård macka med makrill, en burk ananas, ½l vatten.

Tränade rygg/mage idag, tog ca 1 timme:

”Rodd”, nedre trissan med det böjda handtaget, stående:
    40kg/15 reps
    45kg/12 reps
    50kg/10 reps
    40kg/16 reps

Latsdrag med v-handtag, framför bröst:
    35kg/10 reps
    45kg/6 reps
    45kg/6.5 reps
    40kg/10 reps

Hantelrodd, enhands, långsamma strikta!:
    22.5kg/10 reps
    22.5kg/10 reps
    22.5kg/8 reps
    22.5kg/8 reps

Ryggresningar för ländryggen:
    20 reps
    15 reps
    15 reps
    15 reps

Mage i; AB king pro:
    30 reps* 4 set (alltså 120 reps)

Snea drag med rep, övre trissan sittande på knä:
    25kg/20 reps
    30kg/20 reps
    30kg/20 reps
    sista snea crunches så gjorde jag hederliga situps, men snea och tröck till ordentligt.

Kommentar: Kändes bra, överj-vlig träningsvärk i rumpa/baksida lår, *hehe*.. Blev ett aningen stressat pass då jag skulle ut och gå med en vän men hon skicka ett sms 20 min innan och sa att hon hade ont i huvvet………. Så jag gick hem, tog på mig shorts/linne, tog med mig hunden och gick ensam..
    Joggade idag och det kändes ovanligt lätt ;) !!!! Otroligt hur lätt det gick, hade jag inte haft hunden som bet och slet i kopplet hade jag kunnat fortsatt jogga, men hon avskyr när man springer *byracka*.. Kanske tar en sväng imorrn å, beroende på hur kroppen känns..

Min tanke är att jag ska äta saltad mat imorrn med för att ta mina bilder på fredag, känns det inte bra så fortsätter jag en vecka till..

Hoppas allt är bra!!
    Kram// Lisa!!

Bra pass där och fina vikter :emo-thumb Visst är det härligt att känna hur det bara flyter på då man joggar… ibland överraskar man t.o.m. sig själv.

Har du tänkt köra någon typ av tömning inför fotosessionen på fredag? Ser fram emot att få ta en titt på de nya bilderna.

Maten som vanligt.. Kyckling, ris, tonfisk.. Bakade på jobbet idag och gjorde tosca-kaka och jitterbuggar, smakade faktiskt liten bit från båda.. Men joggade bort det!!

Gymträning, bröst:

Bänkpress:
    40kg/8 reps
    40kg/8 reps
    40kg/8 reps
    40kg/7 reps

Pecdec:
    30kg/3 reps
    30kg/3 reps
    30kg/4 reps
    30kg/6 reps

Raka armar på rak bänk:
    7kg/10 reps* 4 set

H-flyes på sne bänk, riktigt djupa och lätta med tummen bakåt:
    10kg/12 reps* 3 set

Sittande på bänk med ryggstöd, handtag i båda trissor nere, drag upp dem med nästan raka armar:
    tom/15 reps
    5kg/8 reps
    5kg/8 reps
    5kg/8 reps.

Kommentar: Lite lättare pass då jag hade en jätte byggare som följde mig steg för steg, *jobbigt*… Måste de alltid kolla vad och hur man gör?! Jaja, pecdec körde jag några extra på sista då han ej tittade *hehe*..

Joggade idag, joggade i 15 minuter!!!!!!!! Utan paus, kändes alldeles fantastiskt!! Har inte kunnat jogga på över ett år pga kräsna benhinnor, och nu när jag tappat 7 kg kan jag jogga igen, utan att få håll och kramp dessutom!!!! Jag är så glad, ser lovande ut ifall jag får göra fystesten till polishögskolan :)!!

Kram// Lisa!!

Hej!!
    Idag så har jag tagit det lugnt, känt mig VÄLDIGT trött, dock skötit maten, tagit bort saltet och dragit ner kolisar, hur man nu kan göra det..

