Mot ett smalare liv 2008!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Mot ett smalare liv 2008!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 468 total)
  • Author
    Hedvig wrote:
    Visst är det trist att stå still och stampa men det är också fullkomligt normalt. Testa att ändra någonting. Lite längre cardio, lite hårdare eller lite oftare. Kanske byta konditionsträning till någonting helt nytt så at tkroppen inte kan vara så energisparande som den vill.

Håll ut, du har kommit förlångt för att ge upp nu. Och av vad bilderna visar behöver du inte gömma dig i vassen i sommar även om formen kan förbättras ännu mer.
    Stirra dig inte blind på vågen för den ger inte hela sanningen om din utveckling!

Vilja, tanke, känsla- Du kan om du vill och känner för att göra det.

Kram

Det här inlägget behövde jag verkligen. Tack!
    Jag tror det du säger om cardio kan stämma, är fruktansvärt less på att gå/promenera/jogga/cykla.. Men min fantasi sträcker sig inte så långt. Jag har ju dock lagt in ett pass med squash i veckan vilket är jävligt jobbigt. Men man skulle ha minst ett pass till i veckan med hyffsat tung konditionsträning!

Qustaph wrote:
    Det här inlägget behövde jag verkligen. Tack!
    Jag tror det du säger om cardio kan stämma, är fruktansvärt less på att gå/promenera/jogga/cykla.. Men min fantasi sträcker sig inte så långt. Jag har ju dock lagt in ett pass med squash i veckan vilket är jävligt jobbigt. Men man skulle ha minst ett pass till i veckan med hyffsat tung konditionsträning!

Prova att skippa cardion en vecka och dra istället ner kalorierna ytterligare.

Prova också att byta livsmedel några dagar, samt att alternera makrofördelningen en aning.

Sånt här brukar sätta fart på viktnedgången igen, åtminstone hos mig och ett par till jag känner.

Sen om du stagnerar igen så kan du ju ändra maten en aning igen och dra igång med cardion.

Tror nog att du håller vätska och att kroppen går och väntar på en ”whoshh”, dvs släppa ifrån sig vätska.

När man går ner i vikt så ersätts triglyceriderna ibland med motsvarande mängd vatten, vilket kan ge illusionen att inget händer, vare sig på vågen eller i spegeln.

Ruska om lite i systemet så ska du se att vattnet släpper.

Håller med Hedvig här – du har gjort ett kanonjobb såhär långt och det vore synd och skam om du skulle stupa på målsnöret.

Nöj dig inte med att vara hyfshård utan kör vidare ett tag till, är mitt förslag, vad detta nu är värt.

Kör hårt nu! :wazzup:

Tack för en mycket bra post. Grejen är den att jag har varit för dålig med cardio den sista tiden. Men tack vare lite motivation så var jag nyss ute och gick över 80 minuter och det kändes faktiskt riktigt härligt.
    Kanske man skulle skippa kollisar nästan helt förutom lite före och lite efter träningspassen?
    Har ingen aning om hur jag på annat sätt kan ändra makrofördelningen. Ska försöka komma ut och gå mer nu när snöslasket är borta för det är mest promenaderna på löpbandet som jag spyr galla på .

Tack för mycket bra kommentarer, och ge upp nu? Nej, finns inte längre på kartan :)

Qustaph wrote:
    Tack för en mycket bra post. Grejen är den att jag har varit för dålig med cardio den sista tiden. Men tack vare lite motivation så var jag nyss ute och gick över 80 minuter och det kändes faktiskt riktigt härligt.
    Kanske man skulle skippa kollisar nästan helt förutom lite före och lite efter träningspassen?
    Har ingen aning om hur jag på annat sätt kan ändra makrofördelningen. Ska försöka komma ut och gå mer nu när snöslasket är borta för det är mest promenaderna på löpbandet som jag spyr galla på .

Tack för mycket bra kommentarer, och ge upp nu? Nej, finns inte längre på kartan :)

Ett sätt att variera makron är ju att äta högprotein/lågkolhydrat på vilodagarna och sedan äta högkolhydrat/moderat protein/låg fett på träningsdagarna.

