|Min träningsjournal|

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only |Min träningsjournal|

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • Author

Då var det dags…
    Jag heter Joakim och bor lite utanför staden Vimmerby. Nu har jag bestämt mig att träna lite mer seriöst och regelbundet, därför lägger jag nu ut min träningsdagbok så NI kan se hur allt förändras. Jag har styrketränat under ganska lång tid men det var längesen jag var regelbunden med det. JAg spelar även fotboll 2-3 ggr i veckan, för att få lite annan motion.

Längd: 186 cm
    Vikt: Senast var det 79,5 kg utan kläder

Bilder kommer så ni får se hur kroppen ser ut nu. och de kommer uppdateras efter hand.

Min filosofi vad gäller min kost är att käka i stort sett det jag kommer åt då jag inte orkar eller kan speciallicera den, men då käkar jag naturligvis inte en massa godis och skit, skulle gärna ta emot tips och kritik. Jag kan visa ungefär hur jag äter en dag:

Frukost: Gröt (havregryn), juice el.vatten 1 glas, nån form av smörgås med skinka på (rostad eller grovt bröd)

Mellanmål: Grovfralla, med sockerfri festis

Lunch: Det som serveras i skolan. (ris, potatis & fisk el. kött) grönsaker och 1-2 glas mjölk

Mellanmål: Några råa ägg. Smörgås.

Middag: Här har jag ingen bestäms måltid eftersom farsan också vill bestämma mat ;) men oftast blir det ris, potatis eller pasta. Och till det blir ofta kött, köttbullar o.s..v Vad tycker ni om köttbullar???

Kvällmål: Nåt litet, Smörgås eller dylikt.

Efter varje träning blir det oftast bli några råa ägg. Tänkte också när jag får råd börja med tillskott istället för de där mellanmålen. VAd tycker ni om det???

Träningsveckan:
    Måndag: Bröst, rygg.
    Tisdag: Fotboll 1h 30min
    Onsdag: Armar (biceps, triceps)
    Torsdag: Fotboll 1h 30min
    Fredag: Axlar, lite ben (tränar fotboll med:|)
    Lördag: Vila eller Fotboll
    Söndag: Mage

Ibland händer det faktiskt att jag skippar en fotbollsträning för att få in ett styrkepass eller en vilo dag till i veckan!

Kom med Kommentarer och tips! Tack[/b]

Kul med en till träningsjournal, ska följas. Vad gäller kosten så tycker jag att du ska äta lite mer protein. Tror inte att det är så dyrt med protienpulver. Kostar ungefär lika mycket som dom råa äggen du ”dricker”. Sen så har jag även hört att du kan ta upp dubbelt så mycket av proteinerna i äggen om du tillagar dom. Efter träning tycker jag du ska dricka någon form av gainer. Gäller att få i sig mycket kolhydrater och protein då. Annars det det bra ut. Kör hårt och få se på bilder nu :up:

EDIT: Hur gammal är du och vad har du för mål? Fint namn föresten :p

18 fyller 19 i juni

Jocke89 wrote:
    Kul med en till träningsjournal, ska följas. Vad gäller kosten så tycker jag att du ska äta lite mer protein. Tror inte att det är så dyrt med protienpulver. Kostar ungefär lika mycket som dom råa äggen du ”dricker”. Sen så har jag även hört att du kan ta upp dubbelt så mycket av proteinerna i äggen om du tillagar dom. Efter träning tycker jag du ska dricka någon form av gainer. Gäller att få i sig mycket kolhydrater och protein då. Annars det det bra ut. Kör hårt och få se på bilder nu :up:

EDIT: Hur gammal är du och vad har du för mål? Fint namn föresten :p

Jag är 18. Jag brukar faktiskt tilllaga dem ibland!..:D Nej det har du rätt i , jag ska kolla lite på gymgrossisten snart. Ja, mitt mål är ju att få en riktigt strand kropp, det kan inte undvikas, men starkare och muskulösare är främsta målet!