Den enda riktiga fysiska aktiviteten jag har haft är att jag åkt Inlines i 45 min, det var super kul, lite jobbigt i uppförsbackar och jag fick världens otäckaste blåsor på benen, skavde som sjutton :(.. Tog på aloevera så jag hoppas det hjälper!

Kram// Lisa!!

Hej!!
    Idag så kände jag att nu är det nog.. Kroppen är trött på att inte få äta glass nu när det är varmt och jag känner för att bygga, inte magra!!
    Så jag körde ett pass imorse, solade 30 min i solariet och somnade på kuppen, drömde att jag låg på stranden i bulgarien, (vågorna brusade så härligt där så jag somnade, MÅNGA gånger..) sen när jag vaknade så var jag ju bara i solariet….

Första passet:
    Vader med min egen kroppsvikt i en trappa, riktig utsträckning och ordentlig tryck tillbaka:
    körde 25reps * 3 set

Dips:
    15 reps
    12 reps
    12 reps

Biceps med den långa skivstången, stången inräknad:
    25kg/10 reps
    30kg/8 reps
    30kg/6 reps

Andra passet:

Biceps, Z-stång, brett grepp, stående:
    30kg/7 reps
    30kg/5.5 reps
    30kg/7reps
    30kg/5 reps
    30kg/4 reps
    30kg/6 reps

Hammercurl stång!? (vet ej vad den kallas men kändes som hammercurls.. den är fyrkantig och två ”handtag” som man håller i, i fyrkanten..):
    20kg/12 reps
    20kg/11 reps
    20kg/10 reps
    20kg/10 reps
    20kg/10 reps
    22.5kg/6 reps

Kommentar: Alldeles för trött, bra pump dock men det var varmt, svettigt och ensamt :(.. Men det funkade fint ändå..

Idag så fotade jag sista bilderna, som jag sa innan, jag vill ha glass, jag vill BYGGA!!!! Få massa.
    Om jag hade för avsikt att tävla så skulle jag fortsätta deffen minst 6 veckor till, men nu skulle jag ju bara se om jag hade nåt under ”fettet”.
    Lägger upp några bilder!!

Kram// Lisa!!

Mycket bra resultat!!
    6 veckors deff, minskat 7 kg, känner mig mycket piggare och lättare!!!!
    Bedöm och tyck till :)!!
    Kram// Lisa!!

De är ju så bra ;)

Hejsan

Vilken förändring:) Har bara läst de sista inläggen, så jag har ingen koll, har du något nytt mål nu när du uppnått ditt förra?

Silvia wrote:
    Hejsan

Vilken förändring:) Har bara läst de sista inläggen, så jag har ingen koll, har du något nytt mål nu när du uppnått ditt förra?

Inget direkt mål, ska försöka hålla formen någorlunda och bara bygga! Försöka lägga på mig mer massa på överkroppen.. Fortsätta jogga så konditionen kommer ikapp och kanske försöka mig på fotbollen igen ;) , vore så roligt.. Fick ju sluta för benhinnornas krångel, men har inte känt av dem de senaste 4 veckorna :).
    Målet blir väl att lägga på mig mer muskler fram till senhösten, deffa en gång till och se vad som finns, funderar på att tävla till våren kanske, borde väl inte ha alltför lite att visa upp 😮 ..
    Kram/ Lisa!!

Hejsan!
    Jättebra resultat ju!! Och snygg bikini också! :emo-thumb
    Har du ändrat din kost och träning mycket motför hur det var innan du började deffa? Eftersom det har gått så bra menar jag!! Avis nästan ju!

ha de så bra!

starkt jobbat mkt bra resultat på så kort tid.

mariia wrote:
    Har du ändrat din kost och träning mycket motför hur det var innan du började deffa? Eftersom det har gått så bra menar jag!! Avis nästan ju!

Kan inte annat än hålla med. Fantastiska resultat på så kort tid, en stor eloge till dig Lisa. Du verkar veta vad du håller på med :emo-thumb

mariia wrote:
    Hejsan!

ha de så bra!