Try it. Rekommenderas starkt.:)

I förrgår blev det 80 min promenad, igår blev det 60 min och idag har jag redan varit ute 60 min. Tänkte träna bröst (så gått det går för axeln) och lite triceps. Blir nog kanske en promenad på eftermiddagen också.

Nu jävlar, har börjat med ett skolprojekt nu där jag ska berätta om min resa. Och nu gäller det att få till formen inför de sista bilderna till filmen för jag kan ju inte visa upp mig halvdegig för hela skolan x)

Nu jävlar blir det promenader, promenader och åter promenader.

Ge inte upp när du kommit såhär långt Qustaph! :nono:

Emol wrote:
    Ge inte upp när du kommit såhär långt Qustaph! :nono:

Onej, det var bara en snetädning häromdagen. Var inte bara tränandet som kändes åt helvete ^_^

Idag har jag nästan tränat skulle man kunna säga. Jag skulle köra bröst och triceps men jag kom på att axeln skulle få vila så det blev bara 4 set bröst och sen köttade jag sönder triceps på ca 8 set :P

Men men, travat lite ved nyss och ska förmodligen ut på promenad nummer 2 sen efter middagen!

Qustaph wrote:
    Onej, det var bara en snetädning häromdagen. Var inte bara tränandet som kändes åt helvete ^_^

Idag har jag nästan tränat skulle man kunna säga. Jag skulle köra bröst och triceps men jag kom på att axeln skulle få vila så det blev bara 4 set bröst och sen köttade jag sönder triceps på ca 8 set :P

Men men, travat lite ved nyss och ska förmodligen ut på promenad nummer 2 sen efter middagen!

Härligt härligt, ska du med imorgon? Tänkte fräsa biceps och triceps då. :D

Emol wrote:
    Härligt härligt, ska du med imorgon? Tänkte fräsa biceps och triceps då. :D

Låter helt klart intressant, rygg och biceps för mig imorgon. Har dock ingen aning om när och så, vi kan väl höras av något på msn/telefon så drar vi av ett pass tillsammans!

Nu är det snart dags för en bild igen =)

Aka. wrote:
    Nu är det snart dags för en bild igen =)

Det tycker jag låter rättvist. Tänkte försöka få mig en bra bild på mina vader som har krympt något enormt under dessa 12 veckor men också fått en ganska fin delning. Har dock väldigt problem med att få fast detta på en bild :D

60 mins morgonpromenad sen frukost!
    [img=http://images5.bilddagboken.se/24/_u5/_u1/_u5/_u6/u51568/50262_1207387859.jpg]Lax, fil, musli och äpple.
    Allt som allt kanske 400 kcal. Oj va gott!
    Rygg och biceps senare idag med min käre vän Robin_U.

Qustaph wrote:
    60 mins morgonpromenad sen frukost!
    [img=http://images5.bilddagboken.se/24/_u5/_u1/_u5/_u6/u51568/50262_1207387859.jpg]Lax, fil, musli och äpple.
    Allt som allt kanske 400 kcal. Oj va gott!
    Rygg och biceps senare idag med min käre vän Robin_U.

Mej skiter man bara i? :(

Qustaph wrote:
    Det tycker jag låter rättvist. Tänkte försöka få mig en bra bild på mina vader som har krympt något enormt under dessa 12 veckor men också fått en ganska fin delning. Har dock väldigt problem med att få fast detta på en bild :D

Införskaffa en bra fotograf. =)

Igår blev det ett riktigt monsterpass för ryggen. Lite nya övningar och annat upplägg men kändes riktigt bra. Biceps fick lite spö också.
    Åt nästan ingenting igår, sparade mig till kvällen då vi skulle på kinarestaurant så klockan 19.00 hade jag bara ätit ca 500 kcak. Kinamaten uteblev pga. en bakfull flickvän och det fick bli lite kotletter hemma istället. Kinamat ikväll istället!

Förtjänar ordentligt med kinamat idag efter benpasset som jag nyss drog iväg. Aldrig tagit så mycket på benen som det gjorde idag. Detta på bara 3 övningar också. Benpress, hacklift och leg curl för baksidan. Har knäppt lite nya bilder också, kommer upp inom dom närmsta dagarna!

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 468 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.