Min resa från överviktig till fitnesstjej on the way!!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Min resa från överviktig till fitnesstjej on the way!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 151 total)
  • Author

Hej Alla!

Lite om mig!
    Mitt namn e Anna är 24 år gammal och bor i helsingborg!
    Är utbildad stress&Friskvårdsterapeut samt kostrådgivare. Jag har ett företag som heter Ansoft där jag jobbar som föreläsare/rådgivare/coach. ([www.ansoftkonsult.se] hemsidan uppdateras förnuvarande)
    Jag jobbar heltid på ett äldreboende också vilket jag trivs oerhört bra med men målet är annat.
    Jag har tränat från och till hela livet med olika typer av sporter men nu senaste månaderna har jag blivit oerhört inspirerad till att köra på ordentligt inom styrketräningen. Jag började min diet den 19 Juli med ny motivation/inspiration och nya vänner med samma intresse och mål.

Jag började min diet 2006 den 19 juli så här har det gått:
    19/7 98kg
    28/7 95kg
    7/8 95kg
    11/8 94.5kg
    16/8 92,5kg
    29/8 90kg
    11/9 87kg
    27/9 84,25kg
    4/10 83,75kg
    8/10 82kg
    21/10 81kg
    13/11 78kg

Mitt mål är att komma ner till 72kg för att sen anamma en livstil som är nyttig/hälsosam och som går att hålla i längden + att träna på som en tok så att musklerna växer ännu mer.:yahoo:

Jag tränar på Hälsocompaniet (Classic) i helsingborg.
    Längd:182 cm
    Vikt:78Kg
    Överarm:33cm
    Midja:73

Vikt i lite olika styrkeövningar med 1-2 lite lättare set innan,kör reps tills det helt enkelt inte går att lyfta vikten mer oavsett hur mycket man kämpar…
    Magmaskin:45×20-30
    Latsdrag bakom nacken:55×15+
    Benspark:60×10
    Stångcurl:27×6+
    Sittande triceps press med hantel:13×10+
    Bänkpress: ont i axeln kör därför bara med stången…. maxreps 40
    Side-laterals: 5×10