Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Min deffning/träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 maj, 2006 at 19:15 #939450Anonym anvandareMember
Shit pommesfrites vilken snygg kropp du har!! Verkligen bra framsteg!
Jag hoppas verkligen du är nöjd över resultatet själv också!14 maj, 2006 at 22:17 #939451Anonym anvandareMembermariia wrote:Ok, ja det var ju väldigt bra resultat för att ”bara” ha ändrat så ”lite”…. själv kör jag typ samma mat som du gjorde nu då…men jag kan inte äta så mycket kyckling/tonfisk för då får jag kväljningar, så jag äter mycket nötfärs, det är ju rätt mycket mättat fett i det (10% kör jag med…) Hur mycket vatten ca dricker du då? Själv dricker jag mellan 3-5 liter/dag. Inget onödigt salt/socker för mig heller… du vet inte hur många kcal du legat på ca? Jag vill ju oxå få så bra resultat som dig!Ha de bra!
Jag började på futtiga 1500 kcal, men mådde pyton, väldigt yrslig!! Gick upp till 1700, ibland 1800kcal.
Har inte räknat jätte seriöst men på ett ungefär så låg jag iaf på 1700..
Tror jag har en god förbränning, för jag åt ju trots allt nån bit mörk choklad och jag hade ju ätardagar.
Drack 2-3l vatten om dagen!! Vanligast runt 2.5l.
Ska jag äta tonfisk/kyckling ”torr” så har jag ketchup på!!
Kram// Lisa!!15 maj, 2006 at 18:22 #939452Anonym anvandareMemberlisa_dragon wrote:Mycket bra resultat!!
6 veckors deff, minskat 7 kg, känner mig mycket piggare och lättare!!!!
Bedöm och tyck till !!
Kram// Lisa!!Mycket bra gjort Lisa! stor skillnad! Gillar dina magrutor
16 maj, 2006 at 16:17 #939453Anonym anvandareMemberDrivingFire wrote:Mycket bra gjort Lisa! stor skillnad! Gillar dina magrutorTack så mycket!
Så de syns iaf , det var positivt att läsa
Kram// Lisa!!16 maj, 2006 at 16:45 #939454Anonym anvandareMemberVisst ska du försöka dig på att tävla! Viljan tycks ju finnas också
Varför ska du gå tillbaka till din husmankost igen?? Om jag nu fattat rätt?16 maj, 2006 at 20:11 #939455Anonym anvandareMemberlisa_dragon wrote:Tack så mycket!
Så de syns iaf , det var positivt att läsa
Kram// Lisa!!klart de syns
Jag ska sätta mig lite mer i din journal! är själv i en deff period nu!
Nä nu ska jag o träna
ha det
Mvh /F17 maj, 2006 at 11:50 #939456Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Visst ska du försöka dig på att tävla! Viljan tycks ju finnas också
Varför ska du gå tillbaka till din husmankost igen?? Om jag nu fattat rätt?Varför??
Kan inte deffa hur mkt som helst, kroppen tar ju tok mycket stryk!! Tar det i perioder och försöker äta nyttig mat mellan ”deff”-perioderna.. Husmanskost är ju bra mat!
Potatis, ris, fullkornspasta.. Köttfärssås, kycklingkorv, fisk..
Vill jag bli större bör jag ju äta för att kunna bli det .
Viljan finns att börja tävla, behöver bara gå på lite tävlingar för att se hur det går till, så jag blir ännu mer motiverad..Kram// Lisa!!
17 maj, 2006 at 12:01 #939457Anonym anvandareMemberIgår så tränade jag med en tjej som går till samma gym. Vi pratade nog mest hela passet men det kändes bra..
