Min träning ..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 667 total)
  • Author
    Dessan wrote:
    låter roligt :) haha, ja du får komma på några bra ramsor. Så ska du skrika dem som en cheerleader också! skitbra.
    hm, jag har faktiskt inget schema att gå efter. men ser till att alla muskelgrupper tränas varje vecka (om jag inte vilar/är sjuk någon dag)
    Kör med perra ibland, han har schema. så då brukar jag köra med honom. har rätt flexibel träning, tycker det är lättare att köra det man är sugen på, blir såå mycket bättre pass. är du noga med kosten?

Ok, det kan vara skönt att ha ett flexibelt schema!
    Jag planerar det mesta in i detalj, just för att när
    jag kommer upp till min ordinarie nivå, så blir det en
    jäklans massa hård träning. Då måste jag vara petnoga
    med vilket pass jag lägger efter vilket o.s.v. för att inte
    bli övertränad. Gränsen är hårfin i det läget. Men nån vecka
    nu kan jag vara lite flexibel, då jag inte kommit upp i
    så pass slitsam träning ännu efter skadan.

Är rätt så noga med kosten, särskilt under hårdträningsperioderna.
    Just då mitt är största problem att få i mig nog med energi, så det
    finns en hel del energybars och sportdryck i skåpet! :|
    Kör extra styrketräning nu i sommar också, så jag måste
    balansera intaget, och ökar proteinet mer än under
    ex. skidtävlingssäsongen. Sedan mår jag ju bättre om jag
    äter bra och näringsrik mat, och det är ju gott också!
    Är utbildad PT, så lite kostundervisning fick man ju på köpet! :D

Men som man brukar säga: En skidis äter allt och lite till! :emo-thumb
    Själv då?

Katti wrote:
    Ok, det kan vara skönt att ha ett flexibelt schema!
    Jag planerar det mesta in i detalj, just för att när
    jag kommer upp till min ordinarie nivå, så blir det en
    jäklans massa hård träning. Då måste jag vara petnoga
    med vilket pass jag lägger efter vilket o.s.v. för att inte
    bli övertränad. Gränsen är hårfin i det läget. Men nån vecka
    nu kan jag vara lite flexibel, då jag inte kommit upp i
    så pass slitsam träning ännu efter skadan.

Är rätt så noga med kosten, särskilt under hårdträningsperioderna.
    Just då mitt är största problem att få i mig nog med energi, så det
    finns en hel del energybars och sportdryck i skåpet! :|
    Kör extra styrketräning nu i sommar också, så jag måste
    balansera intaget, och ökar proteinet mer än under
    ex. skidtävlingssäsongen. Sedan mår jag ju bättre om jag
    äter bra och näringsrik mat, och det är ju gott också!
    Är utbildad PT, så lite kostundervisning fick man ju på köpet! :D

Men som man brukar säga: En skidis äter allt och lite till! :emo-thumb
    Själv då?

Jo, men precis. Som när jag tränade handboll 6-7 dagar i veckan, då åt man ju som en gris och slocknade lika fort. Men ändå skönt nu när man inte behöver äta fullt lika mycket som då.
    Hur lång tid tar det tills du är helt återställd när det gäller skadan? jobbigt med sånna. Pajar träningen så mycket när man har något som släpar. Just nu för tillfället käkar jag väl normalt, har blivit sugen på en liten mini-deff men jag vill ändå bygga. men jag har motivationen där och den är rätt stark just nu, så vi får väl köra en liten mini-deff och se vart det hamnar. Alltid skönt att göra något man känner för, som just nu! är grymt sugen på att köra ett ryggpass, men klockan är ju snart kvart i tolv så det får vänta :D

Dessan wrote:
    Jo, men precis. Som när jag tränade handboll 6-7 dagar i veckan, då åt man ju som en gris och slocknade lika fort. Men ändå skönt nu när man inte behöver äta fullt lika mycket som då.
    Hur lång tid tar det tills du är helt återställd när det gäller skadan? jobbigt med sånna. Pajar träningen så mycket när man har något som släpar. Just nu för tillfället käkar jag väl normalt, har blivit sugen på en liten mini-deff men jag vill ändå bygga. men jag har motivationen där och den är rätt stark just nu, så vi får väl köra en liten mini-deff och se vart det hamnar. Alltid skönt att göra något man känner för, som just nu! är grymt sugen på att köra ett ryggpass, men klockan är ju snart kvart i tolv så det får vänta :D

Jo, det blir rätt jobbigt ibland när man måste äta hela tiden, haha!
    Vet inte hur länge det tar tills jag är helt återställd. Skadan
    uppkom för ca 1,5 år sedan och blossade upp på nytt för
    lite drygt 7 månader sedan, så det kan ta tid. Men i dagsläget
    känns det som att det inte är omöjligt att jag slipper den framöver!
    Det känns riktigt positivt faktiskt!

