Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Min journal till normal vikt!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 november, 2006 at 19:18 #88669Anonym anvandareMember19 november, 2006 at 19:18 #942345Anonym anvandareMember
Tjenare jag är en 16 årig kille som har tränat lite mer än 9 månader under denna tid har jag gått ner 35 kg. Jag väger nu 96 kg.
Jag är 183 cm lång. Jag körde väldigt oseriöst i början och körde ganska mycket styrka för att jag tyckte det var skoj,
på senare tid har jag lagt fokuseringen allt mer på både fett förbränning och kondition. Jag skulle vilja förlora det mesta av min övervikt för att sedan börja bygga muskler på ”fulltid” så att säga .Jag skulle verkligen vilja ha råd med kost för en bra och förhoppningsvis hyfsat snabb viktnedgång. Skulle vara trevligt om någon skulle vilja hjälpa mig med ett mat schema. Jag är beredd att äta vad som helst så gå gärna full out !
Mitt nuvarande schema för viktnedgång ser ut så här.
Dag 1: Måndag
1h30min motionscykling, styrketräning högrep (15-20) 30 min (rygg,mage) 3 timmar promenad på kvällenDag 2: Tisdag 2h motionscykling, 3h promenad och 20 – 30 min jogg
Dag 3 : Onsdag 1 timmes morgonpromenad, 1h30min cykling, styrka 30 min (bröst, armar)
Dag 4: Torsdag 2h cykling, 3 h promenad
Dag 5: Fredag 1h30min cykling, styrka (Rygg, axlar) 3h promenad
Dag 6: Lördag 1h promenad (Vila)
Dag 7: Söndag 1h promenad (Vila)
Bilder o uppdateringar kommer senare
19 november, 2006 at 20:15 #942346Anonym anvandareMemberlycka till med din tränning
19 november, 2006 at 21:10 #942347Anonym anvandareMemberÄr tyvärr ingen expert på området, men spontant så tycker jag att du tränar _otroligt_ länge, fem och en halv timme på tisdagar tex. Nu vet jag inte hur hög träningstålighet du har, eller vilket tempo du kör, men det kan nog vara bra att dra ner lite på volymen.
Lycka till i vilket fall, kör hårt! :up:19 november, 2006 at 21:13 #942348Anonym anvandareMemberlycka till med din träning, ser ut till att gå riktigt bra:emo-thumb fortsätt så
19 november, 2006 at 21:51 #942349Anonym anvandareMemberHåller med gEEk, tycker faktiskt att du nästan går till överdrift vissa dagar. Dra ner lite på maten istället så kommer viktnedgången bli densamma. Tycker även att du borde träna styrka på benen någon dag..
19 november, 2006 at 22:31 #942350Anonym anvandareMemberJag är väldigt trött när helgen kommer pågrund av träningen men jag är beredd att göra ganska mycket. Finns det egentligen något negativt med för mycket ”förbrännings” träning så som cykling, promenader osv?
20 november, 2006 at 04:16 #942351Anonym anvandareMemberQuote:Jag är väldigt trött när helgen kommer pågrund av träningen men jag är beredd att göra ganska mycket. Finns det egentligen något negativt med för mycket ”förbrännings” träning så som cykling, promenader osv?Nej då, du vill ju förbränna mer än vad du får i dig? Kör på! Du behöver däremot inte ha så otroooligt lååånga träningspass. Höj intensiteten rejält så ska du se att du är rejält mör efter en 1,5 timme. :emo-thumb
Vad gäller matschema så är det ju i överlag att vara noga med att kolla på förpackningarna o.s.v så du har stenkoll på vad du får i dig. Mycket protein och grönsaker. Lite långsamma kolhydrater och inge socker, thats it!20 november, 2006 at 11:11 #942352Anonym anvandareMemberJag tycker också att du kör otroligt mycket cardio. Dra ner lite på promenaderna och cyklingen. Se istället till att sköta kosten. Bara du ligger på underskott så kommer du att tappa vikt. Du kanske kan köra 1 timmes promenad på morgonen och sen cykla 20-30 min efter dina gympass? Något i den stilen iallafall..
Lycka till nu!
20 november, 2006 at 17:29 #942353Anonym anvandareMemberPasset idag gick riktigt bra, idag var ju rygg / mage körde rejält på nedre rygg vilket var gött o cyklingen gick fin fint. Körde 2h15min så ja bara behöver gå 1h30min senare Ha de bra !
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.