Bröst/mage!!:
Bänkpress:
20kg(Stången)/20 reps
30kg/15 reps
40kg/10 reps
45kg/7 reps
50kg/3 reps Nytt PBLiggande hantelflyes, snebänk:
18kg/7 reps
18kg/9 reps
15kg/12 reps
18kg/6 reps
10kg/20 repsLiggande bröstpress i maskin:
25kg/12 reps
25kg/10reps
25kg/10 reps
25kg/8 repsSnea crunches:
15 resp * 4 set.Rep från övre trissan, crunches ”buddha”:
30kg/10 reps *3 set (raka crunches)
30kg/10 reps *3 set (snea crunches)På kvällen så tog jag en jogging tur.. Gick till spåret och tillbaka, joggade spåret som är extremt mycket uppförsbackar, långdragna!! Spåret är minst 2.3 km och jag ”joggade” det på 16 min, är riktigt stolt, men hade långbyxor och långärmad, samt blev jag förbannad på mp3:n så jag fick stanna 2ggr för att den dog!!! :ph34r: Ville hoppa på den!!
Kändes ganska bra, fick dock lite ont i halsen..Hemmåt så fick jag nästan kramp i vaden, kom hem och drack en proteindrink och käkade lasagne ..
Har bara gått upp 1 kg sen jag avslutade min ”diet”Hoppas det är bra med er!!
Kram// Lisa!!23 maj, 2006 at 10:42 #939458Anonym anvandareMemberHej på er!!
Tittade på förbedömningen i söndags i västerås och måste medge att jag vill också tävla!![/b]Så jäkla kul.. Men bodyfitness.. hmmmm, ska man bara visa 3 poser?! Lite tråkigt när lite dubbel biceps och mage/vad är så roligt att showa med!!
Men för min del så vill jag ju inte bygga så jag ser helt okvinnlig ut, vill ju fortfarande i den mån det går se kvinnlig ut (även om jag är rättså bred och pojkaktig nu……..).Men det såg väldigt roligt ut!
Så roligt att jag var till gymmet på kvällen och tränade axlar (och poseringar, *hahaha*).
Axelpasset blev inget jätte tungt pass, blev väl runt 6-12 reps.. Körde mest baksida axlar!Igår körde jag ett armpass samt kondition på cykeln *pust*..
Det blev en jäkla massa dips 15* 4 set (sista gjorde jag 12 reps), måste lära mig hur man kör med viktskiva, börjar bli mycket reps nu *stolt*.Körde stående z-stång med 10kg på varje sida, körde 30kg/4 set, 8 på varje set!
Lite kickback för triceps med 7 kg hantel och lite hammercurlstång..
Ett grymt bra armpass, nu ska de väl börja växa snart, kör ju ändå TUNGT!
Hoppas allt är bra med er!!
Kram// Lisa!!26 maj, 2006 at 09:48 #939459Anonym anvandareMemberHej!!
Igår, torsdag, så bestämde jag att nu ska jag ut å jogga spåret igen!!
Lite regn var det men bara svalkande ..
2.5km, **pust, flås, massor av slem, spott, fräs**
Jag klarade att jogga hela vägen, var dock tvungen att stå still en gång när jag hostade upp lite slem *urk*..
Sen så stod jag still på toppen av en mördaruppförsbacke.. Hade 191 i puls!!
Men kom runt på 14.50 min, det är klart ett godkänt resultat med tanke på alla äckelbackar..
Känner mig jäkligt nöjd.. Ska nog prova att springa på rundbanan innan polishögskolans prov..Körde chins för första gången igår, det var tungt! Men nu lägger jag in det 2 ggr/ vecka så kommer det snart gå bra , blev iaf 6 set på minst 4 chins i varje . Men som sagt, tungt..
Men dips gjorde jag ju också bara en eller två reps på första gången jag prova så, nu ligger jag på 15 ..
Hoppas allt är bra!!
Kram// Lisa!!26 maj, 2006 at 12:35 #939460Anonym anvandareMemberLåter skit bra lisa , Kör hårt
Var oxå på mässan lör/sön, fick upp motiveringer 200%
29 maj, 2006 at 18:17 #939461Anonym anvandareMemberHej!!
