Min första journal för att peppa mig själv

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Min första journal för att peppa mig själv

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 101 total)
  • Author

Sidechest:

Hela bicepsuppvärmningsbilden:

Hittade en bild på frenchpress/skullcrushers också:

Det var allt för denna gång. Ska fixa bättre bilder på axlar och mage/ben nästa vecka.

Dagens pass bestod av Bröst och biceps, en kombo jag aldrig kört förut men min nya träningspartner körde det så jag hakade på.

Bröst:

Bänkpress i smithen(första gången jag kör bänkpress överhuvudtaget på 1½år):

4x 106kg
    5x 96kg
    8x 76kg

Hantelpress med ganska rejäl lutning:

7x 32,5kg
    4x 40kg
    6x 37,5kg

Flyes i CC med samma lutning som hantelpressarna:

20kg på varje x okänt antal i alla 3 seten.

Biceps:

EZ-curl med brett grepp:

11x 37kg
    8x 37kg
    7x 37kg

Kocentrationscurl mot lutande bänk, hantlar:

8x 12,5kg x 3 set

Press mot pannan i CC:

12x 40kg
    9x 35kg
    11x 25kg

Det var allt för idag. Imorgon ska vi tydligen köra Rygg och baksida axlar. Vi kör på hans schema denna veckan och mitt schema nästa vecka.

Sleep tight peeps.

Idag vart det ett helvetespass med rygg och baksida axlar, kan knappt röra mig nu.

Rygg:

Marklyft(ej kört marklyft sedan sommaren 05, mitt dåvarande PB var 1x150kg):

7x 100kg
    7x 120kg
    5x 130kg
    5x 150kg

[http://www.youtube.com/watch?v=MIm1CE01kbQ http://www.youtube.com/watch?v=MIm1CE01kbQ%5D

Filmen från mitt PB i marklyft.

crashy wrote:
    [http://www.youtube.com/watch?v=MIm1CE01kbQ http://www.youtube.com/watch?v=MIm1CE01kbQ%5D

Filmen från mitt PB i marklyft.

Allt ljud förutom mitt, min filmares och vikternas ljud är digital bortredigerade i hans haxprogram för o få mer hardcore feeling, vet inte om det lyckades men iaf :D

Dagens pass blev enbart axlar pga tidsbrist:

Stående militärpress:

15x 30kg
    10x 40kg
    8x 50kg
    5x 55kg
    7x 40kg

Stående hantelpress:

8,6,7 reps med 20kgs hantlarna.

Hantellyft åt sidan:

6x 17,5kg
    9x 15kg
    8x 13,5kg

Sidolyft i CC:

3x okänt antal på 15kg

Det var det lilla som jag hade tid för idag, får bli mage och triceps imorgon. Skönt pump i axlarna iaf då jag låg på ganska höga repsantal.

Over and out..

Dagens pass blev ett annorlunda, triceps och mage, inget tungt men hade brottom hem för tjocka släkten kommer innan det är dags o börja jobba.

Magen bestod mest i crunches och bönemattan som jag kallar den, de flesta vet vilken jag menar.

Triceps:

Pushdowns:

9,8,8 på fullt magasin, brett grepp och lite hängande över, vet att Cutler kör lite samma stuk.

Pushdowns med rep:

8,6,7 på 40kg

Skullcrushers:

8x 27kg
    7x 32,5kg
    5x 32,5kg

Enarms i CC:

3x okänt antal på 15kg

Avslutade med lite hederliga DIPS, inte så mkt för o döda triceps utan mest för att det var länge sedan. 27,24,18, får skylla det låga antalet på att jag körde axlar igår och triceps idag.

Nu är det dags för gräddtårta med jordgubbar! Smask.

