Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Min resa från överviktig till fitnesstjej on the way!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 november, 2006 at 19:04 #923153Anonym anvandareMember
:emo-thumb maxat tjejen.Såna som du som får andra att förstå att allt går om man bara vill.Härligt att se.
mvh/snuttan14 november, 2006 at 19:34 #923154Anonym anvandareMemberExhale Freddan: Det är lugnt ju…super skoj att du skrev ändå… välkommen in här igen…
Snuttan347: Taaack…ja jag hoppas att man kan inspirera någon att sträva mot sina mål…särskilt om det handlar om att bli hälsosam…så som ni här inne inspirerat mig… snygg rygg där …härligt
14 november, 2006 at 19:41 #923155Anonym anvandareMemberGrymt bra viktminskning :emo-thumb
14 november, 2006 at 19:44 #923156Anonym anvandareMemberVäldigt inspererade journal. Kämpar också för att gå ner i vikt. Kul att se att det verkligen går om man bara ger sig tusan på det.
14 november, 2006 at 19:44 #923157Anonym anvandareMemberriktigt bra viktminskning o lycka till med din tränning
14 november, 2006 at 20:12 #923158Anonym anvandareMemberCoffe91: Tack
Anloy: Klart det går… om du strävar efter dte du med så bara gör det helt enkelt… tänk…energi in(mat&dryck) ska vara mindre än energi ut(rörelse&motion)…. finns ju massa enkla riktlinjer sen e de bara full fart fram…
Lidell:Tack, lycka till själv med dina mål
15 november, 2006 at 10:10 #923159Anonym anvandareMembertänkte bara höra med dej vad du kör för cardio?
Jag försöker köra 30 min cardio efter varje styrkepass, dör jag går 1 min och joggar 1 min i 30 min.15 november, 2006 at 12:33 #923160Anonym anvandareMemberAnloy wrote:tänkte bara höra med dej vad du kör för cardio?
Jag försöker köra 30 min cardio efter varje styrkepass, dör jag går 1 min och joggar 1 min i 30 min.Jag Promenerar mycket…vart jag än ska i stan i princip, cyklat mycket… men har inte ngn speciell cardio träning faktiskt.Jag tränar dock styrketräning,snabbt mellan de olika övningarna och intensivt under alla set/reps ja gör…får ökad puls där…och ökad muskelmassa… som förbränner mer i sig… Jag rör på mig mer till vardags och jag har dragit ner på kcal intaget… förändrat det mesta genom kosten.
Jag körde mycket spinning förr…. otroligt roligt… får kanske ta tag i det igen…skulle va kul!
vad du än ska göra…. oavsett om det e att byta strumpor/kasta sopor/gå till affären/träna/ osv osv….så kostar det energi för att kroppen ska orka det… så när du känner ” usch nä…det orkar ja inte/vill ja inte/känner ja inte för” så tänk… ”gör ja det så gör ja av med ÄNNU mer energi denna dagen….” jag tror på att hitta en livsstil… rutiner som man kan hålla alltid som man trivs med….
När man tränar styrketräning så bryts muskelglykogenet ner…sockret i muskeln…energin…. ska du sen köra cardio träning efter det så bryter du sen ner muskelproteinet istället eftersom sockret e slut….men muskler vill vi ju ha…. tips–> att köra cardion på förmiddagen om du tränar styrka på kvällen elr att köra cardio på seperata dagar.:bb2: nu ska vi kämpa på som aldrig förr….
Det var lite utav mina tankar
15 november, 2006 at 14:27 #923161Anonym anvandareMemberTack för ditt svar det är väldigt peppande. Jag är ju en sån tjej så jag kör ju helst bara styrke och är inte så förtjust i cardio. Men det där med cardio säger ju alla så olika att det förbränner bra om man kör det direkt efter styrkepass. Och en del säger att man ska köra det på olika dagar… blir så förrvirrad av det.
15 november, 2006 at 15:02 #923162Anonym anvandareMemberAnloy wrote:Tack för ditt svar det är väldigt peppande. Jag är ju en sån tjej så jag kör ju helst bara styrke och är inte så förtjust i cardio. Men det där med cardio säger ju alla så olika att det förbränner bra om man kör det direkt efter styrkepass. Och en del säger att man ska köra det på olika dagar… blir så förrvirrad av det.jo jag förstår, men det viktigaste är att hitta det som funkar på DIG och inte bry sig om vad alla andra säger oavsett vem de e …det handlar om vad man har för syfte/mål och vad man är ”villig” att göra för att nå dit..väldigt individuellt… kämpa på och känn dig fram… men en mening som är VÄLDIGT bra att tänka på är att det handlar om energi IN och energi UT… stoppar du I dig mindre energi än vad du gör av med så går du ner i vikt så enkelt e det… MEN sen ska man ju tänka på allt ur hälsosynpunkt…. muskelmassan vill man ju ha kvar… man ska helst inte bli allt för odräglig i humöret osv många aspekter men testa dig fram…viktigt att även ha kolla på den grundläggande näringsläran… vad är fett…olika typer av fett och var hittar du de?kolhydrater vad e det?snabba/långsamma?protein finns det olika varianter på med… E% därimellan osv… det är mer logiskt och mycket enklare än vad man tror det här med grundläggande näringslära….