Igår joggade jag hela spåret som är 3 km, det tog jag på 15 min blankt så jag tror att de andra turerna som jag har johggat också varit runt 3 km för det är i princip lika långa sträckor att springa bara att det är olika vägar som går bredvid varandra…
Men igår iaf så joggade jag som vanligt i min egen lilla bubbla och så tittade jag upp lite grann och ser en orm just där jag ska till och sätta fötterna 1 m längre fram!!!!
Nu blev det rejäl pareringsövning och jag hoppade med benet som jag satte i marken ½ m åt sidan, urk så nära det var!!
Kollade till på pulsmätaren och bara för att jag blev så rädd så ökade pulsen till 188 slag mot 176 som den va 2 m innan..Men jag lunkade vidare och fick ju en skaplig tid för att inte ha någon kondition .. Men skämt åsido, borde ju kunna springa mkt fortare än en kilometertid på 5 min?!?!!?!?! Men samtidigt går det ju verkligen mycket uppför och lite nedför i backarna så det tar ju massor av kraft!!
Men med den farten jag hade igår i benen så kommer det gå vägen med polistesten i springning iaf!Nu ska jag iväg och träna armar och köra några chins ..
Hoppas allt är bra med er!!
Kram// Lisa!!2 juni, 2006 at 11:22 #939462Anonym anvandareMemberHej på er!!
Länge sen man var här men har ju tagit det lite lugnare med träningen ett tag, kör bara runt 3 ggr/vecka för att jag börjat jogga..
Igår så körda jag och Maria på n´joy i stan, kostade ”bara” 110:- att gymma, riktigt dyrt! Men det var så kul att få lite sällskap så det gjorde inget, men kan ju inte gymma där flera gånger, kanske nån gång i månaden..
Värmde upp på crosstraining maskin, konstig sak men tog ruggigt bra i baksida lår..
Carina Isaksson var där, alltid i lika bra form var man än ser henne :up: .Vi körde rygg och det var bara nya maskiner så jag har ingen aning om vad de heter, men vi körde tungt med ca 10 reps.
Gick till hantlarna och upptäckte att jag kör mycket tyngre än vad jag tidigare trott, hantlarna väger ju mer än vad jag trott!!
Tex: 10kg är 12.5kg och 15kg är 17.5kg.. Det betyder att när jag kör mina h-flyes liggande för bröst så kör jag med 20kg hantlar!!Och ni trodde säkert att jag var svag ..
Alltså, alla mina vikter är 2.5kg tyngre.. Inte undra på att det är jobbigt att köra bicepscurl, de väger ju 17.5kg varje hantel, och det kör jag 5-10 reps på..
Vi avslutade med att köra lite mer crosstrain sen stretchade jag och vi gick och åt buffé!! nyttig buffé ska jag tillägga!!Sen gick vi på stan och jag köpte en present åt min storebror som fyllde år igår, jag själv fyller år den 9:e juni
Jag tog mig en joggingrunda också, 14.45 min på 3km, det tar sig, ska springa på rundbanan någon dag också, får se hur det känns..
Kollade på fotbollsmatch mellan djurgården och hallsta, det var skoj .
Hoppas ni mår bra och ni får hade underbart i detta väder!!
Kram// Lisa!!2 juni, 2006 at 14:07 #939463Anonym anvandareMemberser riktigt bra ut!
måste fråga vart du köpt den snygga bikinin?5 juni, 2006 at 16:24 #939464Anonym anvandareMemberlisa_dragon wrote:Tex: 10kg är 12.5kg och 15kg är 17.5kg.. Det betyder att när jag kör mina h-flyes liggande för bröst så kör jag med 20kg hantlar!!!!
Kanske får du starkare?? :emo-thumb :emo-thumb
Kram
Marija
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.