Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mini Åsas äventyr fortsätter
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 mars, 2006 at 20:43 #963510Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:tack fever!!! får ser hur det blir!!
blir det inget em för åsa nu då??
grattis åsa till landslaget!!! nu får man nog börja följa löpningen
Jo visst blir det det, allt går bara man vill:emo-thumb
Många många projekt på G8)Men hon hinner aldrig sitta framför datorn:evil:
Kanske idag.19 mars, 2006 at 21:22 #963511Anonym anvandareMemberHi Åsa
YOU are just the best :yahoo:
You should go for the national long-distance team AND bodyfitness!!
… just listen to FEVER … nothing is impossibleI myself is on the national powerlifting (benchpress) team and still tackle bodyfitness on the side :ph34r:
See no problem in both :bb3:Klem
No
19 mars, 2006 at 23:20 #963512Anonym anvandareMemberJag har jätte mycket att göra och har knappt någon tid över till att sitta vid datorn:( ………..Men jag kommer att svara inom de närmaste dagarna. Då kommer jag även att uppdatera min träning mm. Jag har ju lovat er att informera om min form så det gör jag då med. Men det jag kan säga nu är att allt går enligt planerat:emo-thumb .
Angående löpningen i landslaget, så kommer mitt första uppdrag att ske i Kanada (VM). Men det är långt tills dess, så jag hinner att träna en hel del:D !
Tack än en gång för allt ert stöd:up:
20 mars, 2006 at 09:16 #963513Anonym anvandareMembermen vilken sträcka ska du satsa på åsa?
förstår att du har mycket att göra! du måste vara bra på att hantera stress…
20 mars, 2006 at 09:39 #963514Anonym anvandareMemberStort grattis till alla framgångar!
21 mars, 2006 at 11:34 #963515Anonym anvandareMemberKUL!!! Och GRATTIS!! Bra jobbat och fortsätt så!
Det är motiverande att läsa om dig och din galne make. Måste växla ett par ord med er vid tillfälle!
21 mars, 2006 at 19:31 #963516Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:men vilken sträcka ska du satsa på åsa?förstår att du har mycket att göra! du måste vara bra på att hantera stress…
Det är ultramarathon (allt över 4,2 mil).
Men de vanligaste tävlingarna är följande:
6-timmars (man springer så långt man kan på 6 h).
12-h
24-h
48-h
Sedan finns det distanser man skall klara av så fort så möjligt:
Typ allt mellan 5-10 mil.När Åsa skall tävla för Sverige, blir det nog i VM nästa år och då i 24-h.
Året vinnare (dam) kom 237.144 km;)
Herrvinnaren kom hela 272.936 km:emo-thumb
Det är ingen lätt match, speciellt inte när det gör fruktansvärt ont i slutet.Åsa dras för tillfälligt med skador, så hon kan tyvärr inte löpträna, men fixar det ändå genom allernativ träning.
Vi få se vart det leder, men det blir kul att åka till Canada nästa år:D
21 mars, 2006 at 20:40 #963517Anonym anvandareMembershit vilka lopp
22 mars, 2006 at 14:31 #963518Anonym anvandareMemberHej gumman!!!
Nu sitter jag har i thailand och va inne och kikade pa din sida en snabbis och som vanligt blev jag JATTE imponerad!! Ett jatte STORT grattis till landslagsplattsen:)Nar jag kommer hem ar det dags att hamta brod igen haha!!!
Halsa gubben din och din lilla sota tos!
Kram kram Sia22 mars, 2006 at 15:40 #963519Anonym anvandareMemberMilia wrote:Shit vad häftigt! Grattis Åsa!! Jag ska nog hålla ögonen på dig!Tack Milia!!! Ja, det låter bra:D !!!!!!!!
22 mars, 2006 at 15:43 #963520Anonym anvandareMember[QUOTE=SashliSTORT GRATTIS ÅSA!!!
WOW – så grymt imponernade, ni slutar aldrig att chocka
Vet knappt vad jag ska skriva!! Tappar förmågan att stava och tänka juPm väntar er alldeles strax [/QUOTE]
😮 ………………Tack för pm:et!!!!
22 mars, 2006 at 15:49 #963521Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Tycker både du Åsa och din make Fever är ganska otroliga individer. Så olika sporter och endå så presterar ni så bra i bägge… kan inte mer än bara säga WOW!Tack ska du ha;) !!! Så otroliga är vi faktiskt inte…..Vi tycker bara att det är så kul att tävla. Att det sedan har gått bra det är ju bara ett + …
22 mars, 2006 at 16:01 #963522Anonym anvandareMemberMrSthlm wrote:Alltså,Nu måste jag VERKLIGEN fråga.
Vad håller ni på med?
Kombinerar ni ultra löpning (dvs extrem långdistans löpning) med bodybuildning?????? (och tusen till frågetecken). Dessutom tävlar ni framgångsrikt i båda disciplinerna?
Hur kan man göra det? Är ni supermänniskor?
Om det är så lär det inte dröja länge innan det kommer göras TV och diverse tidnings repotage om er. Det kan jag lova.
Ni kanske kan riva alla mina fördomar om svårigheten med att kombinera seriös styrketräning med seriös långdistans löpning.
Grattis till imponerande prestationer! Eftersom jag både sprungit och styrketränat i perioder av mitt liv men aldrig samtidigt så är jag MYCKET nyfiken.
En annan EXTREMT intressant fråga ur ett löpningsperspektiv. Hur långa är ni och vad väger ni? (plus några tusen frågetecken till)
Jag hoppas nu ni skriver att ni är lätta annars blir jag ännu mer imponerad.
Oj, oj, oj….vad kul att vi kan riva alla dina fördomar om svårigheten att kombinera styrketräning med löpning:D!!!
Jag är ca 160 cm lång (vid tävling har jag varit allt fr 158,5-162 cm) och väger för tillfället 59 kg 😮 , så jag är ingen lättviktare i löpningsvärlden.
Georg är 168 cm och väger runt 70 kg. Vi har båda ett par kilon som såklart påverkar vår löpning negativt: .Hoppas att mitt svar imponerade på dig:D ……………
22 mars, 2006 at 16:03 #963523Anonym anvandareMemberteam hardcore wrote:grymt inspirerande är ni!! keep up the good work!Vad kul att vi inspirerar:up: ! Lovar att göra mitt bästa……
22 mars, 2006 at 16:08 #963524Anonym anvandareMemberAnnika Warg wrote:Hej Åsa!Vilken järnlady du är :emo-thumb , stort grattis till en plats i landslaget :up: , kanonkul.
Ni är verkligen inspirerande du och din make :up: .
MåGott på er hela familjen.
Annika m fam.
Åååh tack Annika! Ja det känns så overkligt, men otroligt roligt och spännande….
Ha det bra och lycka till med proffs-planerna:emo-thumb !!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.