Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Min deffning/träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 juni, 2006 at 23:20 #939465Anonym anvandareMemberbarr wrote:ser riktigt bra ut!
måste fråga vart du köpt den snygga bikinin?Hehe, den svarta köpte jag för ganska många år sen, säkert 4 år sen på hm tror jag det var.. Tack iaf!
Mvh. Lisa!!7 juni, 2006 at 23:20 #939466Anonym anvandareMemberMarija wrote:Kanske får du starkare?? :emo-thumb :emo-thumbKram
Marija
Jodå, nog är jag starkare än jag trodde alltid..
Mvh. Lisa!7 juni, 2006 at 23:28 #939467Anonym anvandareMemberHej mina kära läsare!!
Om ni bara visste hur nrevös jag börjar bli..
Jag ska förhoppningsvis göra fystesten på måndag!!
Jag joggade igår igen, joggade HELA tiden, stannade faktiskt bara för att jag inte fick nån luft då det blev för mkt slem, men stod bara 5 sekunder.. Glömde mp3 spelaren så det var tungt att springa men det funkade det med..Idag så har jag tränat armar..
Tränade med en kompis
Blev 4 set scottcurl, stående. 30kg/5-8 reps
Kickaback 4 set 7kg/10 reps
Pushdowns 30kg/15 reps, 30kg/12 reps, 35kg/10 reps, 40kg/8 reps
Pushdowns med rep 15kg/10 reps, 4 set
Hammercurl m. rep 30kg/10 reps i 4 set.
rak stång, 40kg/8 reps i 3 set..
Dubbla biceps i kabeln, övre trissan 15kg/10 reps i 4 set.Kändes bra med god pump, har kollat lite med min vikt och har gått upp ca 2.5 kg sen avslutad diet, men är väldigt slapp nuför tiden också.. Tänkte nästan prova att spela lite fotboll för skojs skull nån dag. Får se om knä och benhinnor håller..
Nu ska jag sova..
Kram// Lisa!!11 juni, 2006 at 23:04 #939468Anonym anvandareMemberHej!
Huga, är lite nervös för imorrn..
Provade att springa på 400 meters rundbana idag, tog bara ett varv, ganska lätt att springa men det är ju fyra!! till.. Sprang runt på 2 min, och då tyckte jag att jag hade ett friskt tempo på joggningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hur f*n ska det gå att hålla det tempot, samt snabbare tempo i fem hela varv?? Blä,, måste ju vara en ruggig atlet för att detta ska gå..
Jag ska äta alla preparat jag kan för att det ska gå!!
Sen, envisast vinner ..Styrka är inga problem så där ska jag visa dem ..
Nu ska jag försöka sova så, *phu*..
God natt.
Kram// Lisa!!12 juni, 2006 at 18:47 #939469Anonym anvandareMemberHej!!
Som överskriften lyder..
1 sekund..
Maxtiden är 10 minuter för kvinnor, jag fick 10 min och 1 sekund………… Tror ni att livet är surt!?!?!?!?!
Jag kämpade som en åsna och fick inte ens sekunden på min sida, så jä*la löjligt..
Vi sprang i 30 graders värme och det var fruktansvärt varmt!!Men men, jag vet att jag har tränat på tok för lite kondition och trodde inte ens att jag skulle kunna nå 10 minuter, men när man ändå fick 10 min kunde väl sekunden ändå varit på min sida ..
Har haft ont i huvvet hela dagen så nu ska jag lägga mig och kolla på matchen, Usa-Tjeckien tror jag det är, hoppas man somnar till lite, var ändå uppe kl 5 imorse och käkade lite gröt..
Klarade de andra fystesterna galant förresten, bara det där sketna springningen som jag missade med en sekund, kommer gräma mig LÄNGE!!Hoppas allt är bra med er!!
Kram en lite förkrossad// Lisa!!15 juni, 2006 at 10:30 #939470Anonym anvandareMemberHej!
I tisdags så blev det ett bröst/rygg pass, kände mig RUSKIGT stark och med mycket kraft, så körde hyffsat tungt, Svetten rann av mig, länge sen man körde i gymmet ordentligt.. Skall bli ändring på det nu.Rygg/bröst:
Liggande bröst i maskin, liknande hantelpressar:
25kg/12 reps
27.5kg/8 reps
28.75kg/5 reps
30kg/5 repsRaka flyes på bänk:
7kg/10 reps
8kg/8 reps
9kg/7 reps
10kg/3 repsEnhandshantelrodd:
22.5kg/15 reps
22.5kg/15 reps
22.5kg/12 reps
22.5kg/15 repsrodd från nedre kabel med något böjt handtag, körde snabba reps och 30 sekunder vila mellan seten..
40kg/20 reps * 4 set.Ryggresningar med vikt.