Aaahhhh, valet och kvalet… Mini-deff eller fortsätta bygga en
    stund till? Nåja… man har ju ännu ordentligt med tid på sig för
    att prova vad kroppen svarar bra på. Det ordnar sig! :emo-thumb

Ojsan, är klockan redan så mycket? Voi voi, jag är alldeles för
    uppe i varv för att kunna sova. Så typiskt när man har stressiga
    dagar. Ibland skulle man verkligen behöva ett par extra
    timmar på dygnet! :p

Kör hårt tjejen!!!

ännu en måndag, som vanligt .. väldigt rolig! 👿 Lång skoldag, iofs är de flesta ämnena avslutade så det är lite lyx. Idag blev det inte de bästa passet, men det dög. En del plugg nu på slutet som måste bli gjort, därför är man lite trött och sliten. men blir väl bra när man får se lite sol och bli människa igen och sluta leka vampyr. Dagens pass blev iaf såhär:

Bröst och triccar! (blev inga biccar idag, var för trött för det, och skönare att köra triccarna då när man inte har lika mycket energi, iaf enligt moi)

Bröst

liggande hantelpress med plan bänk:

11kg * 8 (uppv)
    16kg * 8
    16kg * 8

liggande hantelpress med lutad bänk uppåt:
    14kg * 8
    14kg * 8
    14kg * 8
    14kg * 8

bröstpress:

30kg * 8
    30kg * 8

(lekte lite i pecdecen medan jag väntade på perra och david, men det räknas inte :p)

krabban i cablecross:

10kg * 8 (kände lite på övningen bara, mysigt!)
    15kg * 8
    20kg * 8
    20kg * 8 (kändes som att jag kunde öka mer, men får ta det nästa gång såfall)

cablecross drag underifrån, stående på knä:

10kg * 8
    10kg * 8

Triceps (blev lätta vikter idag, men det tog satans bra ändå, fick grym kontakt)

pushdowns:

25kg * 8 (uppv)
    35kg * 8
    40kg * 8
    45kg * 8

drag bakom huvudet, framåtlutad:

20kg * 8 (i toppläget sträcker jag ut handlederna åt sidorna, då tar det kanonbra, bränner skönt)
    25kg * 8
    25kg * 8

pushdowns med rep:

25kg * 8
    30kg * 8

lite dipsmaskin: 7 plattor * 10 (den tog inte bra alls, usch!)

summering: helt okej början på passet, lite halvsegt eftersom jag inte hann käka så mycket innan eftersom att per är så snabb på att höra av sig och jag måste kasta på mig kläderna och gå till gymmet. Triccarna var sköna att köra idag eftersom att det blev sån grym kontakt. Gick och spände mig lite extra i speglarna, undra hur många som är trött på att jag står och spänner mig? :| Sen var det ju lite kalas här hemma eftersom att lillebror och lillesyster fyllt år. Förövrigt har det varit en helt okej dag faktiskt! pluggat som en dåre bara, och har prov i skolan. MEN, snart är det slut :D godnatt alla biffar! nu ska jag sova.

Katti wrote:
    Jo, det blir rätt jobbigt ibland när man måste äta hela tiden, haha!

Kör hårt tjejen!!!

haha, jag också! åh vad skönt o sova några fler timmar. skulle vara grymt skönt. men men, skulle väl finnas massa negativa saker med det också, som med allt annat. mjo, det är ju lite svårt att bestämma sig. Men jag blir så motiverad när man ser att man börjar tappa lite fett men ändå orkar köra lika tungt. iofs har jag aldrig kört någon tävlingsdiet (antagligen för att jag inte tävlat ännu :p) men då kanske man tappar liiite mer i viker =(
    vad var det för skada du hade? hoppas det blir bra nu då så du kan köra på igen! ta hand om dig och soov så gott.

Dessan wrote:
    mjo, det är ju lite svårt att bestämma sig. Men jag blir så motiverad när man ser att man börjar tappa lite fett men ändå orkar köra lika tungt. iofs har jag aldrig kört någon tävlingsdiet (antagligen för att jag inte tävlat ännu :p) men då kanske man tappar liiite mer i viker =(
    vad var det för skada du hade?

