Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mitt mål med träningen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 januari, 2006 at 22:55 #1038907Anonym anvandareMember
Fortfarande inte helt frisk.. dock har hostan släppt och jag körde ett mycket, mycket bra armpass i dag.
Blev bara övningar i cablecross för biceps och för triceps blev det press från pannan, dips, kickback och ”repet”.
Känns som om kroppen är riktigt sugen på att utvecklas nu.. inte ofta det känns så.
För att extra boosta upp mina extra krafter ska jag byta gym nu i dagarna för att få lite extra motivation. :bb2:
Mvh Marcus16 januari, 2006 at 01:54 #1038908Anonym anvandareMember…..Måste bara säga att din avatar bild är så gryyyymt rolig lite extra rolig för det är så sent på natten kanske…var har du hittat den?
Lycka till med träningen oxå!!!
17 januari, 2006 at 22:53 #1038909Anonym anvandareMemberSå var det lite ryggträning.
Idag blev det latsdrag 4 set med kg 60-85 kg, sedan drag till bröstet 4 set 60-85 kg, enarms rodd i 4 set á 30-40 kg… avslutar med 4 set stående rodd 80, 90, 110, 70 kg.
Efter detta lårcurl i maskin, lårcurl med fottrissa i cablecross och 2 set raka marklyft. Första 2 övningarna gjordes 4 set per övning.
Livet leker just nu och träningen går bättre än på många år så jag njuter av varje andetag på gymmet just nu.17 januari, 2006 at 23:16 #1038910Anonym anvandareMembermarals76 wrote:Livet leker just nu och träningen går bättre än på många år så jag njuter av varje andetag på gymmet just nu.Visst ä det gött när man känner så! Det gör jag med just nu!
Kämpa på nu, så ses vi..:bb3:
19 januari, 2006 at 20:32 #1038911Anonym anvandareMemberSå där ja… nu var detta bröstpasset klart. Kört 3 dagar i rad så nu blir det 2 vila. Haft ett sånt oerhört sug efter att träna den sista tiden och då gäller det att utnyttja detta till max.
På bröst blev det snedb.i smith 4 set 70-90 á 6-10 reps.
Decline bänkpress 4 set 80-90 á 6-10 reps
Peckdeck med lite plattor
Sist men inte minst snedb. flyes 26-30 á 6-10 reps.
Axlarna blev det 4 set per övning.
Militärpressar
Baksida med hantlar
Sidolyft i maskin
Shrugs
Avslutar med 3 set lätta press bakom nacke. Alla övningar på axlar körs i 3 set
Nu är det dags att kasta sig över en tonfiskgryta:O21 januari, 2006 at 04:34 #1038912Anonym anvandareMemberTycker du har en jämn och bra fysik. Bra ben ser man inte så ofta.
Tycker din fysik ser ut som en AF faktiskt. Men du övar mest BB så det är kanske det du helst vill tävla i.:bb3:
Kör du mycket chins och dips ?23 januari, 2006 at 20:34 #1038913Anonym anvandareMemberAnna B wrote:Tycker du har en jämn och bra fysik. Bra ben ser man inte så ofta.Tycker din fysik ser ut som en AF faktiskt. Men du övar mest BB så det är kanske det du helst vill tävla i.:bb3:
Kör du mycket chins och dips ?Chins o dips?? Vad är det för något:)
Dips blir det en hel del och där är jag ganska stark fast har svårt att köra chins då jag har strul med vänster axel. Vet tyvärr också att jag är på tok för liten för byggning men är absolut inte sugen på att tävla i AF:( Men men jag får kanske överväga det endå… det får framtiden utvisa:)Idag var det då dags för lite rygg och baksida ben
Började med 4 set latsdrag med 60-80 kg reps mellan 8-15
Gick sedan över till enarms rodd i sittande roddmaskin 4 set med 30-40 kg reps mellan 6-10.
Efter detta blev det 4 set drag till bröstet med 70-80 kg med reps 6-10 som avslutade med hantelrodd 40-50 kg med reps runt 12.På baksida ben blev det 4 set lårcurl med kg 30-40 med reps mellan 6-12.. fortsatte sedan med ”fotbojja” lårcurl i cablecross 50 kg 4 set med reps runt 12.
Mycket nöjd med passet fast det inte gick till historien som ett av de bättre. Nu är det vila och mycket mat tills det är framsida lår och vader i morgon
Ha´t gött
//Marcus24 januari, 2006 at 22:19 #1038914Anonym anvandareMemberDags att skriva in lite hur mitt benpass gick idag.
Har trillat och slagit i ryggen nu när det varit så fint vitt ute så knäböj bara att glömma bort.
