Min första deff.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Ska imorgon påbörja min första riktiga deff. Ska ta mig i kragen och räkna (så gott det går, bor dels hemma och dels går jag i skolan, så mycket mat jag äter har jag inte lagat själv men men). Och då känns det som en god idé med en dagbok så jag känner att folk ser om jag slarvar.

Väger i dagsläget ca 94 kg till mina 1.84 med lite för mycket fläsk på magen. (ska ta exakt vikt och midjemått innan frukost imorgon). Så målet är att gå ner till trivselform, får se hur länge det tar. Men nånstans mellan 6-8 veckor har jag tänkt att ge det till att börja med. Sen efter det ska jag börja bygga.

Min basala ämnesomsättning är 2150 kcal så jag tänkte under deffen lägga mej på 2500. Ska fördela detta över 5 måltider + gainer på träningsdagar och 4 måltider på vilodagar.

Tänkte träna styrka 3 dagar i veckan med högintensiv cardio efter ca vartannat pass och promenera till och från bussar vilket är 4 gånger om dagen på skoldagar. Sen blir det 60 minuters promenader med hundarna några gånger i veckan.

Så nu bär det av. Berättar om träning och exakt vikt imorgon:)

EDIT: insåg precis att 2500 blir lite väl lågt, blir nog 2800 kcal istället.

kul att följa din första deff.. alltid första gången nån gång, lycka till.
    Tips; se till att köra extra tung styrketräning under deffen :)

vikki wrote:
    kul att följa din första deff.. alltid första gången nån gång, lycka till.
    Tips; se till att köra extra tung styrketräning under deffen :)

Japp, nån gång ska va första. Ska köra så äckeltungt jag bara kan, jag lovar:emo-thumb Ska bli så gott att träna seriöst efter ett tags oseriös slappträning..

keffo wrote:
    Japp, nån gång ska va första. Ska köra så äckeltungt jag bara kan, jag lovar:emo-thumb Ska bli så gott att träna seriöst efter ett tags oseriös slappträning..

härligt å höra jag körde ”äckeltungt” idag, kunde lassa på flera kilo extra när jag tagit esapro :)

fast det kanske beror på mitt nya kre alkanyl också :P

hehe, kre alkanyl har jag aldrig testat, men det låter ju som något bra iaf:up:

Sitter här i mörkret och väntar på att min morgongröt ska svalna. Har precis vägt och mätt mig och midjan var idag 98 cm (:() och vikten var 92 kg. Så första delmålet blir väl att få ner midjan till 95 cm och totala målet blir väl nånstans runt 90 cm. Får se hur långt ja kommer.

Nu är det dags för skolan och sen blir de gymet.

Fy fan för helvete! Deffa är värre än jag trodde! Ett helvete att räkna allting (förmodligen bara för att jag är ovan), ständigt hungrig… har alltid varit anti hungerkänslor vid träning och ätit som fan förr. Men nu är det helveteiskt, hatar hunger! Känns så…. onaturligt!

Jaja, nu har jag gnällt av mig. Lite om hur det har gått:

Har hittils ätit ca 2250 kcal bestående av havregryn, tonfisk, mjölk, ägg, proteindrink, potatis och farmarbiff. Sen blir det 450 kcal till i kväll innan läggedags, förhoppningsvis keso

Var på gymet idag, slö som fan. Inte tränat på 2 veckor och ingen energi i kroppen. (sen är jag pinsamt klen för min storlek med). Dagens pass:

Bänkpress 4×6 60 kg
    Sned bänkpress 4×6 50 kg
    Bicepscurl 4×7 25 kg
    Bicepsmaskin 4×6 20 kg
    Magmaskin 3×8 45 kg

Någon cardio var inte ens att tänka på såhär på första dagen. Ska vänja mej vid såhär lite mat innan jag kör för hårt.

Det var allt för idag. Tack hej:)

var iväg å tränade ben och triceps idag.

Knäböj 3×6 60 kg.
    Liggande lårcurl 3×6 40 kg.
    Benpress 3×6 100 kg.
    stående vadpress 3×6 175 kg.
    Tricepspress 3×6 40 kg.
    Pushdowns 3×6 45 kg.

Lycka till med din första deff. :)

lycka till med deffen

Får önska dig lycka till med deffen. Jag själv är inne på andra veckan av min diet. Är dock inte min första. Har du lagt in några morgonpromenader förre frukost? Det är att rekommendera, då du tömt dina depåer under natten.

Lycka till.

Tjenare folk! tack för all uppmuntran, behövs verkligen när man går runt ständigt hungrig!

Kör inte morgonpromenader, går upp klockan 6 på morgonen som det är ändå. Ska dock lägga in lite övriga promenader sen när jag vant mej lite mer vid det låga matintaget.

Har förresten fått ändrade planer med. Deffen kommer nog inte fortsätta i mer än 3-4 veckor. Efter att ha gjort ett nytt besök på Zone´s hemsida blev jag mer sugen på att skita i fläsket och fortsätta bygga på mej. Fläsket kan man ta bort sen, muskler ska man bygga nu när man är ung.

”I rather be abit fat like this than being flat & ripped to shreads…
    I just love to be big full & pumped to the max with the strenght of an ox!!”

Ska förresten iväg och köpa protein imorn så att det blir lite enklare att få en vettig balans i maten.

Ligger ju något i det iförsig. Jag har tränat så tidigare, bulka länge o sen ta en diet till sommaren. Men nu har jag tröttnat på att gå runt och vara rund. Så nya målet för mig är att vara i skaplig form året om.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.