Mitt mål med träningen

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mitt mål med träningen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 33 total)
  • Author

Nu tar jag även tag i detta och ordnar en träningstråd.. kommer nog inte orka uppdatera den efter varje pass med exakt antal reps osv. Ska doch i stora drag beskriva hur jag lägger upp det hela och de framsteg som görs.
    Mitt mål är att ställa mig på scen nästa år (-06) utan att skämma ut mig allt för mycket.
    Är 29 år ca 180 cm lång samt nuvarande vikt runt 88:(
    Tränar 4-5 dagar i veckan med upplägget; Dag 1 Bröst, axlar, dag 2 armar, mage, dag 3 rygg, vader, dag 4 ben
    Gillar mest att köra basövningar men även disco är kul ibland:)
    Lägger in lite bilder… tyvärr från mobil. Men ni får i varje fall en liten idé om min fysik.
    //Mvh Marcus

Lite bilder…:bb3:

marals76 wrote:
    Lite bilder…:bb3:

Lycka till :emo-thumb

Det ser ju ut att kunna bli riktigt bra :emo-thumb Lycka till med tr

Idag blev det rast vila för den kära kroppen.
    Kört 3 dagar i rad vilket känns och då är verkligen lite vila berättigad. Dock gick min vila ut på att springa som en dåre in och ut i affärer allt för att få fram något som anses passande på nyår. Komma i byggarkläder är nog inte så poppis:bb3:
    I morgon är det dags för ben och passet lär väl se ut som följer… knäböj, hacklift samt benspark. För baksidan blir det lårcurl, konc. lårcurl med fottrissa samt raka marklyft. Hoppas några vettiga träningfolk är på gymmet så att man kan på passning… känner för att köra riktigt tungt i morgon :)
    Nu är det dags att äta lite jordgubbar, youghurt och tonfisk.
    //Marcus

Nu var benpasset avklarat. Blev lite knäböj som högst 200 kg och ner till 100 kg. Efter det blev det lite hacklift samt benspark.
    Baksidan fick smaka på lårcurl, konc.lårcurl med trissa samt lite raka marklyft.
    Fick bra tryck i benen idag fast ingen styrka att tala om. 👿
    Lägger in några bilder…

Så var det dags för lite armar idag. Började med stång i cablecross med armar på en bänk vad nu den övningen heter:) , sedan gick jag över till hantelcurl där jag var uppe och gjorde 10:a på 26orna i varje fall. Efter detta blev det 3 set bicepscurl med avslutning på konc.curl i cablecross.

Efter detta fick triceps smaka på 4 set pushdown, 4 set press från pannan, 3 set kickback samt 3 set dips. Känns verkligen kul att träna nu för tiden och det ska bli intressant vad man lyckas med framöver. Fokus är nu 110% sen om det räcker till något är en annan femma:D
    Lägger med en liten biceps som var vääääldigt sliten:bb3:

Så var ännu ett ryggpass inkl vader klart.
    På ryggen började jag med latsdrag 4 set med allt från 60-90 kg. Efter detta gick jag över till enars rodd 4 set á 30-40 kg och efter det drag till brösten 3 set där vikterna hamnade mellan 70-80 kg.
    Som sista övning blev det 4 set stående rodd här mäktade jag med 90 kg upp till 120.
    Efter detta var det dags för vader. Började med sittande vadpress 4 set á 90 kg och sedan stående vadpress i hacklift med ett gäng skivor på:)

marals76 wrote:
    Så var ännu ett ryggpass inkl vader klart.
    På ryggen började jag med latsdrag 4 set med allt från 60-90 kg. Efter detta gick jag över till enars rodd 4 set á 30-40 kg och efter det drag till brösten 3 set där vikterna hamnade mellan 70-80 kg.
    Som sista övning blev det 4 set stående rodd här mäktade jag med 90 kg upp till 120.
    Efter detta var det dags för vader. Började med sittande vadpress 4 set á 90 kg och sedan stående vadpress i hacklift med ett gäng skivor på:)

Ser bra ut :emo-thumb

kämpa på grabben :worship:

Hmmm hade planerat att köra benen riktigt tungt i dag men så lär inte bli fallet. Har sovit på tok för lite i natt samt att det är pokerkväll med polarna på schemat. Blir till att åka hem och sova ut ordentligt samt äta bra och attackera benen hårt i morgon i stället:fun:

Bra ben! F

Calle Sirén wrote:
    Bra ben! Får man fråga i vilken diciplin du hade tänkt att ställa upp i?

Ha det gött, kör hårt! Mvh Calle Sirén

Jag har faktiskt inte en aning. Tänker köra på så hårt som möjligt så får jag stanna upp och se på mig själv i aug:)
    Efter det tar man beslut utefter vad man kan göra bäst resultat i. Visserligen slår mitt hjärta för byggning. Dock är man för liten för det… men … men vi får se. Kanske lägga kol på att komma in mindre men stenhård:bb2:
    //Mvh Marcus

Tycker i.a.f att det ser riktigt bra ut.. :emo-thumb
    Lite mer kött på armarna kanske?
    Kämpa på nu mannen. 8)

Efter några dagar utan träning var jag åter på gymmet. Haft oturen att åka på 2 st hårda förskylningar den här hösten/vintern.
    I dag blev det armar eftersom det är lite lättare för kroppen efter att man varit sjuk. Fått lite tips ifrån duktiga pojkar om att prova att enbart köra biceps i cablecross. Ska ge det en chans under en 3 mån…. alltid kul att prova lite nya infallsvinklar.
    Så det blev 3 övningar i cable. Bicepscurl, biceps där man har handtag i de övre trissorna och curlar in emot öronen… sedan körde jag faktiskt en övning med hantel. Konc. bicepscurl.
    På triceps blev det press från pannan där jag som bäst gjorde en 6:a på 65 kg:) , sedan blev det ”repet” vet inte vad övningen heter och som avslut kickback.
    Fick mycket fint tryck i bitarna och ser fram emot att vara lite bättre i kroppen i morgon då det är ryggen som står på tur.
    Mvh Marcus

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.