kommer gå galant det här bara… bara att ge sig tusan pådet så blir det så till sist!:emo-thumb16 november, 2006 at 19:50 #923163Anonym anvandareMemberNU…precis denna dag…var det en vecka sen ja tränade styrketräning…*usch* får krypningar i kroppen bara ja tänker på det… Hjälpte en vän att flytta i helgen… trillade i trappan med ett bord i handen och slog i svanskotan. Har nätt och jämt kunnat röra mig…super super ont….i vissa vinklar har ja ont fortfarande, riktigt ontmen…. det måste väl finnas NGT man kan träna utan att det känns…
Gav mig iväg på en lååång promenad idag…super skönt väder…(öm i svanskotan) men tog mig tills slut ner till gymmet och körde 3 övningar mest för att känna på vikterna lite och få känna av den härliga atmosfären där nere…
Bicepscurl med stång: 10x22kg, 15x24kg,10x24kg
Tricepspress med hantel bakom nacken: 15X13kg, 10x13kg…tuuungt puh
Bänkpress: 45reps med stången…. men i denna övningen gjorde det JÄÄÄÄTTE ont… det var ingen hit att ligga ner fast man bara hade stången…jädrans svanskota
det var det för idag… inte så värst mycket att rapportera men…det kommer…Promenad hem från gymmet med…med massa längtan om att bli bra i svanskotan så fort som möjligt så man kan komma igång med träningen igen… känner mig mer laddad än någonsin…mycket energi/mycket motivation och glädje… härligt…
Imorgon blir det nog också att känna sig för vilka övningar ja kan göra fullt ut… återkommer då…
Ha en fortsatt härlig november kväll
16 november, 2006 at 22:01 #923164Anonym anvandareMemberVille bara säga ”GRYMT BRA JOBBAT” Ja bara ser hur de kommer rulla framåt för dig!!!
//Pernilla
16 november, 2006 at 22:59 #923165Anonym anvandareMemberpörnii wrote:Ville bara säga ”GRYMT BRA JOBBAT” Ja bara ser hur de kommer rulla framåt för dig!!!//Pernilla
TACK själv… oh va glad ja blev… jag hoppas också att ja kommer nå exakt de mål ja satt upp. Nu e de bara massa muskler som ska på med … håll koll här… kommer lägga upp före och efter bilder här inom kort…
ska kolla din länk nu… *snygg mage förresten* WOW:emo-thumb
17 november, 2006 at 19:06 #923166Anonym anvandareMemberHej!
Idag har det blivit hemma spa och träning
härligt med hemma spa… färgat håret noppat brynen och sprayat mig brun kan det bli bättre?jojomensan…fick tränat axlarna idag också…kändes oerhört skönt…en muskelgrupp som ja åsidosatt lite sen ja börjat träna styrketräning… kändes gott idag att ta itu med dem…det lär nog bli massa träningsvärk där…*hoppas på det iaf*hantellyft åt sidan: 3kgx15 , 4kgx15, 5kgx15, 5kgx12, 5kgx9
sittande hantelpress för axlar: 5kgx15, 8kgx15, 8kgx10, 9kgx10(nätt å jämt..)
framåtlutande hantellyft för baksida axlar: 4kgx15, 5kgx15, 5kgx10
Latsdrag: körde nga tyngre reps för att se om det funka med tanke på svanken…tänkte köra rygg imorgon nämligen…det verkar fungera…ska bli kul att träna ryggen ordentligt imorgonraskpromenad i drygt en timme…
17 november, 2006 at 21:07 #923167Anonym anvandareMemberHärligt jobbat!!! 20kg på så kort tid, gryyymmt!!!:emo-thumb
Jag har själv tappat 14kg nyligen och kämpar på gymmet 4-5 dagar i veckan för att ta bort det där sista ”dallret”, så jag vet hur jobbigt du har det. :bb2:
”Vill man bli fin får man lida pin!”
Hang in there, Girl!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.