Jo, det är ju alltid roligt att se framsteg under dieten,
    och du har ju tid på dig att göra en prov-deff för att se
    hur kroppen reagerar. Samtidigt så kan det även vara
    fördelaktigt att fortsätta bygga lite till när man ändå håller på.
    Kanske dags att skaffa en coach snart? :emo-thumb

Fick lite krångel med njurarna för 1,5 år sedan, som har
    gjort sig påmint vid något tillfälle såhär efteråt. Men det
    är bara att vänta och hoppas på att den inte kommer
    tillbaka mer. Känner inte av det i dagsläget, och framtiden
    ser ljus ut… Har bara blivit lite känslig för förkylninginfektioner,
    det är allt…

Gå och sov nu så att du är pigg och fräsch till imorgon!
    Jag beställer ett härligt PB ok?

Kör hårt!

Ser ut som du kör hårt dessan. Fortsätter du öka är du väl snart ikapp Andreas vikter, han deffar ju bara hela tiden och blir svagare o svagare. haha

Katti wrote:
    Kör hårt!

Ajdå, låter inte alls roligt. Jobbigt med organ i kroppen som man har problem med, lättare att kunna förändra något tex, knäskada osv. usch!
    jo precis, jag kan ju känna lite på dieten, så man vet hur det blir senare på ett ungefär. Men jag ändrar mig ändå så fort, ena dagen vill jag bygga, andra dagen vill jag deffa. Men oftast så vill jag deffa tills jag är nöjd :p
    jo, fast det kanske ändå är lite tidigt, ska ju inte tävla förens om några år!

oj vad skönt jag sov! hej och hå. Dammsög datorn gjorde jag på morgonen också! :emo-thumb
    haha, kanske kan slänga in ett PB idag på passet för din skulle. Men med tanke på att jag aldrig brukar tänka på mina PB så är det nog lätt att sätta några, iofs brukar jag aldrig göra det heller. Blir nog rygg idag, så det ska nog gå att ordna ett litet PB!

Frida-Mari wrote:
    Kanske dax att joina teamet snart Dessan?? 8) :emo-thumb

Jag har funderat på det förut, men tycker fortfarande att det är för tidigt för nåt sånt :) kanske nästa år! det verkar som tjejerna är nöjda med det iaf!

Jacksatan wrote:
    Ser ut som du kör hårt dessan. Fortsätter du öka är du väl snart ikapp Andreas vikter, han deffar ju bara hela tiden och blir svagare o svagare. haha

Jag försöker iallafall :) ska bli skönt när skolan slutar, förhoppningsvis blir det hårdare träning då. Haha, han kanske ska börja träna först och främst. :p

Frida-Mari wrote:
    Herregud, med den ryggen du har så ligger du ju ljusår före mej och jag ska visst upp på scenen i år :p
    -Även om min slitna kropp känns väldigt långt från toppform just nu…

hörrududu! sluta mesa dig nu. Jag har sett dina bilder så du behöver inte ens försöka :D Ska du köra BF? det kommer gå toppen! du har riktigt snygg kropp! har du några bilder på legsen?

hej och hå! precis kommit hem från träningen, rygg – axlar! väldigt nöjd. men kunde nog lastat på lite till. Har haft svårt för att andas, stressar för mycket. så jag har känt mig väldigt yr. Men körde igenom passet och var relativt nöjd iallafall. Axelpasset var jag riktigt nöjd med faktiskt. drog på och ökade på två övningar iallafall. Sen var det Katti som ville se nåt PB, så jag satt nåt för din skull :) Idag har man pluggat matte cirkus hela dagen, väldigt underhållande! :( men, det måste göras så det är bara att bita ihop och köra vidare!

Efter passet tog jag och perra en sväng för att se vackra nynäs och bränna lite phat! vi blev svettiga och asfräscha! köpte lite keso också .. vi gick väl en 4-5 km kanske. PLUS att vi gick till gymmet, kanske 2 km. Dags att få bort lite späck tycker jag. Har nästan inget val då jag bränner allt när jag jobbar. så det är ju perfa, plus att det kommer bli mycket åka bike till jobbet sen på mornarna. vem vet, kanske är slimmad efter sommaren, spännande! och imorgon är det plåtning som gäller för mig och jenny, kanske blir några roliga spänniskort man kan slänga upp. men nu kom jag helt från ämnet, tillbaka till träningen. Dagens pass;

Rygg

Latsdrag bakom:

35kg * 8 (uppvärmning)
    40kg * 8
    50kg * 8
    55kg * 8

Latsdrag framför:

