Min träning ..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 667 total)
  • Author
    Vanessa Frykman wrote:
    Du kanske ska ha mens snart? det kan vara brist på järn

jag har nyss haft det, och jag har haft såhär innan, under, efter mensen :( går runt och mår dåligt hela dagarna, väldigt irriterande!

saknar lite sälskap på gymmet =P

Perholmkvist wrote:
    saknar lite sälskap på gymmet =P

i know honey :( men jag kommer nog inte träna den här veckan, börjar nog träna igen på måndag, har mått ännu sämre än förra veckan.

jobbigt att inte kunna träna då man mår som man gör, men jag mår lite bättre om man jämför med de andra dagarna! Har sån jäkla motivation att bara dra ner och köra ett pass! skulle vara helt sjukt skönt.
    menmen, det kan man ju inte. Istället ska man plugga, gör det endast för att det är kuuul! :

fotade i studion igår, väldigt roligt! ska göra omslag till cd-skiva med temat ”kärlek” och självklart blir det några godingar som jag bränner ner på skivan också :)

bara för att jag inte tränar den här veckan får jag skriva massa onödiga saker som egentligen inte har med träning att göra.

men för att ändå hålla mig lite till ämnet kan jag slänga upp ett par gamla bilder som jag tog innan jag började styrketräna, det var för ca 3-4 år sen.

finns det ju nåt här att göra i alla fall :D [/b]

guuud vad skönt det var att komma in på gymmet efter en veckas vila! Idag så blev det pers schema, bröst och biceps. brukar annars köra triceps. Idag kände jag mig lite mer peppad och var pigg! så det var kul att köra, riktigt skoj!

Har ätit mer mat idag också, förutom i skolan då lunchen smakade skosula! blev mycket keso och grönsaker :D sen blev det lite solning på gräset! mycket mysigt. Så träningen var bara avslutet på en skön dag! såhär såg dagens pass ut:

bröst[/b]

liggande hantelpress:

9kg * 10 (uppvärmning)
    14kg * 8
    14kg * 15
    16kg * 10
    16kg * 8

sittande bröstpress:

30kg * 8
    35kg * 8
    35kg * 8
    40kg * 6

cablecross (krabban):

15kg * 10
    15kg * 10
    20kg * 15
    15kg * 10

knästående kabelflyes underifrån:

10kg * 10
    15kg * 8
    10kg * 10
    10kg * 10

biceps

började med att köra lätta vikter och många reps, tar vääldigt skönt! [/b]

stående hantelcurls:

6kg * 50 (25 på varje arm)
    7kg * 50 – ’ ’ –

scottcurls med EZ-stång:

17kg * 8
    20kg * 8
    25kg * 8

stående enarms curls i cablecross:

10kg * 10
    (på varje arm)
    10kg * 15
    10kg * 12
    10kg * 10

hammercurls med lätta vikter:

8kg * 20 (10 på varje arm)
    8kg * 20
    8kg * 20

blev en härlig promenad hem sen i 15min, riktigt skönt och mysigt väder! blev lite nedvarvning. Sen käkade man massa mat när man kom hem! ser fram emot passet imorgon :D😀 skönt som fan att börja komma igång nu! ojojoj.

ställde mig nyss på vågen.. 62,5 kg!

Nu har kroppen hajat att jag vill gå upp igen några kg :D har varit lite svårt att få vågen att rubba sig, men nu så verkar det släppa lite. Har slutat köra lika mycket Cardio och börjat äta mycket mer nu!

Alla andra kör en sommardiet, jag kör sommarbulk! haha :D häääärligt

Sömnen har blivit mycket bättre och jag börjar känna mig piggare och inte alls lika snurrig och trött. Antagligen var det för mycket stress, dåligt med mat, lite sömn som gjorde att jag gick runt och mådde dåligt.

ska bli spännande o se hur man ser ut efter sommaren :P om man blivit tjockis eller om man springer bort allt på jobbet ..

