Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot Lucia, nu får det gå som det går….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 juni, 2006 at 11:18 #972111Anonym anvandareMember
Tack för ert support tjejer! :friends:
Ska gå ner till gymmet om en stund och bara göra det jag känner för. Kommer nog köra igenom hela överkroppen med lite lättare vikter. Har lyxat till frukosten med minikeso istället för ägg också! Ska nog inte behövas många dagar innnan jag är lika träningssugen som vanligt!
7 juni, 2006 at 11:36 #972112Anonym anvandareMemberhoppas motivationen snart är åter Camilla!
Kram Tess
7 juni, 2006 at 12:21 #972113Anonym anvandareMember”The greatest achievement is not in never failing, but in rising again after you fall.”
-Vince LombardiDu skall se att du plötsligt vaknar en morgon urtaggad för att sticka till gymmet och köra ett sjudundrandes pass. Se de ”omotiverade” dagarna som lugnet före stormen… då du laddar upp med en massa j*vlar anamma :devil:
7 juni, 2006 at 13:44 #972114Anonym anvandareMemberTack igen allihop! Det är precis av den här anledningen jag gillar att ha en journal, man får genast full support så fort man inte känner sig på topp!
Var i alla fall nere på gymmet en snabbis och körde ett lätt pass. Kändes helt OK och så fick kroppen chansen att mjuka upp sig efter joggingpasset igår. Tog nog i lite väl genom att springa en timme, är ”något” stel i benen idag
Men, till passet:
Militärpress, 4 set á 40 kg * 8 reps
Bicepscurl, hantlar, 3 set á 10 kg * 8 repsHantelpress, bröst, 4 set á 17,5 kg * 9 reps
Dips mot bänk, 4 set, kroppsvikt * 16,12, 11Axleflyes, 3 set á 6 kg * 10 reps
Latsdrag, 3 set á 40 kg * 10 repsSittande rodd, 3 set á 30 kg * 9 reps
Mage, 5 setKörde lite superset eller något liknade där jag körde varannan övning, alltså ett set militärpress, ett set biceps, ett set militärpress osv. Ingenting till faliure, inte ens tungt egentligen.
Kom precis på att idag är första dagen på sex veckor som jaq inte kört någon cardio alls
7 juni, 2006 at 13:56 #972115Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:
Det tror jag din kropp mår bara bra av faktiskt Så den orkar köra 6 månader till senNej, antagligen inte. Det har liksom bara blivit så….De dagar som varit vilodagar har jag gått hem från tåget och det tar 40 min. Även om det normalt sett inte är speciellt mycket till träning att promenera 40 min så blir det ju en del i det hela med alla andra pass. Ska nog se till att ge min kropp en dag i veckan med vila i fortsättningen, även när jag sätter full fart igen nästa vecka.
Det blir i alla fall vila imorgon då jag ska på studentfirande, sedan blir det säkert vila på fredag också. Planen är att ta vägen förbi Ge-Kås i Ullared och shoppa. Hoppas på att hitta någon bra BH som jag kan använda som grund för mitt experiment att sy min egen poseringsbikini. Fast en dag på Ge-Kås kanske inte räknas som vila…det är ju rätt många kvm att traska runt på
7 juni, 2006 at 14:06 #972116Anonym anvandareMemberEn dag på Gk´ås är sannerligen ingen vila, se till att ha med dig vatten, proteingroggar, frukt o nötter i fickorna annars blir man lätt yr i bollen till slut och man vet knappt vad man stoppar ner i kundvagnen i ren panik för att bli färdig och få komma ut!
En dag på Gk´ås räknar jag som minst ett styrkepass+cardio efter i ansträngning speciellt då på det centrala nervsystemet, man är ju helt mörbultad i skallen när man åker hem.7 juni, 2006 at 22:53 #972117Anonym anvandareMemberTänk på att köpa en bh som är mindre både i kupa och i omfång runt ryggen, du kommer att tappa en hel del där…
Ha det så trevligt på Gekås och kämpa på så ska du se att motivationen kommer tillbaka. Du är superduktig :up:
7 juni, 2006 at 22:59 #972118Anonym anvandareMemberEn till som tänkt leka sömmerska:p
9 juni, 2006 at 19:45 #972119Anonym anvandareMemberBlev inget Ge-kås för min del. Det var så fint väder att det lockade betydligt mer att ligga på gräsmattan och sitta på verandan hela dagen istället- Får ta Ge-kås någon dag när det regnar istället.
Idag blev det 40 min promenad och ätardag. Suget att träna börjar återkomma efter några dagars svacka. Tog därför och hade en ätardag idag och sätter fart med diet och träning för fullt imorgon istället. Kommer nog ändra upplägget lite ändå och köra låg- och högdagar. Har inte riktigt ordning på hur det ska se ut men ska sätta mig vid ”matdatorn” nu. 😮 Ja, vi har en matdator eftersom mitt kostprogram kräver Windows och det inte funkar att ha Windows på de datorer vi faktiskt använder till vettiga saker som servrar och arbetsdatorer.
10 juni, 2006 at 19:38 #972120Anonym anvandareMember10 juni
40 min morgonpromenad
Axlar/bröst/triceps
Militärpress, 5 set * 40 kg * 7-10 reps
Baksida axlar, flyes, 3 set * 5 kg * 7-10 reps
Hantelpress, bröst, 3 set * 17,5 kg * 8-10 reps
Rodd till hakan, 4 set * 25 kg * 8-10 reps
Dips mot bänk, 3 set * kv * 15-20 reps
Bröst i kabel, 2 set
Baksida axlar i kabel, 3 setTappade räkningen på reps och vikter på slutet. Blev ganska många set men det kändes helt OK att köra så idag för att komma igång efter några dagars vila.
15 min trappmaskin efter passet
Dag med lågt på kolhydraterna. Bara gröt till frukost och kolhydrater efter träningen samt grönsaker. Behöver ”rensa upp” lite efter några dagar med ganska mycket kolhydrater.
Tog några bilder idag, inte mycket att se men det livar ju upp med lite foton i journalen….Jag vet, jag behöver köra mer bröst och öva på att posera 😮
10 juni, 2006 at 20:11 #972121Anonym anvandareMemberFina bilder!! Bra biceps och rygg!! :up:
11 juni, 2006 at 21:43 #972122Anonym anvandareMember11 juni
45 min promenad
och en väldig massa springande på byggvaruhus och sedan tapetserande *blä*. Men nog räknas det som lite extra cardio? :pVikten var imorse nere på 60,7 kg, alltså en ganska OK minskning senaste veckorna trots den lilla pausen förra veckan. Nu kommer det bli en vecka med mycket arbete i lägenheten så jag är inte säker på att träningsschemat kommer hållas till 100 %. Ser ändå fram emot när vikten drar sig ner under 60 kg!
11 juni, 2006 at 22:10 #972123Anonym anvandareMemberSåg ju bra ut det där! Gillar du oxå att göra bilderna svartvita, visst ser det bättre ut
11 juni, 2006 at 22:11 #972124Anonym anvandareMemberSåg ju bra ut det där! Gillar du oxå att göra bilderna svartvita, visst ser det bättre ut
11 juni, 2006 at 22:17 #972125Anonym anvandareMemberLinn wrote:Såg ju bra ut det där! Gillar du oxå att göra bilderna svartvita, visst ser det bättre ut:p Jo, innan man har en riktigt bra solbränna så får man ta till de knep man har!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.