35kg * 8 (känna lite på övningen)
    40kg * 8
    50kg * 8

(jävlar, nu kom jag på att jag glömde latsdrag med V-handtag, visste att det var nåt jag hade glömt )

roddmaskin:

25kg * 12 (det här var den bästa gången jag kört den här övningen, tog grymt bra)
    30kg * 11
    25kg * 10 (alla set tog ruskigt bra, börjar gilla den här övningen mer och mer)

stångrodd:

stången * 10 (uppvärmning)
    40kg * 8
    45kg * 8 (andra gången jag kör, ska försöka öka mer och mer på denna övning, tog också ruskigt bra, klagar ej!)
    40kg * 8

rodd i cable:

35kg * 8 (kände lite på övningen, var ett tag sen.. saknat den ;))
    40kg * 8
    50kg * 8 (skulle kunnat lasta på mer, men var lite yr så jag höll mig på 50-sträcket)

Axlar (nu hände det grejer, GRYMT bra axelpass)

axelmaskin (axelpress) knogarna vinklade utåt:

1platta * 10 (uppvärmning)
    3plattor * 10
    4plattor * 10 (vad jag tidigare kört på)
    5plattor * 8
    6plattor * 8 PB (varsågod Katti)

sidolyft med hantlar:

7kg * 8
    7kg * 8
    7kg * 8
    7kg * 8
    7kg * 8

sittande hantelpress:

10kg * 8 (uppvärmning)
    10kg * 8
    11kg * 8
    11kg * 8 också PB här, men kunde lastat på mer här också, kände inte av min skadade axel alls, sjukt skönt!

sidolyft i cable snett bakåt, nedre trissan:

5kg * 8 (på varje arm)
    5kg * 8
    10kg * 8
    5kg * 8 (5 kg är för lätt, men på högern är det helt okej att köra med 10kg, bara att det är vänster axel som strejkar vid 10kg, får väl köra med 7,5 eller nåt då på båda)

som sagt, är nöjd med passet! kul att öka lite när man varit skadad så länge, får se till att den inte blir konstig igen bara. nu blir det mat! tack och hej!

OBS: För er musikälskare, den här låten måste ni bara fixa! helt grymt bra Roadrunner – Army of the sun

Dessan wrote:
    6plattor * 8 PB (varsågod Katti)

Yes, så ska det se ut! Nu är jag nöjd! :yahoo:
    Jättebra jobbat tjejen!!! Bra pass!
    Jasså, det är dags för plåtning imorrn?
    Självklart ska du slänga upp lite träningsbilder!:up:
    Se nu till att sova gott inatt och försök att
    stressa ner! Jag vet hur det känns, har också
    varit helt uppstressad den senaste tiden med
    skola, jobb, träning och jag-vet-inte-vad! Men
    snart slipper vi ju pluggandet ett tag i alla fall!
    Passa på och mys järnet, det förtjänar du!
    Härligt jobbat!

Katti wrote:
    Yes, så ska det se ut! Nu är jag nöjd! :yahoo:
    Jättebra jobbat tjejen!!! Bra pass!
    Jasså, det är dags för plåtning imorrn?
    Självklart ska du slänga upp lite träningsbilder!:up:
    Se nu till att sova gott inatt och försök att
    stressa ner! Jag vet hur det känns, har också
    varit helt uppstressad den senaste tiden med
    skola, jobb, träning och jag-vet-inte-vad! Men
    snart slipper vi ju pluggandet ett tag i alla fall!
    Passa på och mys järnet, det förtjänar du!
    Härligt jobbat!

Ja, där fick du ditt PB :p
    vad gullig du är, ja jag ska försöka sova bra, ska upp och träna rätt tidigt imorn, är ju ledig så jag har ju tiden. Det blir ingen träningsplåtning, men det blir ju spännisbilder i studion, ska bli spännande att se. synd att man inte deffat bort en 5-6 kg bara. jo men precis, helt sjukt mkt att göra. Speciellt att tänka på, tänker för mycket hela tiden. Analyserar allting och ska tänka på konstiga saker. jaja, får börja köra mera body balance. somnade nästan när jag körde det för någon vecka sen, grymt skönt! Har du mycket plugg kvar innan du slutar? ha en skön kväll.

Frida-Mari wrote:
    Bra jobbat bruden!! Du vet ju att du måste ligga i till den där promenaden på stan vi pratade om :p :emo-thumb Och PB oxå -Härrrrilgt!!! :up:

haha, ja! vänta du bara. Ska bygga på ryggen lite tills dess och lite biccar kanske, sen blir det plåtning vid stureplan :D

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 667 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.