10kg/15 reps * 4 setEtt riktigt skönt pass iaf!!
Kram// Lisa!!15 juni, 2006 at 10:40 #939471Anonym anvandareMemberHej!
Igår så körde jag och kompisen axlar, jag körde mage själv.. Kände mig hyffsat stark och körde hyffsat tungt, fick dock grymt ont i handleden då jag vred upp lillfingret vid h-flyes, gick tack och lov över..Mage/axlar:
Raka crunches:
30 reps *25 reps *25 reps *30 repsSneda crunches:
30 reps *25 reps *30 reps *30 repsAxelpressar:
15kg/10 * 4 setUtsida axlar med hantlar:
8kg/15 reps
9kg/15 reps
10kg/10 reps
10kg/10 repsdrag till hakan med rak stång och v-handtaget:
40kg/10 reps, med v-handtag
30kg/15 reps, med rak stång
45kg/10 reps, med rak stång
45kg/10 reps, med v-handtagAxelpressar i maskin:
30kg/12 reps
35kg/10 reps
40kg/10 reps
45kg/7 repsKommentar: I maskinpressar så är jag inte riktigt säker på hur tungt det är där det står lb efter varje vikt, på min sista stod det iaf 90lb..
Passet var fnittrigt rakt igenom men mycket trevligt.
Hoppas allt är bra!
Kram// Lisa!!15 juni, 2006 at 12:57 #939472Anonym anvandareMemberDu tar det nästa gång tjejen :emo-thumb
du är väl inte så gammal heller så det är lugna puckar ju!
24 oktober, 2006 at 16:57 #939473Anonym anvandareMemberTess wrote:Du tar det nästa gång tjejen :emo-thumbdu är väl inte så gammal heller så det är lugna puckar ju!
Får väl hoppas på det.. Satsar förmodligen till nästa intagning i sommar…
24 oktober, 2006 at 17:00 #939474Anonym anvandareMemberTillbaka igen …
Kommer för hoppningsvis att starta upp denna journal igen..
Uppehåll från träningen från mitten på juni fram till slutet på augusti.
Börjat bli seriöst igen och börjat föra träningsdagbok.
Idag ska det bli bröst, får dock se hur jag känner mig när jag kommer dit, känningar i armbågarna stoppar lite men som sagt, får se..Kändes ganska bra idag, lite ont i vänster armbåge/triceps men känningarna blev varken bättre eller sämre så jag körde på..
Mitt bröst/mag pass:
Vanliga hantelpressar på snebänk:
12.5kg/15 reps
17.5kg/10 reps
20kg/6 reps
12.5kg/15reps ? direkt efter 5kg/15 repsSittande bröstpress i maskin:
30kg/6.5 reps
30kg/7.5 reps
30kg/8 reps
30kg/7 repsBuddha övningen för mage (rep från övre trissan):
30kg/20 reps, körde denna likadant 4 gånger med samma vikt och samma reps.
Övningen körde jag i superset med ”kniven”, ligga på rygg på golvet, dra benen och överkroppen ihop och ut igen..
Denna körde jag 20 reps på gånger 4!Bröst i kabelmaskinen, övre trissor:
10kg/8 reps
5kg/15 reps
5kg/10 reps
5kg/8 repsÄnnu en magövning, hängande med överkroppen rakt ner, curla uppåt så huvvet är i jämnhöjd med knäna:
4 reps * 5 reps * 7 reps *4 reps.. Fuskade alldeles för mkt men men, blev ju lite negativ träning iaf..Kände mig otroligt stark i hantelpressen!! Tänkte köra på 20 kg hantlarna en gång till men tänkte mig för med tanke på att armbågen ändå smärtade..
Mina vader gör fruktansvärt ont pga axel/vadträningen i söndags.. Ska inte köra 150 reps någon mer gång i vader, aldrig mer, gör ju vråålll ont!!!!!!!!!!Får se hur bröstet måt imorrn.
Får se om det blir något kort snart .Hoppas allt är bra med er!!
Kram// Lisa!!25 oktober, 2006 at 12:09 #939475Anonym anvandareMemberHej på er!!
Om ni visste hur mycket vaderna smärtar.. Trodde det skulle gå över lite till idag men så är ej fallet..
Har svårigheter att sträcka på benen eftersom det tom gör ont i knävecken.. Men nån gång går det väl över..
Var ute och gick innan frukost och det gick inte fort, kallt var det och ont gjorde det.. Men kände att blodcirkulationen skulle igång lite.Hade tänkt att äta kyckling ikväll och grillade därför en nyss, tyckte dock att den luktade illa när jag tog ur den ur plasten men tänkte att det kanske var bara plasten..
Luktade dock illa när den var klar, skar i bröstet på den och det bara bubblade vitt från det och luktade riktigt illa..