Glömde slänga in gårdagens pass också, så då kan man ju göra det såhär lite i efterhand =)

Jag körde axlar och en tricepsövning ..

axellyft åt sidan 90grader:[/b]

4kg * 10 (uppvärmning)
    6kg * 8
    7kg * 8

axellyft framåt med hantlar:

7kg * 10 – på vardera arm!
    7kg * 10
    7kg * 8

sittande hantelpress utan stöd mot ryggen:

8kg * 8
    8kg * 8
    8kg * 8
    – tog det lungt med vikterna då axeln har börjat spöka igen =/

stående militärpess med stång:

20kg * 10
    25kg * 8
    25kg * 8
    20kg * 8
    – tog riktigt skönt! blev mör på slutet!

triceps pushdowns:

25kg * 10 (upprvämning)
    35kg * 8
    35kg * 8
    – körde lite lättare och saktare, tog bra!

blev senare en promme på en timme. väldigt skönt! somnade som en stock! :D

Hann inte köra nå mer då jag var med en tjejkompis i klassen på skolgymmet och hon sa att hon började må dåligt, jag sa till henne att sätta sig en stund. Precis när vi ska sätta oss så svimmar hon. Jag blev chockad och panikslagen, så jag hämtade vår lärare och vi fick senare komma till skolläkaren och det visade sig att hon fått blodtrycksfall .. jääävligt läskigt! längesen jag blev så pass rädd! :(

men det löste sig iallafall! så det var tur =)

Hej dessan! Jag kikar in lite här då och då. Skjönt att du börjar komma igång igen :emo-thumb

Keep on going 8)

Lady21 wrote:
    Hej dessan! Jag kikar in lite här då och då. Skjönt att du börjar komma igång igen :emo-thumb

Keep on going 8)

Tjena :) vad trevligt att du kikade in. Jo det är skönt att komma igång igen och kunna köra på igen :) kööör på ba!

Idag blev passet lite senare än vanligt. Per ska ju grilla och hålla på :nono: så vi kom till gymmet vid 20 i 6 typ. Idag blev det Rygg – Traps – Mage och ett oplanerat core-pass :)

i alla fall! såhär blev dagens pass, kommer upp en bild lite senare också på ryggen :)

chins:

5st * kroppsvikten
    7st * kroppsvikten ( ajajaj vilken träningsvärk jag hade i brösten )

latsdrag bakom:

35kg * 8 (uppvärmning)
    40kg * 8
    45kg * 8
    50kg * 8

latsdrag med V-handtag:

40kg * 8
    45kg * 8
    45kg * 8
    50kg * 10

hantelrodd m. bänk:

16kg * 8 (på vardera sida)
    24kg * 5
    18kg * 8
    24kg * 6

t-bar:

25kg * 8
    35kg * 8
    25kg * 15

rodd i maskin:

20kg * 15
    25kg * 13
    30kg * 8 – tog riktigt skönt, klämde till i toppläget. ( kommer bild på denna övning sen som per smygfotade )

+ 90 situps på bänk (brännde härligt och bra)

Traps: (hann bara en övning innan core-passet började)

stående med stång, framför.

20kg * 10 (uppvärmning)
    30kg * 15
    40kg * 15
    40kg * 20

cooore-pass i 30 min, tog skönt och härligt det med! bra avslutning på passet :D

här kommer bilden från idag, såg nu att den vart ganska värdelös! men vafan!

50*8 bakom nacken…impressive:bb:

Andreas Guiance wrote:
    50*8 bakom nacken…impressive:bb:

Tack Andreas, nu sover jag absolut mycket tryggare inatt! :D

Dessan wrote:
    Tack Andreas, nu sover jag absolut mycket tryggare inatt! :D

Det låter bra; du sover för lite i vanliga fall;)

Andreas Guiance wrote:
    Det låter bra; du sover för lite i vanliga fall;)

har faktiskt börjat bli bättre på de .. iofs borde jag lagt mig för längesen! men jag har sovmorron imorn så de är lungt :)

idag blev det en hård dag! lite många pass också, men vafan! likabra att köra på stort! :P Det blev ingen direkt ”styrketräning” utan det blev först Body Pump 1 timme, sen core 30 min, och efter det Body Combat 1 timme! Det var riktigt roligt, hade mycket energi idag! De sista 15 min på Body Combaten var riktigt adrenalin, kroppen var helt mör men man fick sån adrenalinkick! häärligt. Lite för lång tid att träna, men det var ruskigt roligt!

Imorn blir det nog vilodag skulle jag tro. För sen i helgen blir det massa jobb då man springer runt som en dåre, får se det som helgens cardio :p

Nu blir det lite plugg, sen ska jag soova! kommer somna som en vaggad bebis! Godnatt gott folk! 8)

Jävligt skönt när adrenalinet pushar på :D

Bra jobbat! Keep it up! Kör hårt! Kom igen, vi tror på dig! Wohoo! Haleluja!

:D

du e duktig mami, piska vidare! ;)

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 667 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.