Det såg ju inte ut att vara några problem med marklyften! ÖKA ÖKA ÖKA! :emo-thumb

MvH: Euphoric

euphoric wrote:
    Det såg ju inte ut att vara några problem med marklyften! ÖKA ÖKA ÖKA! :emo-thumb

MvH: Euphoric

Ska försöka på mig en ökning nu till veckan om benen inte är för slitna efter benpasset, är hamstrings lite slitna så är det svårt att pressa det absolut sista men ska helt kalrt försöka på lite högre. Skulle kört ben idag men fick jobba så benpasset kommer under morgondagen istället, ska bli skönt med ett pumppass så man får känna sig som en handikappad igen.

Slänger upp dagens kost istället, något av en ätardag skulle man kunna säga

09.00 – Toalettbesök, slänger i mig en skål nyskalade räkor, ca 250g var det och sedan tillbaka till sängen.
    11.00 – Stiger upp och slänger i mig en stor portion grekisk pastasallad och 1,5liter cola.
    12.00 – En chokladkaka bakade med en stor mängd protein, Exilsvensks recept btw + en fruktsallad och en proteinsmoothie.
    14.00 – En Bössan(Pizza vi har nere på västkusten, kebabpizza o kebabsås) yummie!

Det är vad jag hunnit med än så länge, planen är kinamat vid 16.30 innan jobbet och en massa andra onyttigheter, uppdaterar i natt.

Du ser definitivt starkare ut än resultaten, vilket enligt mig är ett jäkligt schysst betyg. Kör hårt, det ser redan bra ut :)

hultman wrote:
    Du ser definitivt starkare ut än resultaten, vilket enligt mig är ett jäkligt schysst betyg. Kör hårt, det ser redan bra ut :)

Du är nog typ den 250:e personen som säger ju det och jag tror anledningen till stor del beror på att jag nästan alltid kört själv. Jag kom till en platå där jag tyckte träningen kändes monton och ganska tråkig och jag brydde mig aldrig om att höja vikterna utan låg nöjt kvar och pumpade på samma vikter i ett halvår för att sedan märke att jag utan problem klarade tyngre vikter.

Nu har jag ändrat i mitt schema, bytt ut stora delar av min ”övningsarsenal” men framförallt börjar träna med en annan kille på gymmet som är bra mycket större och starkare än mig, han peppar mig något enormt och tvingar mig att lyfta tyngre och mer. Känner mig starkare för varje vecka nu och det kommer förhoppningsvis visa sig på resultaten här i journalen.

Tack för kritiken! Det uppskattas enormt, fler får gärna kritisera och ställa frågor!

Fortsätter på gårdagens ätardagsschema här:

15.30 – Det sista av födelsedagstårtan. 1/3 typ.
    18.00 – Proteindryck och lite fruktsallad
    20.00 – Kebab med bröd och en cola.
    23.00 – 3 varma mackor nere på jobbet, en proteindryck och några koppar kaffe.
    02.00 – Proteindryck och ett äpple
    05.00 – Proteindryck

Blev nog ett par kcal igår men vad gör det, gillar o va tjock på vintern, håller mig varm om nätterna när man är ute o jobbar.

Dags o sticka till gymmet för benpasset!

Dagens benpass(4set vader inkl), smög även in lite biceps på slutet då min nya träningspartner alltid kör biceps efter sitt benpass som någon slags belöning :| Inte så positivt för mig som ogillar o träna biceps men jag fick hänga på iaf! Ganska dåligt med tid så det blev ganska lite vader och ingen benpress för att han skulle ha in sina biceps men får ta nya tag nästa vecka.

Knäböj:

15x 60kg
    10x 80kg
    10x 100kg
    7x 126kg
    6x 146kg
    12x 100kg

Benspark:

8x 86kg
    7x 86kg
    7x 86kg

Benspark för hamstrings:

8x 59kg
    8x 59kg
    11x 49kg

Vader:

Sittande vadpress i horisontell benpress:

3x okänt antal på 122kg(270pounds)

Biceps:

Alt hantelcurl:

8x 22,5kg
    9x 20kg
    7x 20kg

Scottcurl fast i CC:

12x 40kg
    10x 35kg
    10x 30kg

Det var allt vi hann med innan gymmet stängde, 1h10min tog passet.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 101 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.