Började med hacklift 4 set á 100 kg med reps 6-12
Efter det blev det benpress 4 set á 300 kg med reps 6-12
Avslutade med benspark 4 set á 50 kg med reps 6-9Sedan blev det vader i hacklift (tåhäv) 4 set á 150 kg med reps runt 12:or
Avslutade med sittande vadpress 4 set á 100 kg med reps runt 10Hade löjligt tryck i f.ben idag… kvittar hur hårt eller ”lätt” jag körde dem får jag sånt oerhört tryck.. synd att det inte är så på resten utav kroppen:(
Nu är det lite vila inför passet på torsdag som blir bröst och axlar.
Over and out
//Marcus27 januari, 2006 at 08:36 #1038915Anonym anvandareMembermarals76 wrote:Hade l30 januari, 2006 at 22:55 #1038916Anonym anvandareMemberVilat några dagar då jag varit sliten.
Idag var det ryggen och baks.ben som var på schemat.
Enarms sittande rodd 4 set á 35 kg och ca 10-15 reps
Sittande rodd med brett handtag 4 set á 55 kg och ca 10-15 reps
Latsdrag 4 set á 60 kg och ca 10-12 reps
Avslutar med enarms drag i rygghissen (tror den heter så.. den man hör latsrag o drag till bröstet i) 4 set á 35 kg och ca 10 reps
Körde ryggen ganska lätt idag och letade efter kontakt o den dök upp som på befallning:bb2: :bb2: Underbart ryggpass.
Efter detta blev det stående lårcurl med fottrissa 6 set á 45 kg och ca 12 reps följt av 4 set raka marklyft á 100 kg och en ca 10 reps
Kanonpass och kroppen känns pigg och glad. Nu är det bara att vila så man är pigg och laddad inför benpasset i morgon:nerd-tb:
//Marcus31 januari, 2006 at 23:05 #1038917Anonym anvandareMemberSå kom man ner till gymmet full av motivation inför ett bra benpass. Efter första set märkte jag att min styrka denna dagen hade tagit ledigt och var på annan ort.
Tog då snabbt beslutet att det skulle bli en pumpdag. Körde lätt set på knäböj, hacklift samt benspark. 4 set på alla övningar och runt 15 set.
Benen blev så svullna att det inte ens gick att spänna dem i slutet:D
Efter detta blev det vader. Där fanns dock styrkan…
4 set vadpress 100 kg á 10-15 reps
4 set vadpress i hacklift med ca 200 kg á 10 settare.
Har även idag kommit fram till att det blir bodyfitness för min del. Har tyvärr inte en chans i världen att göra bra ifrån mig inom byggning så jag får tyvärr sänka målsättningen.
//Marcus3 februari, 2006 at 10:37 #1038918Anonym anvandareMemberSå var det bröst och axlar.
Var ganska svag och körde därför lite lättare pass.
Bröst.. snedb. i smith, hatelpressar, peckdeck samt korsdrag i cable.
Sedan blev det korsdrag i cable för basida axel (om den nu heter så), militärpressar, hatellyft åt sidan och avslutar med 3 sett press bakom nacke.
Passade på att ta en liten bild behövs ibland för att man ska lägga på ett extra kol på träningen.
//Mvh Marcus6 februari, 2006 at 15:05 #1038919Anonym anvandareMemberSå var det lite ryggträning på kvällskvisten.
Känner mig oerhört sliten så det kommer bli en veckas vila nu för att inte åka på total överträning.
Vad som tränades i går var (inga direkta vikter att tala om)
Latsdrag, sittande enarmsrodd, drag till bröstet samt stående rodd.
På b.ben blev det lårcurl samt lårcurl med fotbojja.. avslutar med 2 set raka mark.
Nu blir det till att äta för 3 pers och ta det lungt och göra allt annat än något som kan ses som att aktivera musklerna så jag är utvilad nästa vecka när hårdkörningen drar igång. :aggresiv:6 februari, 2006 at 15:27 #1038920Anonym anvandareMembermarals76 wrote:Känner mig oerhört sliten så det kommer bli en veckas vila nu för att inte åka på total överträning.Va ä detta!!! Vila!! :frust: Det går inte för sig!!
Nä, men ärligt talat, det lät gött. Skulle nog behövas här med. Ha det bra under vilan.
15 februari, 2006 at 12:59 #1038921Anonym anvandareMemberSå var min långa vila slut + att jag lyckades få en infektion som förlängde min vila till nästan 2 veckor.
Har kommit igång lite lätt nu och ska köra kroppen en gång innan jag lastar på för fullt.
Blev armar och trappsen i går. Kommer med mer info. ang vikter och reps när jag börjar lyfta för max.:bb: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.