Min resa från överviktig till fitnesstjej on the way!!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Min resa från överviktig till fitnesstjej on the way!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 151 total)
  • Author

Hej Alla!

Lite om mig!
    Mitt namn e Anna är 24 år gammal och bor i helsingborg!
    Är utbildad stress&Friskvårdsterapeut samt kostrådgivare. Jag har ett företag som heter Ansoft där jag jobbar som föreläsare/rådgivare/coach. ([www.ansoftkonsult.se] hemsidan uppdateras förnuvarande)
    Jag jobbar heltid på ett äldreboende också vilket jag trivs oerhört bra med men målet är annat.
    Jag har tränat från och till hela livet med olika typer av sporter men nu senaste månaderna har jag blivit oerhört inspirerad till att köra på ordentligt inom styrketräningen. Jag började min diet den 19 Juli med ny motivation/inspiration och nya vänner med samma intresse och mål.

Jag började min diet 2006 den 19 juli så här har det gått:
    19/7 98kg
    28/7 95kg
    7/8 95kg
    11/8 94.5kg
    16/8 92,5kg
    29/8 90kg
    11/9 87kg
    27/9 84,25kg
    4/10 83,75kg
    8/10 82kg
    21/10 81kg
    13/11 78kg

Mitt mål är att komma ner till 72kg för att sen anamma en livstil som är nyttig/hälsosam och som går att hålla i längden + att träna på som en tok så att musklerna växer ännu mer.:yahoo:

Jag tränar på Hälsocompaniet (Classic) i helsingborg.
    Längd:182 cm
    Vikt:78Kg
    Överarm:33cm
    Midja:73

Vikt i lite olika styrkeövningar med 1-2 lite lättare set innan,kör reps tills det helt enkelt inte går att lyfta vikten mer oavsett hur mycket man kämpar…
    Magmaskin:45×20-30
    Latsdrag bakom nacken:55×15+
    Benspark:60×10
    Stångcurl:27×6+
    Sittande triceps press med hantel:13×10+
    Bänkpress: ont i axeln kör därför bara med stången…. maxreps 40
    Side-laterals: 5×10

Ni är otroligt inspirerande allihopa… jag har varit här inne på forumet ett tag smyger runt och tittar på allihopa. Jag har vissa trådar jag följer och massa tjejer man ser upp till… fortsätt kämpa på så kommer ni ha en trogen fan bakom er!

Har ni tips/råd,kloka kommentarer eller bara uppmuntrande ord så skriv gärna… ju mer energi destu bättre efter 4 månaders diet ::frust:

Jag återkommer ikväll med en bild från ”förr”… den 10 December kommer jag försöka ha nått mitt mål och då kommer en ny bild upp då…

Nu ska jag iväg och flyttstäda…kanske man gör av med lite kalorier då med :D

Anna

Good luck!

Det verkar som du har avverkat den tuffa perioden redan, nu är det bara att hålla motivationen uppe, så skall du se att det löser sig.

Mycket bra jobbat:D

:up:

Bra jobbat! :emo-thumb

Wow, vilken viktnedgång!

Jättebra jobbat Anna! Imponerande!
    Roligt att du har upptäckt tjusningen med styrketräning också!
    Hoppas att din träning fortsätter att gå bra och att du
    behåller din härliga inställning! :up: Tummen upp!

Träna hårt, ha kul och njut av livet!
    :drinks:

Sucram: Tack så jätte mycket :) jo den har varit tuff men samtidigt så är jag en människa som ger allt när ja väl satt mig för ngt… finns ingen mening med att hatta och fjatta…ska det va ska det vara ordentligt ;) Tack för dina ord!

Robert Svensson: Jo tack… det har ju hänt en del med den… stor omställning fastän ja vatt så här innan men det var läääänge sen… nu blir det till att köpa ny garderob med kläder *ler*

Yra: Tack… nu är det bara resten kvar

Jimma: Tack för din tumme upp… hoppas den fortsätter så… *ler*
    Silvia: Tack, det går om man vill!
    ~Frida~: TACK… du är en av de ja följer stenhårt i er tråd…. super snygg och en härlig förebild…
    Katti: Tack till dig med… jo styrketräningen är verkligen härligt… ett sätt att koncentrera sig på sig själv en stund och kämpa gärnet… mycket/många änslor man kan få utlopp för under sina träningspass…super härligt med massa människor runt omkring sig som också strävar åt samma håll… Träningen kommer absolut fortsätta att gå bra… iaf så länge ja själv kan styra över det…

Oj med extra motivation man fick nu då HÄRLIGT…. Hjälpte en vän att flytta i helgen…föll i trappen med ett stort bord i handen så svanskotan har ju fått sig en ordentlig törn men… skam den som ger sig… man kan ju alltid träna överkroppen ;)

Fortsätt att ha en härlig novemberkväll :)

ohh jisses ;) du har rasat i vikt en del du ;) imponerande sifror :) lycka till :up:

Sebbeboy: Tack… ja ger man sig bara tusan så klarar man det… handlar inte bara om ATT man vill utan HUR mycket man vill också :) ja har haft en super bra coach vid min sida…en otrolig inspirationskälla

Sedärja! Grymt bra jobbat! Lycka till i framtiden!

-10 kg jävligt bra jobbat, du var ju ingen lite snubbe precis´….hur lång var du nu igen 182 cm va? 78 kg på 182 cm…då kan det inte vara så mycket ”mjukt” kvar?
    Jag är bara 177cm:(

mr beginner: tack så mycket…. du va ju snäppet vassare ju…super skoj… då e det bara att fortsätta kämpa tills man nått sitt mål :) vad har du för mål?

ReNeGaDe: Jo förebilden kommer ikväll…. efterbilden har ja inga… inte vågat fotografera mig hahahaha…. men ja har ju som mål den 10 december så….veckan innan dess kanske det dyker upp en ”efter” bild… men den ”efter” bilden lär ju vara en ”förebild” den med hahahahaha *skrattar åt mig själv* vill ju ha massa muskler med ju :)

Addegbg: Tack, ja med all denna motivation ni ger så lär det inte vara svårt….

Exhale Freddan: -20 kilo är det ;) men TACK…jo 182 lång nja ”mycket mjukt kvar” det beror ju på vem man frågar och vad man jämför med *ler*…. men jo jag har ju som delmål 72kg…sen på med massa muskler.. 177 e väl inte så bara…

bubbas: tack för du la märke till snubbe ;) hahahahaha jag e ju dock en tjej *skrattar* tack

bubbas wrote:
    haha ”snubbe” :up:

Oj skulle stå stubbe:o
    Jaha 20 kg….jag har ju f-n inte ett rätt 😮
    Men bra jobbat i alla fall!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 151 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.