Inget jag kommer äta.. Blir istället lax och potatis, inte fy skam det heller men hade ställt in mig på kyckling..Idag blir det ingen träning, skulle lägga till det att jag tränar varannan dag, får se hur kroppen reagerar på det, känner av att jag tränade bröst igår men kan lugnt påstå att vaderna tar över all smärta som kan finnas. Käkar faktiskt ipren för att inte jämra mig av smärta, kanske åkt på en inflammation men eftersom killen har lika smärta så tränade vi nog vaderna för hårt båda två, kan förstå att han har ont i vaderna som inte kör vader mer än nån gång i månaden, men jag kör ju minst ett vadpass i veckan, borde bero på att jag körde en ny övning och MASSOR av reps..
Hoppas allt är bra med er. Ska kolla till min äppelpaj nu *mums*, nu när man ska upp i vikt äter jag allt, oavsett om det är nyttigt eller ej, har ännu såpass bra förbränning att det funkar.
Kram på er!! // Lisa!!
26 oktober, 2006 at 22:38 #939476Anonym anvandareMemberHej!
Idag har jag tränat armar, varit superfokuserad och körde hårt, kort vila mellan seten och svetten rann!Armar:
Sittande hantelcurl, lite snett ryggstöd:
12.5kg/10 reps
12.5kg/8 reps
12.5kg/10 reps
12.5kg/8 repsVände på min snea bänk och ställde mig med bröstet mot den, framåtlutande dubbla bicepscurl, körde denna i superset med stående kickback för triceps:
12.5kg/10 reps + 7kg/10 reps denna kombination körde jag 4 set!!Underarmar/biceps med z-stången, körde ganska brett, tummarna mot varandra:
15kg/15 reps, återstående 3 set körde jag 15kg/ 12 reps.z-stång triceps, stående bakom nacken:
15kg/15 reps, återstående 3 set blev det 15kg/ 10 repsSupersettade biceps med biceps .
Körde z-stången från bottenläge och upp till 90 grader sen ner igen.
Tog sedan 7 kg hantlarna och körde snabba! curlar! 3 set blev det:
15kg/15 reps + 7kg/15 reps
15kg/10 reps + 7kg/12 reps
15kg/12 reps + 7kg/15 repsPasset kändes bra, hade hög fart genom hela passet, körde lite lättare och med bra känsla istället för att köra dö-tungt, gör det nästa gång istället .
Vilken pump jag hade i biceps, synd att man inte hade kameran med sig, hade väldigt gärna delat med mig synen, stora biccar vill jag lova!! Kreatinpumpade….
Nåja, nästa gång så kanske kameran följer med ..Nu ska jag snart sova!!
Kram// Lisa!!25 november, 2006 at 22:29 #939477Anonym anvandareMemberHej..
Svårt med motivationen, slutat ta med mig träningsdagboken, motiverar mer att bara köra hårt utan en massa skrivande just nu..
Känner mig ganska stark men jag är så lat!!
Bara gymmet, ingen kardio, ingen kondition förrutom motionscykel 20 minuter emellanåt..Måste ta mig i kragen och skärpa till mig, men det enda man tänker på är ju bilar ..
Ska lägga upp en bild på mitt lilla projekt, ska bli så dunderkul att pyssla med den .
Men det är ju lika dunderkul att gå till gymmet när ingen annan är där och jag kan fokusera på mig själv.. Ur kul att springa runt och spänna sig i speglarna .Körde marklyft häromdagen och körde 8 reppare på 90kg, godkänt.
Körde bänkpress själv utan hjälpare, körde på 10 reps på 40kg, inte illa med mina klena axlar..
Kör DJUPA benböj i smithen, går ner så rumpan nuddar hälarna, brukar köra den utan vikter, la dock på hela 10kg sist, körde 12 reps..Slutade med kreatinet häromdagen, ätit länge nu, så nu får man räkna med att äntligen tappa några kilon, gick ju upp 3 kg mystiskt.. Vred och vände och letade vart jag var fet, men *hehe*, hela jag hade gått upp.. Hoppas man går ner igen .
Ska leta på motivationen ordentligt..
Kram// Lisa!!29 november, 2006 at 13:50 #939478Anonym anvandareMemberLägger in en bild på dagsformen, ryggen.. Lagt på lite mer massa sen maj tror jag, lägger in en från april bredvid .
Kommentera gärna
Mvh. Lisa!29 november, 2006 at 13:58 #939479Anonym anvandareMemberlisa_dragon wrote:Lägger in en bild på dagsformen, ryggen.. Lagt på lite mer massa sen maj tror jag, lägger in en från april bredvid .
Kommentera gärna
Mvh. Lisa!Fattar inte varför jag inte kan lägga in dem så de blir större!! Syns ju knappt nånting på de här pyttebilderna .
// Lisa!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.