Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Mot Lucia, nu får det gå som det går….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 juni, 2006 at 18:21 #972141Anonym anvandareMember
16 juni
Rygg/ben/mage
Ytterligare ett skumt kombopass för att spara tid. Det är snart dags att dra igång på allvar igen men för tillfället är det bättre att hinna träna muskelgrupperna hyffsat tätt än att splitta dem för mycket. Körde i alla fall:Latsdrag, 3 set
T-bar rodd, 3 setBenpress, 3 set
Utfall, 3 setSittade rodd, 3 set
Hacklift, 3 set6 set mage
Ska lägga extra krut på magen framöver, vill ha STORA rutor
17 juni
Axlar. Skulle ha varit enbart cardio men jag kände för att köra axlar så det var lika bra att göra det.
Stående militärpress, 4 set
Flyes, 3 setBaksida med hantlar, 3 set
Rodd till hakan, 3 setSpecialövning för ”rhomberna”, 3 set
Kanonpass. Gillade vad jag såg i spegeln, de där kilona som skalats av det senaste börjar märkas. Ser delningar och sånt som jag inte sett innan.
18 juni
40 min morgonpromend/joggHar börjat få rejäla känningar i ryggen igen. Har problem med området vid de nedre trapzen, rhomberna och infraspinatus (vad heter den på svenska??). Jag vet att det beror på allt ”pillgöra” med lägenheten och kommer nog släppa när vi är klara men det stör ändå träningen lite eftersom jag blir spänd och stel Får göra så gott jag kan till dess att det försvinner. Dags att återuppta de 30 min stretching om dagen som jag slarvat med det senaste *suck*
20 juni, 2006 at 17:21 #972142Anonym anvandareMembergillar dina lats, du har mkt massa. kommer bli kanon det här lycka till!
20 juni, 2006 at 19:53 #972143Anonym anvandareMemberTack Dessan! Jag har kämpat länge med mina lats, de var ännu mindre för något år sedan.
20 juni
Bröst/armar/mage
Hantelpress, 4 set, max 22,5 kg * 7
Hantelflyes, 4 set, max 10 kg * 8Dips mot bänk, 4 set, max kv + 10 kg * 15
Bicpscurl hantlar, 3 set, max 12,5 kg * 8/armBröstpressmaskin, 2 set
Mage i kabel, 3 set, max 15 kg * 15Enarms tricepspress, 2 set
Hantelcurl m. rep, 2 setHöftlyft, 3 set, max kv. * 12
Ingen bra dag, seg, omotiverad, stressad och allmänt grining men träningen hjälpte lite och passet gick bra i alla fall. Trodde aldrig jag skulle säga detta men det ska nästan bli skönt när semestern är slut. Det kommer bli lättare att hålla dieten när man har struktur i vardagen och fasta tider. Men det blir inte kul stiga upp före 5 👿
20 juni, 2006 at 20:22 #972144Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Tack Dessan! Jag har kämpat länge med mina lats, de var ännu mindre för något år sedan.då har träningen gett utdelning
20 juni, 2006 at 20:59 #972145Anonym anvandareMemberGlömde ju uppdatera vikten: 60,0 kg i morse!
I kväll är det ”fusk-kväll” vad gäller maten. Har inte haft ätardag på ett bra tag så jag kände att jag behövde det idag. Men bara från kl. 19 (efter träningen).
20 juni, 2006 at 22:25 #972146Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Glömde ju uppdatera vikten: 60,0 kg i morse!I kväll är det ”fusk-kväll” vad gäller maten. Har inte haft ätardag på ett bra tag så jag kände att jag behövde det idag. Men bara från kl. 19 (efter träningen).
Grattis till viktnedgången coolt med marginalen!
Nu blev jag sådär sugen på våfflor och glass!! och så kom jag och tänka på pippi, ”ingen ätardag på tre år”.. (eller nej det var inte ätardag eller?) är nog förressten ganska trött och borde gå och lägga mig..
Fuska på med maten ikväll, jag ska nog oxå ta en dag snart..!
25 juni, 2006 at 22:54 #972147Anonym anvandareMemberOjoj, nu var det några dagar sedan jag uppdaterade.
Har inte varit så mycket med träningen de senaste dagarna, haft väldigt mycket att göra och lite oväntade saker har dykt upp. Förhoppningsvis ska jag kunna komma igång för fullt imorgon eller på tisdag.
Igår blev det i alla fall ben och axlar, ett ganska OK pass men mest lätta set för axlarna pga. lite axelont senaste dagarna.
Idag höll jag en låg kcalnivå, mestadels protein och fett. Igår blev det tyvärr lite för mycket kolhydrater….Men så fort röran har rett upp sig så kommer ett intressant experiment påbörjas :emo-thumb
26 juni, 2006 at 09:37 #972148Anonym anvandareMember.Men så fort röran har rett upp sig så kommer ett intressant experiment påbörjas :emo-thumb[/QUOTE]
Vad för experiment?
Hur är det med axeln nu?
26 juni, 2006 at 12:02 #972149Anonym anvandareMemberSilvia wrote:.Men så fort röran har rett upp sig så kommer ett intressant experiment påbörjas :emo-thumbVad för experiment?
Hur är det med axeln nu?
