Mini Åsas äventyr fortsätter

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mini Åsas äventyr fortsätter

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 746 total)
  • Author

Hoppar in lite med dagens resultat i 6-timmars löpning.

Åsa kom 2:a efter Tina (en av mina kunder).
    Hon sprang nästan sex mil, under dessa sex timmar, men hade väldigt ont i höften och fick tyvärr springa väldigt långsamt på grund av det.

Kylan var jobbig, men det gick.
    Värst var det i början och slutet av loppet.
    Tro det startade på ca -13 grader och sedan småblåste det.
    Men det possetiva var att de var intresserade av henne i landslaget.
    De vet att hon vunnit ett 12-timmarslopp och att hon inte tränar löpning (har precis börjat igen).

Så nästa år kanske hon får chansen att tävla i Canada, med resa och allt betalt:emo-thumb

Tina som vann blev direkt uttagen och skall springa i EM nu i juni (hon sprang närmare 6,5 mil på sex timmar).

Tina 1:a
    Åsa 2:a

strongt jobbat och grattis till andraplatsen :up:

Landslaget?!? Shit vad häftigt! Jag är så j*kla imponerad att ni orkade springa i 6 timmar!

Grymt imponerad som vanligt!
    Glad för eran skull :friends:
    Kör nu hårt fram till EM Åsa!!

KRAM!

:up: WOW! Starkt jobbat Åsa! Grattis till andraplatsen.

FEVER wrote:
    Åsa kom 2:a efter Tina (en av mina kunder).

Blir inte frugan arg då dina kunder kommer före henne? :happy:

Grattis till er båda till ett fint lopp.

shit i helvete!!!!!!!!!!!!!!!!:worship: :worship:

grattis grattis o åter tusen grattis!!!

om landslaget är aktuellt, i vilken gren ska hon tävla då??

Jag blev verkligen jätte glad när jag läste alla ”lycka till”-hälsningar och gratulationer. Ni höjer min motivation till tusen ska ni veta:D ! Tack:

Gym TT
    Lalla
    Silvia
    Pellefant
    Adriann
    mikael.H
    Milia
    Lina
    CamillaJ
    athleticmia

Loppet gick relativt hyffsat…Det var verkligen kallt, en riktig utmaning bara det. Jag var faktiskt inte orolig över att loppet höll på i 6 timmar för det vet jag att jag skulle klara (Paris marathon tog ju 7 timmar för mig förra våren, men då fick jag ju kramp i låren efter 2 km). Det som oroade mig mest var faktiskt kylan och min höft som har gjort lite ont när jag har tränat lite löpning. Att jag har haft ont i höften beror framförallt på att jag är tyngre än vanligt. Vikten ligger runt 3-4 kg över min ”normala” löparvikt, vilket såklart spelar stor roll. Så efter ca 2 mil kände jag av höften och fick stanna för att ta en värktablett. Sedan var det bara att ta det lite lugnare och hoppas på det bästa;) .
    Jag sprang 49 varv a´1200 m + ett par hundra meter, vilket gav mig en 2:a placering. Så visst e jag nöjd:D !!! Tina som är Fevers kund (och en mycket god vän till oss) VANN!!!! Ja, hon förtjänade verkligen den vinsten. Så jag blev otroligt glad för hennes skull, en värdigare vinnare finns inte.

I morgon ska vi mäta mig. Vikt, fett% och alla mått i övrigt ska dokumenteras. Så får ni se mitt utgångsläge inför EM om 11 veckor……………….

Ja, jag får väl avsluta med att berätta att vi hade det jätte trevligt hos Roddy & Cicci. De är som ett nyförälskat par;) …….

Godnatt!

athleticmia wrote:
    shit i helvete!!!!!!!!!!!!!!!!:worship: :worship:

grattis grattis o åter tusen grattis!!!

om landslaget är aktuellt, i vilken gren ska hon tävla då??

Landslaget (i långdistanslöpning) är nu aktuellt och som det ser ut nu kommer hon att satsa på just det i framtiden.
    Att bli uttagen för att man har presterat något bra och sedan få allt betalt är vad jag kallar landslag.

I body fitness får hon betala allt själv och har man inte råd kan man ju inte åka.

Ps Hoppas du tar dig till VM:emo-thumb

Shit vad häftigt! Grattis Åsa!! Jag ska nog hålla ögonen på dig!;)

STORT GRATTIS ÅSA!!!
    WOW – så grymt imponernade, ni slutar aldrig att chocka :worship:
    Vet knappt vad jag ska skriva!! Tappar förmågan att stava och tänka ju :D

Pm väntar er alldeles strax ;)

Alltså,

Nu måste jag VERKLIGEN fråga.

Vad håller ni på med? ;-)

Kombinerar ni ultra löpning (dvs extrem långdistans löpning) med bodybuildning?????? (och tusen till frågetecken). Dessutom tävlar ni framgångsrikt i båda disciplinerna?

Hur kan man göra det? Är ni supermänniskor? ;-)

Om det är så lär det inte dröja länge innan det kommer göras TV och diverse tidnings repotage om er. Det kan jag lova.

Ni kanske kan riva alla mina fördomar om svårigheten med att kombinera seriös styrketräning med seriös långdistans löpning.

Grattis till imponerande prestationer! Eftersom jag både sprungit och styrketränat i perioder av mitt liv men aldrig samtidigt så är jag MYCKET nyfiken.

En annan EXTREMT intressant fråga ur ett löpningsperspektiv. Hur långa är ni och vad väger ni? (plus några tusen frågetecken till)

Jag hoppas nu ni skriver att ni är lätta annars blir jag ännu mer imponerad.

grymt inspirerande är ni!! keep up the good work!

Hej Åsa!

Vilken järnlady du är :emo-thumb , stort grattis till en plats i landslaget :up: , kanonkul.

Ni är verkligen inspirerande du och din make :up: .

MåGott på er hela familjen.

Annika m fam.

tack fever!!! får ser hur det blir!!

blir det inget em för åsa nu då??

grattis åsa till landslaget!!! nu får man nog börja följa löpningen ;)

Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 746 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.