Bilder kommer..:P

Nu har ettt träningspass genomförts..

det blev bröst och rygg.

bänkpress:
    1×10 60kg
    1×10 70kg
    1×3 80kg

lutande (uppåt) hantelpress:
    1×10 23kg
    2×6 30kg

fastbänkpress lutande (nedåt)
    1×10 50kg
    2×6 80kg

Rygg:

Rodd
    1×10 45kg
    2×10 55kg

pecfly maskinen
    3×10 25kg

Korsrygg
    3×10 25kg

käka mat nu jue! hörs

Du får gärna skriva lite om hur träningspasset gick också. Vad få set du kör för varje muskelgrupp, fungerar det bra? Skulle lägga in några flera ryggövningar om jag var du. Du måste ju komma åt ryggen i alla vinklar. Chins? Latsdrag? Bröstträningen ser bra ut. Men tycker fortfarande att det är för några set, men du kanske trivs med det :). Kör hårt och träna med hjärnan.

Jo jag trivs med få set och ser absolut ingen anledning till att köra fler set, eftersom jag vill ha explosiva muskler ;)jag har alltid kört 3 set/ övning, det ger liksom bäst resultat, däremot kan jag tycka själv att jag kör för få reps, men jag har precis höjt mig lite grann i vikter också, så mer reps kommer. Allt beror ju liksom på vad man har för mål. Ska jag vara ärlig så har jag aldrig (tror jag) kört chins förut. Vad är det?

mvh jocke

Chins är när man hänger i en stång och drar sig upp till hakan är i samma höjd med stången. Tycker det skulle va bättre om du gjorde någon ryggövning där du bygger bredd på ryggen.

Köttbullar är ju skitgott men inte alltid så himla nyttigt.

Det är nog bättre att äta ”rent” kött såsom kycklingfileér, fisk, fläskkotletter med fettet bortskuret m.m.

Köttbullar innehåller generellt rätt mycket mättat dåligt fett (beroende på vilken sorts färs de är gjorda av förståss, nötfärs är ju bättre än fläskfärs om man säger så…..

Själv älskar jag köttfärs, särskilt i form av köttfärssås, chiliconcarne och liknande ”röror”, jag brukar välja nötfärs och om jag vill känna mig extra nyttig tar jag Quornfärs istället, vegetarisk, men med mycket protein och mindre fett.

Det var min åsikt om köttbullar!

Din journal ser trevlig ut, den ska jag följa!

/ Jenny

Jaja! dåså då hänger jag ju med! jag kan bara inte namnen på övningarna…grejen är den att jag brukar köra såna eller i en maskin du vet! :D

Jenny Andersson wrote:

/ Jenny

köper själv köttbullar med 14 gr protein, 0 g fett per 100 smakar exakt som vanliga köttbullar. Så allt går o hitta bara man vill!

joaquin wrote:
    Jaja! dåså då hänger jag ju med! jag kan bara inte namnen på övningarna…grejen är den att jag brukar köra såna eller i en maskin du vet! :D

Då brukar man kalla det latsdrag. Får väldigt bra bredd på ryggen men den övingen.

Jenny Andersson wrote:

Det är nog bättre att äta ”rent” kött såsom kycklingfileér, fisk, fläskkotletter med fettet bortskuret m.m.

Köttbullar innehåller generellt rätt mycket mättat dåligt fett (beroende på vilken sorts färs de är gjorda av förståss, nötfärs är ju bättre än fläskfärs om man säger så…..

Själv älskar jag köttfärs, särskilt i form av köttfärssås, chiliconcarne och liknande ”röror”, jag brukar välja nötfärs och om jag vill känna mig extra nyttig tar jag Quornfärs istället, vegetarisk, men med mycket protein och mindre fett.

Det var min åsikt om köttbullar!

Din journal ser trevlig ut, den ska jag följa!

/ Jenny

Ja, det var precis det jag ville höra!:p Tack
    Men det går alltså äta det efter träning eller är det för ”onyttigt”.?
    Jag ska kolla upp vad de är gjorde av för färs, mina bullar..:P jag köper ju ica:s köttbullar..:)

Tack igen Jenny!

joaquin wrote:
    Ja, det var precis det jag ville höra!:p Tack
    Men det går alltså äta det efter träning eller är det för ”onyttigt”.?
    Jag ska kolla upp vad de är gjorde av för färs, mina bullar..:P jag köper ju ica:s köttbullar..:)

Tack igen Jenny!

köp vanliga gröna slakaren inget fett men massor med protein!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.