Min resa från överviktig till fitnesstjej on the way!!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Min resa från överviktig till fitnesstjej on the way!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 151 total)
  • Author
    oAnnao wrote:
    Ku att höra att ja har stöd här inne TACK!

Matschema… har inget speciellt nerskrivet matschema… är ja pigg och kroppen hjärnan funkar så äter ja väldans lite kolhydrater…drar ner på fettmängden…men tar omega3 tillskott istället… äter bra med protein… känner ja att ja e ”full med kolhydrater” kör ja 1-2 dagar me 15-20g protein och 10-15g kolhydrater var tredje timme…. små ”diet”dagar mellan värven när ja känner att ja fyllt på för mycket…eftersom ja inte haft ngn ordning me träning på senaste så har det varit svårt att hitta en bra balans… höftar mycket och lyssnar på kroppen… men en tanke som snurrar i huvudet är ”inte IN mer energi i kroppen än vad jag gör Av med” …. samtidigt försöker ja äta en allsidig kost både näringsmässigt och för ögat…. men ja har ” som tuuuur e ” fastnat för wookgrönsaker med kyckling…. så det blir mycket av den varan… att ja håller vikten stabil nu är för att ja äter samma mat som innan fast lite större mängd vid 3 av måltidstillfällena….samt att ja inte har tung styrka på träningsschemat…:(

Har inte lagt ner någon tid där ja räknar kalorier och skrivit matschema… men det verkar fungera lysande ändå… än så länge iaf :emo-thumb

God jul!

Tack de låter bra de! Va e omega 3 bra för egentligen? :)

Vad ska man säga!!!
    JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! U rock!!! (passar nog bra)

seriöst, du kommer vara en inspiration (och är) för alla de som vill men inte ”kan”, (oss andra också) du kan alltid peka på dig själv och säga att det finns inget som heter:
    ”-det går inte” ”-har försökt allt”

”jag tror på att hitta en livsstil… rutiner som man kan hålla alltid som man trivs med….”[/b]
    Ditt sätt att tänka säger allt, det är det som saknas hos de som inte lyckas!

Fortsätt så bruden! :friends:

oAnnao wrote:
    Bilder från innan min diet…:(

dubbla känslor som dyker upp när man ser bilderna… 1.usch tänker ja först… sen tänker ja 2. men tänk vad ja har lyckats med fram till nu….båda bilderna är ”före” bilder… innan 19juli 2006

efter bilderna ligger tidigare i tråden…

Man kan ju om man vill som sagt…. :up:

du har vetkligen format om kroppen tjejen . Grymt jobbat .

jag tränar på gamla classic ibland (hälsokompaniet numera) och friskis ibland. o du?

Hej hej….kollar in lite…Va du kämpar på!!!!!!!!!!! :emo-thumb
    Jättekul att läsa…Lycka till nu…:up:

ibbe82 wrote:
    Tack de låter bra de! Va e omega 3 bra för egentligen? :)

Omega tre är fiskolja…bra fettsyra.
    Omega3 har en mängd fördelar för människokroppen.
    Bl.a.

# Sänkta blodfetter med ca:33%.

# Bibehåller nivåerna av testosteron och tillväxthormonerna vid diet.

# Anti-depressivt via ökning av serotoninet (lungnade signalsubstans som frigörs när vi äter och vilar)

# Bra för lederna.
    # Bra mot koncentrationssvårigheter
    # Bra mot hjärt & kärlsjukdomar… bra fett…

m.m
    :emo-thumb

Eva-Lotta wrote:
    Vad ska man säga!!!
    JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! U rock!!! (passar nog bra)

seriöst, du kommer vara en inspiration (och är) för alla de som vill men inte ”kan”, (oss andra också) du kan alltid peka på dig själv och säga att det finns inget som heter:
    ”-det går inte” ”-har försökt allt”

”jag tror på att hitta en livsstil… rutiner som man kan hålla alltid som man trivs med….”[/b]
    Ditt sätt att tänka säger allt, det är det som saknas hos de som inte lyckas!