Experimentet blir cyklade dagar vad gäller kosten. Hög- och lågdagar där kolhydratintaget kommer variera kraftigt. Kommer också ge variation av cardion, inga HIIT-pass på lågkolisdagrna precis.
Axeln är bättre, har behandlat den med tigerbalsam. Tror nog jag kommer känna lite i några dagar till och det blir nog inget tungt bröstpass imorgon, får köra lite lättare.
27 juni, 2006 at 15:59 #972150Anonym anvandareMember26 juni
Rygg och biceps
Kronlyft, 5 set, max 120 * 3 och sedan 100 kg * 8 :up: Kändes riktigt bra. Har visserligen gjort en 3:a på 120 förrut men då har jag inte haft ork nog till en 8:a på 100 kg efteråt!
Latsdrag 4 set, max 60 kg * 8
Hantelrodd, 3 set, max 27,5 kg * 8/arm. Får inte köra denna för tungt med tanke på min rygg men får väl tro att det ger något på denna vikten också.
Lat. pullover i kabel (eller vad den nu heter) 3 set, 50 kg * 8
Bicepscurl, Z-stång 3 set, 27,5 kg * 10
Hantelcurl, scottbräda en 7,5 kg i varje hand * 10 reps * 3 set. Kändes skumt att köra med en hantel i varje hand men jag vet att jag fuskar och tar i mer med höger om jag kör med stång och jag sitter för snett om jag kör hantel och en arm åt gången. Tur jag var ensam i gymmet, det såg nog lite knäppt ut….
10 min trappmasin efteråt
27 juni
40 min promenad i väldigt rask takt för jag fick bråttom hem när jag kommit halvvägs.
Det verkar som jag får vänta till på fredag med att köra igång för fullt igen. Massa saker i vägen just nu. Bara att hålla bra kost och träna på så ska det nog gå bra ändå! Har nog trots allt fått OK resultat de här veckorna tror jag även om det inte varit lika seriöst som det kanske borde varit.
27 juni, 2006 at 17:23 #972151Anonym anvandareMemberkul att du kör på camilla
27 juni, 2006 at 19:06 #972152Anonym anvandareMemberDet är bara att kämpa vidare så gott du kan även om det är mycket annat just nu. Snart lättar det igen ska du se :emo-thumb
Hoppas du hittade nåt kul på MM idag :pKämpa på tjejen!!
28 juni, 2006 at 10:16 #972153Anonym anvandareMemberLina wrote:Det är bara att kämpa vidare så gott du kan även om det är mycket annat just nu. Snart lättar det igen ska du se :emo-thumb
Hoppas du hittade nåt kul på MM idag :pKämpa på tjejen!!
Jo, kämpa får jag nog göra….men det känns OK, ser en ände på ”eländet” (läs: renoveringen) nu!
Hittade massa kul kläder på MM men gick bara därifrån med mitt pulver. Pengarna behövs till annat, men 1 sep = löneförhöjning, då…. :emo-thumb
3 juli, 2006 at 22:17 #972154Anonym anvandareMemberSådär, nu är allt tillbaka till gamla goda rutiner. Har haft fyra veckors semester för att renovera (OK jag segade en vecka också 😮 ).
Det är nu knappt 22 veckor kvar till Decembercupen, om jag nu räknat rätt, och VERKLIGEN dags att börja snabba på. Har slappat rätt ordentligt under semestern men ändå har jag tappat lite fett. Tror det var nyttigt med lite paus från det riktiga dietandet. Vikten ligger nu strax under 60 kg. Kommer jobba ganska mycket framöver, som vanligt + att vi har ett stort mål som behöver utredas men det ska nog gå bra. Jag funkar bäst om jag har mycket att göra, det blir liksom mer gjort då.
Träningen kommer vara 5 styrkepass och 5 morgoncardiopass i veckan. Kommer även köra lite kondition efter styrkepassen. Till att börja med kommer jag inte köra riktigt lika långa konditionspass som innan semestern. Tror jag behöver ”spara” på de långa och riktigt intensiva passen till en bit in i dieten, måste ju ha lite extra att ta till.
OK, till dagens träning:
35 min jogging innan frukost, 147 BPM
Rygg, baksida axlar, biceps och mage
Latsdrag, 4 set, max 55 kg * 10
Hantelrodd, 4 set, max 27,5 kg * 12Lat. pullover, 3 set, max 50 kg * 8
Baksida axlar med hantlar, 3 set, 6 kg * 12Sittande rodd, 3 set
Baksida axlar med rep, 3 set6 set biceps
6 set mage10 min intensivt trappmaskinstrampande som avslutning
Var SÅ trött! Blev inte så hård träning för bicepsen men i alla fall något. Kommer nog ta några dagar att vänja sig vid att gå upp kl 05 igen. Var i alla fall nöjd med vad jag såg i spegeln på gymmet. Lite nya ådror börjar synas och styrkan är den samma som tidigare….kan väl bara betyda att jag tappat fett?? Passade på att öva lite posering också eftersom jag var ensam på gymmet. Det är det som är en av fördelarna med gymmet jag kör på, man kan få vara helt själv i en timma kl. 20 en måndag :up:
3 juli, 2006 at 22:31 #972155Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Du är skitstark;) Kör hårt nu Camilla & Lycka Till!!![/b]….det slår inte dina vikter hörrödu! Jag läser allt din journal!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.