Hej!
    Tack för bikinikomplimangen ;)!
    Jag har framförallt ändrat kosten riktigt mycket, mot att förr ätit mestadels husmankost så har jag ju under dessa sex veckor levt på ris och fullkornsmakaroner.. Tonfisk, lax och kalkon… Druckit enormt med vatten..

Det som jag ändrat i min träning är faktiskt bara morgonpromenaderna, har tagit någon promenad då och då tidigare, men under dessa sex veckor har jag ju gått mellan 3-6 gånger i veckan.. Min styrketräning har sett ut som vanligt, lite färre pass möjligen då kroppen blev lite trött.

Men tycker att jag har levt som ”vanligt”, dock utan onödigt socker och salt.. Men sylt har jag ätit och frukt..

Nu äter jag massor med godis, hade dille på choklad igår, nästan som att kroppen saknade nåt…
    Nu och framåt är det husmanskost som gäller främst och fortsätt tung träning, men vill inte upp för mycket i kilon, då jag känner mig lätt och ganska bekväm nu.
    Just nu känner jag mig väldigt hårt, mage, armar, rygg, ben.. Till och med underarmarna ;) ..

Är nu inne på 2:a dagen av min normala vardag och jag känner mig riktigt skakig, hög som ett hus av allt socker.. Har inte tränat nåt än, tänkte vila kroppen några dagar och sedan kanske börja med en kreatinuppladdning?!
    Men jag känner mig väldigt nöjd, men kläderna sitter lite si och så :D , köpte några nya linnen igår, och ett par grymma shorts, kanske kan ut och spela beachvolley snart, vore dunder kul!!

Hade bra alla!!
    Kram// Lisa!!

lisa_dragon wrote:
    Hej!
    Tack för bikinikomplimangen ;)!
    Jag har framförallt ändrat kosten riktigt mycket, mot att förr ätit mestadels husmankost så har jag ju under dessa sex veckor levt på ris och fullkornsmakaroner.. Tonfisk, lax och kalkon… Druckit enormt med vatten..

Det som jag ändrat i min träning är faktiskt bara morgonpromenaderna, har tagit någon promenad då och då tidigare, men under dessa sex veckor har jag ju gått mellan 3-6 gånger i veckan.. Min styrketräning har sett ut som vanligt, lite färre pass möjligen då kroppen blev lite trött.

Men tycker att jag har levt som ”vanligt”, dock utan onödigt socker och salt.. Men sylt har jag ätit och frukt..

Nu äter jag massor med godis, hade dille på choklad igår, nästan som att kroppen saknade nåt…
    Nu och framåt är det husmanskost som gäller främst och fortsätt tung träning, men vill inte upp för mycket i kilon, då jag känner mig lätt och ganska bekväm nu.
    Just nu känner jag mig väldigt hårt, mage, armar, rygg, ben.. Till och med underarmarna ;) ..

Är nu inne på 2:a dagen av min normala vardag och jag känner mig riktigt skakig, hög som ett hus av allt socker.. Har inte tränat nåt än, tänkte vila kroppen några dagar och sedan kanske börja med en kreatinuppladdning?!
    Men jag känner mig väldigt nöjd, men kläderna sitter lite si och så :D , köpte några nya linnen igår, och ett par grymma shorts, kanske kan ut och spela beachvolley snart, vore dunder kul!!

Hade bra alla!!
    Kram// Lisa!!

Ok, ja det var ju väldigt bra resultat för att ”bara” ha ändrat så ”lite”…. själv kör jag typ samma mat som du gjorde nu då…men jag kan inte äta så mycket kyckling/tonfisk för då får jag kväljningar, så jag äter mycket nötfärs, det är ju rätt mycket mättat fett i det (10% kör jag med…) Hur mycket vatten ca dricker du då? Själv dricker jag mellan 3-5 liter/dag. Inget onödigt salt/socker för mig heller… du vet inte hur många kcal du legat på ca? Jag vill ju oxå få så bra resultat som dig! :)

Ha de bra!

Imponerande träning Lisa. Tunga vikter… Lycka till!!:up:

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 109 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.