Fortsätt så bruden! :friends:

OJ tack tjejen… jäklar med energi man fick… :D härligt stöd….
    du ger lika mycket inspiration och motivation tillbaka… håller koll på dig :)

:friends:

Vanessa Frykman wrote:
    du har vetkligen format om kroppen tjejen . Grymt jobbat .

TACK tjejen… såg dig på ff… kul att ha sett dig live… du rör dig ju en massa här inne på forumet :) härligt stöd…. åter igen tack till dig Vanessa!:emo-thumb

athleticmia wrote:
    jag tränar på gamla classic ibland (hälsokompaniet numera) och friskis ibland. o du?

Aaaa okej…. tränar själv också på hälsocompaniet… aldrig sett dig där dock… go atmosfär och seriös träning…. inget puschup puschande elr fixande med sminket inte…där e de hårda tag som gäller…. gott :) *ska det va ska det va ordentligt*:p

Fia wrote:
    Hej hej….kollar in lite…Va du kämpar på!!!!!!!!!!! :emo-thumb
    Jättekul att läsa…Lycka till nu…:up:

Tack fia… kul att du fortfarande tittar in… tänkte ta en genomkörare på gymet efter jobb imorgon… får se vad kroppen orkar med efter denna lååångdragna förkylning!

Nu fortsätter vi ge järnet :emo-thumb

wiiiiiiiheeeeeee :emo-thumb sprudlar förnuvarande av energi samtidigt som kroppen e sååååå ur funktion hahahaha

Första träningspasset idag efter nästan 3 veckors förkylning…. massa energi på gymmet å ja hade inte tappat allt för mkt… kändes lustigt att ”ta i” så mkt efter så lång tid men attans alltså…skam den som ger sig hahaha…gick super :D

Har tyvärr inga resultat nerskrivna…körde på för fullt på benpasset idag…lär bli svårt att jobba imorgon… gott!
    Körde ett sett bicepscurl(som ja äääälskar),rumpa,mage å baksida axlar också… så himla skoj!

I´m back…. :emo-thumb

Hejsan!
    Detta har varit en otroligt helg… i slutet på förra veckan hjälpte ja en vän med att flytta grejer från malmö till helsingborg…efter det var ja på jobb intervju och sen bjöd mina föräldrar hem oss på middag, jobbat mycket i mellandagarna så det ville man inte tacka nej till… men då blev träningen lidande… på fredagen jobbade ja från middag till sent på kvällen…därför ingen träning då heller :(
    På lördagen gick ja och laddade och var såååå otroligt sporrad för träning eftersom ja inte tränat på ett par dagar… ringer en vän ifrån jobb och får då reda på att träningen stänger tidigare både på lördagen och på söndagen …. vilket gör att det inte blir ngn träning då heller :S …igår på nyårsdagen hade de stängt heeela dagen…och nu sitter jag här och ska iväg på jobb igen… av olika anledningar fram och tillbaka så har jag inte tränat på en vecka… vad händer? *ser ut som ett frågetecken*
    myror i kroppen…. men det är tur man kan ut och promenera precis när man vill och har tid :D Året slutade dock otroligt bra… jag fick jobbet som jag var på intervju på :D otroligt roligt och utvecklande…

Träningen kommer ja till imorgon… :D

Gott nytt år på er alla…
    Kram Anna

oAnnao wrote:
    TACK tjejen… såg dig på ff… kul att ha sett dig live… du rör dig ju en massa här inne på forumet :) härligt stöd…. åter igen tack till dig Vanessa!:emo-thumb

va såg du mig utan att hälsa :(

grattis till jobbet! vad är det för jobb??

oAnnao wrote:
    jag fick jobbet som jag var på intervju på :D otroligt roligt och utvecklande…

Grattis! Jag söker jobb som en galning nu. Livet som arbetslös socionom är inte så välbetalt :D

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 151 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.